סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

חוסר התאמה בכל הנוגע לגדלים בפוקימון / איגור

כולם יודעים שפוקימון זה דבר לא הגיוני, מעכבר שיורה חשמל, לדרקון שאינו מסוג דרקון. אבל כולם אוהבים את הדברים הלא הגיוניים הללו. מה שבאמת מרגיז אותי זה שיש דברים לא הגיוניים בפוקימון, כמו חוסר התיאום בכל הנוגע לגודל בין האנימה לפוקידע. בכתבה זו אתמקד בחוסר התיאום בגדלים של האנימה ביחס לפוקידע.

שימו לב שבפוקידע מחשבים את גובה/אורך הפוקימון ברגל (Foot). כדי שיהיה לכם נוח, אני אמיר את זה למטרים .

1. נידוקווין/נידוקינג – מי לא מכיר את צמד הפוקימונים הללו? מדובר בשתי מפלצות אימתניות וחזקות מסוג רעל ואדמה. באנימה, הפוקימונים האלה נראיים ענקיים, אבל בפוקידע נידוקינג הוא 1.43 מטר, ונידוקווין היא 1.28 מטר. אם תעמידו אותם לידי (1.83 מטר), הם יראו כמו גמדים. זה מעלה שאלה, איך אפשר להתייחס למה שמופיע באנימה ברצינות אם זה מה שמוצג בפנינו?

 

2. צ'ריזארד – אחד מפוקימוני האש האהובים על כולם, ואיך לא, אחד מהפוקימונים של אש קטצ'אם. באנימה הוא מצליח לסחוב אנשים על גבו בקלות יחסית, ונראה כפוקימון ענקי ביחס לבני אדם. אבל! בפוקידע הוא בגובה של 1.73, מה שמעמיד בשאלה את היכולת שלו לסחוב אנשים גבוהים יותר מאש קטצ'אם.

3. דרגונייט – פוקימון הדרקון החביב על כולנו. באנימה פגשנו אותו כשאש ביקר את ביל, שם הוא נראה בגודל של גורד שחקים. הוא עבר את המגדלור של ביל בקלות. בהמשך הסדרה הוא חוזר לגודל הנורמלי שלו, שהוא 2.13 מטר, שזהו גם הגובה שלו בפוקידע, אבל אז עולה השאלה – מאיפה הגיע הדרגונייט ההוא?

4. גסטלי – אני אישית תמיד חשבתי שהגודל שלו הוא בגודל של כדורסל בערך. אבל לא! הוא בגובה של 1.22 מטר, כמעט בגובה של נידוקווין. איך הפוקימון הקטן הזה הגיע למימדים האלה?! למרות שזה עדיין נחשב נמוך, הוא הרבה יותר גדול מהצורה שבה הוא מופיע באנימה. למען האמת, הוא בגובה של מקס!

5. קרובאט – פוקימון העטלף שהיה אחד מהפוקימונים של מנהיג המכון ברוק. באנימה הוא לא יותר גדול מגי'אודוד, אבל בפוקידע הוא למעשה 1.82 מטר גובה. לא רוחב, גובה! בכל הנוגע לרוחב שלו, מוטת הכנפיים שלו מתארכת ל1.4 מטר. בלתי נתפס!

6. ויילורד – אי אפשר לדבר על גדלים בפוקימון בלי להזכיר את ויילורד . על פי האנימה, הוא פוקימון ענקי שנראה כמו בניין ענקי. בפוקידע הוא בגובה של 14.5 מטר. נתון שאפשר לקבל אותו לפי מה שרואים באנימה. אז למה הכנסתי אותו לכאן? בגלל נתון אחר: ויילורד על פי האנימה שוקל כמה טונות, אבל בפוקידע הוא שוקל רק 398 ק"ג, שזה פחות מחצי טון! לפי מדידות שביצעתי בכל הנוגע לגובה, אורך ומשקל, ויילורד קל יותר מאויר. אני מתפלא על יוצרי פוקימון, הם היו צריכים לשים אותו סוג מעופף.

7. רוזליה – רובכם מכירים את הפוקימון הזה; פוקימון בצורת צמח עם פרחים במקום ידיים. באנימה רוזליה נראית לפחות מטר גובה, במיוחד לאור העובדה שהיא התפתחות שניה, אבל בפוקידע היא רק 0.3 מטר. זה בגודל של וידל!

8. דאנספרס – זה אחד הפוקימונים הפחות מוכרים בפוקימון אבל חשוב לי לציין אותו. בדרך כלל שמדברים עליו, חושבים על נחש קטן. אפילו ב"פוקימון צינוק מיסתורי שערים לאין סוף" הוא קטן יותר מאימולגה. אבל בפוקידע הוא 1.5 מטר אורך. זה הכל מלבד נחש קטן. כך שאם חושבים על העולם האמיתי ונחשים קטנים אוכלים חיות שגדולות מהן פי כמה מימדים, אז דאנספרס בגובה הנוכחי יכול לאכול את אש קטצ'אם, שאורכו גם כן 1.5 מטר.

9. סודוודו – בפרק האחרון של "האנימה של האתר – הרפתקאות פוקימון" אנחנו נחשפים למחסום דרכים אשר מונע מהתקשורת לעבור מהעיר גולדנרוד לדרך מספר 37. מי שעדיין לא שם לב, מדובר בסודוודו. עכשיו, לפי התמונה, מדובר ביצור שגובהו לפחות 3 מטרים גובה. בדקתי בפוקידע והגובה של הפוקימון הזה הוא רק 1.2 מטר. זה רק מוכיח שגם במנגה אין התאמה בכל הנוגע לגדלים.

10. זיגארד – וזה מוביל אותי למחשבה עצמאית: לפי מה שההיסטוריה לימדה אותנו, רוב הפוקימונים הופכים לענקיים יותר באנימה, אז מה הם הולכים לעשות עם הפוקימון הנוכחי, שגובהו 5 מטרים. האם הוא יהיה בגודל כדור הארץ? אם נחשוב על השוואה מסוימת, אז צריך להביא 2.5 מיוטו שיעמדו אחד על השני רק כדי להגיע לגובה שלו. זה מטורף! כי מיוטו הוא פוקימון ענקי!

פוסטים קשורים

27 תגובות

  1. אפשר להתחכם ולומר שצ'אריזארד של אש, למרות הגובה שלו, היה סתם זאטוט ביחס לשאר הדרקונים בעמק צ'אריסיפיק.

  2. כתבה מעולה אני יכולה למשל לספר שאני הייתי בשוק כשהיה פרק באנימה שבו נינדרוקווינים וריידונים היו יותר קטנים מפיקאצ'ו וזה לא הגייוני

  3. דבר ראשון, סודוודו מופיע באנימה בכשני שלישים מגובהו של ברוק, וזה לגמרי נכון לפי הפוקידע.
    ודבר שני, גובה של פוקימון בדרך כלל מדבר על האורך המקסימלי של קו ישר שעובר בגוף של פוקימון, למעט פוקימונים בעלי זנב ורגליים.

    אה, ודבר שלישי, אם אתה מטר שמונים ושלוש, יש לך דברים הרבה יותר טובים לעשות מפוקימון.

  4. נראה לי שלא הסתכלו בפוקידקס כשציירו את הפוקימונים מאנימה, ולכן הם יצאו בכל מיני גדלים שנראו למציירים באותה השעה. אני חושב שהיה הרבה יותר מעניין אם הפוקימונים היו בגודל המדוייק שלהם לפי הפוקידקס באנימה.
    מעניין מה הגודל של האנטר וגנגר…

    ואגב יואבוס, אני בגובה 1.87 ויש לי דברים יותר טובים לעשות מפוקימון, אבל אני בכל זאת נהנה לתרום מעט זמן גם לפוקימון. נעים לחשוב שאולי לא הלך עלי לחלוטין אם אני מרגיז נידוקינג/נידוקווין.

  5. תסתכלו ב"חדשות: פוסטר, טריילר ומידע בנוגע לסרט ה19 של פוקימון!"
    זה פה באתר ובסרטון שם מופיע זיגארד בדמות המלאה והוא נראה פחות או יותר בגודל הפוקידע שלו 4.5 מטר.

  6. גודל של פוקימון תלוי במלא דברים, כמו מיקום גאוגרפי (פוקימוני איים קטנים יותר), בכמות המזון בסביבה ובגודלם וכמותם של פוקימונים אחרים בסביבה.
    כמו כן הגודל הספציפי (סנטימטרים) תלוי מאוד בגילו של הפוקימון ובאישיותו.

  7. הקטע עם רוזליה וווילורד מעניין. מעניין אם רוזליה נמוכה יותר מבאדו וכמה היא גובהת כשהיא מתפתחת לרוזרייד;)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *