סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

עיצובי פוקימונים לא נהיים יותר גרועים, אלא יותר טובים!

עיצובי פוקימונים לא נהיים יותר גרועים, אלא יותר טובים!
כתבה מאת פטרישיה הרננדז

– – – – –

ללא יוצא מן הכלל, כל דור פוקימון חדש מביא עימו גל של ביקורת – שחברת "גיים פריק" איבדו את זה בכל הנוגע לעיצוב של פוקימונים חדשים. בדרך כלל אני שמה לב שרוב המבקרים יצביעו על 151 הפוקימונים המקוריים כדוגמה לעיצובים מדהימים, אם לא הטובים מכולם.

אני יודעת שזה סובייקטיבי, אבל אני כאן כדי לומר לאנשים האלה (ולאלה ממכם שחושבים בצורה דומה) – אתם טועים! אני כאן כדי לומר לכם שהחשיבה הזו שעיצובי פוקימונים הופכים לגרועים יותר עם הזמן היא תוצאה של נוסטלגיה. זה לא באמת משנה לכם כיצד הפוקימון עוצב, אלא זו העובדה שהוא חדש, ומוזר ולפעמים שונה, והוא לא דומה בשום אספקט ל151 הפוקימונים המקוריים.

קודם כל, אני רוצה לומר מילה טובה לדור הראשון של פוקימון, שעוצב על ידי קן סוגימורי, והפך ליקר בעיני כולנו. זה קשה מאוד להתווכח עם הקוליות של צ'ריזארד, האלגנטיות של ניינטיילס, או הטיפשות המלבבת של פסיידאק. בטח לכל אחד מאיתנו יש פוקימון אהוב מהדור הראשון. שלי הוא גנגר: הרוח השובבה.

ובאותה נימה, יש כמה פוקימונים גרועים באסופה הזו. וולטורב ואלקטרוד הם כדורים מזורגגים. אקזגקיוט הוא בסך הכל ביצים שבורות. מאק הוא רפש מסריח. וג'ינקס הוא כיצד היפנים תופסים אישה שחורה בצורת פוקימון. אלוהים אדירים!

אולי אני סתם קטנונית, אבל לא יותר ממכם ומהיחס שאתם נותנים לפוקימונים מהדור החמישי. אני לא חושבת כמו אלה שמתמקדים רק בעיצובים הרעים, תוך כדי התעלמות מוחלטת מכל דבר טוב. צריך להבין דבר אחד חשוב: כמו בכל דור, גם ל151 הראשונים יש חלק ניכר של פוקימונים מסריחים, מה שהופך את כל השבחים שהדור הזה מקבל למעט תמוהים בעיני.

יותר מהכל, הבעיה שלי עם 151 המקוריים היא שהם מקבילים יותר מדי ליצורים שאנחנו מכירים מהחיים האמיתיים: יש יונה, נחש, עטלף, כוכב ים, כלב וחתול, וזו רק רשימה קצרה. אין שום דבר ראוי לציון בעיצוב כשהוא נשען על משהו בטוח כל כך. למרות שחייבים להודות שיש כמה עיצובים בסיסיים שחוזרים על עצמם ממשחק למשחק. לדוגמה, כל דור יכיל יצור דומה לפידג'י הציפור.

ובכל זאת, דורות חדשים יותר אילצו את "גיים פריק" להיות יצירתיים יותר. הם היו חייבים ליצור דברים שיגרמו לאנשים לעצור, להרים גבה ולצחוק על הגאונות שהביאה אותם ליצור משהו כזה. תגובות כאלה הן לא דבר רע בספר שלי. הן בהחלט עדיפות על משהו משעמם.

העיצובים של הדור השני נעשו בצעדי תינוק, וזאת משום שהיה צורך להשלים לפוקימונים מהדור הראשון את ההתפתחויות שלהם, כך שהעיצוב של הדור השני היה מעוגן מאוד במה שנעשה כבר קודם. חלקם היו יותר טובים מהמקור. מבחינה אסתטית, אמבריאון ואספיאון הם הרבה יותר מגניבים מצורות ההתפתחות של איווי. סטיליקס יותר טוב מאוניקס. וכל תת ההתפתחויות של הדור השני הן הרבה יותר מקסימות מעמיתיהן המפותחים. קיבלנו גם דברים אחרים, כמו מריל החמוד, אנון המסתורי, ושאקל המוזר. אני הכי אוהבת את אלקיד והוא בכלל לא מהדור הראשון.

ואז בא הדור השלישי והדברים הפכו להיות מעניינים יותר. תסתכלו על לודיקולו, פוקימון המסיבה, הביטו בגארדוויר המלכותי, אפילו נוספאס גורם לכל מי שמביט בו לצעוק – "מה לעזאזל?" סולרוק עם המראה המגניב, ומטאגרוס המדהים. כל אלה משכנעים מאוד. למרות שבמקרה של נוספאס אני סתם מתלוצצת, תסתכלו עליו, הוא אבן עם אף ענקי!

מה זה לודיקולו, או מטאגרוס לצורך העניין? אין ספק שהם הרבה יותר יצירתיים מהפוקימונים הטיפוסיים. מה הדבר הגרוע ביותר שניתן לומר על הפוקימונים מהדור השלישי? שלאבדיסק הוא לב? אני חושבת שהוא מצחיק. בסופו של דבר, אני מסתכלת על רשימת הפוקימונים הנוכחית ומוצאת הרבה פחות עיצובים גרועים בהשוואה לדורות קודמים.

הדור הרביעי מסמל את נקודת התפנית שבה אנשים באמת התחילו לשנוא פוקימונים חדשים. אי אפשר שלא לתהות אם זה עולה בקנה אחד עם כך שאנשים כבר התחילו להתעייף ממשחקי פוקימון באופן כללי. כי בואו נודה בזה, המשחקים נשארו דומים בהרבה מובנים. וכך יצא מצב שבו אנשים החלו להרגיש את מה שהם מרגישים כלפי משחקים, והשליכו את זה גם על הפוקימונים. היה קשה מאוד להרשים עם עיצובי פוקימונים חדשים. זה כמו לחפש סיבות להצדיק למה אתה כבר לא מתעניין במוצר, או למה אתה לא מוכן לנסות ולשחק במשחק חדש.

בשבילי, הדור הרביעי הוא גולת הכותרת של עיצובי פוקימון. האם יש פוקימון התחלתי יותר מדהים וקשוח מאינפרנייפ? לא נראה לי. אפילו הפוקימון האזורי הנפוץ ביותר הוא מצוין, כמו בידוף הדבילי. הדור הזה סימן עבורי את הפעם הראשונה שבה נהניתי מפוקימונים על בסיס איך שהם נראו, וזאת בשונה מהפעמים האחרות, שרק חיפשתי לעשות השוואה בין הדורות. ואני מדברת על טוגקיס, גארצ'ומפ, ספיריטומב ורוטום. כולם מעולים.

אומנם, בשלב הזה הפוקימונים האגדיים הפכו למגוחכים. אם כי זה קצת בלתי נמנע, בהתחשב בעובדה ש"גיים פריק" שילבו אגדיים חדשים בכל משחק, וכך יוצא שאתה לא יכול שלא לחשוב כיצד יראו פוקימונים אגדיים בעתיד שיהיו טובים יותר ממה שיש לנו עכשיו. הרי נכון לדור זה, יש לנו אדונים על הזמן והמרחב, שכה יעזור לנו האל. ומאחר וכמעט ונגמרו התפקידים לאגדיים, נותר לקוות ש"גיים פריק" ימשיכו להיות יצירתיים בכל הנוגע ליצירת פוקימונים אגדיים, אחרי הכל, זה כל מה שנשאר להם לעשות מהבחינה הזו.

ולבסוף אנחנו מגיעים לדור החמישי, הכולל את העיצוב המושלם ביותר של פוקימון אי פעם – סנייבי. פשוט הסתכלו על היצור הממזרי, הזחוח והמתנשא הזה. קצרה היריעה מלנקוב בכל העיצובים הגדולים של הדור הזה – יש אביר, קוף ברוקולי, פתית שלג, ארון קבורה ועוד. אתם יכולים לראות את זה במו עיניכם. אבל בגלל שהדור החמישי הוא האחרון, הוא גם זה שמקבל הכי המון לעג וזלזול. ומבין כל הפוקימונים, הבולט מביניהם חייב להיות ונילוקס, פוקימון הגלידה.

אז בתגובה לכך אני מבקשת – הראו לי אנשים שלא אוהבים גלידה. זה האבסורד שהופך אותו לכל כך יוצא דופן. מה זה אומר אם פוקימונים הופכים להיות דומים יותר למוצרים מעשה יד אדם? לדעתי, זה נראה כמו צעד טבעי לחלוטין. במיוחד אחרי שמדענים בסדרה הצליחו להנדס פוקימון מDNA. אני חושבת שזה מרתק, חכם ומטופש לחלוטין. מוזר איך אנחנו יכולים לשמור על נוסטלגיה ילדותית כשמדובר במיוטו, אבל אין לנו את תחושת הפלא כדי להנות ממשהו חדש וקליל, כמו ונילוקס.

נכון, יש פוקימונים אחרים בדור הזה שאינם טובים, כמו אמונגוס, פוקימון פטריית הפוכדור. אבל הוא לא מעוצב גרוע יותר מדורות קודמים. באופן כללי, אני שמחה שהעיצובים הולכים ומשתפרים, נהיים "מוזרים, מטופשים וזרים". כי זה מה ששומר על הדברים מעניינים.

אנחנו אוהבים להניח כי דברים תמיד הולכים ונהיים גרועים יותר ולא משנה על מה אנחנו מדברים. יותר מדויק לומר ששינוי מפחיד אנשים. זה הרבה יותר קל להצמד לדברים שאנחנו מכירים, דברים שניחמו אותנו בעבר. אני בספק אם ילדים שרק עכשיו נחשפו לסדרה חושבים את מה שאנחנו חושבים על הדור הראשון. הם לא.

לסיכום, עיצובי פוקימונים נהיים טובים יותר עם הזמן, אז כדאי לכם להתחיל להפנים את זה!

– – – – –

קישור למאמר המקורי:
http://kotaku.com/5969098/pokemon-designs-arent-getting-worse-they-may-be-getting-better 

– – – – –

אז מה דעתכם? האם אתם מסכימים? או שיש לכם הסבר ודוגמאות כיצד פוקימונים מהדור הראשון הם יותר טובים מהדור החמישי?

פוסטים קשורים

49 תגובות

  1. הכתבה פשוט טועה.
    אין לי מילה אחרת.
    בחיפוש במילון אחר מילים אחרות(מצאתי!שוגה!),
    kai

  2. זה לא שהפוקימונים מהדור הראשון טובים יותר מכאלה שיש בדורות אחרים…
    פשוט הפוקימונים של הדור הראשון ייצגו רעיון מסוים- התחלה של משהו חדש..
    ואז הגיע עוד דור ועוד דור ועוד דור- ואיתו עוד מחוז, ועוד מחוז, ועוד מחוז..
    וגם בסדרה וגם בסרטים וגם במשחקים תמיד הציגו את זה כריסטרט- ניסיון להתחיל מחדש את כל הקונספט בלי ההכרה במה שהיה לפני..
    הרי פיקאצו היה הפוקימון הראשון של אש- והפרופסור החכם הסביר לנו על ר'ייצו וכו'..
    איך הם לא ידעו שפיקאצו הוא צורה שנייה ושלפניו יש עוד פוקימון- עד לפני שהם הגיעו למחוז חדש עם פרופסור חדש!?
    זה כאילו כל דור המציא משהו מחדש שלא היה צריך לשנות- וזה לא מה שצופי פוקימון חיפשו..
    הם חיפשו אחידות, שילוב, שיתוף- ולעזאזל- משחקים עם גרפיקה יותר טובה ויותר חופש פעולה וגיוון..

  3. היא צודקת. למרות שבדור הרביעי, לדוגמא, ממש התאכזבתי. היו שם פוקימונים שביטאו בעצם שנגמרו הרעיונות.

  4. מה פתעום קאי אתה טועה תראה בכתבה של אלכד טענו שבעונה הראשונה היו חיות בגלל לא היו מספיק פוקימונים לחסות את כל החיות אבל תראה אחרי העונה הראשונה לא הופיע חיה

  5. אני לא חושבת שצריך להיות שליליים! די קשה כבר לחשוב על פוקימונים חדשים כי ברצינות, בואו נראה אותכם ממציאים יותר מ- 50 פוקימונים, זה קשה אבל אני עם הדעה שהם כבר מיצו את הסדרה. כמו שאמרו בהתחלה, אני מהאלה שאוהבת את הדור הראשון ושהם הטובים ביותר, וגם הדור השני והדור השלישי לפי דעתי זה היה הגבול. כי כמו שאמרו, באמת? פוקימון שהוא אבן עם אף גדןל? אבל כל אחד והדעה שלו.

  6. אני לא חושב שהמאמר טועה. הרי לרובנו המוחלט יש פינה חמה בלב לעבר כתוצאה מנוסטלגיה. הרי אם הפוקימונים של הדור החמישי היו מתפרסמים בתור הדור הראשון, וצ'אריזארד וחבריו מהדור הראשון היו מתפרסמים בתור הדור החמישי, עדיין היינו שומרים אמונים לדור הראשון.

    בשורה התחתונה, אני מאוד אוהב פוקימונים מסוימים, ואין קשר לדור שלהם. אם כי אני באמת נתקל בהרבה אנשים שמכלילים וטוענים שהפוקימונים מהדור החמישי גרועים ואין עם מי לדבר כשמנסים להסביר להם אחרת.

  7. מצד אחד קשה לי לקחת ברצינות מישהי שטוענת שרותום הוא מושלם, כשבשבילי הוא הדבר הנורא ביותר שנוצר. אבל בסך הכל יש עובדה אחת מאוד גדולה שלא הוזכרה כאן שדי מסכמת הכל בעד עצמה – כל הפוקימונים צוירו מראש לפני יציאת המותג לשוק, משמע אין כזה דבר 'דורות' באמת. אפילו תראו את הכתבה שהייתה כאן, מונה הייתה אמורה להיות בדור הראשון! למרות שלפי דעתי דווקא בכל דור רואים איזו חדשנות וציור יותר איכותי. אז כן אני מסכים בחלק מהדברים.

  8. תראו,אני כל-כך קשה אל המאמר כי הדורות האחרונים פשוט פחות טובים.
    פוקימון הגלידה?!אתם מעדיפים לאכול גדילה או לשלוח אותה להילחם בצ'אריזרד כדי להפוך לאלוף?אבל מאק(עם כל השנאה שלי אליו)הוא ממש מגניב.אין מה לעשות.הוא פשוט ככה.וגם וולטורב ואלקטרוד.הם כדורים,אבל זה הפואנטה שלהם.
    הדורות האחורים עברו שיכלולטכנולוגי,לא כי עכשיו יש פוקימון רובוטריק,אלה באיכות של הציור.זה בערך כמו לראות "הפיג'מות" בעונה הראשונה ואחר כך לראות אותם בעונה שבע.האיכות החיצונית עלתה,אבל התוכן?גועל נפש.הם חסרי טעם ומאולצים.גם חלק קטן בדור הרביעי.אבל דורות אחד עד שלוש,הרוב הברקות.
    בנגמר לי המקום,
    kai

  9. לפי דעתי כל הדורות הם טובים, בהתחלה כשמפרסמים אותם בהתחלה קשה להתרגל אבל בהמשך כשמשחקים במשחק ורואים אותם בסדרה וכאלה מתרגלים ואפילו אוהבים אותם, ככה קרה לי עוד הדור הרביעי שחשבתי שהוא הדור הכי גרוע ובסוף גיליתי שהוא אחד הדורות האהובים עליי, בכתבת ההמשך שעשיתי לכתבה הקודמת שלי אני מסביר את כל הסיפור למה מהדור השלישי הפוקימונים התחילו להראות שונה מהמקור, בתכלס כל הדורות טובים, הוכחה לכך היא שמשחקי פוקימון בכל דור כמעט הם בין הנמכרים שיש, אם אחד הדורות היה כישלון כפי שכולם אומרים מזמן היו מפסיקים להמציא פוקימונים, אבל אנשים עדיין אוספים קלפים גם של דורות מתקדמים גם חלק קונים צעצועים ובעיקר קונים את המשחקים, מה שמוכיח שאכן פוקימון וכל דור הדורות טובים, ואני חושב שזה טוב שבכל מחוז יש פוקימונים שנראים שונה, כי תחשבו במציאות יש חיות במדינות אחרות שאו שלא קימות בישראל או בעלות זנים שונים או מראה אחד מהחיות שאני מכירים, מחוז ג'וטו וקנטו מחוברים זה לזה, ואפילו המחוזות האחרים רחוקים זה מזה ולכן זה הגיוני שבדור 1,2 יש חיבור ודמיון בין הפוקימונים, ואילו בדורות האחרים בגלל שהם המחוזות רחוקים יש חיות אחרות וזנים שונים.

  10. טענה מעניינת.אבל אני לא מדבר על שונות,אני מדבר על איכות.השונות היא שככל שהדורות חולפים הכול נראה יותר מאולץ…לא אכפת לי אם זה בדיוק כמו הדור הראשון או הפוך לגמרי מהדור הראשון!
    שישקיעו במשחקים ועלילה במקום בדורות,אפשר לכניס פוקימונים חדשים-אבל רק איפה שצריך,אחרת הקסם נעלם…
    בעיניין,
    kai

  11. אבל זה משהו שאתה ומונסטר לא מבינים – אתם כבר לא קהל היעד של המוצר. לא איכפת להם אם אתה בעניין או לא. הם רוצים דור חדש של ילדים שלא הכירו את עונת ג'וטו, שיבואו ויקנו את המוצרים החדשים, יקראו את המנגה החדשה ויראו את האנימה החדשה.

    אתה בדיוק אחד האנשים שפטרישיה מדברת עליהם. אחד שהתעייף מן המוצר ומשליך את זה על הפוקימונים. אבל היא לא מבקשת ממך לשפוט אם הקסם נעלם או לא. היא מבקשת ממך לקחת את התמונה של טנטקרול לצד התמונה של קיורם ולשאול את עצמך – מה יותר יפה?

  12. קאי לפי דעתי אתה טועה ורואים את זה מהסתכלות על הפוקימונים מהדורות השונים. החדשים באמת נראים יותר מעוצבים, ולא מדבר על זה שיש גלידה, מדבר על זה שההתחלתיים הרבה יותר מעוצבים בפרטים(ובכל דור כמעט זה השתכלל), וככלל העיצובים יותר מושקעים. בדור 1 יש יותר פוקימונים עגולים, בעלי גוון צבע אחד או שניים, לא מושקעים כמעט.

  13. אני שונא את הדור החמישי וחושב שהוא גרוע בגלל פוקימון 1!— סקראגי!!
    אני יודע שזה אידיוטי וטיפשי אבל הוא הוכחה שהם עושים את זה באילוץ…

  14. אני אוהב את הפוקימונים העגולים.אם הייתי מתעייף לא הייתי באתר.השכלול היה לרעה.מורכבות יתר יוצרת לי בחילה.איפה נגמר הפוקימון ואיפה מתחיל?אצל טנטקרול זה ברור למדי.אצל קיורם?ממש לא.אני משווה את הכי רע מהדור הראשון והכי טוב מהדור החמישי,והדור הראשון מנצח.בקושי-אבל מנצח.קהל היעד הוא אני כל עוד גם אני קונה קלפים מנגה ומשחקים,ואף אחד לא חתום שהדורות הבאים של בני האדם אוהבים את הדורות הבאים של פוקימון.
    בכל זאת בשפיטת אם הקסם נעלם(כי זה הרעיון בהשוואה),
    kai

  15. לדעתי הכתבה צודקת ואנחנו שיפטים בגלל שאנחנו כבר לא ילדים שמתלהבים מפוקימונים ופתאום אנחנו שמים לב שהעלילה טפשית וגם הפוקימונים.
    למרות זת אני חושב שהפוקימונים מהדור הראשון יפים יותר לעני מפני שהם מבוססים על חיות אמיתיות והחוסר מודרניות שהיה בדור הזה מזכיר לי את הילדות ואת הכיף שבלצאת למסע,בניגוד לדור המתקדם שיש להם שעון שהוא גם טלפון ויש להם מכשירים רבים וכ"ו,מה שגורם להרגשה יותר מציותית שהורסת את העולם הדמיוני והמעולה הזה של פוקימון.

  16. היא מעל שאלת השוואה.
    אם אתה בעד הדורות הראשונים אתה נגד הכתבה,פשוט מסכים שזה מושפע מקהל יעד ונוסטלגיה.
    בסברה,
    kai

  17. לא אכפת לי מהמרמת ציורים. רק שאם זה שיש בדור אחד פוקימונים שמבוססים על גלגל שיניים, גלידה, נר, שקית זבל ואולי עוד משהו ששחכתי, כאשר ההתפתחות זה מגלגל שיניים אחד לשניים, או מנר אחד לשנדליר, או משקית זבל קטנה לגדולה, זה די אומר משהו על הרעיונות שנשארו ליוצרים של פוקימון. לא ככה?

  18. נכון!
    ובנוסף לירידה כתוצאה מעלייה ברמת הצירים,
    ברור שהדורות מדרדרים!
    כי זה עיצוב-רעיון ומראה.
    אין תוכן,אין עיצוב,אין כלום!
    ברציחת הכתבה בדם קר,
    kai

  19. קאי אנחנו מדברים פה על הפוקמונים עצמם ולא על העלילה באנימה למרות שהעלילה הפכה להיות יותר "אתה יכול להצליח""לך עם החלום" ועוד שתויות כאלה של "תתאמן תצליח" אבל הפוקימונים החדשים משתפרים יש לממציאים יותר ניסיון והם משתמשים בוא והרעיון של שקית זבל גלידה ועוד זו סוג של פארודיה שציפיתי ממך להבין

  20. גלעד, בין אם שמת לב או לא, זה שפוקימון בדור החמישי מתפתח מגלגל שיניים אחד לשני גלגלים זה לא משהו שנולד בדור החמישי, זה משהו שבא עם המוצר מאז ומתמיד. גם וולטורב הוא כדור שמתפתח לכדור. דיטו עם כל האהבה שלי אליו הוא לא יותר ממסטיק מעוך. ומגנטון הוא לא יותר מאשר שלושה מגנימייט מחוברים אחד לשני. הטענות שאתה מעלה רלוונטיות גם לדור הראשון. לשפוט את הדור החמישי על משהו שרלוונטי גם לדור הראשון זו עוולה וסילוף עובדות.

  21. כן, אבל ספרת בדיוק שני פוקימונים שעונים על הכלל של ההתפתחויות המוזרות (בלי להזכיר שמגנטון די מקורי, בטח ביחס לפוקימון שנראה בדיוק כמו גלגל שיניים). אני כתבתי בלי לבדוק ארבעה פוקימונים, שגם לא מקוריים, וגם לא מתפתחים לשום דבר מעניין.

  22. הנוסטלגיה עיוורה את עינייך, חבר. אתה מוכן להעלים עין ממשהו שקורה בכל הדורות ולהאשים בעזרתו רק דור אחד.

    פטרישיה הרננדז מתהפכת במיטתה.

  23. איך טחו עיינך מראות את פלאות העולם הזה אך איךאתה מפספס יופי כזה בגזענות בוטה למה אתה לא מוכן לפתוח את עיינך לרגע קט כדי לראות את היופי האצור בפוקימונים אלה אך איך טחו עיינך מראות את פלאות העולם בזה…

  24. הנוסטליגיה לא עיוורה אותנו.החדשנות עיוורה אותכם.הרעיון של פארודיה נחמד לפוקימון.אבל דור שלם?!העלילה גם פחות טובה.אבל גם הפוקימונים.לא גזענות.אי-קבלת מרות.מגנטון בזמנו היה רעיון מקורי,ואינו שלושה מגנמייט,אלה הדגמה של משיכה מגנטית.משהו שקורה בדור הראשון הוא חידוש.מה שקורה בדור החמישי הוא מיחזור.אי-אפשר להאשים את חומר הגלם אחרי שמחזרת,ועוד בצורה גרועה כל-כך.הנוסטלגיה היאגורם,אבל היא רק חלקקטן במערכת.מדובר על חיצוניות ופנימיות.
    כי שוב נגמר לי המקום,
    kai

  25. גלעד וקאי – אתם ממש טועים.
    אני לא יודע איך אתם מגדירים מקוריות, אבל אשחק את המשחק שלכם. אם כך, גם בדור הראשון לא הייתה מקוריות. בדור החמישי, פוקימונים שמתפתחים לפוקימונים דומים, לפי טענתכם, לפחות שונים אחד מהשני, בניגוד לדור הראשון. גריימר, רפש, שמתפתח למאק, רפש גדול יותר ללא כל הבדל. פוליראת בקושי ושונה מפוליוורל. ושלא נדבר על רעיון השלושה שהם מחזרו במהלך כל הדור הראשון – דיגלט לדאגטריו (שלושה דיגלט), דודואו לדודריו (שלושה ראשים), מנגנמייט למגנטון (שלושה מגנמייט). ומה עם ג'יאודוד? אבן שמתפתחת לאבן גדולה יותר.
    זה הכל עניין של איך מציגים את זה. אפשר להפוך כל התפתחות למשהו פשוט וגרוע, וזה תלוי במה שאתה חושב על הפוקימון.

  26. אבל אז זה היה רעיון מקורי.אז זה היה חדש.אז זה היה מתבקש.כבר הסברתי,מגנטון מדגים משיכה מגנטית.דיגלט מדגים את האחדות של קבוצה בבעלי חיים כמוהו,עד כדי כך שהם אחד.דודו הוא רעיון מקורי ומתבקש.גריימר ומאק הם דמויות "רעות" בהתפתחויות שונות,כדי לתת יותר נפח.פוליוורל ופוליאת' זה באמת קצת מטופש.כמובן,אתה יכול לטעון כך גם בדור החמישי,אבל בדור החמישי זה מיחזור וחוסר מקוריות!
    בהפרכת אנונימים,
    kai

    חוץ מזה שבדור החמישי זה מופיע הרבה יותר.
    תראה את דוובל שדרש התפתחות,אבל כל מה שהוא קיבל זה את קראסטל המזעזע.תראה את גיגאלית המיותר.תראה את גארבודור שהוא מיחזור מגעיל יותר וירוק יותר של מאק.פונגאש שאין לא שום הצדקה.אקסלגור,שלמט ואסקאבאליר שהם בפירוש דיג'ימונים.ג'נסקט הרובוטריק.לאמפנט שאנדלור שאחד מהם מיותר.יאמסק הלא קשור.קלנג המיותר.לעומת הברקות רעיוניות כמו פירותורן,דארמניטאןוג'ליסנט.
    הם לא הצליחו מספיק…חמש-שש הברקות בדור שלם,זה לא מספיק!
    בהשוואה לדור הראשון שרובו הברקות,
    kai

  27. קאי, כשאתה טוען משהו, שים לב שאתה לא שם בידי הצד השני נשק לביטול הטענה שלך. לומר משהו רע על הדור החמישי כשזה מתקיים גם בדור הראשון זה לא קביל. לא פה, לא בפוקימון ולא בבית משפט. אתה חייב להגן על הדעה שלך בצורה חדשה, אחרת אתה סתם יוצא פרובוקטור זול שרק אוהב לשמוע את עצמו מדבר. אין שום אמת בטיעון הנוכחי שלך.

  28. אבל אתה מתעלם מהפרש הזמנים.
    בדור הראשון רעיון זה או אחר הוא חדשני,כי לא היה כלום לפניו.
    אבל בדור החמישי יש כבר הרבה מיחזורים,שטויות וסתם דברים לא מתאימים.והיחס בין הכמות של התופעה בדור הראשון היא קטנה ביחס לדור החמישי.
    אני לא מבטל את הטענה בצד השני.אני ביטלתי תירוצים של האנונימי והעלתי דוגמאות של דברים שנכשלו בדור החמישי,וכדי לא לעצבן אתכם גם הזכרתי כמה הברקות.אבל גם אמרתי שלא היו מספיק הברקות והם הדלדלו במשך הדורות.
    אני לא אומר שהדור החמישי רע כולו,אבל יחסית לדורות הקודמים,הוא רע ברובו.
    בהסברה,
    kai

  29. אבל אין שום הפרש זמנים. כותבים לך ש-כל הפוקימונים צוירו מראש לפני יציאת המותג לשוק, משמע אין כזה דבר 'דורות' באמת. אפילו אליעד כתב על זה שתי כתבות. משמע שהכישלון היחידי של הדור החמישי בעינייך הוא בתאריך היציאה שלו. אני חוזר על עצמי בפעם החמישית בתקווה שאולי הפעם זה יעשה את ההבדל – אילו טראביש היה נבחר לצאת בדור הראשון וצ'אריזארד היה יוצא בדור החמישי, היו לך את אותן טענות כלפי הדור החמישי. כל הכתבה מדברת על זה. אני מבין שאתה עייף, כועס ומאוכזב מהמוצר לאחר 15 שנה, אבל אתה מוציא את זה על הפוקימונים. מבין?

  30. זה שחלק מהפוקימונים נדחו לדורות אחרים, לא אומר שכולם צויירו עוד קודם. האמת היא שדי ברור שלא.
    אולי היו שנדחו כי הם לא התאימו ורצו לעגל למאה וחמישים (ואחד) פוקימונים, אבל אני לא חושב שהם היו בטוחים שתהיה בכלל המשך לדבר שהם התחילו, והם הניחו שכנראה זה יגנז.

    ואגב, סתם לגבי הכתבה של הפוקימונים הקודמת, אש מתחפש לפרה כי זה מתאים לבדיחה שלו על מיסטי (שהייתה די גרועה) כי חשבה שהיא ראתה חרק אז הוא אמר שזה אולי היה "cowterrpt" (קאוטרפי, פרהטרפי) על מישקל של קטרפי עם פרה. אי אפשר להכניס לבפנים מילטאנק (למרות שביפנית זאת בטח בדיחה אחרת, אבל אני לא יודע יפנית)…

    בכל מקרה, ההשערה שלי היא שישנן חיות בעולם של פוקימון, אבל לא מראים אותן כי הן לא חשובות (כמו שבתנ"ך לא מזכירים דמויות לא חשובות, ואז פתאום הן מופיעות). אחר כך נהיה עיקרון שלא מראים חיות בכלל.

  31. היטמן אתה טועה, לא כל הפוקימונים צוירו מראש, רק הפוקימונים של הדור הראשון וחצי מהפוקימונים של הדור השני, מעט מהפוקימונים של הדורות המתקדמים גם צוירו מראש אבל נדחו ועברו שינוי גדול במראה, תזכור שכל פעם שיוצא דור חדש יוצרים במיוחד בשבילו אגדיים והתחלתיים, אז גם עם רוב הדור כבר נוצר בעבר חלקו עדיין מורכב מרעיונות חדשים, בתכלס אומר זאת שוב, כל הדורות טובים, והכל זה עניין של פרספקטיבה וטעם, כל אחד אוהב פוקימון מסוים ושונא פוקימון אחר, יש פוקימונים שאני שונה בדור הראשון ויש כאלה שאני שונא בדורות מתקדמים יותר, תכלס הדור הראשון היה דור שצויר ועוצב בצורה פשוטה יותר ואילו בפוקימונים של הדורות הבאים כבר השקיעו מחשבה בביסוס ובמבנה, אני חושב שכדי לעשות לכם כתבה שתסביר על מה כל פוקימון מבוסס שתבינו עד כמה מורכב כל רעיון של כל פוקימון.

  32. נכון,אבל כל השיכלולים כביכול שנעשו הרסו את הפוקימונים.
    המחשבה שהושקעה הרסה את הפשטות והאלגנטיות.
    בקצרה,
    kai

  33. אליעד אשמח אם תביא הוכחות לדבריך, כי עד היום ידענו אחרת. אגב קאי אתה ממשיך להתווכח על משהו שהוא כבר בגדר דעה. גם אם אתה כל כך אוהב את זה שהפוקימונים הישנים פחות מושקעים הן ברעיון, בעיצוב או בגוונים(דעה שנראית לי קצת מוזרה כשלעצמה) אתה לא יכול להמשיך להתווכח בעזרתה כניסיון להוכיח משהו. אגב סלח לי אם אני חושב שהטענות שלך קצת טיפשיות… הרי כל מה שאתה אומר זה הסכמה מוחלטת עם היטמן – שאתה אוהב רק תדור הראשון כי הוא הראשון. תראה תמילים שלך:
    "אבל אתה מתעלם מהפרש הזמנים.
    בדור הראשון רעיון זה או אחר הוא חדשני,כי לא היה כלום לפניו."
    אתה בעצם מודה שאתה אוהב תדור הראשון ועיוור לגביו רק כי הוא הראשון. אלו המילים שלך.
    בוא לא נלך לדור ה5 הרחוק, בוא נלך ל3. הרי גם הוא מחזור של המחזור של דור 1 לא? האם וויסקאש דג השפמנון הוא מחזור? האם לאבדיסק שמייצג את האהבה[כמו שאמרת דיגלט מייצג אחדות ובלה בלה]? האם לודיקולו המים\עשב הראשון?

    חוץ מזה שאתם שוכחים מה זה עולם הפוקימון. זה עולם כמו שלנו שהתפתח אבולוציונית מאב קדום, ובכל יבשותיו יש יצורים שהם בניו. זה הכי ברור והגיוני שהפוקימונים יהיו דומים!
    לפי דעתי אתם ממשיכים לטעון דברים בלי הרבה תוכן, לדעתי הנושא סוכם.

  34. אני לא אמרתי שאני מעדיף את הדור הראשון כי הוא ראשון.אני אמרתי שהדור הראשון הוא מאה אחוז מקוריות,ולכן יש טענות שעובדות כנגד הדור החמישי שמתבטלות כשמדובר בדור הראשון בגלל עיניין המקוריות.הפוקימונים הישנים לא פחות מושקעים.הם בעלי פחות פרטים והרעיונות יותר…טהורים נקרא לזה.עיצוב פשוט הוא עיצוב הוא אלגנטי.רעיון טהור ושכבה דקיקה של איפור.העיצוב החדש איבד את האלגנטיות.הוא שילוב של רצון להמשיך לקיים דורות חדשים וטונות של מייק-אפ.התאמצו מידי בשביל לעשות אותו,ניסו יותר מידי.לא הפנימו שכל המוסיף גורע.אכן זאת דעה,אבל גם דבריך הם דעות,מטרתי היא לגרום לך להבין את הדעות ולהשתכנע מהן.העיניין של הרעיונות הלך והדרדר.מהרעיונות הטהורים של חיות,סמלים,אגדות,רעיונות ומדע,הכול נהפך למאוד מאולץ.כאילו היפנים אמרו "טוב בדור צריך להיות הרבה פוקימונים ויש רעיונות שעוד לא היו מבחינת סוגים בלבד…בוא נדחוף לעסק פוקימונים מעוצבים רע,ונגיד שניסינו".זה פשוט לא עובד.
    בדעתנות,
    kai

  35. אז אני מציע לך להפסיק לנסות לשכנע, אני לא יודע מה זה 'אלגנטי' ו'טהור' מבחינתי כל זה נשמע שטויות, ובוא נשאיר את זה כך >< ושוב, עצם זה שאתה טוען שאתה אוהב תדור הראשון כי הוא מקורי כביכול, אז זה כי הוא הראשון שהוצג לך. אתה לא מבין איך הדברים שלך מתורגמים לזה? אם הדור החמישי היה הראשון היית אומר איזה פוקימונים נפלאים ומגניבים, ואז כשהראשון של ימינו היה מגיע כחמישי היית אומר מה זה הפוליוואג שכל התפתחות לא שונה בכלום, מה זה הדיטו הגוש מסטיק הזה, מה זה הפוקימונים הלא מעניינים והלא מושקעים האלה. כל אמירה שלך מובילה מחדש לעובדה שאתה עיוור לגבי הדור הראשון. אבל לא מנסה לשכנע אותך עכשיו אם הוא טוב יותר או לא מאחר, זו הפואנטה. אשמח אם לא תמשיך לנסות לשככנע אותי…

  36. ממש לא.אם הדור הראשון של פוקימון היה כזה לא הייתי צופה בסדרה,או משחק במשחקים.כי אז זה היה פשוט דיג'ימון.נכון שיש השפעה ליציאת הדורות השונים,אבל אז המעצבים חשבו "פוקימון".עכשיו הם חושבים "דיג'ימון","בלייבליידס" ואפילו "באקוגן".
    בפסקת ניסיון השכנוע(בשבילך,לא אמרתי כלום לגבי השאר),
    kai

  37. שנייה לפני שמסיימים עם זה (כמו שקורה בכל ויכוח), עליי להוסיף דבר מה. עכשיו, אני לא יודע אם אמררו זאת לפני כי קראתי בערך עד התגובה ה25 אבל כל פוקימון שאי פעם הוצג קיבל את הערכתתו רק על פי האנימה. אם פסידאק לא היה מוצג כטיפש שאוהב להחזיק את ראשו, אף אחד לא היה מנחש זאת בעצמו. גם בדור החמישי יש אפיון לסוגי פוקימונים מסוימים שנקבעו רק על פי האנימה. כך גם עם הדור החמישי.ולכן כל הויכוח די מיותר כי זה רק העיצוב של הפוקימון, אם הוא עגול או לא, אלא מה שהאני מה עושה איתו. סוויפר הוא חיקוי של אקנס וארבוק, פוקימוני זבל יש במאק, וויזינג, סוולוט, וגארבדור אבל מה שמבדיל ביניהם זה האופי. לכן אל תמהרו לשפוט פוקימון עד שהוצג כראוי באנימה.

  38. יש אלפי רעיונות לעוד אלפי פוקימונים. צוות הקריאטיב של יוצרי הפוקימנים נחשבים לאחד מהצוותים הכי יצירתיים ומקוריים.

    אני גם חושב כמוך, היטמן. היו פוקימונים שהיו נראים רק לטעמי והיו כאלה שנראו פשוט נפלא. אך יש כמה שחוזרים על עצמם וזה בעצם דיי מעצבן.

    כתבה טובה.

  39. הכתבה הזאת כל כך משקפת את הראייה שלי לפוקימון ופיפלאפ סנייבי תודו שהם שווים,בקיצור אני מסכימה עם הכתבה

  40. אני חושב שזה די נכון אבל בכל זאת הדור החמישי די נורא, בעיקר בגלל פוקימון אחד oshawott. זה דובי! דובי!

  41. להזכירכם דור 5 הוא הזמן שבו נוצר הפוקימון הכי חמוד עלי אדמות, אושווט, ומי שיעז להגיד שאושווט לא טוב או שהוא דובי, טועה! אושווט הוא חמוד והוא לא דובי, הוא לוטרה מצוירת, ולוטרה מצוירת זה חמוד. והפכו אותו ליצור חמוד וטיפשוני בסדרה אז בכלל…

  42. בחלק על האגדיים המגוחכים אני לא מסכים כי הפוקימונים אמורים לסמל שהם יצורים קסומים ואגדיים ולהראות פשטות וייחוד ושם פשוט לקחו מכשירי חשמל והוסיפו ידיים, לפי דעתי זה ממש הורס את הרוח והכוונה הראשונית דל הפוקימונים והעיצוב שלהם

  43. אני אחד שלא אוהב עיצובים מוזרים של פוקימונים
    אני מעדיף פוקימונים שדומים לחיות אמיתיות וכאלה שנראים מגניב ומזכירים יכולות ודברים של חיות
    כי זה מה שהפך את פוקימון לאהבה אצלי ובגלל זה אני אוהב את דור 2 הכי מכולם כי זה הדור הכי טוב שיש מבחינה עיצובית ומבחינה של חיות אמיתיות כי זה מה שאני אוהב בפוקימון.

  44. ומה שמצחיק זה שהם רבו על דור 5 שהם אמרו שהוא נוראי.. אבל אז יצאו דור 6 ו7 שהם כלכך טובים ברמה אחרת!

  45. ועכשיו כשיש דור 6 ו-7. מי לדעתכם הדור הכי טוב?

    אני ממש מקווה שדור 8 יהיה יצירתי ומגניב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *