סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

נינטנדו צפויה לעשות כסף על אוהד, גלעד, יונתן ונסטי!

נינטנדו טוענת לזכויות יוצרים בסרטוני משחק שמועלים ל- YouTube

בצעד מעניין ולא שגרתי, פנתה נינטנדו ל- YouTube בטענת "Content ID Match" (סוג של טענה להפרת זכות יוצרים) בנוגע לסרטונים שמעלים גולשים ובהם מופיעים משחקיה של נינטנדו ומוצגים פתרונות אינטראקטיבים למשחקיה (Let's Play Walkthrough ובקצרה: LPW).

Content ID היא טכנולוגיה של YouTube המאפשרת לבעלי זכויות יוצרים בתכנים לאתר את התכנים שלהם שגולשים העלו ולבחור מה ייעשה עם התכנים שאותרו, לרבות הסרת הסרטים, לקבל מהם נתונים סטטיסטיים, לחסום אותם או להפיק מהם רווחים.

אם טענת נינטנדו תתקבל, המשמעות היא שנינטנדו תוכל להפיק למקם מודעות בגוף הסרטונים שהיא מעולם לא צילמה, הקליטה או העלתה לרשת ולקבל את כל ההכנסות שהמודעות יגרפו.

בקצרה, אם אתם מקליטים LPW של משחק נינטנדו, נינטנדו תוכל למקם בסרטון מודעות, וכל הכנסה שתיווצר בעקבות צפיה בסרטון שהקלטתם, עוברת לנינטנדו – לא לכם.

לאור הגבות הרבות שהורמו בשל טענת נינטנדו, הוציאה האחרונה את ההודעה הבאה:

"כחלק מהדחיפה המתמשכת שלנו להבטיח שתוכן של נינטנדו משותף בין ערוצי מדיה חברתיים בצורה מתאימה ובטוחה, אנחנו הפכו לשותף של YouTube וככזה בפברואר 2013 רשמנו את התוכן המוגן שלנו בזכויות היוצרים במסד הנתונים של YouTube. לרוב קטעי הוידאו שצולמו על ידי אוהדים לא יגרם כל שינוי, עם זאת, עבור קטעי וידאו המכילים תוכן בבעלות נינטנדו, כגון תמונות או קול באורך מסוים, יופיעו פרסומות בתחילת התוכן, במהלכו או בסופו. אנחנו תמיד רוצים שאוהדים שלנו יהנו משיתוף תוכן של נינטנדו ב- YouTube, ולכן, בניגוד לחברות בידור אחרות, בחרנו שלא לחסום אנשים המשתמשים בקניין הרוחני שלנו ".

כתגובה, זאק סקוט, יוצר סרטוני LPW פופולרי הביע את אכזבתו מהחלטת ​​נינטנדו בפומבי בעמוד ה- Facebook שלו וכתב, כי "אני חושב שהגשת טענות נגד יוצרי סרטוני LPW היא הליכה לאחור".

סקוט המשיך והסביר במכתבו, כי משחקי וידאו הם לא כמו בסרטים או בטלוויזיה. כל LPW הוא חוויה אורקולית ייחודית שמי שיוצר אותה הוא השחקן ולא נינטנדו. בנוסף הודיע סקוט, כי לא יקליט עוד סרטוני LPW של נינטנדו, עד שהמצב לא ייפתר.

מבחינה משפטית, מעלה פעולת נינטנדו שאלות רבות בתחום הקניין הרוחני בכלל וזכויות היוצרים בלבד. בין השאר, האם תחול בעניין זה "דוקטרינת המכירה הראשונית" הקובעת כי מקום בו נמכרת יצירה כמשחק וידאו, לא ניתן להגביל את פעולותיו של הרוכש לבצע מכירה נוספת של העותק שנרכש?

האם למרות שאדם רכש בכסף טבין ותקילין משחק וידאו, כל פעולה מצולמת של עצם המשחק שייכת ליוצר המשחק? ומה קורה כשיש דמויות הנבנות אישית על ידי השחקן עצמו והוא בונה את תכונותיהן ואופיין?

שאלות אלה ואחרות הן לב ליבו של עולם זכויות היוצרים באינטרנט והן מתעצבות בחיי היום-יום. אנו מאמינים שבקרוב תתקבלנה תשובות גם לשאלות אלה.

– – – – –

למדריכי הוידאו של האתר: פוקימון ברקת | פוקימון אדום אש | נאזלוק: פוקימון ספיר | פוקימון קריסטל | פוקימון צהוב

פוסטים קשורים

31 תגובות

  1. אין לי כל כך מה לכתוב על זה.רק שני דברים:חחח "קטעי הוידאו שצולמו על ידי אוהדים" זה אוהד ברבים.ואני יכול לעשות מדריך לפוקיפארק?

  2. אני חושב שאפשר וצריך לשים פרסומות עם זאת האופציה היחידה. אבל זה לא כאילו יש לנו רווח מסוים מהסרטונים. בכלל, בפרטי הסרטון כתוב שכל הזכויות שמורות לחברת נינטנדו!למרות שבמובן מסוים אפשר להבין אותם…

  3. אני חושב שמלבד העובדה שהמשחקים הם של נינטנדו, אין להם שום חזקה עליהם. למעריצים יש טיעון חזק לא פחות והוא שהם אלה שיצרו עניין בסרטונים שלהם, הם אלה שהחיו את הדמויות האלה לחיים והתחבבו על קהל אדיר של צופים. כך שאם יוטיוב יודעים מה הם עושים, הם יתנו לפחות 75% מהרווחים ליוצרי הקליפים ולא לנינטנדו.

  4. לפי מה שאני מבין הרווחים ביוטיוב באים אחרי מיליון צפיות זה אומר שאנחנו מתקרבים למיליון

  5. היט הבקשה הייתה שיהיו פרסומות בהתחלה או שמי שהעלה תסרטון צריך לשלם?
    למה סרטון לא כול כך מפריע

  6. נינטנדו הם מוצצי כסף, הם יהרגו את פוקימון בשביל עוד כמה אגורות, דוגמא טובה לזה היא המגה התפתחויות שזה פשוט חיקוי טיפשי להתפתחויות בדיג'ימון ועוד ההתפתחויות של המגה לא ממש מבוססות על שמהו, חחח אמפרוס דרקון, עשו טובה.
    בימנו אין כבוד לאומנות או לרעיונות טובים, רק הכסף מדבר, חבל.

  7. הא.
    בג דיל. גם ככה אני לא עושה את זה בשביל הכסף.
    הבעיה האמיתית היא שהם ישימו פרסומות, אבל לפי מה שהבנתי בשלנו לא ישימו. אז הכל בסדר D:

  8. נתי – הבקשה היא שיהיו פרסומות במהלך הסרטון והכסף שהסרטון ירוויח ילך לנינטנדו ולא ליוצר הסרטון.

  9. האמת, אני אדם העושה סרטונים ואני אומר-למי אכפת? נינטנדו די צודקים אחרי הכל. אנשים עושים כסף על חשבונם וזכותם לקחת חלק ממנו. אני לא מסכים שאת כולו אבל כן חלק ממנו. וכמו שכתבת, הפרסומות יהיו רק עם אשכרה גנבת מהם משהו כמו קול או קטע וידיאו מה שאנחנו לא עושים בערוץ.

  10. אתם יודעים, יש לי פרק שבו אכן יש לי פסקול של האנימה של פוקימון, אז אולי לגביו הם דווקא כן יקפידו.

  11. זה לא הוגן ,שחברה שמה פרסומת בטלוויזיה היא משלמת כסף לערוץ ולא לחברה ששמה את הפרסומת ועוד נידנדו הפסדתם כסף בגלל הWII U זה אתם מחפשים דרכים אחרות להבריח כסף

  12. גם האקים הם משחקים שהם באו מתוך המשחקים של ניוטנדו. ומתי בדיוק סמוש חזו את סוף העולם?

  13. נשמע קצת הגיוני, הם החליטו לשים פרסומות במקום לחסום את זה לגמרי, הם יצאו בסדר גמור בהתחשב בזה שהפרסומות ביוטיוב לא כאלה גרועות 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *