סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

חסינויות במשחק התחרותי / פרדי

חסינויות

הסבר מקדים – משחקי הוידאו של פוקימון הם לא סתם משחקים של כוח. אלו משחקים של חשיבה, תכנון וידע. כמו במשחקי אסטרטגיה רבים אחרים, גם כאן לכמות הכלים אשר בשליטתכם יש משמעות רבה. ככל שמספר הפוקימונים הפעילים שלכם גבוה יותר, כך הסבירות שתהיה לכם יכולת תגובה למהלך של יריבכם גדולה יותר. במילים אחרות, לשחקן בהחלט כדאי לעשות הכל כדי לשמור את הפוקימונים שלו פעילים מול הקבוצה של היריב ומכאן נולד הצורך בהחלפות מרובות.

החלפה – כפי שכל שחקן תחרותי יודע, החלפה נכונה חשובה לנצחון לא פחות מאשר בחירת מתקפה. שגיאה בתזמון החלפה או החלפה לפוקימון לא נכון יכולה לעלות לכם במשחק, בעוד שהחלפה בתזמון נכון יכולה לשפר פלאים את הסיכוי שלהם לקחת את הקרב. ישנן מספר דרכים לתעל את ההחלפה על מנת לצבור יתרון מסויים. הדרך בה נתעסק היום היא הדרך הרווחית ביותר – חסינות.

מהי חסינות? חסינות היא מצב משחקי שבו סוג מסוים אינו נפגע כלל ממתקפות הנגרמות מסוג ספציפי אחר. קריאה נכונה של סוג המתקפה שהיריב יפעיל, תוך החלפה אל פוקימון חסין – תגרום לכך שאתם לא תקבלו שום נזק, בעוד שתציבו במגרש פוקימון שיש סיכוי טוב שחזק מול הפוקימון של יריבכם. במצב כזה, יש סיכוי גבוה שהיריב בתורו יחליף את הפוקימון. אם כך, הוא החליף ואתם החלפתם, אז מה ההבדל? ההבדל הוא שלאחר ההחלפה שלכם, אתם יודעים לחזות כי גם היריב יחליף, לכן אתם יכולים להרשות לעצמכם להמר ולהשתמש בתור ראשון במתקפה מחזקת סטטוס, נזק היקפי וכדומה.

סוגי החסינות:
אופל – חסין כנגד על חושי.
רוח – חסין כנגד נורמלי ולוחמה.
נורמלי- חסין כנגד רוח.
מתכת – חסין כנגד רעל.
מעופף – חסין כנגד אדמה.
פייה – חסין כנגד דרקון.
אדמה – חסין נגד חשמל.

הסבר ודוגמה: כאשר מרכיבים שישייה, יש לקחת בחשבון אלמנטים של חסינות, שכן שימוש נכון בהם יכול להגדיל את הסיכוי שלכם לנצח. את היתרון הגדול של חסינות ניתן לראות במהלך פשוט ומוכר מאוד. כאשר יש לכם פוקימון החלש למתקפות אדמה והיריב משתמש בפוקימון אשר יודע "רעידת אדמה", החליפו את הפוקימון שלכם בפוקימון מעופף או בפוקימון שיש לו את היכולת ריחוף (Levitate). מאחר ובחרתם בפוקימון אשר חזק על היריב שלכם, יש סיכוי גדול שהוא יבצע החלפה בעצמו, מה שמאפשר לכם לעשות מתקפה אשר מחזקת את הכוח שלכם (לדוגמה: Dragon Dance על דרגונייט), שיחזק את המתקפות שלכם בצורה משמעותית החל מהתור הבא.

שימו לב: החלפה מאפסת כל שינויי סטטוס שאתם מבצעים! 

סקירה מהירה של פוקימונים נבחרים: ניתן לראות את גנגר אשר חסין גם למתקפות נורמליות, גם ללוחמה וגם לאדמה ובנוסף, היות והוא פוקימון רעל בחציו, גם לא ניתן להרעיל אותו. לנדרוס חסין גם למתקפות חשמל וגם אדמה, ובצורת הנמר שלו (Therian Forme), הוא מחליש את כוח התקיפה של היריב ברגע יציאתו לקרב

חסינות כתוצאה מיכולת: כפי שכבר ראינו, חסינות של פוקימונים אינה נובעת אך ורק מהסוג שלהם אלא גם מהיכולות שלהם. יתרון בולט שיש לחסינות כתוצאה מיכולת היא שבדרך כלל לא רק שהפוקימון שלכם לא יקבל שום נזק, הוא גם יקבל בונוס מסויים. דוגמאות ליכולות כאלו הן:
Water Absorb – חוסם מתקפת מים ומעלה לפוקימון שלכם 25% מהחיים המקסימליים שלו.
Storm Drain – מתקפות מים פוגעות בפוקימון זה אך במקום לגרום לו נזק, הן מחזקות את ההתקפה המיוחדת שלו.
Volt Absorb – חוסם מתקפות חשמל ומעלה לפוקימון זה 25% מהחיים המקסימליים שלו.
Motor Drive – חוסם מתקפות חשמל ומעלה את מהירותו של הפוקימון שלך.
Lightningrod – מושך אליך מתקפות חשמל, אך במקום לעשות נזק, הן מחזקות את ההתקפה המיוחדת שלך.
Levitate – מקנה לפוקימון שלך חסינות בפני מתקפות אדמה (וכמו כן, גם בפני נזקי שדה כמו: ספייקס וטוקסיק ספייקס).
Flash Fire – חוסם מתקפות אש ומעלה את עוצמת מתקפות האש של הפוקימון שלך ב50%.

חסינויות מיוחדות:
חסינות אינה תמיד כנגד מתקפה מסויימת. חסינות יכולה להגיע גם כנגד סוג מסויים של נזק סטטוס (רעל, שריפה, שינה וכדומה). ישנם פוקימונים רבים אשר מסוגלים להתמודד עם אחד או יותר מהמצבים המדוברים, אך ישנו פוקימון אחד שחזק במיוחד אשר מחזיק יכולת התנגדות מרשימה.

אספיאון, מגה סייבלאי ומגה דיאנסי הם המשקפים הטובים ביותר במשחק כיום. הם מחזיקים את היכולת Magic Bounce אשר לא סתם חוסמת אלא מקפיצה אל היריב מתקפות כמו טוקסיק (אשר אמורה להרעיל אותך), אבקת שינה (אשר אמורה להרדים אותך), וויל-או-וויספ (אשר אמורה לשרוף אותך) או מתקפות נזק שדה כמו "ספייקס". כפי שציינתי, אין מדובר בחסינות, שכן יש דרכים עקיפות לפגוע בפוקימונים אלה, ובכל זאת, הימצאותם בשישייה שלכם מקנה לכם תחושת בטחון כנגד מהלכים רבים של היריב.

יכולת חסינות מיוחדת נוספת, ואולי היכולת המרשימה מכולן בכל הנוגע לחסינות, היא Wonder Guard. יכולת זו מעניקה חסינות מנזק מפני כל סוג מתקפה אשר אינו אפקטיבי כנגד הפוקימון שלך. זו ללא ספק יכולת חזקה מאוד אשר מקנה חסינויות רבות. אז מדוע לא הזכרנו אותה קודם? היות והפוקימון היחיד אשר מחזיק ביכולת זו הוא שדינג'ה, אשר פגיע לסוגים שונים של מתקפות רבים ובנוסף לכך, הוא בעל נקודת חיים אחת, מה שאומר שבעזרת מתקפת נזק עקיף (רעל, נזק היקפי במגרש, מזג אויר וכדומה, ניתן לחסלו במכה).

חידושים:
הדור השישי של פוקימון העלה מחדש את נושא החסינות לכותרות. סוגים חדשים, שינויים נוספים והמון דברים שהשחקן התחרותי צריך לזכור. בנוסף לכך, הגיעו פוקימוני הפיה שחסינים למתקפות דרקון. בנוסף לכל אלה, נקבעו שינויים נוספים:
– פוקימוני חשמל חסינים למצב סטטוס "שיתוק".
– פוקימוני עשב חסינים למתקפות אבקה למיניהן.

לסיכום:
חסינות הינה חלק אינטגרלי במשחק "פוקימון", לפחות ברמה התחרותית. אמנם קצת קשה להתרגל לעניין כאשר מתחילים. אך כאשר נלחמים מול בני אדם אחרים המצב שונה לחלוטין, בקרבות כאלו היכולת להחליף ברגע הנכון או לקרוא את ההחלפה של היריב ולפעול בהתאם היא מכפלת כוח בדרך לנצחון. היכולת לקרוא מהלכים של היריב היא היכולת המבדילה בין שחקן לשחקן טוב.

אז עד הפעם הבאה, שתהיה החלפה מהנה!

פוסטים קשורים

15 תגובות

  1. חסינויות זה ממש כיף, הייתי מת לראות את המבט של מי שתקעתי לו ארטיקונו כשהוא השתמש ברעידת אדמה.
    אבל אחד הדברים הכי מעצבנים הוא כששוככים חסינות, אני מכיר את כל טבלת הסוגים בעל פה אז זה קרה לי רק פעם אחת כשניסיתי לעשות Giga impact על ג'ליסנט. אתה מרגיש כזה אידיוט..

    סחטיין על הרשומה!

  2. אתם יודעים כל פעם מחדש אתם מזכירים לי שבנושא הסוגים אני גרוע ושייש לי הרבה מה ללמוד

  3. חלק מהדברים ידעתי אבל על היכולת של אספיון לא ידעתי אני אשתדל לבנות את השישיה שלי בעזרת זה תודה פרדי

  4. תודה רבה לכם !
    אני רק רוצה לציין דבר אחד.. הרשומה נערכה לפני אומגה רובי ואלפא ספיר.
    עכישו יש לכם שני משקפים טובים יותר מאספיאון – מגה סבליי ומגה דיאנסי.

  5. יפה מאוד אבל רק שתדעו יש חפץ במשחקים שמבטל לחלק מהפוקימונים את חסינותם לסוגים שונים שנקרא טבעת יעד וזה גורם למתקפות להשפיע על הפוקימון באופן רגיל ולא קריטי או חלש אלא אם כן אחד הסוגים של הפוקימון החסין הוא חסר אונים או שמתקפות של הסוג שהוא מחוסן ממנו חלש עליו ושכחתם את שידינג'ה שהוא חסין כמעט לכל הסוגים חוץ ממעופף, אש, רוח, אופל ואבן.

  6. אחלה כתבה פרדי.
    אגב, פרט לשדינג'ה, הפוקימון שעמיד בפני הכי הרבה סוגים במשחק הוא קלפקי / וויבייל.
    פיה / פלדה זה השילוב סוגים שעמיד בפני הכי הרבה דברים:

    נורמל, מעופף, אבן, חרק, עשב, על-חושי, קרח, אופל, פיה,
    והוא חסין בפני דרקון, ורעל.
    סה"כ 11 סוגים שלא כדאי לתקוף איתם את קלפקי או את וויבייל.

  7. מתוך 18 סוגים קיימים.
    הוא חליש *רק* לאש ולאדמה.
    הוא לדעתי בין הפיות הבודדות שעמיד בפני רעל וגם פלדה לא סופר אפקטיבי עליו.
    בהחלט מפחיד.

  8. נתי
    הכתבה התעסקה בחסינויוץ מלאות. לא ברזיסטנס. על כל אולי יש לכתוב כתבה נוספת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *