סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה בלעדית: פוקימונים כפי שמעולם לא הכרנו!

רקע
בכל כמה שנים אנחנו נחשפים לדור חדש של פוקימונים. אבל האם ידעתם שיש מפלצות שנינטנדו חשפה שבסוף לא הפכו לפוקימונים רשמיים? אנשים רבים חושבים שליצור פוקימונים זה תהליך קל: צריך פשוט למצוא חיה, לבסס עליה פוקימון, וזהו. אבל זה לא עובד ככה. תהליך יצירת הפוקימונים הוא תהליך ארוך, וכל פוקימון שנוצר עובר שינוי ענקי במראה שלו. יש פוקימונים שבכלל לא מאשרים אותם והם נשארים על רצפת חדר העריכה. אז בכתבה הזו אני הולך להראות לכם שלושה דברים: סקיצות של פוקימונים בתחילת דרכם, סקיצות של פוקימונים שלא ראיתם באף משחק, וחיות מעולם החי שהופיעו בסדרת האנימה.

הדור הראשון
בתהליך יצירת הדור הראשון היה הכי הרבה חוסר החלטיות בנוגע לאיזה פוקימונים יכנסו למשחק ואיזה לא. מסתבר שחצי מהדור השני היה צריך להיות בדור הראשון אבל רוב הפוקימונים נדחו לדור השני ואפילו לדורות מתקדמים יותר. אני לא יכול להסביר לכם את הכל במפורט, אבל בכל משחק יש קוד לפוקימון, והקוד של אותו פוקימון נשאר איתו לנצח. זה כמו הDNA שלו. זה למה במשחקים הראשונים הופיעו הקודים הללו בתור גליצ'ים, המוכרים לכולנו בתור misingno. ורק לאחר שיצאו משחקי הדור השני, אפשר היה להבין שקודים אלה היו פוקימונים שנדחו. כך שאם ננסה להבין את הסיפור של misingno לדוגמה, נגלה שמאחורי גליצ' זה יש סיפור ארוך ומסובך המקשר בין קיובון לבין קנגסקאן, סיפור שאותו אספר לכם בהמשך, אבל כרגע אני אתחיל להראות לכם קצת סקיצות של הפוקימונים מהדור הראשון.

מפלצות קונסולה
בהתחלה, כשיצרו את פוקימון, בכלל לא קראו לו ככה, אלא קראו לו Capsule Monster. הנה תמונות מ-ספר סקיצות המתאר כיצד יכול היה להראות המשחק האהוב עלינו.

– בתמונה הזו אפשר לראות את מה שאנחנו מכירים כפתיח של המשחק, ואת מה שנראה כמו הסקיצות הראשונות של גנגר ונידורינו:

– כך נראה פוקדור עם פוקימון לא מזוהה שקופץ ממנו:

– כך נראתה חנות הפוקימונים בהתחלה:

– הנה מאמן פוקימונים ביער ומאחוריו סקיצה ראשונית של ריידון:

(למי שלא יודע, ריידון היה הפוקימון הראשון שנוצר, ולכן תמיד כאשר נכנסים למכון פוקימון, מוצבים להם פסלים של ריידון בכניסה כאות כבוד לפוקימון הראשון שנוצר אי פעם על ידי ממציאי פוקימון)

הפוקימונים
לאחר שהמשחק אושר על ידי חברת נינטנדו, יוצרי פוקימון החלו לעבוד על מראה הפוקימונים וחשבו כיצד הם יראו במשחק. הרבה מהפוקימונים שאתם מכירים לא נראים כמו שהם נראו בסקיצה הראשונה שלהם.

– זה הסקיצה הראשונית של קאקונה, כך הוא היה צריך להראות בהתחלה, אבל כמובן שהוא עבר שינוי:

– אלה היו אמורים להיות ההתפתחויות של ווידל, אבל הם לא אושרו וכיום אנחנו יודעים שווידל מתפתח לקקונה ואז לבידריל:

– זו הסקיצה הראשונית של פוליוואג:

– הנה הסקיצה הראשונית של פוליראת', ההתפתחות של פוליוורל. אם תשימו לב, אז תראו שיש על הראש שלו כתר שמזכיר את החפץ King's Rock שבעזרתו פוליוורל יכול להתפתח לפוליטוד.

(עוד עובדה מעניינת שקשורה לאבולוציה של פוליוואג, כששאלו את סאטושי טאג'ירי איזה פוקימון הוא הכי אוהב, הוא אמר פוליוורל)

– סקיצה של דרגונייר:

– הנה הסקיצה הראשונית של קרב פוקימון, שבו ניתן לראות את בלסטויס וסטאריו:

– הנה הסקיצה של לפרס:

– זו תמונה מתוך המנגה שנקראה "מפלצות כיס" ושם ניתן לראות את איך נראה פרסיאן בהתחלה. היו לו שלוש עיניים:

– והנה כך נראה פיקאצ'ו בהתחלה:

(סיפור קצר ומעניין על פיקאצ'ו: בהתחלה כשתכננו את סדרת האנימה, הפוקימון הראשון של אש היה צריך להיות קלפרי, אבל יוצרי הסדרה ראו שפיקאצ'ו הוא הכי פופולרי בקרב הגיימרים ולכן בחרו בו)

– כפי שניתן לראות, הנה כריכת המנגה "מפלצות כיס" ומה שנראה כמו אש וקלפרי:

– הנה סקיצה של גסטלי וסלוברו:

– כך נראה אקנס במשחקים הראשונים של פוקימון: 

– כך נראה ופוריאן במשחקים הראשונים של פוקימון. ניתן לראות שהיו לו זימים ברגליים שנעלמו עם הזמן:  
– כך נראה צ'רמנדר במשחקים הראשונים של פוקימון:

חיות מעולם הטבע
במהלך הסדרה היה ניתן לראות המון חיות מעולם הטבע. יש כאלה שרואים בהם פוקימונים, אני רואה בהם כחיות. ההסבר לחיות האלה בסדרה הוא החוסר בפוקימונים בדור הראשון.

– בפרק "אתגר הסמוראי", אש מתחפש לפרה וזה כי בעונה הראשונה (ובדור הראשון) עוד לא היה פוקימון פרה ולכן אני משער שהשתמשו בחיה עצמה:

– במהלך העונה הראשונה של פוקימון ניתן לראות הרבה דגים. שוב, לפי דעתי זה בגלל שעדיין לא היו מספיק פוקימוני מים או מספיק פוקימונים שמבוססים על דגים ולכן שמו דגים אמיתיים:

– מאכלים או חיות מתות מוצגים בתור חיות ולא בתור פוקימונים. הסיבה לכך היא שיוצרי הסדרה פחדו להראות פוקימונים מתים:

– זו תמונה מהעונה הראשונה של פוקימון. הדג הזה מופיע מאותה סיבה שפירטתי קודם לכן:

– לסיכום, הנה סרטון שמראה את כל החיות שהיו בפוקימון בעונות הראשונות:

הפוקימון שנדחה במשך 13 שנה
כפי שהבנתם עד כה, המשחק הראשון היה מאוד מבולבל והרבה פוקימונים שהיו צריכים להיות במשחק בסוף לא נכנסו. לדוגמה, במשחקי פוקימון הראשונים מופיעה בחורה בדרך מספר 10, שאם מדברים איתה, היא נותנת תיאור מדויק של הפוקימון מונה. עכשיו, לפי ההיגיון, היו צריכים להוריד את המלל במידה והפוקימון לא נכלל במשחק, אבל כנראה שהם שמרו אותו כטיוטה והתעוררו רק לאחר 13 שנים.

סיפורו של קנגסקאן 
במשך שנים אנחנו שואלים את עצמינו: למה הגור של קנגסקאן הוא אינו פוקימון בפני עצמו? השמועה אומרת שקיובון הוא הגור. לפי מה שקראתי, נראה שבהתחלה יוצרי פוקימון תכננו שהסיפור של הגור יהיה כזה שכאשר האמא מתה, הבן נשאר לבדו וצריך להתמודד מול כל העולם, אז בתגובה לכך, הוא לוקח את הגולגולת של אמו ושם אותה על ראשו. העצם שבידו היא עצם מגופתה, המשמשת אותו ככלי נשק.

לפי הקלף הזה, רואים את הדמיון בין הגור של קנגסקאן לקיובון. בסופו של דבר, הרעיון בוטל בגלל הסיפור הנוראי שפירטתי לכם זה עתה, וגם בגלל שהמשחק מיועד לילדים ולא רצו להפחיד אותם.

אבל למרות הכל יש הוכחה אחת שמראה שהסיפור הוא נכון: זוכרים את misingno? הפוקימון שמופיע בתור גליצ'? אז מסתבר שכאשר אנשים תפסו אותו ואימנו אותו, הם גילו להפתעתם ה-רבה שהוא מתפתח לקנגסקאן. עכשיו עולה השאלה: איך זה מוכיח את הטענה? התשובה לכך טמונה באופי התיכנות של המשחקים. גליצ'ים נוצרים עקב שינוי של מקומות בפוקידע או עקב הוצאת פוקימונים מהמשחק ברגע האחרון. וכך יצא שיוצרי פוקימון אומנם הצליחו למנוע את הקשר בין קיובון לקנגסקאן, אבל למרות זאת נוצר גליצ' המתעד את החיבור ביניהם. זוהי קונספירציה, אבל לי היא נראית מאוד הגיונית.

זהו. אשמח לתגובות, הערות ושאלות שלכם. במידה והכתבה תצליח, אמשיך לכתוב גם על הסקיצות של הדורות הבאים.

פוסטים קשורים

37 תגובות

  1. ואו אחלה כתתבה הכתבה מאוד סבקרנה אותי. גילתי מלא דברים חדשיםעכשיו אני יודע למ ה רידון מופיע בכל מכון כפסל.
    מקווה שתעשה על שאר הדורו ת- מחכה לזה.

  2. זה בהחלט מידע מעניין שנחשפתי עליו בהתחלה הופתעתי, אני אתחיל לכתוב את כתבת ההמשך לכל מקרה, יש עוד הרבה מידע מעניין שבטוח יפתיע אתכם

  3. עיצוב הקודם של חנות הפוקימונים מזוויעה,והסיפור של קיובון המקורי קצת מרגש וחמוד.הקנסגאן הקטן ממש חמוד!אני מעדיף את קלפרי מפיקאצ'ו…
    וגם הסיפור של קיובון לא יותר מטריד מהרעיון שכשדודו מתפתח לדודריו אחד הראשים מתפצל…
    וגם הסיפור של קיובון חמוד.
    וגם מרגש.
    וגם חמוד(כבר אמרתי את זה?).
    בחזרה על עצמי(וגם חמוד),
    kai

  4. אני כרגע עובד על ההמשך, שהוא לא פחות מעניין, מסתבר שיש פוקימונים מהדור השני שהפכו להיות לבסוף פוקימונים בדור החמישי

  5. מעולה!!!!
    רק אצל וואפוריאון אלו לא זימים ברגליים, אלא סנפירים.
    ובכריכה של האנימה רואים עוד דברים מגניבים, כמו גולום שנראה כמו וואירפלום או גלום.
    מגניב שלהזיז את הקרן שלושים סנטימטרים על הראש של לאפרס מהאף לגבות עושה כזה הבדל מדהים.

  6. תאמת,
    אחת הכתבות הכי מושקעות ומרתקות שקארתי פה
    אתה חספת מידע שאני בטוח שאף אחד לא ידע פה
    והצלחתה לרתק את כולם במילים
    פשות יצירת אומנות
    אני מת כבר לעוד אחת כזו!

  7. * אין כזה דבר חנות פוקימונים במשחקים, למה התכוונת?

    זו הייתה כתבה שבלתי תיאמן ברמתה. היא הייתה מפתיעה, מרתקת ומלמדת. אני בספק אם היו או יהיו כתבות כאן שיוכלו להשתוות לכך, כי גילית כאן פשוט חומר שהוא כמו זהב. רוצה לברך אותך על הכתבה הנהדרת, נדיר לראות כאלו.
    אז מה ריידון הראשון שנוצר? ובכלל תכננו קלפיירי? למרות שהגיוני שפיקצ'ו פופולרי, זה פאקינג פוקימון צהוב ם0 או שבעצם ביפן קודם היו גרסאות אדום כחול כאלה?

  8. בגלל שמיהרתי לצאת מהבית, לא יצא לי לעבור על הטקסט בפעם השניה ולכן רק עכשיו הוא עבר עריכה נוספת.

    בכל הנוגע לתוכן – אני נדהם שאף אחד לא הצביע על התופעות הללו קודם לכן. התיאוריה שלי תמיד גרסה שחיות אשר הופיעו בסדרה יזכו יום אחד להיות פוקימונים. במשך שנים חיכיתי לראות את הדג שקאבוטופס משפד הופך לפוקימון, או את הנמייה שתוקפת את אקנס הופכת לפוקימון, אבל כנראה שצדקת ואין הסבר הגיוני להופעתם מלבד חוסר של דמויות בסדרה.

    הסיפור עם הבייבי קנגסקאן הוא מחריד. אבל היה יכול להיות מגניב לראות את הפוקימון הזה הופך לרשמי, בלי שום קשר לקיובון. אני מאמין שבכל דור הם חושבים על לעשות לקנגסקאן תת התפתחות או התפתחות. הוא כזה בודד שזה מטריד.

    בשורה התחתונה, אני טופח לעצמי על השכם על כך שפניתי אליך. אתה עשית פה עבודה מקצועית, מושקעת ומעניינת. לתומי חשבתי שיש לך המון מה לתרום בתחום הציור, אבל נראה שהעמדת אותי על טעותי והוכחת שאתה גם יודע לכתוב. שאפו! כל הכבוד!

  9. ראיתי פה כמה תגובות חדשות ושאלות אז הנה התשובות
    scizor-x – כל הסקיצות שאני מביא הן אומתו על ידי הבולבאפדיה שזה הויקיפדיה של פוקימון כמקוריות של נינטנדו, לא הייתי מביא סתם תמונות וכותב כתבה ללא סוג של הוכחה או אישור שהמידע נכון, מה שקיים בגדר השערה כמו קיובון כתבתי שהוא השערה, ואם אתה רוצה לראות אנשים שתפסו misingno כנס ליוטיוב ותחפש סרטונים עליו ותראה שיש אפילו מדריכים לתפיסת misingno.

    אביב
    הכוונה שלי בחנות פוקימונים היא לחנות שאנו מכירים מהמשחקים של היום, שמוכרת פוקדורים ומרפאים ועוד, מה שלא ציינתי בקשר לסקיצה הראשונית של החנות שבהתחלה היא בכלל הייתה כמו חנות של חיות מחמד היה אפשר לרכוש בה פוקימונים, אבל בסוף זה לא יצא לפועל, אין לי הסבר ממשי מדוע, אני מעריך שיוצרי המשחק פשוט לא רצו להראות שהפוקימונים הם חסרי אונים שתקועים בכלובים עד שמשהו יקנה אותם.

    ולכל המגיבים האחרים תודה על התגובות החיוביות, זה מראה שהיה שווה לעבוד ולהשקיע, ותחכו עוד כמה זמן תצא גם כתבת ההמשך שגם בה יש מידע לא פחות מעניין!

  10. הסיפור עם קיבון כנראה נכון אם הבן זכר אם יוצא בת אז היא הופכת לאמא ולא לקיבון ככה הפוקימון לא נכחד

  11. כן זה גם היה מזכיר לנו כמה חיות במציאות הן עלובות בתוך כלובים גמדיים בחנויות חיות… אם זה היה דיג'ימונים למי היה אכפת, הם פאקינג חיות דיגיטליות. הם האלופים כן. וכן חנות פוקימונים נשמע כאילו שמוכרים אותם XD

  12. אני לא רואה איך זה שונה מהקזינו ששם אתה צריך להרוויח מספיק ז'יטונים ואתה יכול להמיר אותם בפוקימונים נדירים.

  13. עוד תאוריה שקיימת וחבר שלי סיפר עליה קשורה לטאורוס ומילטאנק. אני אשמח לספר עליה.

  14. אורי – בקשר לתאוריה שאתה מדבר עליה אני גם שמעתי עליה ויש עוד מלא תאוריות
    כמו לדוגמא – שגנגר הוא הרוח של ההתפתחות של קלפרי
    שדיטו הוא פוקימון שנוצר עקב שיבוט לא מוצלח של מיו.
    אבל לא כל תאוריה היא אמת, אני הלכתי על תאוריות שהם ככל היותר מאומתות על ידי או המשחקים או הסדרה.
    בתאוריה שעליה אתה מדבר אומרים צריך להיות קשר בין טאורוס ומילטאנק כי הוא נחשב לסוג של פר והיא מבוססת על פרה וכאילו אומרים שרצו לעשות להם תת התפתחות שמקשרת בניהם, אבל אין לזה ביסוס או הוכחה, אנשים שממציאים פוקימונים אוהבים להמציא להם תת התפתחות שמקשרת בניהם.
    ולכל קוראי הכתבה, כבר סיימתי לכתוב השבוע את החלק השני של הכתבה, היטמן אמר לי שהיא תפורסם במהלך השבוע הזה, הכתבה השנייה היא החלק האחרון בנושא זה של כתבות, אבל היא מאוד מעניינת וחושפת המון על דורות 2,3,4,5.

  15. אני לא יודע מי המעריצים הגאונים שפיצו את השמועה על טורוס ומילקטנק…
    אבל הם גאונים!
    בגאונות,
    kai

  16. תתכוננו לכתבת ההמשך היא הולכת להיות מאוד מפתיע, היא תפורסם במהלך השבוע ואני אתן לכם כמה ספוילרים קטנים
    אתם הולכים לגלות שיש פוקימונים שהיו צריכים להיות בדור השני אבל נדחו עד הדור החמישי

  17. אמרת את זה מזמן…למזלי זה לא ספוילר הכי חשוב…
    אבל תלוי איזה פוקימונים!הדור השני הוא מצוין פלוס והדור החמישי הוא מספיק בקושי,עם כמה הברקות…יש לי תחושה שלמי שנדחו לא הייתה הזכות להיכנס לפוקימון עד עכשיו…
    בתחושות בטן חזקות,
    kai

  18. אליעד, הצעה ממני אליך – תשאיר את הצופים בתחושת ציפייה. אם תרשום כל תגובה שניה שיש עוד כתבה ותחשוף עוד פרטים ממנה, היא תהיה אנטי-קליימקס מטורף ותכשל.

  19. לא תת- התפתחות, רבייה… הם אמורים בעיקרון להתרבות יחד כיוון וטאורוס יש רק זכרים ומילטאנק רק נקבות. תחשבו על זה. זה מאוד הגיוני.

  20. בגלל שטאורוס מהדור הרשאון ומילטנק מה דור השני נראה לי שהיה קצת קשה לעשות להם מכנה משותף חוץ מזה הם לא דומים

  21. נינטנדו מדברים בשפה לא טובה לילדים.
    הם מראים את ג'יימס כמו בחורה בבקיני, הם מראים אבזקים חזקים שגורמים לאפילפסיה, שזו סיבה להשעות פרקים.
    אבל יש סיבות כאלו סתומות: להשעות פרק כי הייתה שם רעידת אדמה שהזכירה את הרעידות שיש ביפן, להשעות פרק כי יש בניינים שנהרסים, להשעות פרק כי יש שם אקדח, להשעות פרק כי יש שם ספינה נטושה בתוך המים…

    אהההה, כן, גם להראות פוקימונים מתים זה מחריד. אבל זה בסדר חיות מתות XD

    היי! היה פרק שפיקאצ'ו נשך את אש! זה ממש לא חינוכי, צריך לגנוז את הפרק הזה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *