סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

איפה הם היום? פרויקט חייקו!

הסבר כללי:

פרויקט חייקו היה בעברו משחק פורום מרובה משתתפים, עם הזמן הוא נסגר, ובסופו של דבר נשארו מאחור פייקים, פריטים, מפה, חוקים, פוקימונים, המון חומר על המחוז ודור שלם של פייקמונים. שנה עברה מאז שחשפתי לראשונה את הפרויקט כאן באתר ומן הראוי שאפרט לכם קצת יותר על המראה, התכונות וההתנהגות של פוקימונים נבחרים.

– – – – –

פוקימון מספר 10 – קולטרי.

קולטרי הוא זחל שעל ראשו יש 3 גבעולים כשכל אחד מהם מכיל למעשה צורה שונה של אלמנט אליו עתיד פוקימון זה להתפתח: גבעול של עלה, זקיק של טיפת מים, ועמוד תאורה מיניאטורי. כמו שניתן לראות, מדובר בפוקימון חמוד מאוד, ביישן למראה וכך הוא למעשה גם במציאות – הוא מתחבא הרבה ונחשף רק כשהוא בטוח שהוא לבדו. אבל במידה והוא סומך על מישהו, הוא יפגין כלפיו חיבה ואותו אחד יזכה לראות את האופי הנעים של הפוקימון הזה.

פוקימונים אלה גדלים בעיקר באזורים שבהם ניתן למצוא עצים נמוכים עם עלים דלילים כדי שתהיה להם גישה ישירה לשמש. אזור המחיה הזה חייב להיות קרוב לאגמי מים. ולכן מכנים אותו- פוקימון הפוטוסינתזה.

המתקפה המיוחדת של קולטרי נקראת "הפתעת אלמנטים", והוא למעשה הצורה היחידה בה קולטרי יכול להשתמש בכל אחת מההתפתחויות העתידיות שלו. במידה ואתם לא זוכרים, קולטרי במצבו הנוכחי נחשב רק לפוקימון חרק. מתקפה זו מאפשרת לקולטרי להוציא באקראי מתקפת עשב, אש או מים ללא אפשרות שהמאמן או הפוקימון עצמו ידע איזה מהם תצא. זה יכול להיות אקדח מים, עלי תער או להביור, אבל היא ניתנת לשימוש בדרך כלל רק פעם אחת בקרב והיא מתישה לגמרי את יכולתו של הפוקימון הקטן והחמוד הזה.

קולטרי מתפתח בעזרת ניסיון בקרבות, אך בטבע קולטרי מתפתח ברגע שהוא מרגיש שהוא צבר מספיק מים, אור שמש ואכילת פירות שהזינו באופן מספק את שלושת הגבעולים שלו. לאחר מכן איור הראש והזנב שולחים קורים אחד לשני ועוטפים את שאר גופו במעטה קשיח מעט ואילו שלושת הכדורים האמצעיים של גופו מתנתקים אל הידיים והופכים לאבני חן קשים ויקרים.

– – – – –

פוקימון מספר 11- ג'ולגם.

גולג'ם הוא צורת המעטפת של קולטרי וזו משמשת את הפוקימון כשלב דגירה לפני שהוא מקבל את אחת מצורותיו הסופית. החלק האחורי של גופו למעשה רך בדיוק כמו הגוף של הפוקימון ממנו הוא התפתח, אך ראשו עטוף בעלים קשיחים, צדדיו מוגנים בחומר דמוי שמיכת משי עבה, ובגבו יש שריון שחור או כתום שמגנים על גבו מכל סכנה שהיא. מקדימה יש לו שישה ידיים שאין הוא משתמש בהן, אלא רק על מנת להחזיק את שלושת אבני החן שנוצרו מההתפתחות של צורתו הקודמת.

כדי להגן על עצמו, פוקימון זה בדרך כלל נמצא על עצים, והוא זז בתנועות של גלים. הוא נחשב לאיטי מאוד, ולכן הוא לא מרבה לזוז ואין לו התקפות פיזיות כמעט לחלוטין.

ההתקפה המיוחדת של גולג'ם היא "שואב המתקפות" – זהו למעשה מהלך הגנתי חזק שמאפשר לפוקימון זה לספוג מתקפות לטווח רחוק מכל סוג שהוא, אך הוא איננו יכול לספוג מתקפות פיזיות כמו בעיטות, אגרופים או כל מתקפה פיזית אחרת שקיימת לפוקימונים, ולכן ניתן לומר שעל אף סוג החרק שלו, הוא דווקא פוקימון מאוד עמיד נגד פוקימוני רוח.

פוקימון זה מתפתח רק בעזרת שבירה של אחת מאבני החן. מכיוון שהאחיזה של הפוקימון כל כך חזקה, יש צורך בשחיקה מאוד ממושכת-ופוקימון כזה יכול לעבור שנים לפני שהוא מתפתח. אבל כאשר אחת מאבני החן נשברת, היא זו שתקבע את הצורה אליה הפוקימון ישתנה ויתפתח.

– – – – –

פוקימון מספר 12 – ווינגלי.

פוקימון זה הוא ההתפתחות העשב/ מעופף של גולג'ם. על ראשו יש שני פרחים קטנים שתפקידם הוא לספוג אור שמש ולהזין את הפוקימון הזה במזון שנוצר בתוך גופו בשילוב עם מים אותם הוא שותה, לכן פוקימון זה כמעט ולא צריך לאכול.

על מנת להסתתר ולהסוות את עצמו מפני טורפים, הוא גר באיזור יערות. אך מכיוון שהוא נחשב כמקור מזון שמספק את עצמו באופן בלתי פוסק, פוקימון זה נחשב למעדן לא קטן בקרב פוקימונים תוקפים.

ההתקפה המיוחדת של הפוקימון הזה נקראת "רוח סולארית", והיא למעשה שילוב של מתקפת רוח עם קרן סולארית. מתקפה זו מתבצעת כאשר הפוקימון הזה למעשה מבצע את שתי המתקפות הללו בו זמנית; כאשר בכנפיו הוא משחרר רוח חזקה במיוחד' ובעזרת אבן החן הוא יורה קרן סולארית לכיוון הרוח ומשלב את הרוח עם האנרגיה של הקרן שמגיחה מתוך אבן החן שלו.

זוהי התפתחות שלישית ואחרונה של קולטרי ולכן אין לו דרך להתפתח לשלב הבא.

– – – – –

פוקימון מספר 13 – פיירוד.

זוהי צורת האש / רעל של גולג'ם – ההתפתחות של עכביש האש. הוא מגיח מתוך אבן החן האדומה. יש לו שמונה רגליים, שיניים חדות ומבט מרושע על פניו. מצד אחד, הפוקימון הזה הוא יצור מאוד מרושע, יש לו אופי קשה והוא אכזרי למדי, אך מצד שני, מאמן שיצליח לשלוט עליו יקבל פוקימון חזק לצוות שלו. אבן החן היא מקור כוחותיו והיא ממוקמת על מצחו. הגוף שלו בוער על מנת לשמור על חום גופו, כך שניתן לומר שבלעדיה הוא למעשה יקפא למוות. כדי בשביל לווסת את האש כך שהיא לא תשרוף את האיברים הפנימיים שלו, על רגליו של פוקימון זה יש שמונה חורים שמשחררים חום מיותר בצורת קיטור.

בגלל דמו הקר של הפוקימון, ניתן למצוא אותו בעיקר באזורים חמים כמו מדבריות, ביצות חמימות, הרי געש וכדומה.

המתקפה המיוחדת של פיירוד היא "הסוואת קיטור" – והיא למעשה משמשת אותו כאשר הוא נלחם בסוג החזק עליו- מים! כאשר מתקפת מים פוגעת בפיירוד, הוא מסוגל לנתב את הנזק לתועלתו וליצור ענן קיטור גדול מהרגיל באמצעות החורים שברגליו, ובכך לברוח או להפתיע את אויבו.

גם לפיירוד אין התפתחות נוספת.

– – – – –

פוקימון מספר 14 – בוליס.

בוליס הוא צורת המים / קרח של גולג'ם והוא ידוע בכינוי שלו – "כדור שלג". למרות שיש לו כנפיים, הוא איננו עף. כאשר פוקימון זה בוקע מתוך אבן החן הכחולה, ראשו מקבל צורה של טיפה, כמו כן, הוא מצמיח זנב שעוזר לו לזנק לגובה או כשהוא נמצא בשעת דאייה. למרות שגופו נראה כאילו עשוי מזכוכית, זהו בעצם חומר דמוי פלסטיק מאוד קשיח. לבוליס יש נוזל חיים (סוג של דם, רק פחות מגעיל) והוא מדד לכוח של הפוקימון. למעשה, פוקימון עם קצת נוזל לא יתקשה לחיות, אך יתקשה מאוד להלחם. ניתן להשיג נוזל זה רק על ידי אימונים, ולא על ידי שתייה שמזינה את האנרגיה שכנפיו צורכות.

פוקימון זה יכול לחיות בכל אזור שירצה, וזאת בשל אבן החן שלו הממוקמת בזנבו ולמעשה מתפקדת בתור האלמנט החזק ביותר של בוליס. אבן זו מאפשרת שינוי של מזג האוויר.

וכאן אנו מגיעים למתקפה המיוחדת של בוליס "הטיית מזג אוויר" – בוליס יכול לשנות את תנאי הסביבה שלו לכל מזג אוויר שהוא חפץ בו. הוא מסוגל לצנן כל משטח עד לרמה שהאוויר מסביבו יהפך לקר בעזרת גופו, ואילו בעזרת כנפיו הקשיחות והמבריקות הוא מסוגל לשדר חום גם בלי מקור חיצוני אלא רק בעזרת הניצוץ של אבן החן שעל זנבו.

לבוליס אין עוד התפתחות.

– – – – –

כאן מסתיימת משפחת ההתפתחות של פוקימון הפוטוסינתזה.

אז לסיכום:

פוקימון מספר 10: קולטרי / סוג: חרק / התקפה מיוחדת: הפתעת אלמנטים / התפתחות: צבירת משאבים.

פוקימון מספר 11: גולג'ם / סוג: חרק / התקפה מיוחדת: שואב המתקפות / התפתחות: שבירת אבן חן.

פוקימון מספר 12: ווינגלי / סוג: עשב ומעופף / התקפה מיוחדת: רוח סולארית / התפתחות: אין.

פוקימון מספר 13: פיירוד / סוג: אש ורעל / התקפה מיוחדת: הסוואת קיטור / התפתחות: אין.

פוקימון מספר 14: בוליס / סוג: מים וקרח / התקפה מיוחדת: הטיית מזג אוויר / התפתחות: אין.

– – – – –

זה הכל לבינתיים. אם למישהו יש שאלות נוספות, אתם מוזמנים לשאול ואני אגיב.
יהודה – יוצר חייקו. 

– – – – –

לינקים רלוונטים נוספים: פרויקט חייקו: חפצים | פרויקט חייקו: תגים | פרויקט חייקו: מפה | פרויקט חייקו: פוקידע | פרויקט חייקו: סמלי מקצועות | פרויקט חייקו: פייקמונים | פרויקט חייקו: הפוקידע המלא (1-152) | דף היוצר של יהודה בפייסבוק

פוסטים קשורים

6 תגובות

  1. מה שמוזר לי, זה שאש זאת דרך מאוד לא יעילה לחמם את עצמך, זה משתמש ביותר מדי אנרגיה. יותר יעיל להתחמם ממשהו פנימי, או שהתאים פשוט ייצרו חום כחלק מתהליכי החיים.
    להפך, אפילו הפוקימון האש ההתחלתי (נראה לי) מבין שייצור אש מוציא אנרגייה החוצה.

  2. יש משהו במה שאתה אומר,אבל אולי יש פה תהליך של אנרגיה ממוחזרת.במקום לנשוף פד"ח פוקימוני האש מוציאים אותו בתהליך השריפה מהגוף,זה מבזבז אותה כמות של אנרגיה אבל בנוסף מחמם אותם.אולי זה גם במקום לבזבז אנרגיה זה משמר אנרגיה,כמו שומנים שמצטברים בגוף…
    בעוד רעיונות,
    kai

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *