סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פרויקט חייקו – חידושים

אז לפי דרישת קהל (ואין צורך בשום עפעוף ריסים, קאי), אני ממשיך עם החידושים של חייקו במטרה לתפוס את כולם! שמחתי לראות שהייתה הענות גדולה בכתבה הקודמת. זה ממש אחלה מצידכם. והמשך הענות שכזה יגרום לי לרצות להתקדם מהר יותר. ולכן את החלק הראשון אני אקדיש לכם ולשאלות שכתבתם לי שם.

להיטמן, האיש והאגדה – אני אתן תשובה מאוד קצרה ללמה יצרתי את פרויקט חייקו: רובכם יודעים שחייקו נועד להיות משחק פורום שלא הצליח כל כך וננטש לו. המטרה הייתה להקים משחק פוקימון שלא תלוי במספרים, בשלבים, בסוגים, אלא בכיף וברנדומליות של הסדרה, משחק שכל אחד יכול לנצח אם הוא יפעל נכון ויאמן נכון את הפוקימונים שלו.

וזה מתקשר לתגובה של אורי – לחייקו יש צד מתמטי עם נתונים, דרך חישוב קרבות, צעדים על המפה שהשחקנים נועדו לבצע ביום, נקודות אימון שמחולקות לכל מאמן לפי המזל שבקוביה והחוכמה שבהחלטות שלו, עם כמה סיפורים של עלילה נסתרים ששמתי למטרה להפעיל ברגע ששחקן יגיע ליעד מסויים. אבל הצד המתמטי יישאר אצלי משני סיבות; הראשונה היא שזה בדיוק ההפך מאחורי הרעיון של המשחק, ודבר שני, למקרה ואני ארצה להריץ את המשחק שוב.

לנטע מימי – תודה על הפרגון. אין פרוייקטים באים ואין מיזמים. חייקו הוא תחביב שמעביר לי את הזמן וכיף לי לעסוק בו, אני לא חושב על להרחיב או לחדש שום דבר מעבר למה שקיים כרגע.

ואחרון חביב גלעד – למעשה קאי די צדק. תחשוב על האש שעוטפת את פיירוד כמו על המעטפת שעוטפת את מטפוד. היא מגנה עליו או מזינה אותו בהתאם לסיטואציה ולא מבזבזת שום טיפה מהאנרגיה שלו. היא חלק ממנו. במידה והוא משתמש במתקפה, אז האש שמקיפה אותו היא לא זו שאחראית למתקפות, אלא הויסות שנוצר בעקבות השילוב של אבן החן שעל ראשו, והחורים שברגליו כדי לווסת קור פנימה כדי לדאוג שהאש לא תגרום לחימום יתר.

מאוד שמחתי לראות את השאלות והיה לי כיף לענות. אני מצפה לעוד יותר תגובות כשאני מציג בפניכם את הפוקימונים הבאים:

– – – – –

פוקימון מספר 91 – סילום.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2013/02/91.%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%95%D7%A2.png

סילום הוא פוקימון מים ורעל, שיכול לחיות גם ביבשה וגם בים, למרות שבים תנועתו זריזה יותר בעקבות כל החורים שפרוסים על גופו. אבן החן שעל חזהו נועדה לשמר ולהכיל את אותו דיו רעיל שנמצא בתוך גופו על מנת שלא יתפשט וירעיל את עצמו. מערכת הנשימה של סילום מופרדת ממערכת הרעל, והסיכון היחיד שיכול להיווצר זה שאם רעל יחדור לחור שעל ראשו, הנקודה היחידה שלא מפרידה בין שני המערכות החשובות בגופו.

המתקפה המיוחדת של סילום נקראת "טיהור רעלים"- אבן החן שעל חזהו משחררת גל של דיו רעיל שיוצא החוצה בצורת אבקה שמקיפה את הזירה. אומנם הוא פוקימון רעל, אך הוא יכול להיות מורעל מפוקימונים אחרים. מתקפה זו מרפאת את סילום מההרעלה ובנוסף לכך, היא מסוגלת להרעיל פוקימונים יריבים שנמצאים בקרבת מקום!

מבחינת מראה חיצוני הוא חמוד למראה, ומתנהג בהתאם. הוא איננו ביישן בכלל, אוהב אתגרים, בעיקר כאלה שקשורים למרוצים, והמהירות שלו בים היא מהגבוהות בכל מחוז חייקו.

ההתפתחות של סילום נעשית באמצעות ניסיון כמו מרבית הפוקימונים, אך בשונה מהם, הניסיון של סילום נצבר בעקבות כמות הקרבות שהוא מבצע על היבשה, או כמות השחייה שהוא מבצע בים. ברגע שהוא מגיע לניסיון המקסימלי שלו באחת מהדרכים הללו, רק אז הוא מסוגל להתפתח.

– – – – –

פוקימון מספר 92 – הוייזלי.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2013/02/92.%D7%94%D7%95%D7%99%D7%99%D7%96%D7%9C%D7%99-%D7%A6%D7%91%D7%95%D7%A2.png

בצורה אירונית, כאשר סילום מתפתח הוא נעשה איטי יותר, למרות שהמפתח להתפתחות שלו הוא מהירות. דבר נוסף שקורה הוא אצל הוויזלי הוא שאבן החן שלו נפתחת למעין פרח קשיח במיוחד, המשמש אותו להחלקה על קרח, ומכאן שהוייזלי הוא פוקימון רעל וקרח. מערכת ההרעלה שלו מתמזגת עם מערכת הנשימה, ובגלל שהוא פוקימון קרח, הוא יכול לווסת את הנוזל הרעיל בגופו לכל מצב, ודרך כך הוא כבר לא מסוגל להיות מורעל. החור שעל ראשו הופך לקרן, דבר המאפשר לו לנשום יותר ביעילות אוויר מעל המים, ולפזר קרח ושלג בצורה יותר יעילה.

המתקפה המיוחדת של הוייזלי היא אחת מהקטלניות ביותר והיא נקראת "משטח רעיל" – הוייזלי משלב בין שני יכולותיו כך שהוא יוצר קרח מסביבו ומרעיל את הסביבה הקרובה לו. כך שכל פוקימון שנמצא במגע איתו או עם המשטח הזה יכול למצוא את עצמו מורעל.

אופיו משתנה מעט בהתאם לגופו. מאחר ומהירות היא כבר לא חלק מהאופי שלו, אז הוא יותר משתמש במהירות היחסית שלו כדי לצוד אוכל או לתפוס אותו ממיקומים קשים. פוקימון זה אוהב לאכול והרבה, הוא עדין, וחביב מאוד, נהנה להחליק על הקרח, ולתת לאחרים להחליק איתו. רק חשוב לשים לב ולראות שהוא שולט במתקפה המיוחדת שלו אחרת הוא ירעיל אתכם בטעות.

ההתפתחות שלו נעשית גם היא מניסיון, אך לא מתוך ניסיון של מהירות, אלא מתוך ניסיון של קור. ככל שהפרח שבמרכז החזה שלו יצבור יותר קור מעשי, כלומר, להחליק עליו, לצוד עליו, להלחם עליו, זה יעודד את הפרח להגיע לצורתו המקורית.

– – – – –

פוקימון מספר 93 – גייזטרי.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2013/02/93.%D7%92%D7%99%D7%99%D7%96%D7%98%D7%A8%D7%99-%D7%A6%D7%91%D7%95%D7%A2.png

מה שאתם רואים פה זה מפלצת קרח רעילה בעלת אותה מהירות של צורתו הראשונה, ושליטה ברעלים שבגופו ממש כמו הצורה הקודמת שלו. פוקימון זה הוא עדיין חביב, אבל הוא כבר אינו חובב תחרויות או החלקה בעבר. ברגע שהוא מתחבר למאמן שאיתו או מוצא מטרה, הוא נשאר איתה ולא מרפה. הוא ידיד אמת וחבר נאמן למטרה. בהשוואה לצורותיו הקודמות, הוא לא צריך סביבה מימית או קרחונית כדי לשרוד ולצבור אוויר לנשימה. מערכת הנשימה המפותחת שלו מאפשרת לו להיות כמה זמן שהוא רוצה מעל המים.

ההתקפה המיוחדת שלו היא "קרחון רעיל" – זו התקפה משולבת של הרעל שבגופו והקור שבנשימתו, המסוגלת לפגוע כל יריב בצורה אנושה. בנוסף לזה, רק מגע הכי קטן עם פוקימון זה, ירעיל את היריב. יש סבירות גבוהה שהפוקימון היריב גם יוקפא כתוצאה מהתקפותיו של פוקימון זה, אך סבירות ההרעלה היא וודאית.

אופיו הוא כזה שהוא אוכל כמעט כמו סנורלקס, ומאמן שרוצה את הפוקימון הזה כבן ברית – צריך לדאוג לו לאספקת מזון קבועה, או למיקום שבו יוכל לתפוס הרבה ממנה. כל סוגי הדגים או הפירות יהיו טובים לו. מלבד אולי אוכל חריף.

זהו שלב ההתפתחות האחרון שלו ולכן אין לו צורך בדברים שיעודדו את הניסיון שלו לעזור לו להתפתח.

– – – – –

זה הכל להפעם 🙂

בואו נסכם:

פוקימון מספר 91: סילום / סוג: מים ורעל / התקפה מיוחדת: טיהור רעלים / התפתחות: אימון מהירות.

פוקימון מספר 92: הוייזלי / סוג: קרח ורעל / התקפה מיוחדת: משטח רעיל / התפתחות: החלקה על הקרח.

פוקימון מספר 93: גייזטרי / סוג: קרח ורעל / התקפה מיוחדת: קרחון רעיל / התפתחות: אין.

– – – – –

מקווה לעוד תגובות, עוד פידבקים, אפילו שליליים זה בסדר, עוד הרבה שאלות, ועוד שבוע פוקימון מוצלח לכולם!

ואין צורך לבקש שוב, כבר התחלתי לעבוד על החידושים הבאים שלי 🙂

יהודה – יוצר פרויקט חייקו

פוסטים קשורים

18 תגובות

  1. יפה מאוד. אבל השאלה שכולנו רוצים לקבל עליה את התשובה היא: מי יותר חזק? וולריין (365), דיוגונג (87) או גייזטרי?

  2. וואו!הפעם אפילו אהבתי את זה יותר!אתה חייב להמשיך עם זה(עד הפוקימון האחרון!)
    אני לא מבין למה אתה לא מסוגל להפטר מהעיניין של אבני חן,אבל אני כמעט בטוח שזה במקרה…
    יש משהו שלא הבנתי,שילוב בין וולריין לדיוגונג?באמת?אבל אהבתי את התפנית עם הרעל!
    (למרות שביקשת שלא)בעפעוף ריסים,
    kai

  3. אבל אש זה דבר שמבזב יותר מדי אנרגיה, אתה יודע שאש זקוקה להספקה מתמדת, נכון? בטח כשהיחס בין שטח הפנים לנפח כל כך גבוה (כמעט 1), היצור יגמור מזון כמו מדורת חימום בינונית+ ובנוסף גם את האנרגיה שפוקימון רגיל צורך מאכילה. חוק שימור האנרגיה, בכל זאת.
    אין סיבה להגיד שבלי האש העכביש יקפא, בגלל שאם יש צורך בחימום, אז זה יהיה חימום פנימי כמו נשימה תאית. וחוץ מזה, אם חיה לא מסוגלת לשמור על חום הגוף שלה, אז היא פשוט פויקילוטרמית(=אקטוטרמית. מה שאתם מכנים בטעות בעל דם קר).

  4. אתה עדיין מתעלם מגורמים אחרים.מה אם זה סוג של צורת חיזור?כמו ציפורים בעלות מקורים בוהקים שלא תואמות לסביבה ומסגירות אותן לטורפים.אולי זה מרתיע אויבים.אולי זה עוזר להפיץ חום לסביבה,לדוגמא כדי לחמם צאצאים.ושוב,אולי זאת אש ממוחזרת.אל תזרוק כמה מילים גבוהות ותחשוב שאתה מדען עם תואר עשירי.
    ברעיוניות,
    kai

  5. דבר ראשון, אין דבר כזה אש ממוחזרת. אש היא אנרגיה אקראית שמומרת לחום, אי אי אפשר לנצל לעולם בצורה אידיאלית ואין דרך להחזיר אנרגיית חום לאנרגיית אש ללא חומר בוער.
    ולגבי כל השאר, כל אלו דברים זמניים, לא דבר שמתרחש באופן קבוע בגוף של היצור. כל היצורים שחשבת עליהם כשאמרת שיש להם צבעים שלא לא טובים בשביל חיזור, הצבעים האלו נוצרים רק לזמן החיזור, ולאחריו הם שוב דועכים (או לזמן הדגירה, כמו הנשירה של נוצות התרנגול והתרנגולת בישבן).
    וחוץ מזה, יצורים פויקילוטרמים לא דוגרים והצאצאים שלהם מתפתחים ממש בסדר (נחשים לא דוגרים, דגים לא דוגרים, צפרדעים לא דוגרות).

  6. אבל אל תשכח שאם יהודה יחליט,הוא יכול שגם בני אדם יטילו ביצים ביצירה שלו.ותסתכל מה כתבתי ברשומה הקודמת על אש ממוחזרת,לא בדיוק אש ממוחזרת אלה אש לשם פליטת פד"ח ו/או אש מיוחדת שלא מתבזבזת,אלה שומרת את האנרגיה ליד היצור-כמו שומן.אתה נשאר בגדר החוקים הפיזיקאלים בתוך עולם פנטזיה.תחשוב מחוץ לקופסא.ואולי זה בכל זאת להרתעת אויבים?אין מה שיכול לחלוק על הרעיון הזה.
    בניעור אנשים שתקועים בקופסאות,
    kai

  7. אני מצטער, על בעולם הפנטזייה תמיד נשארים עם החוקים הפיזיקאלים. רק במדע בידיוני שוחכים מזה.
    בפנטזיה גם אם מוסיפים כלל, הוא נכנס למערכת של חוקים מדויקים שנמצאים כנספחים לחוקים של העולם שלנו.
    במדע בידיוני תמיד נראה שהכותבים לא מודעים לחוקי הפיזיקה או בערך לכל חוק אחר. בפוקימון יש משהו יחיד שהוא מאוד בעייתי, מה מכניס את הפוקימונים לפכדורים, ואיך? ככה שנשארות הרבה שאלות תיאורתיות שנענות רק באופן חלקי ורק בעונות המאוחרות יותר. אפילו זה שפוקימונים יכולים לזוז באוויר מבלי ליצור שום אינטרקציה עם הסביבה התחיל רק המעיוות של העונה השמינית. עד אז זה במוצהר לא היה ככה.

  8. גלעד אולי לא ידעתה לא שמעתנ או משהו לא מאשים אותך אבל זה זה מדע בדיוני חסר היגיון פוקימון תוכנן להיות משחק מחשב ולא משוואה מתמטית ואם אתה כבר מאשים על בזבוז אש תאשים את הפוקימון של האתר,הבנתה עכשיו

  9. אתה צודק שמותר להכניס איזה חוק שרוצים וזה בדיוק העיניין,הכנסנו את החוק הספציפי הזה.ואני לא יודע עד כמה אתה בקיא בספרי מדע בידיוני,אבל יש מספר רב של ספרי מד"ב שעוקבים באופן (כמעט) מדויק אחרי הפיזיקה.למעשה בחלקם אפילו מסבירים תופעות דרך פיזיקה.בפנטזיה יש פחות התעסקות בכל העיניין של פיזיקה,אבל הפנטזיה עושה משהו הרבה יותר מתוחכם.היא משנה את חוקי הפיזיקה ומתאימה אותה לצרכיה.מד"ב מדבר על דברים שאנחנו לא יכולים להוכיח שהם לא נכונים באופן מלא,או שהם קורים בעתיד-שם בלתי אפשרי לדעת מה יתנהל באופן מלא.פנטזיה מרשה לעצמה לעבוד במערכת חוקים שונה שהמדע הפריך או במערכת חוקים שבה בחר היוצר הספציפי.
    בספרותיות(איכס!),
    kai

  10. למעשה, אני קורא מדע בידיוני פעם ב, אבל אני שונא את זה. ואני עוד יותר שונא ששמים תחת קטגוריה אחת את פנטזיה עם מדע בדיוני.
    ולמעשה, כמעט לאף כותב של מדע בדיוני אין ידע במדע, וזאת הסיבה שאני שונא את זה. הסדרה היחידה של מדע בידיוני שנהנתי ממנה באופן מושלם זאת "הסאגה של אנדר", פשוט ספר מעולה של כותב עם ידע מדעי מקיף וטוב (ואורסון סקוט קארד הוא בכלל סופר אדיר).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *