סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם יש ייצוג לקבוצות מיעוט?

קבוצת מיעוט היא קטגוריה חברתית אשר איננה שייכת לקבוצת הרוב השולטת בחברה נתונה, היא מתאפיינת בכך שחבריה הם בעלי אפיונים פיזיים, חברתיים או תרבותיים משותפים, והם נתונים לקיפוח חברתי בשל כך. בהגדרת סוציולוגים, מיעוט חברתי אינו מהווה בהכרח מיעוט מבחינה מספרית, והוא כולל כל קבוצה המופלית ביחס ל"קבוצת הרוב" בתחומים שונים: מעמד חברתי, חינוך, תעסוקה, רווחה ועוצמה פוליטית.

אנחנו באתר "מפלצות כיס" רוצים לבחון האם יש ייצוג לקבוצות מיעוט בסדרה של פוקימון? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: האמת היא שכל קבוצות המיעוט מיוצגות בפוקימון. ערבים הם אנשים שרוצים ברעתו, מקווים להשמיד אותנו ותמיד מנסים להרוס לנו את הכל – כמו צוות רוקט. יש את הדתיים המטופשים האלה שמאמינים שהכל זו יצירה אלוהית – בדיוק כמו בסיפור של ארכיאוס. יש את ההומואים – בדיוק כמו אש קטצ'אם, שלא מוצא עניין בשום בחורה והרגשות היחידים שהוא מראה זה כאשר דמות גברית אחרת מתגרה בו (גארי אוק, פול, ובארי). יש את הטרנסג'נדרים שהם גברים שמראים צד מאוד נשי – כמו ג'יימס מצוות רוקט. יש את התאילנדים שעושים לנו את כל העבודה – כמו השוטרת ג'ני והאחות ג'וי. יש ייצוג לכושים – והדוגמה הכי ברורה היא ברוק. יש גם ייצוג לקבוצת האסייתים – ברוק. ויש גם ייצוג משמעותי לנשים – וגם פה זה עדיין ברוק. ככה שלא חסר שום ייצוג לקבוצת מיעוט.

אוהד: קבוצות מיעוט זה משהו שמתחיל לצבור תאוצה במיוחד בתקופה שלנו. להט"בים, טבעונים, שמאלנים ומה לא, מתחילים לזחול החוצה מתוך המערות שהתחבאו בהן עד לא מזמן ולהצהיר על קיומם. אבל בפוקימון אנחנו לא רואים את זה. בפוקימון כל האנשים הם בערך אותו הדבר, עם תכונות דומות ועם אג'נדה זהה. אין ארגונים ששואפים להפסיק את קרבות הפוקימונים למשל, כאקט לזכויות החיות, שזה דבר מאוד הגיוני ומקובל על הדעת בעולמו אנו. אין אפילו גייז בסדרת פוקימון. אני חושב שצריך לתת לנושא את המעמד הראוי לו, ולו רק בקטע סמלי בלבד, על מנת להראות לנו ולדור הצעיר יותר בעיקר שהעולם של פוקימון יכול להיות גם מציאותי וצודק לפעמים.

פוסטים קשורים

33 תגובות

  1. לצערי אני יודע שמה שאני יכתוב לא קשור אך היטמן אני רוצה לדעת אם תוכל להשים לב למה שכתבתי בפוקימונים האגדיים של אלפא ספיר

  2. היט קרעת אותי עם הנאום הזה ו את הנבלים תמיד יש בכל סדרה וצוות רוקט עדיין לא בתוכניות לבנות פצצת אטום או לערוף ראשים ארכיאוס זה כת ועד שלא מוכיחים אחרת אש לא הומו יש אנשים סוטים שציירו את אש שלנו שמוכיחים שהוא לא הומו המבין יבין,
    לג'יימס וברוק…טוב..אין לי מה להגיד מה שנכון נכון

  3. 1. מה לעזאזל הרעיון הזה לבעד ונגד?

    2. התשובה תלויה בהגדרה לקבוצות מיעוט, אם מדובר על גזע ותו לא אז בני אדם מכל המינים והצורות נוכחים בעולם המופלא ההוא, אך מדובר על אורך חיים והתנהגות אין ייצוג יותר מידי לדברים כמו הומוסקסואלים, טבעונים, דתיים או כל לפעמים השלושה ביחד.

    3. היטמן, זו מתיחה? כי הטיעון שלך הוא די מצחיק, זה כמו להגיד שיש ייצוג לכל האיוילושן בעולם הספורט. (ואפוריאון הוא השחיינים, תמיד תקועים במים אבל נראים מעולה, ג'ולטיאון הם רוכבי האופניים, מהירים מאוד אבל אם הם נופלים והאדמה פוגעת בהם זה סופר אפקטיב ופלייריאון הם אנשים כמוני שתוקעים בתוך גוש פרווה חם כל היום ומגיבים באתר פוקימון בשתיים בליילה)

  4. היט קרעת אותי עם הנאון אבל צוות רוקט עדיין לא עורפים ראשים ואכיאוס זה כת והיו הרבה מעריצים מוזרים שעשו ציורים של אש ברגעים סוטים מאוד וכל מה שאני יכולה לומר זה שהוא לא הומו ומיסטי,דון,מיי,וסרנה לר לסביות אבל הייתי חושדת באייריס:) סתם רואים שהיא מיסטי של יונבה ובנוגע לברוק וג'יימס טוב אין מה להגיד הם מה שהם

  5. אני עם אוהד, מצטער יוסי חח
    אני לא רואה את פוקימון לעומק בצורה של להחשיב כל דבר לדבר מסויים בחיים האמתיים כמו שיוסי טען, אני לא רואה את מי שיצר את פוקימון חושב לעומק על כל דבר אז זה פשוט לא מסתדר לי.
    וכן אני גם בדעה של אוהד שכל האנשים הם כמעט אותו דבר.

  6. זה לא סוד גדול שסדרות אנימה יכולות להיות גזעניות, היפנים לא מי יודע מה אוהבים זרים.
    בפוקימון יש ייצוג מסויים אבל לא מספיק קרוב למציאות.
    אני לא ממש מסכים עם כל מה שהיטמן רשם(על צוות רוקט) שכן לא כל ה"ערבים" הינם חלק מכזה דבר, וכן צוות רוקט יותר מייצג משפחות פשע.
    המטרה של פוקימון בסדרה היא כן להראות שכולנו בני אדם, לכן כן יש את הרגעים האלו בסדרה (ובסרט) בהם צוות רוקט עוזר לגיבורים למען מטרה משותפת.

    מצד שני פוקימון ביפן היא סדרה מאוד ילדותית, אם רואים את הפרסומות שמה, זה נראה כאילו הם לילדים בני 4. כמובן שיש להם תחום גילאים של צופים יותר גדול, אבל הפנייה היא לגיל יותר קטן.

  7. רק רוצה לציין שהתגובות שנכתבו פה קודם לכן עי 'זיג' לא נכתבו על ידיי אלא על ידי ילד קטן רנדומלי.

  8. פוקימון לא מתעסק בדברים האלו
    זאת לא אמורה להיות סדרה עם עומק ברמה הזאת
    אצלם זה כל אחד והטירוף שלו וזהו חח

  9. פרדי, זו הבעיה היום. אני יכול לשנות את השם שלי במקום ל"נבנב (ארטיקונו)" לכל שם של משתמש מהאתר.

  10. אני לא חושב שאפשר לראות יישום של פוקימון בחיים האמיתיים. מה קשור פוקימון לחיים?

  11. XD קראתי את התגים ואני פשוט אכתוב את זה שתקראו:
    אוהד, אסייתים, בעד ונגד, גברים, דתיים, הומואים, היטמן, טבעונים, טרנסג'נדרים, כושים.

  12. היטמן,לפי דעתי אתה טועה כשאתה משייך את קבוצות המיעוט הללו לאנשים מפוקימון.זה ידוע מאוד שיש כל מני קונספירציות כאלו ואחרות על פוקימון,אבל ישנה קבוצת מיעוט אחת שעליה דיברת שיכולה להמצא רק בישראל,שאלו הערבים.אני לא חושב שהיפנים ייחסו דמות די מרכזית לקבוצת מיעוט,שהיא לא קבוצת מיעוט אצלם.בנוסף,אני לא בטוח שיש אצלם דתיים כמו שאתה מתאר כאן,אבל בזה,כמו שציינתי, אני לא בטוח.
    ומילה לאוהד:שמאלנים הם לא קבוצת מיעוט…נכון,בארץ ישנם יותר ימנים משמאלנים,אבל לא בהרבה,אבל זה נושא למקום אחר.

  13. אני מתנגד לדבריו של יוסי בכך שאמר שהתילאנדים עושים לנו את כל העבודה יש גם יצוג יפה מאוד של ערבים סינים פילפינים וניגרים בניקוי הכביש ובניית הבתים למשל

  14. לדעתי כל מי שלא מסכים איתי טועה ואני לא מבין למה כשמסכימים איתי צריך להתנצל בפני היטמן וכשאיתו אז לא מתנצלים בפני. לי אין לב???

  15. הנה מגיע המושיע.
    אוהד צודק, בפוקימון אין ייצוג לקבוצות מיעוט, אוהד לא צודק בטענה שיש צורך לייצג אותם.
    הסיבה שיוסי טועה, זה בגלל שהוא מנסה להשליך מהעולם שלנו אל העולם של פוקימון, העולמות שלנו שונים, ולכן גם קבוצות המיעוט שבעולמות שלנו שונים. הרי, זאת אנימה, יפנית. אתה לא חושב שהיפנים ישאירו את עצמם מחוץ למי שמוצג בסדרה, נכון?
    אז זהוא, שהם לא רוצים להיות מוצגים ככבוצת מיעוט, הם המיינסטרים (אצלם), לכן הם לא מרגישים קיפוח כשבעולם הפוקימון אין אסייתים.
    זה לא הגיוני שבעולם שבו אין אסייתים מלחתכילה, יכניסו אסייתי מחמד כדי לתת ביוטוי לקבוצות מיעוט, זה יותר פוגע מאשר מועיל.
    לכן אף אחד לא צודק כאן (חוץ ממני), אבל הצד של אוהד יותר צודק.

  16. אוקיי היטמן צודק בהכל חוץ מאש וצוות רוקט, את צוות רוקט מנטרלים ילדים וזה עולה להם כלום, לעומת הערבים שעולה מיליונים רק כדי להתגונן מהם שלא לדבר על לנטרל. אש הוא לא הומו, תגידו תודה שיש סימנים שהוא מתבגר.

  17. "היטמן: האמת היא שכל קבוצות המיעוט מיוצגות בפוקימון. ערבים הם אנשים שרוצים ברעתו, מקווים להשמיד אותנו ותמיד מנסים להרוס לנו את הכל – כמו צוות רוקט."
    Hitman, Are you racist?

  18. יש ייצוג ל*כושים* – והדוגמה הכי ברורה היא ברוק. יש גם ייצוג לקבוצת האסייתים – ברוק. ויש גם ייצוג משמעותי לנשים – וגם פה זה עדיין ברוק. ככה שלא חסר שום ייצוג לקבוצת מיעוט.
    Hitman, Are you racist?
    . יש את הדתיים המטופשים האלה שמאמינים שהכל זו יצירה אלוהית – בדיוק כמו בסיפור של ארכיאוס.
    Hitman, do you have something againist דתיים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *