סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם צריכה להיות ליגה לאלופים?

אימוני פוקימונים מתחילים אי שם במעבדה של הפרופסור, שם חלומו של כל נער זה להיות פוקימון מאסטר. בהמשך, נערים רבים הולכים ואוספים פוקימונים, תגים ונצחונות, עד שהם מגיעים למצב שבו הם נלחמים מול האלוף המחוזי. מה קורה בנקודת הזמן הזו? האם כל מי שמגיע לשלב הזה נקרא פוקימון מאסטר, או שמא צריכה להיות ליגה לכל האלופים שתקבע מי הטוב מבין כולם? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: אני טוען שלנצח את מנהיגי המכון, את הליגה, האליט פור ואת האלוף זה לא סוף הדרך. חייבת להיות המשכיות. ההגדרה של פוקימון מאסטר משמע שיש רק אדם אחד כזה. במצב שמתואר כיום, יש אלוף בכל מחוז וזה בהחלט לא מה שהתכוון אליו המשורר. אני חושב שאפשר להשוות את זה לתחרויות באולימפיאדה, לשם מגיעים כל אלופי המדינות ומתחרים על תואר האלוף הגדול ביותר. כך גם צריך להיות בפוקימון. כל אלופי המחוזות, מי שעבר את המנהיגים, ואת הליגה, ואת האליט פור ואת האלופים לשעבר צריך להכנס לליגה ובה יקבע הטוב ביותר בעולם. ולזה אש קטצ'אם שואף, להיות פוקימון מאסטר!

אוהד: לא קל להפוך לפוקימון מאסטר. המאמנים שרוצים לזכות בתואר מתאמצים מעל ומעבר, והסיכוי שלהם לזכות בתואר קטן כחוט השערה. מאמן שזוכה בתואר הנכסף הופך למאמן המאושר באדם, לא משנה באיזה מחוז הוא זכה. יצירת ליגה נוספת, הבוחרת אלוף אחד מבין כולם, תהפוך את התואר פוקימון מאסטר למשהו הרבה יותר מעוות. ילדים בני 10 יפסיקו לצאת ולנסות להפוך למאסטרים של המחוז, כי זה כבר לא תואר חשוב כפי שהוא היה קודם. הסיכוי של אחד לכל העולם יהפוך את התחרות ללא הוגנת, מלאה ברמאויות, תככים והכי גרוע – תאבד את האלמנט החשוב מכל בתחרויות פוקימונים – הספורטיביות.

פוסטים קשורים

55 תגובות

  1. חד משמעית – אוהד.

    בואו נעשה נשווה את זה למאסטר בקרטה, אין רק אחד, יש הרבה, אבל זה לא אומר שהם לא טובים, הם עשו דרך ארוכה וקשה מאוד והשיגו שמונה חגורות (באמת יש שמונה חגורות בקרטה, כמו שיש שמונה תגים בפוקימון) עד שהם השיגו חגורה שחורה, כשיש להם חגורה שחורה ניתנת להם האפשרות להפוך למאסטרים, אבל בשביל זה צריך עוד כמה משימות קשות מנשוא ואז – אחרי דרך קשה מאוד הם מקבלים תואר מאסטר.

    נשמע דומה לפוקימון, לא? אולי לא במקרה, אני חושב שזה בהחלט מה שהתכוון המשורר.

    למה אתה חושב שאחרי שאש לא הצליח להפוך לפוקימון מאסטר במחוז אחד הוא עבר למחוז חדש? כי זה לא אומר "המאמן הכי טוב בעולם", זה תואר, כמו תואר אבירות.

  2. היטמן צודק אוהב לא כי זה רק מוסיף אתגר וכיפיות להילחם באנשים בעולם וזה ושך אנשים להיות פוקמון אסטר.(לדעתי)

  3. בוויזל – יכולים להיות הרבה טורנירים בין לאומיים, ואתה תמיד יכול לנסוע לארץ אחרת. מה גם שאם תהיה ליגה כזאת היא תהיה רק לאלופים מהמחוזות, אז יהווה הנאה רק למעט האנשים החזקים האלה.

  4. שניהם אבל אני בוחר היטמן כי הוא יותר צודק מבחינת משמעות המילה מאסטר רק אחד יכול להיות לנצח את האליט פור והאלוף המחוזי אני יכול לעשות בכל משחק ולנצח כמה שבא לי פעם פעמיים שלוש גם חמישים אבל פוקימון מאסטר יש סיכויים הרבה יותר נמוכים אפשר להיות פוקימון מאסטר פעם בשנה ולא פעם בשעה וגם זה לא הרבה יותר מפעם בשנה

    כאן אני מפסיק לחפור

    ובוחר בהיטמן,pokefan

  5. pokefan –
    א. הפירוש של המילה מאסטר לא אומר הכי טוב, זה תואר.
    ב. להיות אלוף לא דבר שבא ביד. תראה כמה מאמנים יש ברחבי המחוזות שהם ברמת כוח כל כך נמוכה, מה שאתה אומר זה בגלל שהרמת קושי של המשחקים היא מאוד נמוכה ובקלות אפשר לעלות מהר מעל לרמת הכוח של האלוף במשחקים. ברמת הקושי הזאת לו תהיה בעיה להיות גם האלוף של ששת המחוזות.
    אבל האם צריכה להיות ליגה של אלופים? לא.

  6. העלתם פה סוגיה ממש מעניינת.
    אני חושב שהיטמן צודק, אבל עם כמה תנאים. כל בן אדם שינצח את האליט פור, את הליגה ואת האלוף, הוא חייב להיות בן אדם נחוש, חזק, ואמיץ, בן אדם שתמיד ירצה לשאוף הלאה, ולעוד אתגרים, וזאת בדיוק הסיבה שצריך ליגה של אלופים. כי כל בן אדם כזה תמיד ירצה עוד אתגרים, ועוד קרבות. זו בדיוק ההזדמנות של האנשים האלה להילחם מול אנשים כמוהם, בכדי ליצור את האתגר הגדול ביותר, האתגר האמיתי. אנשים כאלה, שעברו את הכל, יהיו משועממים עם לא יתנו להם אתגרים חדשים.
    המשורר אמר, ואני מצטט:"רוצה אני להיות גיבור, הכי שבעולם." לא הכי שבמחוז. הכי שבעולם.
    וגם באנגלית:"I wonna be the very best, like no one ever was." "אני רוצה להיות הטוב ביותר, כמו שאף אחד עוד לא היה." הטוב ביותר בעולם, לא במחוז. לזה בדיוק התכוון המשורר. וזה בדיוק החלום של אש קטצ׳אם.
    לדעתי, צריך לשנות את התואר. מי שמביס את הליגה, מנהיגי המכון, האליט פור והאלוף צריך להיות האלוף, ולא המאסטר. המאסטר זה מי שהביס את כל האלופים, הנחוש ביותר, החזק ביותר, האמיץ ביותר, והאלוף ביותר. (לא אכפת לי שזה נשמע מטופש) האלוף יאתגר אנשים שרוצים להיות אלופים, וזה צריך להיות תואר שיש להרבה. וכל אחד שהיה פעם או שהוא עכשיו אלוף יוכל להיכנס לליגת האלופים. אבל זו החלטתו, וכמו שנאמר, בתנך, דמו בראשו. חוץ מזה, אני מאמין שכל אדם שיהפוך לאלוף יהיה אגם הוגן וישר, כי אין מצב שאנשים תככניים שמעבידים את הפוקימונים שלהם יוכלו להיות אלופים.
    לעומת תואר האלוף, התואר פוקימון מאסטר יהיה תואר מיוחד, שיוענק רק לאדם אחד, אדם שבאמת רוצה להיות הטוב ביותר, כמו שאף אחד עוד לא היה!

  7. אהה, ותעשו לי טובה, אם דילגתם על התגובה שלי כי לא היה לכם כוח לקרוא, אל, כי תאמינו לי, זה שווה את הזמן.

  8. BlazeRedCharizard
    יצאת מהשאלה המקורית: האם צריכה להיות ליגה של אלופים?
    השאלה היא לא מה הכוונה ב"פוקימון מאסטר"
    וגם האלופים לא ישתעממו, ההפך, אם הם יגיעו להיות הכי טובים בכדור הארץ לא יהיה להם למה לשאוף. יש סיבה שרד החליט ללכת לאיזה הר מושלג ולשבת שם בקור חודשים, כי היה לו משעמם.
    עם זאת, לכהן כאלוף אומר להלחם באנשים שהביסו את האליט פור, מה שאומר שאלה אנשים עם אוח לחימה שאוהבים פוקימונים ואני חושב שקרבות נגד אנשים כאלו יהוו די והותר עניין לאלופים, כי אפילו סביר שאם הם הביסו את האליט פור הם באותה רמת כוח של האלוף.

  9. אני בעד הדעה של אוהד.
    בעיקרון יש עוד המון טיעונים נוספים שיכלתם להעלות, ובכל זאת, יותר מליגה אחת היא בהחלט הדרך לפעול.

  10. אני מסכים עם היטמן כי לנצח את האליט פור זה נחמד אבל זה לא הכל יותר כיף להתמודד מול עוד אלופים לדעת אחרי שאתה מנצח את האליט פור שיש המשך שאפשר להמשיך להתאמן ולשפר לפגוש עוד אלופים ולהמשיך את המסע

  11. לגבי פירוש המילה מאסטר – אני מציע לכם לראות הישרדות, מאסטר שף, אולימפיאדה ושאר התחרויות ולהבין שהתואר מגיע יחד עם הזכייה במקום הראשון, כך שמי שזכה בו הוא בהכרח הטוב ביותר.

    לגבי הפרדת הקישור בין השאלות "האם צריכה להיות ליגה של אלופים" ו"מה הכוונה במונח פוקימון מאסטר", ברור שהן מחוברות יחד והולכות יד ביד. זה כמו שננסה להפריד את המונחים אלופת ליגת הכדורגל של ישראל וליגת האלופות. כמו שיש ליגות לאלופים בכל תחום אחר, כך גם צריכה להיות ליגה לטובים ביותר בפוקימון.

    הטיעון הכי חזק שאני יכול להעזר בו בא דווקא ממי שהתנגד לדעה שלי – LB. הוא כתב שרד החליט ללכת לאיזה הר מושלג ולשבת שם בקור חודשים, כי היה לו משעמם. וזה רק לאחר שהוא נהיה אלוף מחוזי. זה בהחלט מצב שמצריך תיקון. אם רד היה מגיע למחוזות אחרים, מאתר את האלופים ונלחם בהם ומנסה להיות הכי טוב שבעולם (ותודה לBlazeRedCharizard על הקישור לפתיח של פוקימון), אז לבטח הוא היה ממשיך להתאמן ולהתחזק.

    כעת אשמח לשמוע כל טענה נגדית שיש לכם.

  12. Avatar פרימאל ואפוריאון (אני קלטתי ששכחתי לשנות את השם מאלפא לפרימאל) הגיב:

    אני מסכים עם היטמן, כי תפקיד האלוף הוא בעצם 2 תפקידים, תפקיד פוליטי ותפקיד תחרותי, קחו למשל את סטיבן, הוא האלוף המדיני של הואן(והאלוף התחרותי עד שמביסים אותו), דוגמה לכך בפרק דלתא שזינייה קוראת לסטיבן:
    "Former champion" אחרי שהבסנו אותו ונכנסנו להיכל התהילה
    אז זה אומר שסטיבן מחזיק בתפקיד האלוף, אבל בתור תפקיד מדיני. למה אתם חושבים שאחרי שמביסים את הליגה אפשר להכנס להיכל התהילה שוב? כי כדי להכנס להיכל התהילה ולהתמודד לתפקיד האלוף המדיני, מה שלחלוטין בלתי אפשרי. מזה מבינים שלהאליט פור, לאלוף ולמנהיגי המכון יש הגבלה על מספר ורמת הפוקימונים שלהם כי הם היו אלופים מדיניים שהודחו (חוץ מלאלוף המדיני כי לו יש הגבלה כדי שיהיה אפשרי להתמודד מול הפוקימונים האמיתיים שלו שהם ברמה מאה אחרי כל הרימטצ'ים), מה שאומר למה אין שום גוף מדיני חוץ מהליגה.

  13. היטמן – העלית עוד סוגיה סופר מעניינת. בוא נחשוב…
    בסיבוב הראשון הייתי הולך על קרבות שהייתי רוצה לראות, בנוסף לקרבות שהם פשוט בשביל להיפטר מאלה שאני לא מת עליהם: סטיבן נגד גיי. אהה, זאת אומרת וואלס. בלו נגד איריס. השניים האלה עם הטונות של ג׳ל אדום בשיער. אהה, זאת אומרת אלדר ו-לאנס. ולבסוף, סינטיה נגד דיאנת'ה.
    סיבוב שני – השורדים הם סטיבן, בלו, לאנס, וסינטיה. לאנס נגד סינטיה, בלו נגד סטיבן.
    סיבוב שלישי – השורדים הם בלו ו… טוב, קשה לי להחליט עם לאנס יותר טוב מסינטיה, או להפך, אבל אני יודע שבסוף, המנצח יהיה…
    בלוווווווו!!!!!!!
    כמובן שאם רד היה כאן הוא היה מנצח.

  14. היומון– זה שהתמשת הטיעון שלי נגדי, רד היה אלוף העולם, לא היו אז מחוזות אחרים, מה גם שאם היו מחוזות והוא היה מנצח בהם היה קורה בידיוק אותו דבר.
    ויש הבדל בין כדורגל לפוקימון,
    א. מידינות מתחרות זו בזו. לא אנשים בודדים.
    ב. הליגה פועלת בצורה אחרת לגמרי, כאן אתה צריך להביס שמונה מנהיגי מכון, ארבעה אליטוב פור, ואלוף אחד.
    כשקבוצת כדורגל הולכת כל המדינה מאחוריה, ומאמנים פועלים לבד.
    עכשיו, אם היו חמישים מחוזות הייתי מסכים איתך, אבל יש רק שישה.

  15. להיות פוקימון מאסטר זה בעצם דבר שכולם רוצים להגיע אליו. מצד שני עוד לא נתקלנו באחד. כל המאמנים החזקים ממש שפגשנו בהם קיבלו תואר של אלוף או אליט פור אבל בחיים לא נתקלנו בפוקימון מאסטר. כנראה זה דבר שכל כך קשה להגיע אליו שאף אחד עוד לא הגיע עוד לתואר הזה,הרבה יותר קשה מלנצח ליגה. לכן היטמן צודק חד משמעית.

  16. אתם לא מתכוונים ללכת על הקטע של טורניר באין האלופים למעלה? זה דיי מגניב.

  17. אני הולך אם היטמן כי אחרי שניצחתה את כול האליט פור וגם את האלוף אתה צמה לדם (או לקרבות) ואתה רוצה לראות את הכוח שלך מול אלופים אחרים ואם אתה מפסיד אתה מבין שאתה צריך להשתפר ולהתאמן וככה תעשה עד שתצליך ותנצח וכשתנצח תתחרה נגד מאסטרים אחרים או אפילו גם נגד פוקמונים אגדיים.

  18. מסכים עם יוסי.
    יש מקום למקום שבו יתחרו הטובים ביותר יחד.
    טוביאס ניצס את ליגת שינו רק עם פוקימון אחד.
    מול אש הוא השתמש בשניים.. כל האחרים הפסידו לפוקימון אחד.
    הליגה הרגילה היא לא מקום לאנשים כמו טןביאס.

  19. היטמן, אני שמח שגם אתה חושב שאיריס ואלדר צריכים להפסיד בהתחלה, ושסטיבן יותר טוב מוואלס, אבל אני דווקא הייתי שם את דיאנת'ה וסינטיסייזר, אהה, סינטיה, ברבע, ובחצי גמר הייתי שם אותה מול לאנס, כי אני חושב שקרב בין סינטיה ללאנס היה יכול להיות פיצוץ (יותר גדול מפיצוץ של דיאנת'ה וסינטיה). את לאנס/סינתיה נגד בלו הייתי שם בגמר, כי גם קרב בינהם יכול להיות קטלני.
    אני אישית סידרתי את הטורניר לפי סדר המגניבות של הקרבות, אבל אם זה מה שבא לך, אני סבבה עםצזה.

  20. מסכים עם אוהד
    ורוצה להוסיף משהו, אף פעם לא טענו שלהיות פוקימון מאסטר משמע לנצח את כולם ובעצם גם לא טענו שצריך להיות רק אחד

  21. לכל אנשים שמסכימים עם אוהד, זה לא מספיק להסכים איתו, אתם צריכים להסביר מדוע.

  22. טוב, גם אני הסברתי, אבל אני באמת ממליץ לכל מי שמסכים עם היטמן או עם אוהד להסביר, כדי שנבין שהוא לא בחר סתם, שהוא יודע מה הוא עושה. כך יהיה פה דיון פורה ומעניין.

  23. בת'כלס אני מסכימה עם היט
    בעיקרון זה דבר שדי קורה כי באמת לא יודעים בוודאות מי הפוקי מאסטר הכי טוב ות'כלס עורכים דברים כאלה דומים בטורנירים אמיתיים כדי לגלות מי האלוף

  24. כשאש יצא למסע הוא השבע שיתפוס את כל הפוקימונים יביס את כל המתחרים ויהיה הפוקימון מאסטר הטוב ביותר זה אומר שייש כבר כאלה ואש שואף להיות הכי טוב מבניהם יכול להיות שהפוקימון מאסטרים הם אלופי הליגות ויכול להיות שכדי להיות פוקימון מאסטר אתה צריך לנצח את כל הליגות בכל המחוזות

  25. לכל מי שהסכים פה עם היטמן, אני רוצה להאיר את עיניכם ולהראות לכם משהו שעשיתם בעצמגם בטיעונים שלכם – גימדתם את המשמעות של הליגה. אמרתם שזה לא מספיק, שפוקימון מאסטר יש רק אחד בכל העולם והשליגה, בתכלס, לא מייצגת הרבה. עכשיו, זה מאוד בעייתי. ולמה? כי עניתם בדיוק על מה שחששתי שיקרה – הליגות המחוזיות יהפכו לחסרי משמעות. הם יהפכו רק למכשול קטן בדרך להפוך לפוקימון מאסטר. אתם שוכחים שלא מדובר פה במשחקים, בהם גם אני הייתי שמח לעוד ליגה, ולא מדובר בדבר שאמור להיות בו רק אלוף אחד. מדובר בפוקימון, סדרת התחרויות הכמעט יחידה שנחשבת לחברתית. וזה, בעיקר, כי כל אחד יכול להפוך למאסטר אם הוא יתאמץ מספיק. אבל אם עכשיו יהיה רק לבן אדם אחד מכל העולם את התואר הזה, יקרה בדיוק מה שאמרתי. למה שמישהו ינסה להתחרות בליגה המחוזית, כשהוא יודע שזה לא באמת ישנה ושבחיים הוא לא יצליח לעבור את הליגה הבאה?

  26. אוהד

    זה לא עד כדי כך נורא להיות בדרגה של עוד חמישה בני עשר אחרים…
    אחרי הכל אתה רק בן עשר וכבר יש לך פוקימון ברמה 100…
    לדעתי כילד בן עשר להיות האלוף של המחוז זה מספיק ולא צריך עוד תחרות מעבר לזה

  27. אוהד, לא גימדנו את המשמעות של הליגה, הליגה של האלופים תהיה ליגה רק למשוגעים צמאי הקרבות שיש להם מספיק ביצים כדי להתחרות באלופים עולמיים ברמה שלהם. זו תהיה ליגה ברמת אקסטרים, שהכניסה אליה תהיה על אחריות האנשים שרוצים להיכנס בלבד.

  28. ברור שאלוף ושפוקימון מאסטר אלו שני תארים שונים.
    לא ברור בכלל מה המשמעות של להיות פוקימון מאסטר, פשוט להיות ממש טוב עם פוקימונים? להיות הכי חזק שיש?
    בכל מקרה, נראה לי שכדי להיות פוקימון מאסטר יהיה צריך להביס את כל האלופים, ובכך להיות למעשה להיות האלוף היחיד של כל המחוזות, זה בלי ספק אומר להיות פוקימון מאסטר.

    נראה לי בין השניים, הדעה שפוקימון מאסטר זה רק לאחר הבסת שאר האלופים, אז אני אלך עם היטמן. רק שאלה להיטמן. מה אם מישהו הביס את אלוף הליגה שהוכתר כפוקימון מאסטר? הוא לא ניצח את שאר האלופים, האם הוא נהיה הפוקימון מאסטר? האם מישהו אחר נהיה פוקימון מאסטר?

  29. אני חושבת שיהיה נחמד לראות מי הכי חזק בין כל האלופים. בפרקים בעונה השש עשרה כשגם סינתיה וגם אלדר הופיעו קיוויתי לראות קרב ביניהם והתאכזבתי שהוא לא התקיים.
    לדעתי סינתיה הכי חזקה מבין כל האלופים, כי ראינו אותה נלחמת די הרבה באנימה ויש מדד הכי גבוה לכוח שלה בניגוד לכל שאר האלופים, כי אני לא חושבת שהמשחקים זה המדד היחיד לכוח שלהם.
    אבל אלופים אין הרבה בכל מקרה. ההכרעה האמתית שהייתי שמחה לראות היא בין כל המתאמים שניצחו בפסטיגל ובין מנצחי ההופעות שיש בקאלוס, כי למעמדות האלה מגיעים הרבה יותר אנשים בסופו של דבר.

  30. פעם ראשונה שגלעד מסכים איתי! אפשר למות בשקט! אני מצטער אבל אני לא מתכנן להרוס לעצמי את המוניטין ולענות לך תשובה שלא תאהב לשאלה החדשה שלך. אני מסתפק בזה שרשמת – "אני אלך עם היטמן". זהו הישג חיי! אפשר לסגור את האתר!

  31. אני חושב שזה בכלל לא הגיוני כי אם אתה מנצח את האלוף אתה לא נהיה האלוף?
    ואז עוד מישהו מנצח אותך והוא נהיה האלוף ואתה כבר לא? אני חושב כמו היטמן אבל בצורה שונה.
    לפי דעתי כל מי שמנצח את האלוף צריך לקבל את התג של המחוז ואז אחרי כמות מסויימת של תגים כאלה יש תחרות ומי שמנצח בה נהיה המאסטר הכללי!

  32. ציטוט מבלבפדיה:
    In Black and White, Cynthia tells the player that once every few years, the Champions from all the regions come together and battle to find the strongest among them. In the Pokémon World Tournament in Black 2 and White 2, which takes place 2 years later, all the Champions the player battles in previous games participate in the Champions Tournament. This tournament does not include player characters, with the exception of Red.
    לדעתי היטמן צודק. זה גם נכון מבחינת הגדרה של "מאסטר" וגם אפילו במשחקים אומרים שיש הצדקה לדבר כזה (לפי הציטוט).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *