סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סאטורו איוואטה, נשיא ומנכ"ל נינטנדו, הלך לעולמו!

"בכרטיס הביקור שלי אני נשיא של חברה, במוח שלי אני מפתח משחקים ובלב שלי אני שחקן" (איוואטה, 2005).

נשיא וחברת נינטנדו, מר סאטורו איוואטה, נפטר שלשום (11.7.2015) כתוצאה מגידול סרטני בכיס המרה. הוא היה בן 55 במותו.

סאטורו איוואטה נולד בתאריך 6.12.1959, בעיר סאפורו שביפן. כבר מגיל צעיר הוא הראה רצון להיות שותף להמצאת משחקי וידאו. הוא התחיל להפיק משחקי וידאו בעיר מגוריו כבר בשנות התיכון שלו. לאחר מכן, הוא הלך ללמוד במוסד לטכנולוגיה של טוקיו, שם הוא התמחה במדע מחשבים. כבר בזמן זה, הוא עבר כפרילנסר בחברת HAL Laboratory, שעבדה בפרויקטים משולבים ביחד עם נינטנדו.

לאחר סיום לימודיו, הוא הצטרף לחברת HAL במשרה מלאה, שם הוא הפך לרכז יצור התוכנה של החברה כבר ב1983 (גיל 24). חלק מהמשחקים שהוא עבד עליהם היו Balloon Fight, EarthBound, Kirby. כשהחברה הייתה על סף פשיטת רגל, הוא מונה לתפקיד הנשיא, אז הוא הצליח להפוך את הקערה על פיה ולגרום לה להיות חברה ריווחית. בזמן הזה הוא עזר גם בהקמת חברת Creatures שקמה ב1995. למרות שהוא עדיין לא היה בחברת נינטנדו באותם זמנים, הוא עזר רבות לקידום ופיתוח המשחקים "פוקימון זהב וכסף", אשר שוחררו לגיים בוי קולור ב1999. באותו זמן הוא גם עזר לתכנת את המשחק "פוקימון אצטדיון" עבור נינטנדו 64.

רק בשנת 2000 סאטורו איוואטה הועסק על ידי חברת נינטנדו בתפקיד ראש חטיבת התכנון הארגון שלה. כאשר הנשיא הקודם של החברה, הירושי יאמאוצ'י, שניהל את החברה משנת 1949, פרש ב31.5.2002, קודם איוואטה לתפקיד. מסתבר שהוא הנשיא הראשון ויחיד של החברה שלא היה קשור למשפחת יאמאוצ'י דרך דם או נישואים (למי שלא יודע, נינטנדו היא המותג של משפחת יאמאוצ'י).

ההצעה הראשונה שלו בתפקיד הייתה "גיים קיוב" שהייתה כשלון מסחרי חרוץ. לאחר מכן, הוא עשה חושבין והגיע למסקנה שתעשיית המשחקים היא ז'אנר מאוד אקסקלוסיבי והוא מעוניין לפתוח את השוק לכל הגילאים. תחת ניהולו, הוא עזר להקים את הקונסולה "נינטנדו DS". הוא גם ייעץ ועזר לפיתוח הקונסולה Wii, שהייתה מבוססת על טכנולוגיית תזוזה אל חוטית. שתי הקונסולות הפכו להצלחה מסחררת עבור החברה, ונינטנדו Wii הכפילה את שווי המניה של החברה פי 2 בשנת 2006.

בשנים הבאות איוואטה נבחר להיות ברשימת 30 המנכ"לים המוצלחים ביותר לפי מגזין Barron's. אך זה לא גרם לו לנוח על זרי הדפנה והוא המשיך לנהל את החברה כשהיא הנפיקה מוצרים כמו נינטנדו 3DS וWii U. אבל אלה לא היו מוצלחות כמו הקודמות שלהן וסאטורו איוואטה החליט לחתוך את המשכורת שלו על מנת לעזור לנינטנדו בתחרות מול מיקרוסופט וסוני.

ב2015, איוואטה חתם על עסקת ענק שתהפוך את משחקי החברה לזמינים בפלאפונים חכמים. בנוסף לכך, הוא גרם לחברה להיות נגישה יותר ובעלת יחסי ציבור טובים יותר בכך שהוא ענה ללקוחות של החברה, הגיימרים, ברשתות החברתיות השונות, מה שהפך את החברה לאנושית יותר.

בכל הנוגע למחלה שלו, היא כבר הייתה ידועה במשך חודשים רבים. בשנת 2014 הודיעה נינטנדו שאיוואטה לא יוכל להגיע לתערוכת E3 בשל מצבו הבריאותי. מאוחר יותר נודע שהוא עבר ניתוח להסרת גידול בכיס המרה שלו. שלשום כאמור הגיעה ההודעה על מותו. הוא השאיר מאחוריו את אשתו, קאיוקו. לא היו לו ילדים.

הנה מספר תמונות שפרסמו המעריצים להוקרת חייו ופועלו של סאטורו איוואטה:

– תורגם מאנגלית מויקיפדיה –

פוסטים קשורים

29 תגובות

  1. קראתי עליו איזה 30 כתבות. הבן אדם ממש עשה חיל בתחום, וגם כאשר הוא נכשל, הוא מעולם לא פרש.

  2. הנה הלך לעולמו איש דגול חדשני שנתן לנו הנאה ופיתח את המשחקים הכי טובים פוקימון מאריו האגדה של זלדה קירבי ועוד רבים אחרים ועכשיו יוצרם המנוח לא יוכל לראות לשמוע ולהרגיש עוד יצירות מופת של מעשי אומנים

  3. למה הוא הלך, איך נינטנדו יוציאו משחקים טובים עכשיו, איך הוא יוכל לעזור, למה הוא היה חייב ללכת???.
    אלוהים לוקח דווקא את ההכי טובים…

  4. לאחר שנים של עשייה, מי ייתן ששמו ופועלו יזכרו לעד. מי יהיה הנשיא עכשיו? ימשיכו בכלל להוציא משחקים? יצרו עוד סוג חדש של קונסולה?

  5. הוא עזר לפיתוח של קירבי
    הסדרת המשחקים האהובה עלי
    עכשיו זה ממש עצוב …
    ז"ל

  6. לפי הדיווחים האחרונים של נינטנדו, אף אחד לא ימלא את מקומו והחברה תפעל תחת שיתוף פעולה של Genyo Takeda וShigeru Miyamoto.

  7. לפי דעתי ולפי התמונות אי אפשר לומר בדיוק שלא היו לו ילדים כל הדמויות מהמשחקים היו יצירות שלו זלדה פוקימון מריו הם סוג של ילדים שלו

  8. אנונימית – אם מדייקים, ילדיו הם קירבי, דידידי, נס ובלון פייטר.

  9. ויליאם הסאנפלורה (ירון…)-אפשר לומר שגם יש לא נכדים עם חושבים על זה ככה(פוקימון,זלדה …..)

  10. בפוקימון זהב וכסף בהתחלה היה רק מחוז ג'וטו אבל סאטורו איוואטה לבד הוסיף את מחוז קנטו מהמשחק הראשון בעצמו.

  11. הוא היה בן אדם שינה את כול העולם ועכשיו הוא הלך והביא אושר לכולם למה הוא הלך למה

  12. (רפאל) גם שלי, אבדה כבדה לעולם הפוקימון ולכל עולמות המשחקים שהוא ייצר, שינוח על משכבו בשלום

  13. אבא של כולם …..
    עולם כולו אבל כל כואב.
    אבא של זלדה…
    רחמוני ידידי
    כל נינטנדו
    אני מתגעגע ויודע
    אתה משקיף עלינו מרחוק..
    מנכ"ל שלי.

    הביא משחק לעולם
    יפני שאהבו כולם
    מסר הוא את נפשו,על כלל הפוקימונים
    על זה ראוי לבכות
    עד שיבוא ינון ונזכה אותו שוב לראות

    אבא של כולם …..
    עולם כולו אבל כל כואב.
    אבא של זלדה…
    רחמוני ידידי
    כל נינטנדו
    אני מתגעגע ויודע
    אתה משקיף עלינו מרחוק..
    מנכ"ל שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *