סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיקור אייקון – יש מקום לכוווווולם / גלעד

אז שוב גלעד כאן, מסקר לכם את כנס אייקון. בניגוד לשנה שעברה, שאז התחלתי את סיקור הכנס הראשון שלי ושל האתר, ואז הגעתי לאייקון במקרה, השנה הגעתי לאייקון בשני הימים הראשונים, בכוונה תחילה ובבוקר. מה גם שבשנה שעברה לא היה לי מושג איך הכנס עובד ומתנהל, והשנה אני עדיין חסר מושג, אבל לפחות אני משתפר.

אז הגעתי לאייקון, ונדהמתי מכמות האנשים שהגיעו. כנס אייקון הוא באמת מדהים בגודלו ובהיקפו. הקופות היו עמוסות ברמה מפחידה, והן נשארו עמוסות לכמה שעות. מי שהזמין כרטיסים מראש יכל לעמוד בתור רק דקות ספורות לפני קבלת הכרטיסים שלו, אבל מי שלא קנה מראש היה צריך לעמוד הרבה יותר זמן.

בכל מקרה, לא הייתה לי את הבעייה הזאת, לחבר שהיה איתי ממילא הייתה הנחה לכרטיסים והוא עמד בתור לקנות כרטיס, אז סינג'רתי אותו לקנות לי רק את הכרטיס הראשון ברשימה שהכנתי מראש "אבל רק את הראשון", הזהרתי אותו, "אני עוד לא בטוח לגבי שאר האירועים, אולי אני גם ארצה ללכת לתחרות הקוספליי". ואז הלכתי לשים את הקוספליי שהכנתי מראש. בסוף הוא קנה לי את כל הכרטיסים שהיו ברשימה, לא נורא.

אני התחפשתי לנזיר וונו (אכלן מקל), למי מכם שקרא את הקומיקס "בון". למי שלא מכיר, אני אסביר שמדובר על נזירים בחלוקים בצבעים סגול ואדום, שיש להם ברדס קריפי על הראש. ואיך לא יהיה ברדס לתחפושת שלי? אני פשוט מת על הדבר הזה!

אז האירוע הראשון שנכנסתי אליו היה הופעה שנקראת "ההרפתקה מוכנה", מה שלא זהיתי מיד כציניות, אבל בסופו של דבר הבנתי את הבדיחה. ואל תדאגו, בסוף גם אתם תבינו. ההופעה הייתה משחק תפקידים (של מבוכים ודרקונים) באילתורים מטורפים. לא הייתה הצגה מוכנה, אבל כן היה שלד בסיסי, ממש ממש בסיסי. לדוגמא, לא הוכנו גזעים לדמות, או אופי, או מקצוע, הכל הומצא תוך כדי להט הרגע באמצעות קהל חד ושנון וחוש ההומור המפותח של השחקנים ושליט המבוך. בקיצור, היה כאוס טוב עם קצת סדר (בדיחה של D&D) ונקרעתי מצחוק כמעט כל הזמן. רק כדי להמחיש, היו שלושה שחקנים שהדמויות שלהם היו: אורק ממקצוע כהן עם חיבה עזה ובלתי נשלטת לפירות הדר, הוביט (נקבה) עם מקצוע שלא זכור לי והייתה לה משיכה מינית בלתי מוגדרת, וגם קנדר עם מקצוע של שען (מתקן שעונים) שהחזיר לאנשים את השעונים שהוא כיס להם ותיקן. הייתי מספר לכם על מקרים מתוך ההצגה, אבל אני מפחד שאני אמעיט בערך שלה, אז אני אניח אתכם לתהות לגביה. אגב, גם עבדכם הנאמן דאג לתרום את חלקו להצגה, היה תענוג ומומלץ בחום אם יוצא למישהו.

הנה משהו שלא ציינתי: מסתבר שלוקח המון זמן לזוז ממקום למקום בכנס, במיוחד עם קוספליי כמו שלי (כשאני נאלץ לראות רק באמצעות "עין החלימה") ובכלל עם קוספליי, כי מצלמים אותך ושואלים אותך מה זה, או צועקים לך "היי! Assassin's creed!!!" ואז אתה צריך להסתובב ולהעמיד אותם על טעותם ולשאול אותם אם הם קראו את הקומיקס "בון" ועוד הרבה דברים. בקיצור, איחרתי להרצאה שהייתי אמור להגיע אליה בארבע, והגעתי בערך בארבע וחצי, אולי קצת יותר מאוחר. הייתי אמור להיות בהרצאה של "משחקי הכס: ספר המלכים", הרצאה שגם רק מהסוף שלה, הייתה מוצלחת ביותר. ביקשתי מהמרצה שישלח לי במייל את המצגת, אבל נכון לעת כתיבת שורות אלו, היא לא הגיעה אלי.

מה שכן, בארבע הייתי אמור להשתתף בתחרות קוספליי, דבר שמעולם לא עשיתי. ומסתבר שכשרושמים אותך לתחרות, לא ממש מסבירים לך לגביה קודם, לכן יצא שביום הראשון פספסתי את השיפוט, מה שגרם לי להחליט שלא להשתתף בתחרות, אולי למחרת.

ביום השני הייתי בתחרות הקוספליי ועברתי את כל המכשולים בשביל להתחרות. לא ציפיתי לנצח וגם לא ניצחתי, הרי היו שם קוספליירים אדירים מושקעים שעבדו על הקטע שהם עומדים להכין היטב ודאגו למוזיקה משלהם ובכללי היו ממש נהדרים. אבל בהחלט היה לי כיף. היו שם גם שני ילדים שעשו סצנה של דד-פול (Dead pool) נגד וולברין, הם היו מתוקים ואדירים.

לסיום אני אחווה את דעתי על האנשים בכנס. כי באמת שהיו שם אנשים נפלאים, מכל סוגי החובבים של כל סוגי הגיקיות וגם מעבר! בנים ובנות, גדולים וקטנים ומה שבינהם. אנשים שבאים בשביל להנות, אנשים שבאים בשביל לעשות כיף (כמו זה שמכנה את עצמו פיטר פארקר שהתחפש בכנס ללמון-קראב מאדוונצ'ר-טיים). ואפשר לראות את כל סוגי הגיקיות לפי הקוספליירים. לדוגמא, כל הקוספליירים של "ליג אוף לאג'נד" היו מדהימים, והיו שם לפחות 17 אנשים עם כובע של טימו (להשמיד את טימו!!). היה שם קאסט אדיר של נארוטו, ממש התרשמתי מהם. היו שם גם הרבה גראוויטי פולס, אדוונצ'ר טיים, מארוול וDC, משחקי מחשב ואנימות ואני עוד לא ראיתי הכל וגם אני לא זוכר הכל.

במיוחד הדהימו אותי הכמות של תחפושות בנושא פוקימון, וכמויות של אש קטצ'אם (למרות שמצאתי רק אחד שהיה לו קוספליי מושלם לכל הפרטים, ילד אדיר שהיה מוגבל לכיסא גלגלים, אני לא זוכר איך קוראים לו, אבל הוא היה מדהים והוא אפילו דאג לאותם נעליים כמו שיש לאש, דבר שמעולם אפילו לא חשבתי עליו) ומיסטי ופיקאצ'ו (או פוקימונים אחרים), כל הנושא של פוקימון פשוט לא היה שם בשנה שעברה. חובבי פוקימון יקרים שכמותכם, אתם אדירים ומגניבים ותמשיכו להיות כל כך טובים, היה תענוג לראות אתכם שם ואני מקווה לראות אתכם בכנס "מפלצות כיס".

אז לסיכום, נהניתי בכנס, נהניתי להיות עם האנשים, נהניתי להפריע לאנשים לעבור ונהניתי להצטלם עם אנשים. נהנתי להישכב על הרצפה בכל פעם שמישהו "הרג" אותי ושמחתי לקום אם החיו אותי. שמחתי לרקוד ריקודים איריים וממש שמחתי להפוך את כל הריקודים לרכבת ולמעגל (אם מישהו היה ברכבת שיכתוב את זה בתגובה).

אני מקווה להנות שם שוב בעתיד.
נתראה,
גלעד.

פוסטים קשורים

11 תגובות

  1. הייתי שם והיה כיףףףףף! אחלה תחפושת! הריקוד שלך היה מלחיץ XD
    רציתי לעשות אתך סלפי אבל התביישתי לבקש… ולא ידעתי שזה אתה :'(
    למההההההההההההה

    אבל היה אחלה כנס 🙂

  2. יואו, תמיד ידעתי שאנשים אם מוגבלויות עושים את הדברים הכי טובים!
    באהבת מוגבלויות ועזרה לזולת.
    .yaron

  3. אחחח לא רציתי לפספס את זה… לפני שנתיים ראיתי שאנשים מוכרים שם דברים כל כך טובים, וגם רציתי פשוט לחוות את החווייה הזו. כשנכנסתי רק הסתכלנו (אני והמשפחה שלנו היינו בדרך לסרט) ולא היו כל כך הרבה אנשים, אבל האווירה הייתה מעולה. אם אחותי לא מתכננת לנסוע לפולין בקיץ הבא (היינו צריכים לדחות את הטיול המשפחתי לסוכות), או בכלל לעשות משהו שיגרום לי לא להגיע (גם היא רצתה להיות שם), אני שם.

  4. גם אני הייתי בהרפתקה מוכנה והתפוצצתי מצחוק מהקנדר השען.
    "ואז אמרתי לו הוביט זה מקצוע…" *דינג!* "אם הוביט זה מקצוע אז למה קנדר זה לא מקצוע? זו אפליה!" פשוט אדיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *