סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדריך Papercraft עבור פוקימון / נירו

מדריך Papercraft עבור פוקימון!

חלק ראשון: היכרות בסיסית עם האמנות.

לפני שתגשו למודלים הקשים, מומלץ ראשית להתחיל ממודלים פשוטים, שאותם ניתן למצוא באינטרנט. לדוגמה: http://www.cubeecraft.com/. כפי שניתן לראות, מדובר בקובייה, מלבן, קירבי וזוידברג. מספר המודלים שכל אדם יכול להכין על מנת להתמקצע משתנה בין אדם לאדם, ומשיקולים כספיים. מותר ומומלץ להתחיל בשחור לבן. בחלק זה אין דבק, אולם ניתן להשתמש בו על מנת לשמר את צורת המודלים לאורך זמן רב יותר.

אחרי שאתם מרגישים שהפנמתם לעשות קוביות, תצטרכו לעשות מודלים טיפה יותר מורכבים. אני לדוגמה עשיתי צ'רמנדר, כפי שניתן לראות. ההמלצה שלי היא לעשות את המודלים הראשונים בשחור ולבן ואז לעבור לצבע. מכיוון שזה כבר לא מודל קוביות, זה יהיה קשה יותר, ולא נורא אם תצטרכו להשתמש במעט נייר דבק כדי להחזיק את היצירה שלכם מחוברת. את המודל הזה כבר לקחתי מפה: http://pocketmonsters.co.il/?p=20931. המודל עצמו הוא אינו קשה, אך שימו לב לסדר החתיכות. 

חלק שני: ציוד ותוכנה.

ציוד הינו חלק חשוב, והציוד שיש בבית לא תמיד מתאים. קודם כל מומלץ להשתמש בנייר 120 gsm – בעברית 120 גרם למטר רבוע. תשאלו בחנות משרדים קרובה, למשל אופיס, דיפו וקרביץ. שימו לב שדף מדפסת רגיל הינו 80 gsm. אני מציע לכם את הדף הזה כדי כדי לשמור על הצורה, וכן להוריד את הגמישות של הנייר. שימו לב, ישנם מודלים שדורשים דפים אפילו עבים יותר, אך מומלץ להשיג במיוחד בשביל מודלים אלו, ולא ישר על ההתחלה. לידיעתכם, עובי כפול זה אומר גם מחיר כפול (פחות או יותר). ניתן להשתמש גם ב-160, אך השימוש בו יהיה יותר קשה.

כלי חיתוך – בציוד זה ניתן להשתמש באישור הורים בלבד, הוא מסוכן, ועל כן מומלץ להיזהר. מספריים – מומלץ מספריים משרדיות. סכין חיתוך – נא להיעזר במשנה זהירות כאשר אתם משתמשים בזה.  דבק – דבק נוזלי הוא חשוב, ניתן להשתמש גם בדבק סטיק למקרים מסוימים, אך דבק נוזלי תמיד מומלץ. אמצעי "קיפול" והדגשה: במודלים ישנם קווי קיפול, מומלץ לבצע קיפול ראשוני של החלקים לפי קווים אלו. ניתן לעבוד עם סרגל, שכן הקווים הם ישרים. או עט ללא דיו. פינצטה – כן, פינצטה, ישנם מודלים עם חלקים קטנים, ואתם תצטרכו את זה. נא לשים לב שהפינצטה תתלכלך במהלך העבודה. "לקקן" דבק – יש צורך בלקקן דבק או חפץ איתו תוכלו למרוח דבק, אישית אני משתמש במקלות אוזניים, ממליץ גם כן לעשות, שכן חלק אחד יהיה דביק, והחלק השני יוכל להיכנס לתוך המודל עם יהיה צורך להפעיל לחץ מבפנים. 10 אגורות – נמצא סוף סוף הפיתרון למטבעות עשר אגורות. ישנם מודלים אשר לא עומדים בעצמם, ולכן במהלך בנייתם צריך לשים משקל בפנים, וכאן נכנסות האגורות לסיפור. תחשבו על זה כך, למודלים שלכם יהיה פיקדון.

תוכנות:
Winrar – תוכנה שפותחת .rar או .zip
Adove PDF reader – בשביל לפתוח קבצי pdf.
Pepekura Viewever 3 – זוהי תוכנה שאיתה תוכלו לבנות את המודלים.
מדפסת – מומלץ צבעונית.

חלק שלישי: היכרות עם האתר.

מדריך זה מתאים לאתר פייפרקראפט של פוקימון.  אם אתם מחפשים פוקימון מסויים, מומלץ ואף רצוי לחפש אותו באופן ספציפי. שימו לב שיש שם כמה רמות קושי. הצבעים באתר של פייפרקראפט מסמלים את ההסבר הבא: שחור הוא דגם שאינו קיים כרגע, כחול יהיה בקרוב, אפור קיים כרגע, כתום יש 2 או יותר גרסאות. זכרו שיש מודלים שקשה להכין, לדוגמה: גרבלר הוא בעל קוצים ולכן יהיה קשה להכין אותו. בלספראוט הוא דק ולכן הוא אינו יציב. אני ממליץ להישמר מפני פוקדורים, שהם לא קלים, הם לא לרמה התחלתית והם עשויים לגרום לכם לתסכול רב.

חלק רביעי: סביבת העבודה.

נתחיל עם רטטה. לפני שנתחיל, יש צורך להבין שאתם עושים את המודל בהתאם לרמת המקצועיות שלכם ושאתם מבינים מה שההערות באנגלית אומרות לכם. הנה דוגמה לכך: "אזור הפה של רטטה יכול להיות מסובך בגלל השיניים הגדולות. אני מציע שתתחילו לבנות את הראש מהחלק התחתון לפני אתם מתקדמים לעבר אזור העיניים / אוזניים כדי שיהיה לכם יותר מקום לזוז. שימו לב שיהיו מודלים שיאמרו גם מאיפה להתחיל את הבנייה, ומאיפה לסגור, וכאשר זה לא נאמר, מומלץ לעבוד לפי המספרים המופיעים על המודלים.

חלק 4 – בנייה.

אחרי שעברנו את החלקים הקודמים, אתם מוכנים להתחיל לבנות. הורידו לכם מודל אחד או שניים, ברמה קלה (Easy), אני לקחתי בהתחלה את המודל של דרטיני. מודל זה היה בשני חלקים עיקריים נפרדים, הראש והגוף, שמתחברים באמצעות דבק. עבורי הוא היה כשלון חרוץ. אני השתמשתי בדף מיוחד, של תמונות, שלא מומלץ לשימוש. בנוסף לכך, סיימתי עם דרטיני עם 20% נייר דבק, והראש לא התחבר. במודל זה נאמר להדביק מטבע בפנים, ואני התעלמתי בהתחלה, לאחר שסיימתי, הבנתי למה. והיום יש לדרטיני שני חגורות של 10 אגורות. זהו הכישלון הראשון שלי, שבמקרה שרד הכי הרבה זמן (אל חשש, נייר דבק הוא חברך הטוב למודלים הראשונים).

הסבר איך מטפלים במודל:
– מורידים את המודל.
– פותחים את קובץ הRar.
– נדפיס אותו.
– להרכיב את המודל.

גוזרים את המודל מתוך הדף. ונבחן לפי האתר איך מרכיבים אותו. האתר מציע אפשרויות רבות על מנת להבין איך מרכיבים את המודל, החל מהורדת צבע, חיבור והפרדה של חלקים ותאורה תלת מימדית. כמו כן, האתר מראה לכם איך החלק שאתם עובדים עליו נמצא במודל, ולאן הוא צריך להתחבר. בדרטיני לדוגמה יש הוראות להדביק את הראש, שהוא נפרד וסגור משאר הגוף, בקצה הגוף.

הנה תרגום ישיר לדרטיני צ'יבי: התחל מהזנב ותבנה לעבר הצוואר. לאחר מכן, בנה את הראש מחלקו העליון וסגור אותו בחלקו התחתון. חבר את הסנפירים (האוזניים האלו) לפני הסגירה. חבר מטבע לתחתית הגוף ואז חבר את הראש אליו (הגוף). כלומר, נבנה ראשית את הגוף, מתחילתו בזנב, נשים בתחתית מטבע או משקל (10 אגורות!), ואחרי שנסיים את הצוואר, נתחיל את הראש, מלמעלה. כשנוכל, נחבר את הסנפירים, ואז נסגור אותו מלמטה. ואז את שני חלקים אלו נחבר בנקודת הצוואר.

אם תתקשו בחלק ההבנה של ההערות, אתם מוזמנים לשלוח לי אימייל, לNirosun1@yahoo.com

עכשיו, נבצע את הקיפול הראשוני, נרצה לעבור על קווי הקיפול על מנת להבטיח שהצורה תצא טובה, ושהחיבורים יהיו קלים. שימו לב, לא ללחוץ יותר מדי חזק. השימוש בעט ללא דיו או סרגל הוא טוב. ככל שמקפלים יותר מדוייק, בצורה חלשה ולא גסה, כך התוצאה יותר טובה. שימו לב – המלצה: רק את קצוות החיבור / הדבקה מומלץ לקפל בצורה יותר גסה, כלומר ממש לקפל, גם כן את השאר באזורים קטנים כמו אצבעות או פרטים של פוקימונים, למשל הידיים של טריקו, מומלץ לקפל בצורה יותר גסה. אחרי הקיפול הראשוני שהוא בעצם עיקום החלקים לפי קווי הקיפול בצורה עדינה, מתקבלת צורה.

עכשיו העבודה עם הדבק. נשים דבק על משטח העבודה ונתחיל להדביק מהזנב, כאשר נסגור את החלקים בדרך. נזכר כעת, לפני שנסגור את הגוף שצריך לשים משקל (לא רלוונטי לכל מודל). כעת נמשיך עם הראש, כפי שנאמר בהערות, וגם כן לפי סדר המספרים המופיע במודל. נראה שיש לנו מספיק מקום עבודה לאצבעות ונשאיר תמיד חלק אחד פתוח על מנת שנוכל להמשיך לעבוד על המודל. כעת נחבר את הסנפירים, נשים דבק מצד אחד שפונה לראש ומבפנים. כעת נותרה לנו רק חתיכה אחת לחבר והיא הקשה ביותר. שימו לב לכך. לאחר מכן, נחבר את הראש לגוף כמו שרשום בהערות. בעדינות נפעיל לחץ ונחזיק כמה שניות או דקה, ואז נוכל להניח ולתת לדבק להתייבש בנחת.

מכאן מומלץ להשאיר את המודל לנשום לרווחה ולתת לו זמן. לאחר זמן מה, אפשר לבחון אם יש נקודות רופפות או אם יש צורך בתיקונים בהדבקות, ובמידה ולא, קיבלנו לבסוף את המודל הסופי בשלמותו. הנה השוואה בין המודל שכרגע עשינו לבין המודל שעשיתי בהתחלה, אם אתם נמצאים איפה שהוא ביניהם, אז אתם במצב טוב.

חלק בונוס: טיפים וטכניקות.

קודם כל, אני רוצה לתת לכם המלצות לגבי התהליך של העבודה: במהלך הגזירה מומלץ להתרכז בגזירה. ההדבקה היא פחות משמעותית ולכן בחלק הזה אין בעיה נניח לשמוע מוסיקה או לעשות כמה דברים במקביל. מדי פעם מומלץ לקחת מנוחה, לאכול, לשתות, ללכת לשירותים, לנוח קצת, לשטוף ידיים במהלך ההדבקה ולנגב אותם היטב – שכן לכלוך לא יראה טוב על המודל. לא להגזים עם הדבק! כמות קטנה יכולה להספיק לחלקים רבים.

כעת אני רוצה להדגיש דבר לגבי קווי הקיפול. הזכרתי מקודם כי יש לקפל בעדינות על מנת לקבל תוצאה טובה, נכון? אז  הנה דוגמה לשלושה מקרים הקשורים לנושא זה: מימין יש לנו את בלבאזור, בו לא השתמשתי בכלל בקווי קיפול, למעט הציפורניים. התוצאה? אכן יפה, אבל צורתו לא יציבה, וכן אחת הרגליים שלו מודבקת בסלוטייפ. באמצע יש לנו מודל של בובת פיקאצ'ו, חמוד בהחלט. כאן השתמשתי רק בקווי הקיפול, בכל מקום. התוצאה? הוא מהמם, הוא יציב, יש לו צורה טובה, הוא גם היה לא כזה נורא להרכבה. אבל תסתכלו עליו, הוא בולט מדי, הוא לא נראה כמו בובה, הוא נראה כמו דמות מנינטנדו 64, אמנם כאן היה המקור של המודל, אך זה לא כזה יפה. אך משמאל יש לנו את ראיצ'ו שבניתי לאחרונה. קווי קיפול? קשה לראות אותם. אכן כאן לא השתמשתי בקווי קיפול ברוב המודל, אלא עשיתי קיפול ראשוני ללא עט, בעדינות, כך שתתקבל צורה מעוגלת. הדבר הזה באמת גרם לעבודה להיות קשה יותר. בזנב השתמשתי בקווי קיפול במקומות הצרים. בסך הכל, המסקנה היא שצריך לאזן בין השניים, לא חייבים כל הזמן לעשות את קווי הקיפול, כל עוד בונים את המודל בעדינות.

טיפ נוסף – תמונת סיום.

תמיד נחמד לצלם מזכרת מהמודל שבניתם, יש מצב שהוא לא ישרוד הרבה זמן. לאחר שנה, שנתיים, אחרי חודש במהלך ניקיונות הוא יכול להתקמט, לי יש דאנספארס שכל יום חמישי אחרי נקיונות אני מוצא אותו הפוך, למזלי הוא די עמיד. את תמונת הסיום ניתן לעשות עם איזה משהו שמתאים לפוקימון…. רק לא לצלם פוקימוני מים במים, זה לא יעבוד. הנה שתי דוגמאות:

טיפ נוסף: לא להתחיל עם אגדיים, זה מפתה אבל קשה הרבה יותר, אותו דבר עם פוקדורים, כדורים אינם קלים לבנייה. בשלב מסויים כן מומלץ לעשות אגדיים, אחרי שלושה או ארבעה מודלים אם תרצו, אבל תמיד טוב יותר לעשות את זה לאחר שהשגתם את הניסיון. אני עשיתי קיוגר, סלבי ושיימין.

תודות ויצירת קשר!

תודה שקראתם את המדריך שלי. מקווה שלמדתם משהו חדש. אם יש לכם שאלות, שלחו לי מייל בכתובת Nirosun1@yahoo.com

בהצלחה!

תודה מיוחדת לבעלי האתר Pokemonpapercraft.net ויוצריו.

פוסטים קשורים

9 תגובות

  1. אני מקווה שהמדריך יעזור לכם. תודה מיוחדת גם להיטמן.
    אם אתם צריכים עזרה או עוד טיפים, שלחו מייל.

    ותעשו לעצמכם טובה, עם המודלים המורכבים או בכלל מהאתר, תשתמשו בנייר 120 gcm, זה חשוב, אם לא פשוט יהרס יותר מהר או הדבק פשוט יקרע חלק מהחיבורים.

    לגבי הדרטיני מנייר- שימו לב אין מקום לעשר אגורות בפנים, אז במקום אפשר לשים חלק מהשאריות מהגזירה על מנת ליצב אותו. ואם לא אז בסוף פשוט עם נייר דבק/דבק נחבר לאבן או 10 אגורות ואז יש גם מעמד.
    בחלק מהמודלים יש תוספת של מעמדים/בסיסים שהם פשוטים להרכבה עליהם יהיה קל לייצב את המודל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *