סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סט מגה סוואמפרט / נתי

יכולת: Torrent / Damp
Torrent מעלה את הכוח של מתקפות המים ב50% אם החיים של סוואמפרט מתחת ל1/3. זו היכולת שתבחרו, מכיוון שסוואמפרט יודע לחטוף מכות אפילו אם הוא לא מגה. הוא יכול בהחלט להגיע למצב שכזה עוד לפני מצב המגה. לא שזה משנה, כי במצב המגה היכולת משתנה בכל מקרה. Damp מונע מהיריב להשתמש בכל מתקפה התאבדותית, למשל Explosion. אין סיבה שסאוומפרט יפחד מזה, וגם הסיכויים שזה אשכרה יעזור מאוד נמוכים, יחד עם העובדה שהיכולת מתחלפת.

חיים: 100
התקפה: 110
הגנה: 90
התקפה מיוחדת: 85
הגנה מיוחדת: 90
מהירות: 60

נתוני הגנה מרשימים במיוחד נותנים לסוואמפרט להחליף פנימה, ולחטוף מכות כמו גדול. שתי הגנות של 90 זה ממש ממש גבוה! ואם היריב באמת חזק, אז 100 חיים בהחלט מפצים על הכל, הגנות כאלה יכולות להחזיק מעמד כמעט כל מתקפה לא מחוזקת למעט Mega Drain או Solar Beam של כל מיני אויבים.

יכולת: Swift Swim
(המהירות מוכפלת בגשם. סוואמפרט עצמו לא הכי מהיר, היכולת מאוד יעילה במזג אוויר גשום בלבד).

חיים: 100
התקפה: 150
הגנה: 110
התקפה מיוחדת: 95
הגנה מיוחדת: 110
מהירות: 70

נראה שנינטנדו אמרו לעצמם: "טוב, לא יודעים מה נחזק… בואו נחזק הכל!" – ובטעות ממש יצא להם פוקימון נהדר. אז כמות החיים תמיד נשארת, ותמיד תהיה 100. אבל כעת, מחזיק בזה פוקימון עם 110 בשתי ההגנות! רק כדי לסבר את האוזן, זה נותן לו את הזכות לשרוד הכל בערך. סוואמפרט חלש אך ורק לעשב, ועם נתונים כאלה, הוא יכול לקחת כל מכה נייטרלית! המהירות גם עלתה, מה שהופך אותו למהיר יותר בזכות הגשם.

הסט:
Swampert @ Swampertite
Ability: Torrent
EVs: 104 HP / 252 Atk / 152 Spe
Adamant Nature
– Rain Dance
– Waterfall
– Power-Up Punch
– Ice Punch
במקום Ice Punch אפשר לשים Earthquake.

למה קשה לשחק עם סוואמפרט?
בגלל היכולת שלו בעיקר. Swift Swim בעיקרון מחייב את מגה סוואמפרט או להיות פוקימון שמשוחק בקבוצת גשם, ואז הוא ישאר עם 4 / 3 תורות במהירות כפולה, שזה לא מספיק תמיד. או שהוא יהיה מגה שמתעלם מהיכולת של עצמו, ופשוט מסתמך על הכוח.

איך זה עובד?
למה 152 מהירות? ובכן, זה בסיס מאוד נהדר לשאלה, והתשובה מאוד פשוטה: למגה סוואמפרט עם 152 השקעה בEV יש בדיוק 214 מהירות! בגשם המהירות מוכפלת, כלומר המהירות הפכת להיות 428 בדיוק. 428 מהירות זה מספיק כדי לעקוף כל פוקימון במשחק, כולל מגה ספטייל, שהמהירות המקסימלית שלו היא 427!!!

כל פוקימון עם 145 מהירות בסיסית או פחות, צפוי להיות יותר איטי מסוואמפרט, וזה יהיה בערך כל מה שהוא OU. הפוקימונים היחידים במשחק שעוברים סוואמפרט בSwift Swim בלי חיזוק של מהירות הם Accelgor, Deoxys, Mega Alakazam, Mega Aerodactyl ו-Ninjask בלבד.

איך הסט עובד?
תור ראשון מוציאים את סוואמפרט כנגד פוקימון אחר שלא יכול להתמודד מול סוואמפרט. פוקימוני פלדה בדרך כלל, והיטראן במיוחד. כל פוקימון שסוואמפרט יכול לקחת ממנו מכה, פשוט להוציא את סוואמפרט! יש לו 104 השקעה בחיים, מה שאומר שיש לו 367 נקודות חיים, מספר מאסיבי ומפחיד. תור לאחר מכן, בזמן שהיריב מחליף, מתחזק, עושה Protect, או לא יודע מה, תעשו Mega Evolution ביחד עם Rain Dance. סביר להניח שהיריב יחליף פוקימון, ואתם בהצלחה תכפילו את המהירות שלכם.

OKAY! עכשיו, מה עושים?
תוקפים כמובן! Waterfall אחד של סוואמפרט מאוד עוצמתי, ולמה? לסוואמפרט סטאט בסיסי של 150 התקפה. עם מקסימום התקפה, זה מגיע לתוצאה המדהימה של 438!!!!!! מתקפת המים הפיסית הכי חזקה במשחק עם 100% סיכויי פגיעה היא Waterfall (בשוויון עם המהלך הלא-משוחק, Dive). כוח מאוד מפחיד של 80. איך אפשר להתעלם מSTAB, שתכפיל את הכוח פי 1.5. בגשם הכוח של מתקפות מים מוכפל פי 1.5 גם-כן! סופר אפקטיבי על חלק מהסוגים הכי נפוצים כעת במטה, אש, אדמה, ואבן!

שימו לב שהמתקפה לא עובדת טוב על מים, עשב, ודרקון. כאן למעשה נכנס Ice Punch שפותר את הבעיה, ופוקימוני מים אחרים לא הכי נפוצים כך שאין סיבה לחשוש. רוצים לדעת עד כמה זה עוצמתי? אם טריאן לאנדורוס עם מקסימום התקפה, ומקסימום חיים נכנס פנימה, ועושה Intimidate, ומנמיך את ההתקפה של סוואמפרט, הנזק של Waterfall הינו: (65.9 – 77.4%)! ואם סוואמפרט למעשה חיזק את עצמו פעם אחת עם Power-up Punch, ואחרי הIntimidate ההתקפה ירדה לשלב הרגיל, אז Waterfall = OHKO. אחרי חיזוק אחד, סוואמפרט בWaterfall עושה לסקארמורי נזק של (61.3 – 72.7%), מה שאומר 2HKO.

איך זה עובד?
מה שמסומן בבולט הם פוקימונים שסוואמפרט עוקף בנקודה אחת. כדי שתבינו עד כמה זה קטלני, הנה רשימות של פוקימונים שסוואמפרט מנצח עם המתקפות שלו, או לחילופין אחרי שימוש אחד בPower-up Punch, שמאפשר לו לנצח הרבה יותר דברים! *כל הנתונים הללו רלוונטים רק בזמן שזה גשם! חלק מהפוקימונים ברשימה כמובן מתים גם בלי שיהיה גשם, וחלקם מתים אף בלי גשם, אבל כן עם Stealth Rock / Spikes שיעשה להם נזק!*

יכול לנצח במכה אחת עם Waterfall:
Heatran
Landorus-T
Talonflame
Mega Charizard X/Y
Bisharp
Gengar
Mega Tyranitar
Excadrill
Gliscor
Sylveon
Magnezone
Thundorus
Mega Gardevoir
Mega Lopunny
Espeon
Infernape
Volcarona
Diancie
Mamoswine
Scolipede
Weavile
Mega Manectric
Mega Gallade
Chandelure
Mega Beedrill
Sableye לא מגה, אם הוא מפספס את הWill-o-Wisp, ימות במכה.

יכול לנצח במכה אחת עם Waterfall אחרי חיזוק אחד:
Mega Scizor
Clefable
Chansey
Comkeldurr
Togekiss עם סט הגנתי
Umbreon
Zapdos
Blissey

יכול לנצח במכה אחת עם Ice Punch:
Latias
Garchomp
Gliscor
Mega Sceptile

יכול לנצח במכה אחת עם Ice Punch אחרי חיזוק אחד:
Dragonite עם מקסימום הגנה וMultiscale
Breloom
Venusaur
Latias
Mega Heracross
Serperior

להיזהר מפני:
Ferrothorn עם Power Whip
Rotom Wash עם Will-o-Wisp
Slowbro עם Scald
Serperior עם יותר מ70% חיים (אחרת אתם הורגים במכה)

אולי תרצו להחליף את אחת המתקפות בEarthquake בשביל STAB נוסף, וכדי להפיל מטגרוס, טנטקרול, וזה גם מוריד במכה אחת Keldeo אחרי חיזוק, וSTAB.

שימו לב!
למה לפעמים Waterfall יותר חזק ממתקפות אחרות, כמו Superpower / Ice Punch / Iron Tail / Outrage / Rock Slide Return? חלקן יהיו סופר אפקטיביות, וגם בעלות נזק בסיסי גבוה מWaterfall! הסיבה היא הגשם. בגשם הכוח של מתקפות מים מוכפל פי 1.5. יחד עם STAB, יוצא שהכוח של המתקפה מוכפל פי 2.25! זה אומר שהכוח של המתקפה יותר גדול מאשר נזק סופר-אפקטיבי!

אז מתי לא משתמשים בWaterfall? בעיקר נגד פוקימוני עשב ודרקון, שיהיו חסינים בפני Waterfall, אך Ice Punch יעשה להם נזק כפול. אין לסוואמפרט צורך לגוון בסוגים של ההתקפות שלו, מכיוון שאפילו אם יהיו לו מתקפות סופר אפקטיביות כנגד האוייב, עדיין Watefall יהיה יותר חזק מזה!!!

מאוד מומלץ לתת לסוואמפרט פוקימון כמו Goodra שיכול להשתמש ביכולת Sap Sipper, נותן לו חסינות בפני מתקפות עשב, ואם תוקפים אותו במתקפת עשב, הכוח של המתקפות הפיסיות של גודרה. ניתן להשתמש בגורדה עם מתקפות מיוחדות על מנת להפוך אותו לקורבן לWill-o-wisp שמכוון כלפי סוואמפרט. בנוסף, גודרה אמנם חושש ממתקפות דרקון, קרח, ופיה, אך סוואמפרט מאוד הגנתי, ויכול להחליף פנימה, כי רובם לא יכולים להתמודד מול סוואמפרט.

זהו זה להיום, אני מאוד מקווה שנהניתם, ו/או שהסט שלי עזר לכם.

פוסטים קשורים

21 תגובות

  1. איזה יופי של סט! מדובר בסיקור רחב, תמציתי עד כמה שניתן, כזה שמדבר על היתרונות והחסרונות של הפוקימון, וגם כזה שחושף את הצד שאנחנו לא נחשפים אליו הרבה – הכדאיות. עכשיו אני יודע מול מי סוואמפרט טוב ומול מי הוא לא, והכל ברמת המיקרו. כבר אמרתי לך את זה בפרטי ואומר לך את זה שוב פה – נתת לי חשק לעבוד לצד הפוקימון הזה. תודה על הרשומה! תודה שהכנתי לי את הפוקימון! ותודה על הכל!

  2. שמע, מאדקיפ זה המתחיל האהוב עליי ותמיד כשאני משחק עם סוואמפרט אני סתם עושה מה שבא לי, אין כיוון מסוים. אבל עכשיו עם זה אני רואה למה הוא באמת מסוגל, וזה כל כך אדיר!! קנית אותי עם הסט הזה 🙂

  3. סט פיצוץ!
    אפשר לשפר עם ריקוויזה וצריך להתחשב בפרימל גראודון שהיכולת שלו מבטלת את הגשם ואת מתקפות המיים וגראודון יכול ללמוד גראס קנוט ועם זה שמגה סוואמפרט לא כזה רזה אז גראודון יחסל אותו.

  4. וואו! איזה יופי של סיקור, ממש הבנתי על מה מדובר. ממש התרשמתי מהתחכום, רק שמעניין לדעת ש"חלק מהפוקימונים ברשימה כמובן מתים גם בלי שיהיה גשם, וחלקם מתים אף בלי גשם," ולכן יש כאן ניגוד זהה, אבל חוץ מזה מדהים.

  5. אלפא ואפוריאון-
    הסט הזה מותאם לUU + OU בעיקר.
    סוואמפרט הזה בחיים לא יפגוש ראיקוזה או גראודון. מה גם שגראודון לא מחזיק Grass Knot אלא Solar Beam…

  6. :O
    א-ד-י-ר
    חשבת על כל דבר! (שאני יודע לפחות)
    על הפוקימונים המסוכנים נגדו על סט המתקפות "האולטימטיבי" (בפוקימון לצערי אין אולטימטיבי)והתמקדת בנושאים החשובים ביותר אצל סוומפרט כמו מהירות והתקפה

    גילית לי המון עליו והסטטים של המגה שלו אגדיים! אני לא ידעתי על מגה עם כאלה סטטים ולא ציפיתי שזה יהיה אחד לא אגדי

    אני דורש עוד! (מגה ראיקואזה או לאטיאס/לאטיאוס יהיה טוב)

  7. אני לא חושב שאני אעבוד על מגה ראיקוזה. זה פוקימון שבמסגרת קבוצת המשחק של הפוקימונים האסורים (Ubers) קיבל איסור למשחק.
    זאת אומרת שהוא אגדי מדי אפילו בשביל האגדיים.

    אף אחד לא יסכים לשחק נגדו, והדבר היחיד שמנצח מגה ראיקוזה שבנוי טוב, זה מגה ראיקוזה אחר, או קבוצה שלמה של פוקימונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *