סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה: קניבליזם ואכילת פוקימונים!

מה לדעתכם פוקימונים אוכלים כשהם בטבע? גרגירים? אוכל פוקימון? או שמא הם צמחוניים והם מלקטים עשב למאכל? אני טוען שפוקימונים אוכלים פוקימונים ובכתבה זו אציג מספר דוגמאות אשר ממחישות טענה זו. בסוף הכתבה אחתור למסקנה שהעולם התמים של פוקימון מורכב מאחת הסוגיות המפחידות ביותר שאנחנו מכירים – קניבליזם!

לאחרונה נחשפנו למגה סלוברו, פוקימון מים ועל חושי אשר מורכב מהפוקימונים שלדר וסלופוק. הטענה שלי היא ששלדר בעצם אוכל את סלופוק. חיזוקים לכך ניתן לראות במשחקי הוידאו של זהב וכסף, שם צוות רוקט מנסה למכור זנבות סלופוק למאכל. ובמשחקי הדור השישי, ניתן אפילו להזמין זנב סלופוק באחת המסעדות, כך שזה אכן מוכיח את הנקודה שסלופוק, או לפחות הזנב שלו, הוא אכיל.

דוגמה נוספת היא מהסרט השני בטרילוגיה של "יהלום ופנינה" – "גיראטינה ולוחם השמיים". העלילה כאן מתארת כיצד הפוקימון האגדי גיראטינה מנסה להחזיר את העולם הנגדי לקדמותו באמצעות תפיסת הפוקימון דיאלגה. מסתבר שכאשר הפוקימונים דיאלגה ופאלקיה נלחמו בעיר אלאמוס בסרט הקודם, הם יצרו הרס רב בעולם הנגדי. אך סדר הדברים משתבש כאשר שיימין נכנס לתמונה, מה שמאפשר לדיאלגה לברוח. כל זה טוב ונחמד אך לא רלוונטי לדיון שלנו. מה שכן עשוי לעניין אותנו הוא האובססיה של הקיפוד הקטן שגיראטינה מנסה לאכול אותו.

עד כה עברנו על דוגמאות מעולם משחקי הוידאו וגם מהסרטים, אבל מה עם הסדרה? למען האמת, כבר בפרק השני אש קטצ'אם שולח את קטרפי שלו להלחם נגד פוקימון ציפור. מיסטי בשלב הזה נבהלת לגורלו של הזחל האומלל ומסבירה למאמן הדגול שציפורים אוכלים זחלים, כלומר פידג'י אוכל קטרפי, ומכאן שפוקימונים אוכלים את בני מינם. דוגמה נוספת מגיעה מפרק 16 באנימה, שם אש וברוק מפנטזים על מג'יקארפ מבושל, מה שמראה שגם בני האדם אוכלים פוקימונים.

כמובן שבכתבה מסוג זה אפשר להביא עוד אין ספור דוגמאות גם מהפוקידע, כדוגמת הפטריה שאוכלת את פרס כשזה מתפתח לפרסקט, אך לטעמי הנקודה כבר הובהרה. ובשלב זה ניתן לתהות כיצד בעולם כה תמים, אשר חברות, טוב ועזרה לזולת הם הערכים העליונים שלו, מופיע אלמנט כה מזעזע? או שמא מדובר בעוד מקרה של שרשרת המזון, גם אם זה בא על חשבון העובדה שבני אדם יכולים להאכל על ידי בני מינם? אכן נקודה למחשבה.

פוסטים קשורים

38 תגובות

  1. אז על פי הפסקה השניה, אם סלוברו מתפתח "נאכל" הוא יישאר ככה כל חייו, לא? או שמא יישאר בחיים לזמן קצר, ויהיה יצור בסכנת הכחדה? ראיתי שגם ניתן למצוא אותו בהרבה מקומות במשחקים. כך שזה גם מפר את התיאוריה שהוא בסכנת הכחדה.

  2. ברור שהם אוכלים אחד את השני.
    פוקימונים הם החיות של עולם הפוקימון נכון?
    בעולם שלנו הפוקימונים אוכלים אחד את השני, גם אם הם מאותו הסוג (ראה כרישים), וגם אם הם מאותה משפחה, אם בעולם שלנו זה קורה, גם אצלהם זה קורה, גם אם לא
    מראים את זה.

  3. קצת מפחיד אבל די נכון…

    אבל! התאוריה שבני אדם אוכלים פוקימונים לא נכונה תסתכלו על התמונה רואים בברור שהם אוכלים חיות שבאמריקה ושאר המדינות בעולם נהוג לאכול אש קאטצ'ם מקדיש את חיו לפוקימונים ועצם העובדה שחשב לאכול מג'יקאפ זה בגלל שגווא ברעב
    כולם יודעים שהמשחקים הראשונים לא מצונזרים אז אכילת פוקימונים גם נכללת בחלק הלא מצונזר לגבי משחקי הדור ה-6 אין לי הסבר אבל לכל השער כן.

  4. אני חושב ששלדר הוא בעצם יותר טפיל מאשר טורף ואפילו מנהל יחסי סימביוזה עם הסלוברו או סלוקינג. לפני שסלוקינג ננשך הוא היה סתם סלופוק רגיל. אחרי שהוא ננשך הוא הפך ליצור מלכותי, יפיפה, חכם ופשוט נהדר – סלוקינג. פתאום משום מקום סלופוק מקבל שיפור משמעותי בנתונים ואפילו לפי הפוקדקס מקבל אינטילגנציה שוות ערך לזו של מדענים. לגבי העניין עם קטרפי ופידג'י, פידג'י לא בדיוק אוכלת את בן מינה כשהיא אוכלת את קטרפי. זה כמו להגיד שחיה שאוכלת חיה אחרת היא קניבלית. כל עוד היא לא אוכלת עוד פידג'י היא לא נחשבת קניבלית. ולגבי פאראסקט, מהשם ומהמראה שלו אפשר להבין שהוא מבוסס על חרק (inSECT) ופרזיט (PARAsite) שהשתלט על החרק. פטריות כאלו שמשתלטות על נמלים אפילו קיימות בעולם האמיתי, קוראים להן Cordyceps.
    בשורה התחתונה, כמו בעולם שלנו גם בעולם הפוקימון הפוקימונים ניזונים מפוקימונים אחרים. זה לא נכון לקרוא לפוקימון שאכל פוקימון מסוג אחר קניבל.

  5. יש דוגמה ממידע הפוקידע של farfetched
    פרק 49 של עונה 1 בו הפוקידע מציין את הדבר הבא: " פארפטצד פוקימון הברווז הפראי פארפפטצד הוא ארוכה מצוינת טעמו משתפר בעזרת כרישה[סוג של צמח שהוא מחזיק] בגלל זה הזן שלהם כמעט נכחד"

    זנבות סלופוק נמצאים במשחקים כסף זהב נשמת כסף לב זהב שחור ולבן שחור 2 ולבן 2
    והמשחקים האחרונים x y התגובה שלי היא איכס

  6. זה לא מפחיד הדוגמאות מהסדרה הם מבוססות על הטבע ועל זנב הסלופואק הם יפנים הם אוכלים דברים מוזרים ואל תשכח שגם אתה אוכל חיות כמו דגים(מג'יקארפ) עוף, פרות ובטבע יש ציפורים שאוכלות זרעים וזחלים הכל מתבסס על הטבע פה בני אדם אוכלים חיות וחיות טורפות חיות אחרות הדוגמה מהסרט היא יוצאת מן הכלל

  7. אז מה? זה לא שלי ולאריה בספארי אין חיבה משותפת לסטייקים, פשוט אני אוהב אותו וול דאן.

  8. לא חשבתי על זה
    הייתי בטוח שהם פשוט לא גובים ברעב והם אוכלים אוכל רק כי הוא טעים

  9. ככה הטבע עובד ואין שום קשר לקניבליזם.
    זה כמו שתגידו שאריה צמחוני ולא אוכל בשר חוץ מזה וגם אנשים אוכלים בשר וכל הכתבה הזאת סתם בלבול במוח.

  10. זה נכון.
    אבל עכשיו תחשבו על זה,שלדר וסלופוק באמת מתנהגים ככה,שלדר אוכל את סלופוק,סלוברו וסלוקינג כל הזמן,רק במגה הוא גדל מאוד ולכן מבינים יותר שהוא אוכל אותו.

  11. אה, ושכחתי לציין שזנב סלופוק אכן אמור להיחשב למעדן, אבל הוא לא חוקי. ובמשחק אתה אפילו לא יכול להחזיק מספיק כסף כדי לקנות את זה.

  12. העולם של הפוקמונים מקביל לעולם שלנו, אז מן הסתם מי שאוכל בשר אוכל פוקימונים, ומן הסתם שפוקמונים שאוכלים בשר, אוכלים פוקמונים אחרים… זה תמיד היה לי ברור מאליו.. פוקימונים לא קניבלים.. הם כמו בעלי חיים, אריות אוכלים איילים, זה לא קניבליזם.. הם בעלי חיים רק מסוג שונה.. זה לא שאריות אוכלים אריות.. בכל מקרה אני לא מבינה על מה כל המהומה לול..

  13. זה קצת עצוב אבל לא משנה את דעתי על עולם הפוקימונים:שעולם הפוקימונים עדיף על העולם שלנו.אתם יודעים למה?
    1.אין בית ספר רגיל יש רק בית ספר על פוקימונים.
    2.אפשר לצאת למסע נפשי עם הפוקימון שלך ולמצוא נחת מההורים.
    3.והכי חשוב אין שם גזענות ואנטישמיות כך שאין סורים!!!!

  14. למען האמת, הגיאוגרפיה של העולם של פוקימון היא בדיוק אותה גיאוגרפיה של העולם שלנו.
    תבדקו בעצמכם.

  15. יש חיות שאוכלות את בני מינם, כך שאם זה רלוונטי לעולם שלנו, זה נכון גם לעולם הפוקימונים.

  16. היטמן. מה יש לך בזמן האחרון. משפטים גסים לחג האהבה, עכשיו קניבאליזם בפוקימון. מה השלב הבא ? יאללה בואו נוכיח שברוק סתם איזה פדופיל שמסתובב עם אש -_-
    בקשר לכתבה. נו זה די ברור שבני אדם יאכלו פוקימונים. הרי הפוקימון הם חיות אצלנו. וממה בני האדם יחיו ? מפירות שהפוקימונים הצימחוניים יקחו ?

  17. שאלה אם אני אוכל את פוקימון צמח כמו אודיש (עלים), אקזגקיוט (ביצים/קוקוס), צ'רובי (דובדבן),
    אז אני נחשב לצמחוני או אוכל בשר?

  18. זה טבעי והגיוני פיגי אוכל קאטרפי פארו אוכל פיגי זה מעגל חיים
    ונכון מגיקארפ נראה ממש טעים וגם לפי ההיגין מגיקארפ הוא סלמון כי הוא אדום
    ועולה במעלה מפלים מה שהופך אותו ליותר טעים זה הטבע וזה הגיוני ומובן
    טוב אני קופץ לאיזה ונילאש בקיוסק 🙂

  19. אני מאמין שיש פוקימונים קניבלים אבל אין הוכחות הדוגמאות שלך מתארות יחס טורף נטרף פוקימונים זה כמו בעלי חיים ממלכה שהיצורים שחלקם אוכלים אחד את השני חוץ מזה שפוקימונים יכולים להתרבות עם פוקימונים שונים מהם אין שום דבר שונה בין ממלכת בעלי החיים לבין הפוקימונים (ונזכרתי גם שדיטו הוא אמבה)הוויכוח היחיד זה אם זה קניבליזם או יחסי טורף נטרף

  20. אם כבר מדברים… למי מתחשק קוראסלופוק? (קוראסון-סלופוק) חחחחחחחחח תוסיף את התמונה היטמן XD

  21. זה ידוע שפוקימונים ובני אדם אוכלים פוקימונים, אף פעם לא ניסו להסתיר את זה האמת.
    יש במשחקים של דור רביעי ספר שמתאר שבעבר היה מישהו שהיה הורג מג׳יקארפים עם החרב שלו לכיף. הוא בטח היה אוכל אותם אחר כך

    אגב קניבליזם זה לא המונח המדוייק. אם גרידוס אוכל גולדין זה לא קניבליזם, הם לא מאותו הזן. נגיד האנדום שאוכל האנדום זה יהיה קניבליזם

  22. אין סיבה לקרוא לטבע של הפוקימון קניבליזם – במציאות חיות אוכלות חיות כדי להתקיים , כולנו מודעים לכך שפוקימונים אוכלים פוקימונים .

  23. בעולם של פוקימון הפוקימונים משמשים כחיות אז זה אומר ששרשרת המזון קיימת וגם בני אדם אוכלים חיות אז בעולם הפוקימון הם אוכלים פוקימונים

  24. סלוברו יושב שעות בישביל ששלדר ינגוס בו, ובסוף זה מאפשר לשנהם לנוע על האדמה ולסלופוק גם ללכת על שניים. ולהגיד שפוג'י אוכל קטרפי זה בידיוק כמו להגיד שדוב אוכל דג, שנהם מינים שונים של חיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *