סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

אליפות הארץ בפוקימון. האומנם?

אורחי אייקון 2015 יכולים להגיד לכם שהיום, יום רביעי, 30/9, בשעות 14:00-17:00, אמור היה להתקיים טורניר פוקימון שמקוטלג תחת השם הבומבסטי – "אליפות הארץ בפוקימון". אני עשיתי כמה בדיקות וגיליתי כמה טיעונים שיכולים להפריך את השם הזה:

1. אם מסתכלים בתוכנייה של אייקון, אין דרך לדעת איזה סוג של טורניר זה. לפוקימון, למי שלא יודע, יש נכון להיום שני סוגים של טורנירים; וידאו וקלפים. רק כדי לסבר את האוזן, הטורניר הוא של משחק הקלפים של פוקימון.

2. לטורניר נרשמו מראש 9 אנשים. רק לשם השוואה, בטורניר דומה שנערך בכנס אמא"י השתתפו 8 אנשים, ללא הרשמה מראש. ובטורניר כנס מפלצות כיס 2 השתתפו 20 משתתפים. בסופו של דבר, לטורניר של אייקון הגיעו 3 מתמודדים פעילים בלבד.

3. הפרסים באליפות הארץ בפוקימון היו 9 שוברים בשווי של 25 ש"ח לכל שובר. שווי כולל של 225 ש"ח. אם נחזור רגע לנרשמים מראש, נגלה שהם היו 9 אנשים והם שילמו כל אחד 40 ש"ח על מנת להשתתף בטורניר הזה, מה שיוצא ביחד 360 ש"ח. כלומר שהנהלת אייקון שלשלה לכיסה 135 ש"ח.

4. כדי לקיים טורניר לפי חוקי נינטנדו צריך השתתפות של מינימום 6 מתמודדים. לפי ההיענות של "אליפות הארץ הפוקימון", לא בטוח שהמונח "טורניר" מתאים בכלל לסיטואציה המתוארת.

5. אנשי הקהילה מסבירים את ההיענות החלשה בכך שחנות פריק עורכת מחר, יום חמישי, 1/10, טורניר קלפים משלה. מה שהביא שחקנים רבים לבחור בין השתתפות בטורניר אייקון לבין השתתפות בטורניר פריק. לצערי, יש סיכוי גדול מאוד שבסוף עוד נגלה שיצאנו קירחים גם מפה וגם מפה.

לפי סעיפים אלה ניתן להבין כמה דברים: א. לא באמת מדובר באליפות הארץ בפוקימון. ב. מארגני הטורנירים של פוקימון אינם מתואמים בינם לבין עצמם ודרך כך הם שמים רגל אחד לשני. ג. האנשים שמרכיבים את קהילת הפוקימון של ישראל רוצים הכרה מנינטנדו, אבל לא מוכנים להשקיע אפילו את המאמץ המינימלי כדי להגיע לטורנירים ולהראות שיש פה קהילה פעילה.

פוסטים קשורים

20 תגובות

  1. אני יכול להגיד לך שאתה צודק ואני מעכשיו ישתדל להגיע לטורנירים אחרים שיהיו בכנסים בלי קשר לזה שהם משתלמים או לא.
    אני רק רוצה להגיד שאני לא מסכים איתך בזה שזה מאמץ מינימאלי,זה היה טורניר יקר שחלק גדול ממנו לא הולך לפרסים ובנוסף זה כבר היה דיי ידוע שהוא יהיה טורניר קטן שכנראה יהיה בוא לא יותר משלוש סיבובים, ולשלם 40 שקל בשביל לעשות שלושה משחקים(אפילו בלי קשר לפרסים) זה פשוט לא פרקטי.

  2. זיו, זה היה אייקון, האירוע שמתקיים בתל אביב בחינם. יכולתם לבוא לדוכן של נקסוס, לקנות בוסטרים משם, לשבת איפה שהוא באלף ואחד המתחמים של הכנס, ולשחק שם בתנאים שלכם, בלי עלות של שקל אחד בלבד. תפסיק לתרץ תירוצים.

    לדעתי, חבל שאנחנו מנסים, הקהילה הזו מטומטמת.

  3. אני אפילו לא ידעתי שהיה אמור להיות טורניר
    איכשהו פספסתי…
    אבל בטוח אבוא לאחד הבא! כשיש תחרות וידאו אני שם! 101%!

  4. אני לא מתרץ שום תירוץ,אני אומר את דעתי אם אתה רוצה לקבל אותה או לא זה זכותך.
    אם אתה חושב שהקהילה הזאת מטומטמת אז אני חושב שאתה צריך להפסיק לנסות את מה שאתה עושה.

  5. להפסיק לפעול למען קהילת פוקימון? להפסיק לחשוב שיהיה פה טוב? או להפסיק לקחת דברים כאלה ללב?

  6. לחשוב שיהיה פה טוב זה תמיד טוב,אני חושב שאתה צריך להפסיק לעשות את שתי הדברים האחרים שצינתה.
    אנשים צריכים לעשות מה שעושה להם טוב וזה נשמע שהקהילה לא עושה לך טוב,אתה לא צריך לדאוג אנחנו נסתדר גם בלעדיך,יש סיכוי גבוהה שהקהילה תיהיה יותר קטנה אם לא תעזור אבל זה לא מה שבאמת חשוב פה לפי דעתי,מה שחשוב זה להנות ולפי דעתי הגישה שלך לא עוזרת בזה

  7. אני ממש מסכים. מעשים מדברים יותר ממילים. אם אם אנחנו רוצים לקדם פוקימון, אז אנחנו צריכים לדחוף את זה בכל מקום שאנחנו הולכים אליו כמו נודניקים. זאת פרסומת שאנחנו נעשה לפוקימון, אומנם זה מרגיש כאילו אנחנו עובדים בלי לקבל שכר, אבל זאת בסופו של דבר אינטרס שלנו, ולכן אנחנו צריכים לעניין אחרים בזה.
    אגב, אם מישהו רוצה לשחק איתי בקלפים בכנסים, תפנו אלי מראש, ותביאו גם קלפים בשבילי, אני ממש אשמח.

  8. Avatar מגה מלואטה Y (לשעבר מגה מלואטה, מלואטה וסלבי הלוואי) (סוף סוף החלטתי איזה מהמגות אני רוצה להיות) הגיב:

    1. הלוואי והייתי יודעת איפה זה
    2. חבל שקלף הפוקימון האמיתי שיחיד שלי זה קלפיירי שקיבלתי במתנה

  9. צריך לזכור שהטענות המרכזיות של חברי הקהילה זה שאין כנסים במרכז הארץ. אייקון זה כנס במרכז תל אביב והכניסה אליו חינם. כצפוי, גם במקרה הזה צצו תירוצים והם שהטורניר יקר מדי. בתשובה לזה אמרתי שהיה אפשר לארגן טורניר פיראטי ברחבי אייקון. בשלב הזה נאמר לי שאנשים לא ילכו לארגון של יוזמות פוקימון של אנשים שהם לא מהקהילה. לטיעון הזה יש לי 3 תשובות: 1. מי מהקהילה בכלל ירים אירועים? כולם עצלנים רצח! 2. אנשים לא מבינים שכל יוזמה שנכשלת זה מוניטין רע שנדבק למוצר ואם מארגני כנסים גדולים ידעו שפוקימון פשוט לא מושך קהל, הם יפסיקו לאשר דברים כאלה ובצדק! 3. גם אם מישהו מהקהילה היה מארגן את זה, הייתם מוצאים תירוץ נוסף למה לא להגיע. בקיצור, חבל על המאמץ.

  10. יש לי הרבה כבוד אליך היטמן אבל כשאתה אומר "הקהילה הזו מטומטמת"
    אתה פוגע בי בדניאל מנחם ופרדי שהקימו את קהילת הקלפים במאור מנדלאווי זיו בי ועוד הרבה שחקני קלפים שתרמו מעל הדעת לקהילת הפוקימון בישראל ולכנסים שלך.
    קהילה מטומטמת שהרימה בקיץ טורניר של 28 איש לא ראיתי עוד…

  11. יוסי חיפשנו מקום לבד טורניר אבל לא היה מקום והטורנחר של היום היה כול כך עדיף באתר של האייקון היה רשום רק פרטים בקרוב והם אך פעם לא עדכנו את זה אייקון סתם רצו כסף בלי מאמץ והם הצליחו זה לא קהילה מטומטמת כי כשהגנו לשם ושאלנו אף אחד לא ידע על טורניר פוקימון

  12. ורק להסר ספק: לטורניר של פריק הגיעו 12 אנשים בלבד. אני בוחר לשמור על זכות השתיקה בשלב זה.

  13. יוסי בחיית בשביל טורניר שטל שמש פרסם רק בפורום ואין המון חברים פעילים בפורום זה דיי המון 1)זה לא יוגיהו 2)המטומטם הזה לא העלה לפייסבוק3)היו כאלה שהיו עצלנים מידי כדי לבוא

  14. יש עוד זמן עד כנס מפלצות כיס 3, חכו בסבלנות, צריך שיקרו דברים, צריך להכין דברים, צריך שתיבנה התרגשות (שזה לא יהיה זול מדי).
    חוץ מזה שזה קשה ממש, יוסי עובד על הכנסים בצורה ממש אינטנסיבית, והוא מתאם עשרות דברים בשבילם, כולל זמן שהוא גם נוח להגעה, וגם לא מתחרה בכנסים אחרים.
    בקיצור, יש עוד זמן. בינתיים, תבואו לטורנירים שמארגנים, אחרת יפסיקו לארגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *