סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סרט 12: ארכיאוס ותכשיט החיים / Arceus and the Jewel of Life

ארכיאוס ותכשיט החיים / ארכיאוס: כיבוש מרחק וזמן

פוסטר:

מידע כללי:

ארץ: ישראל ארצות הברית יפן
שם הסרט: ארכיאוס ותכשיט החיים Arceus and the Jewel of Life アルセウス 超克の時空へ
תאריך שידור: 14 באוקטובר 2010 20 בנובמבר 2009 18 ביולי 2009

הפקה:

בימוי: קוניהיקו יויאמה זמן סרט: 94 דקות
תסריט: היידקי סונודה שפה: אנגלית / יפנית
מוסיקה: שינג'י מייאזאקי ז'אנר: ילדים, אנימציה, אקשן

עלילה:

לפני אלפי שנים, הפוקימון האגדי ארכיאוס עזר לתושבי העיר מצ'ינה ומנע את נפילתו של מטאור אל עבר כדור הארץ. לאחר מכן, הוא גם עזר לבני המקום, וביניהם גם לדאמוס, להפריח את השממה בכך שנתן להם את תכשיט החיים. ההסכם היה שדאמוס ישתמש בתכשיט החיים על מנת להפיח חיים במקום, וביום מן הימים יחזיר לו אותו. ביום ההחזרה, דאמוס חזר בו מהבטחתו, שמר לעצמו את התכשיט וגם תקף באכזריות את הפוקימון האגדי שנפל לתנומה עמוקה. ארכיאוס שזכר את המעשה, נשבע לנקום את בגידתו של דאמוס ולהעמיד את המין האנושי לדין. לאחר שנים רבות, אש, דון וברוק ממשיכים במסעם אל העיר מצ'ינה שם הם פוגשים את שינה ואת קווין, שומרי המקום. כשהחבורה מגיעה אל הריסות העיר, שינה מספרת להם שהיא זכר למשפחתו של דאמוס, וגם היא מספרת להם על כוחותיה ליצור קשר עם פוקימונים. בשלב מאוחר יותר, ארכיאוס מתעורר לחיים ומתחיל לתקוף את העיר בעקבות אותה בגידה שחווה לפני כל כך הרבה שנים. דיאלגה, פאלקיה וגיראטינה מגיעים גם כן למקום ומנסים לעצור את הפוקימון האגדי. במהלך הקרב, פוקימון הזמן דיאלגה, מחזיר את אש, ברוק, דון ושינה בחזרה אל העבר לרגע ההחזרה של התכשיט. בזמן שהותם בעבר, אש והחבורה פוגשים את מרקוס, עוזרו של דאמוס, אשר כולא אותם בכלא וסוחט מ-שינה מידע על מה אמור לקרות. בכלא, אש פוגש את דאמוס ושומע את הסיפור מהצד שלו. מסתבר שזוהי הייתה תוכניתו של מרקוס להפנט את דאמוס ולגרום לו לבגוד בארכיאוס. פיקאצ'ו פוגש את פיצ'ו עם אוזן מחודדת והוא עוזר לכולם להימלט מהכלא. יחד הם יוצאים למסע לעצור את מרקוס. במהלך הבגידה החוזרת, אש נלחם נגד מרקוס בעוד שדאמוס מנסה לגעת בלבם של הפוקימונים האחרים ולהציל את ארכיאוס ממוות. לבסוף התוכנית שלהם מצליחה, התכשיט מוחזר לבעליו והכל חוזר לקדמותו. אש והחבורה חוזרים להווה, ומגלים שהעיר המשיכה לפרוח למרות הכל.

טריוויה:

– יוצרי הסרט קיבלו השראה מערים יווניות כמו ארכופוליס, מייסיאנה, דאלפי ומטאורה.
– המים הכסופים בסרט הם בעצם מה שאנחנו מכירים כיום בתור מלט.
– באופן מוזר כמה ימים לאחר הקרנת הבכורה ביפן, התרחש ליקוי החמה הארוך ביותר אי פעם במאה ה21.
– מאחר וזו טרילוגיה, ישנם מספר פוקימונים אגדיים אשר הופיעו ביותר מסרט אחד, והם: פאלקיה, גיראטינה ודיאלגה.
– לפי באלבפידיה, כל פוקימון מדורות 1-4 הופיע בסרט הנוכחי מלבד פוריגון, ויש הסוברים שזה בגלל תקרית "החייל החשמלי".

קדימון:

פסקול:

תמונות:

פוסטים קשורים

39 תגובות

  1. ארכאוס חזק יותר מהפוקימונים שציינת, שלושתם נלחמו ונפגעו הרבה באגדי אחד וארכאוס נלחם בשלישיית הבריאה ויצא משם בלי להיפגע. גם כשאמרת שהוא לא פיקח ושהוא מציג חולשה, אמרת את זה בגלל המי כסף. תחשוב מה יקרה לאגדיים אחרים במי כסף כשמלא פוקימונים תוקפים אותם והאגדי לא יכול לזוז-הם יכנסו למצב שארכאוס נכנס אליו ברבע מהזמן ממה שלקח לארכיאוס. בקיצור, ארכיאוס שולט, ומיוטו הוא סתם חתול על חושי מטורף (מזכיר את אספיאון ומיו) 

  2. אני לא מסכים עם מה שאמרת זה די ברור לכולם לארכאוס חזק מאוד אבל אני לא אומר שמיוטו חזק אבל אחרי הכל הוא משובט

  3. בויקיפדיה כתוב שארכאוס הוא אל הפוקימונים ואם הכותב אומר שהוא חלש אז שיסתכל טוב טוב על הקרב בין ארכאוס ושלושת הפוקימונים האגדיים(אני חושב שזה קרב אדיר!

  4. אהבתי מאוד את הפקת הדיבוב העברי של הסרט.
    לדעתי הסרט הכי יפה של פוקימון שדובב לעברית.

  5. למען הארכיאוס!
    יש צפיה ישירה עם דיבוב לעברית!
    באמת תודה רבה על ההשקעה בתרגום כי ממש היה בא לי לראות את זה שוב ואין לי כוח לאנגלית. יאי!!

    (אתם לא חושבים שהוציאו כאן את ארכיאוס כפוקימון דיי בור וגם חלש? זאת אומרת המתקפה של פיקאצ'ו אשכרה עשתה לו נזק)

    חוץ מזה ממש אהבתי את הסרט והסיפור.

  6. וואו. הסרט פשוט נתקע כל חצי שנייה. לוקח לי חצי שעה לראות חמש דקות!
    (לא שאני מאשים אתכם או משהו)
    אבל מה שכן הספקתי לראות הזכיר לי כמה כיף זה לראות פוקימון, ונתן לי הרגשה שלא הרגשתי הרבה מאוד זמן.
    אני מת עליכם, מפלצות כיס!

  7. היטמן, אחי,תודה, זה סרט אדיר. אבל עכשיו כשגמרתי לראות אותי יש לי כמה הערות:
    1.למה ארסיאוס לא מסוגל להשמיד מטאור כשראיקוואזה עושה את זה בלי בעיה?
    2.דיאלגה הוא גבגבר.
    3.פאלקיה הוא גבגבר.
    4.גיראטינה הוא גבגבר.
    5.למה השנינה הזאת יכולה לדבר עם דיאלגה?
    6.למה אני לא יכול לדבר עם דיאלגה?
    7.למה לפיצ'ו יש אוזניים מחודדות?
    8.למה לי אין אוזניים מחודדות?
    9למה כל הפוקימונים יודעים מכת ברק?
    10.למה אני לא יודע מכת ברק?
    אבל למרות כל הדברים האלה זה עדיין סרט אדיר. תודה היטמן!

  8. תודה רבה לכולם! אני שמח שאתם אוהבים את החומרים שאני מעלה לאתר! התגובות שלכם מחמיאות, מפרגנות ובעיקר גורמות לי להמשיך הלאה!

  9. היטמן, תוסיף לביקורת שלך שבגרסא האנגלית הקול של ארכיאוס מזכיר את של גרגמל משום מה, לא יודעת, שומעים את זה יותר טוב כשהחבורה מנסה להחזיר לארכיאוס את התכשיט ומגלים שזה זיוף כשארכיאוס אומר: This is the jewel of life?! The jewel of life is like me, it's unbreakable! ואני לא מאמינה שאני אשכרה זוכרת מה הוא אמר (תקנו אותי אם טעיתי) כנראה שבזכות זה שהדגישו את הקול הדבילי הזה אני זוכרת את המשפטים האלה

  10. הצפייה הישירה לא עובדת (ועוד כמה הערות שמתי לב שקצב ההעלה של עונה 19 של פוקימון נורא איטי אצלכעם יש לי אתר שאני צופה בו כל הזמן יש כבר עד פרק 30 שם אז בלי להאשים אני רק רוצה שתעלו מהר יותר עם זה לא חוצפה פשוט באתר זה באנגלית בלי תרגום ואני לא כל כך מבין

  11. הסוגיה מי הפוקימון החזק ביותר בלתי תלויה בשאלה מתי ובאילו תנאים.
    בכללי, ארכאוס ניחן ביכולות כלליות עוצמתיות ורבות ממרבית האגדיים, אבל אפילו המידע הזה נלקח רובו מאגדות שהוזכרו בסרטים ה12 וה18. בפעם היחידה שיכולתו הקרבית הוצגה ניכר כי למרות עוצמתו הבלתי מוגבלת לכאורה הוא אינו מיומן בקרבות ממש, וללא הלוחיות המגנות שלו הוא פגיע כמו כל פוקימון אחר. זוהי בוודאי הסיבה שהיו רק שלושה מקרים מתועדים (בריאת היקום, עצירת המטאוריט והקרב בעיר מצ'ינה) שבהן הוא פעל בגפו ובגופו.
    אגדיים אחרים, כדוגמת מיוטו, ג'נסקט ורג'יגיגאס, ניחנים ביכולות קרביות עוצמתיות יותר אך מוגבלות יחסית, ולכן צברו ניסיון קרבי. על כן בקרבות ממש יש להם יתרון על ארכאוס.
    ישנם גם אגדיים העומדים איפהשהו באמצע, גם נטיות שונות לצד זה או אחר. אגדיים כדוגמת דיאלגה, פאלקיה, גיראטינה, זקרום ורשיראם קרובים יותר לארכאוס, בעוד שאגדיים כדוגמת הו-הו, לוגיה והשלישיות השונות (כולל הקאמי) קרובים יותר למיוטו ודומיו. ישנם גם אגדיים שכוחותיהם קרביים והלא-קרביים מאוזנים כמעט לחלוטין, כדוגמת גראודון, קיוגר, ראיקוויזה, קיורם, זרניאס ואיוולטל. אודות אגדיים אחרים, כדוגמת ג'יראג'י, מיו, סלבי, היטרן, קרסליה, דארקראי, מאנאפי, שיימין, מלאוטה, דיאנסי, הופה קונפיינד, וולקניון וזיגארד פשוט אין די מידע כרגע כדי לקבוע לאיזו קבוצה הם שייכים, אם בכלל.

  12. שכחתי לציין כי הופה אנדבאונד משתייך ככל הנראה לקבוצה המאוזנת, על אם שגם על צורתו הזאת ישנו רק מידע מועט מאוד שנלקח ברובו משילוב של עלילת הסרט ה18 ותהליך הסקת המסקנות העולות ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *