סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

רשמים מכנס אייקון / גלעד

ביום שלישי האחרון, כ' בתשרי, 24 לאוגוסט, הלכתי לכנס אייקון בתל אביב. כנס אייקון, למי שלא יודע, הוא כנס לאוהבי מדע בדיוני ופנטזיה, והוא מתקיים בחול המועד סוכות שלושה ימים ברציפות. מעולם לא הייתי בכנס מהסוג הזה, והאמת היא שגם הפעם לא תכננתי ללכת לשם. אבל התגלגלו האירועים, ויצא שהלכתי ליום האחרון של הכנס.

לפני שהלכתי, התלבטתי אם להתחפש, הצלחתי לאסוף מספיק אביזרים כדי ליצור תחפושת סבירה של אש קטצ'אם, אבל לא הייתי בטוח אם אני הולך ללבוש אותה, לכן שמתי אותה בתיק. האפשרות השנייה הייתה להתחפש לדרקון, מאחר ודרקונים, כידוע לכל, מסוגלים לשנות צורה לכל גזע שהוא, כולל בני אדם (למי שלא הבין, זה אומר לא להתחפש בכלל).

בקיצור, הגעתי לשם מאוד חושש ומתבייש ובזהירות שכזאת. אבל כשהגעתי, הבנתי את הסיטואציה שאני נמצא בה, וזה השתלט עלי לגמרי. בשנייה שהבנתי שזאת פדיחה אם יש לי אחלה תחפושת ואני לא מראה אותה, הוצאתי את פרטי הלבוש והפכתי לאש קטצ'אם הישראלי. נהניתי במיוחד מכל אחד שעצר לידי ואמר לי שהתחפושת שלי ממש מגניבה.

במקום הזה גיליתי שיש עוד אנשים שאוהבים לעשות את מה שאני אוהב לעשות. כאלו שאוהבים להילחם בחרבות בגדלים שונים, שעושים דברים לא משמעותיים כמו ג'אגלינג, משחקי תפקידים, משחקי קלפים, פוקימון, לוחמה בכלי נשק ועוד דברים אחרים שאחרים יחשבו אולי שהם טיפשיים, אבל מי ששם בטוח שהם אדירים ולכן הוא שם. ברצינות, אנשים הזמינו אותי להילחם איתם בחרבות שעומדות בתקן 'בטל"ן' שנועד למנוע נזקים מפגיעת נשק, אפילו בנות נלחמות שם.

הלכתי לאכול ארוחת צהריים עם כמה אנשים במחשבה שאני עומד לחזור ממש עוד מעט הביתה, רק שאמרתי לעצמי שאני אקפוץ פעם נוספת לשם כדי לעזוב מתוך הכנס. הנחתי שתוך חצי שעה אני אהיה כבר על האוטובוס לכיוון הבית. אוי, כמה שטעיתי. כשהגעתי לשם, מסתבר שחזרתי בדיוק בזמן, כי בדיוק התחיל אחד האירועים האדירים ביותר בכנס, משחק כדורגל "רול-פליי", משחק כדורגל שהוא משחק תפקידים. בעצם כדורגל ששיחקו אנשים שהיו להם תחפושות של דמויות, כשלכל דמות יש יכולות שהוא יכול להפעיל במהלך המשחק. אני חייב להגיד שבזה הרגע הזלתי דמעה מהמגניבות ששפעה שם.

עוד נקודה שהייתה מעניינת שם, זה היה נושא הפוקימון. בהתחלה חשבתי שזה נושא ממש יבש, ולמרות המחמאות הרבות על התחפושת שלי, לא ציפיתי לראות הרבה תחפושות בנושא הזה. אבל מה מסתבר, שדווקא היו הרבה אנשים שהתחפשו לפוקימונים, ואפילו פגשתי אחד אחר שהתחפש למאמן פוקימונים מקורי משל עצמו. הוא השתתף בכדורגל והוא שלח אנשים מחופשים לפוקימונים לזירה אחד אחרי השני. בסוף היום מצאתי אנשים לדבר איתם, מסתבר שלהרבה מהם יש 3DS והם גם מתכוונים לקנות את המשחקים החדשים של פוקימון כשהם יצאו.

לסיכום הבנתי שני דברים: אחד, נושא הפוקימון רוחש מתחת לשטח בעולם הגיקי (וגם זה שלא גיקי) ורק מחכה להתפרץ. דבר שני, אם אתם אוהבים מדע בדיוני ו/או פנטזיה, הכנס הזה הוא בהחלט המקום (או אחד מהמקומות) בשבילכם. בתודה, גלעד.

פוסטים קשורים

18 תגובות

  1. "מהעובדה שכל אחד שעצר לידי ואמר לי שהתחפושת שלי ממש מגניבה" זה לא משפט עם תחביר נכון. תקן ל"מכל אחד שעצר לידי ואמר לי…"
    אנשים שהיו בכדורגל היו צריכים לאלתר עם התחפושות שלהם מה שהם יכולים לעשות איתן, אבל בכללי אני אכתוב מה אני זכור שעשו מדי פעם (רק קודם כל אני מזכיר שפחות או יותר כולם נלחמו בחרבות תוך כדי משחק כדורגל):
    היו שם ארבעה אורקים שלא שיחקו בדיוק לפי החוקים, היה שם דוקטור מרושע ששלח מיניונים לזירה, היה שם מאמן פוקימונים, היה שם פרדי קרוגר שהרדים מישהו והרג אותו בחלומות שלו, היה שם אחד מגאד אוף וור שאם אני זוכר נכון שלח ברקים על הזירה, היה שם דוקטור הו שהופיע במשחק מתי שבא לו כי כל הזמן שלו, אלו כל מי שאני זוכר כרגע, והיו עוד הרבה.

  2. מעניין אם אפשר לזהות מהתמונה את כל הדברים שלא מצאתי מתאימים לאלו של אש. מעניין מי יזהה את הדברים.

  3. ד"א לגבי העובדה שאמרת שלא היו הרבה פוקימון זה מובן מאיליו פוקימון זאת אנימה אני ותיקה שכולם מכירים ומצטער להגיד זאת חרא של אנימה… לכן אף אחד לא אוהב את הדמויות כמו אש… כולם אוהבים את המשחקים וכו'… וישנן כל כך הרבה אנימות יותר טובות שהתחפושות שלהן יקחו הרבה יותר תשומת והן יותר מגניבות לכן מתחפשים אליהן ולא אל פוקימון.. מה שבנוסף פוקימון עבר זמנו כיום זה ניהיה נוראי אז כולם הפסיקו כבר לעקוב…

  4. הייתי שם שנה שעברה, היו שם בקושי גליוני מנגה וקלפים, אבל הסטימפאנק היה להיט. וגם מכרו שם הרבה תרבושים למי שמבין 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *