סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיכום יום הולדת 5 לאתר מפלצות כיס!

אני גולש באתרי פוקימון כבר המון זמן. לפעמים, כשאני מסדר את החדר שלי לקראת פסח, אני תמיד מוצא דברים מעניינים בערימת השטויות שאני אוסף. פעם אחת מצאתי את פנקס החייל שלי, ושם מצאתי כל מיני אתרים שאני גלשתי אליהם עוד כשלא היה לי מחשב והייתי נוסע כל יום לירושלים, לקפה אינטרנט ומבלה שם שעות. אחד מהאתרים היה Mugglenet, אבל זה לא קשור לנושא שאליו התכנסנו. אתר אחר שהיה ברשימה הזו היה Pokemon.co.il ואם מחשבים מתי הייתי בצבא, זה אומר שבקלות גלשתי באתרי פוקימון כבר ב2001. אולי אפילו מוקדם יותר. את זה אני יודע כי עבדתי תקופה מסוימת בקולנוע של מעלה אדומים ובמהלך התקופה שלי שם, הציגו באקרנים את הסרט השני של פוקימון. יש סבירות גבוהה מאוד שזה אפילו היה מוקדם יותר. כי בתיכון היה לנו גישה חינמית למדפסות של בית הספר ובכל יום הייתי חוזר עם ערימה ענקית של הדפסות של פוקימון בכלל וצ'יקוריטה בפרט. אז אפשר לנחש שהתחלתי להתעניין בכל הנושא הזה כבר ב1999 או 2000. אם זה נכון, זה אומר שאני עוסק בנושא הזה בדרך אחת או אחרת כבר 15 שנה. כן, יש לי תחביבים אחרים כמו ללכת לחדר כושר, לראות סרטים בקולנוע, לכתוב ביקורות ומאמרים, אבל מעולם לא התמדתי במשהו כמו שהתמדתי בפוקימון. ובאוכל. ושינה. וגם מדי פעם התקלחתי, אבל שוב, אני סוטה מהנושא. ובכל התקופה הזו, אני תמיד מנסה לראות מה אנשים אחרים חושבים, עושים, ואומרים ולא פעם אחת אני שומע אותם אומרים שהם הולכים לעשות משהו בתחום הפוקימון, נניח להרים ערוץ גיימינג ביוטיוב או לנהל ליגה של VGC, ובזכות זה הם מתכננים לקבל הכרה מנינטנדו. ועכשיו אני רוצה לומר מה אני חושב על זה: שטויות במיץ עגבניות.

עכשיו תשאלו אותי את השאלה: אתה לא רוצה הכרה רשמית מפוקימון? ובכן, אני יכול לומר בלב שלם – לא! זו לא המטרה שלשמה אני עושה את מה שעשיתי לאורך כל השנים האלה. למען האמת, אין לי באמת מטרה בכל העיסוק הזה בפוקימון. הדבר היחידי שמנחה אותי זה לעשות משהו שאני אוהב. כן, אם בהתחלה גלשתי באתר פוקי-בלוק ואהבתי לעשות את משחק התפקידים "סטארגייט", אז המשכתי את זה כל עוד רציתי בזה. לא שינתה לי העובדה שכל הפורום ההוא היה נגדי, העיקר שאני עשיתי משהו שאני אוהב. לאחר מכן, עברתי לפוקימונס וגם שם עסקתי בפוקימון וכתבתי חדשות, ופתחתי פרויקטים ועשיתי את כל מה שרציתי לעשות. כשהפסקתי ליהנות, עזבתי. כשהרגשתי כשזה חסר לי, חזרתי. אותו דבר בכל הנוגע לתקופה הקצרה שלי בפוקימון ישראל. רציתי לתרום וכשלא ניתנה לי האפשרות הזו, לקחתי את הרגליים ועזבתי. בסופו של דבר, מצאתי את עצמי בונה בלוג. כן, בהתחלה זה היה בלוג. בדיוק כמו זה של הפוקידע הישראלי. התכנון שלי היה פשוט לשים את כל החומרים שכתבתי לאורך השנים במקום אחד. לאט לאט ראיתי שנכנסים אליו אנשים, אז הוספתי עוד דף ועוד פרויקט, וכך נולדה המנגה של האתר בתרגום לעברית. לא ראיתי בזה איזה שהוא מטרה. פשוט אהבתי למחוק את העיגולים הקטנים האלה ולכתוב את מה שהדמויות אומרות בעברית. המשכתי הלאה. הדבר הבא היה יצירת דפי בידור שנורא אהבתי לעשות. זה פשוט היה כיף עבורי.

באותה תקופה מצאתי כמה אנשים, חלקם אתם בטח מכירים והם התחילו לעזור לי, כאשר כל אחד מהם התמקד במשהו אחר. אחד אהב מאוד לעשות סרטונים, אחרת אהבה לצייר, השלישי אהב לכתוב סיפורים, הרביעי לכתוב מידע, וכך האתר התחיל לגדול. שמתי לב שאני משקיע יותר ויותר זמן באתר. פרויקטים נוספים כמו "בעד ונגד" גדלו, מתיחות התחילו לתפוס מקום ואפילו התחלתי לתרגם אנימות כמו "יום בחייו של סלוקינג". זה נראה לי פשוט טבעי שאם אני רוצה לפרסם משהו באתר, אז עלי לשים עליו את החותמת שלי. לדוגמה: אם תרגמתי חדשות לאתר, אז תמיד דאגתי לשים את הדעה שלי בין השורות, ולחתום את העדכון ב"רגע של נחת" ובתמונה של פיקאצ'ו. זה מה שהכרתי וזה מה שנראה לי נכון. מעולם לא חשבתי, אם אעשה את זה, אז דברים מסוימים יקרו לי. זה היה חוטא למטרה. אז התחילו להגיע כל מיני הצעות: הצעות לשים פרסומת באתר, הצעות לקנות את האתר, הצעות גם להשתתף בכנסי אנימה ולהעביר הרצאות. ראיתי את זה בהתחלה בתור משהו מדהים שרק יכול להרחיב את הפעילות שלי ושל האתר בכלל. עם הזמן הבנתי מה אני רוצה לעשות והתחלתי לחשוב בכיוון של הקמת דברים ביוזמה שלי. אני פניתי לאתרים והצעתי להם שותפות, אני זה שפנה לכנסים וביקש להתנדב, וגולת הכותרת הייתה באותו זמן, הקמת כנס שכולו על טהרת פוקימון. ממש הרגשתי שלם.

היום זה אותה הרגשה כמו בהתחלה. אני מחכה לסוף שבוע שבו אוכל לשבת כמה שעות מתוקות מול המחשב ולהכין רשומות מלאות לשבוע הבא. כן, יש לי סדר יום ויש לי דפי וורד מלאים ברעיונות. חלקם מטומטמים, חלקם נהדרים, חלקם נגנזים עוד לפני שאתם בכלל יודעים עליהם. לדוגמה, אתם יודעים שאני עוזר בימים אלה ממש לבחור נהדר לתרגם את העונה השנייה של פוקימון לעברית? עוד דוגמה, האם ידעתם שהיה אמור להיות לנו עוד אתר שלא קשור לפוקימון ושם תיכננתי לפרסם תרגומים של קומיקסים של אקס-מן? אלה דברים שאני עושה כניסוי וטעייה. בכל פעם עולה לי או לאחד מהאנשים הנהדרים שסובבים אותי רעיון ואני מנסה אותו. מה יש לנו להפסיד? אם זה עובד, ממשיכים. אם זה מסריח מהתחת, יורדים מהעניין. אף פעם לא חשבתי על הרצון להיות מוכר על ידי נינטנדו. האמת היא שיותר חשובים לי הגולשים של האתר. יותר חשוב לי שכשגולש נכנס לאתר, יהיה לו חומר חדש לקרוא, משהו ליהנות ממנו, ואולי אפילו דרך לתרום משלו. וזה משונה, כי מאיך שאני רואה ושומע את העולם, אז אנשים עושים דברים קודם כל כדי להשיג משהו. לדוגמה, מישהו אומר: "אני אשיר כדי להיות מפורסם, אני אפתח ערוץ יוטיוב כדי לקבל מהם משכורת, אני אתעסק בפוקימון כדי לקבל הכרה מנינטנדו". חברים, ככה זה לא עובד בעולם! אתם חושבים שכשג'ון לנון ישב בכיתה ושמע את המורה שלו חופרת, הוא דמיין שהוא יהיה אחד מהמוסיקאים הכי גדולים שהעולם שלנו ראה? אתם חושבים שכשבריונים נטפלו למלקולם אקס, הוא דמיין שבעוד כמה שנים הוא יהפך לדמות הכי משפיעה בהיסטוריה של העם שלו? אתם חושבים שכשאמיליה קלארק חתמה על חוזה לעבודה במלצרות, היא תיהפך לאישה המצליחה ביותר בעולם? התשובה לכל השאלות האלה ידועה לכם. וכך גם במקרה האישי שלי. אני פה כי אני עדיין אוהב את מה שאני עושה. אני מוצא בזה המון עניין, הנאה וסיפוק. אני מקווה שזה רלוונטי גם לכם!

הרשומות שפורסמו השבוע:

טורניר וידאו פוקימון (מנצח: מטיאס)

פוקימון: להתראות בטרפרי!

המגדל החמקמק של סאנישור (עברית)

נלחמים על קרח דק (עברית)

הגרלת פרס בפייסבוק של האתר! (מנצח: שם: עמי פז גולדשטיין אלפי)

בחן את עצמך: גרסת מפלצות כיס!

ראיון עם גיא רושיניאק – המדובב של ברוק (דרך אגב, זו הייתה מתיחה!)

בואו נשחק פוקימון אלפא ספיר! פרק דלתא – חלק 1 (עם אוהד)

תערוכה של ציורים (מנצח: ירון)

כל אחד מהזוכים, כלומר, מטיאס, עמי וירון, יכול לבחור אחת מהאופציות הבאות וליצור איתי קשר במייל:

100 ש"ח כקופון לדוכן צ'וצ'ים.
100 ש"ח כקופון לדוכן גיימינג לנד.
100 ש"ח כקופון לדוכן טופ גיק.
100 ש"ח כקופון לדוכן נקסוס.
100 ש"ח כקופון לדוכן קומיקאזה.
100 ש"ח במזומן.

הודעה אחרונה לפני שאנחנו נפרדים: אתר "מפלצות כיס" גאה להציג את כנס הפוקימון השלישי מסוגו בארץ! הכנס מכיל את ההיבטים השונים של "פוקימון", וביניהם: אנימה, מנגה, תרבות, גיימינג, ועוד. הכנס בא כמענה לחובבי הפוקימון בישראל, במטרה לספק להם אטרקציה ואינטראקציה לתקופת חופשת פסח. בכנס תוכלו למצוא פעילויות מגוונות הפונות לחובבי התחום ומספקות חוויה מהנה וייחודית, כגון: הרצאות, סדנאות, דוכנים, הקרנת סרט, הגרלות, תחרויות, טורנירי גיימינג ופעילויות נוספות. תאריך: פסח 2016 / מיקום: אשכול פיס אהל שם, רמת גן / נושא הכנס: פוקימון / פרטים: בקרוב!

פוסטים קשורים

13 תגובות

  1. זאת הייתה מתיחה? אוף!!!!!!!!!!!!!!! חשבתי שזה היה באמת…
    יאייי אני הזטכה בהגרלה!יצרתי איתך קשר במייל,מחכה לתשובה.
    סך הכל היה שבוע נהדר!

  2. WTF הראיון היה מתיחה? חח אני מתאר לעצמי יום אחד שהוא אשכרה יגלה את זה ויבין שמישהו התחזה לו חח XD
    ומזל"ט לאתר
    מילות קסם מפי יוסי

  3. מזל טוב לאתר ותודה ליוסי על כל ההשקעה הזאת!!!
    ללא ספק האתר הכי טוב שיש ואני שמח שאני כאן (:

  4. האמת שזה ממש אדיר לראות את האתר מתפתח (בא-דם-טססס) מהצד במשך השנים
    אני גולש בו כבר די הרבה זמן
    אני זוכר שלא היו בו הרבה משתמשים ושהוא הי על תקן אתר נוסטלגיה
    אבל בגלל האתר הזה הטרנד הזה שנקרא פוקימון חי גם היום

    וזה אדיר – אז מזל טוב לאתר ותודה להיטמן

  5. היה היום הולדת הראשון של האתר שהייתי בו. חד משמעית.
    אבל הוא היה טוב ומזל טוב(!!!) וזאת הייתה מתיחה??? הצלחת למתוח את כולם (אולי).
    ויאי כנס שלישי יהיה ויאי היו הרבה דברים!!

  6. כנס פוקימון שלישי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    איזה יום הולדת נפלא.

    נ.ב

    זאת באמת הייתה מתיחה! חשבתי על זה כשאמרת שהפוקימון האהוב עלייך הוא אוניקס, וכשלא היה לך מה להגיד לשאלה למה אתה אוהב לדובב. (אבל הייתי כמעט בטוח שאני טועה)

  7. יום-ההולדת הכי טוב של האתר!
    זכיתייייייייי יאיייייייייייייייייייייייייי

  8. האתר פוקימון הכי טוב שיש.
    האחד שלא באמת רוצה להיות קיים בשביל הכסף והתהילה, אלא רק בשביל הגולשים.
    רשומות בידוריותתתתתתתתתתתתתתתתת

  9. האמת שפניתי אל גיא האמיתי והוא אמר שהוא בחופשה עם האישה והילדים. זה רק נתן לי את הרעיון למתוח אתכם.

    וכן, אתם לא טועים, יהיה כנס שלישי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *