סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדור אני תמיד צודק: אתם שואלים, גלעד עונה!

שאלה: אני מעריץ פוקימון כבר מגיל קטן, אבל החבר הכי טוב שלי מעדיף לשחק בקול אוף דיוטי, מה לעשות?

תשובה: שלום לך משתמש אנונימי. ובכן, השאלה שלך אכן קשה מאוד. אני חש את הקושי הקיומי שלך בכך שחבר שלך מעדיף לשחק במשחק "קריאת החובה" בעוד אתה אוהב את משחק הפוקימון (כבר מגיל צעיר!). ובכן, אחרי חשיבה מאומצת אני חושב שיש לי עצה. אומנם אתם שונים ברמה מאוד עמוקה, אבל אתם בכל זאת חברים (כמו שהזכרת בעצמך), אם כך, מדוע שלא תעשו דברים של חברים? משחקים כדוגמת קול אוף דיוטי הם מסוג המשחקים שמשחקים שוב ושוב ומשתפרים בהם, ואילו משחק הפוקימון הוא משחק של השלמה, בקונסולה ניידת. מדי פעם מתווסף משחק חדש שיש לשחק בו, אבל אנחנו משקיעים בו בזמננו הפנוי, בצפייה לאוטובוס או בנסיעה ברכבת. בזמן שיעור משעמם, לא! חס וחלילה בזמן השיעור! לא בזמן השיעור. אנחנו בכל זאת מקום חינוכי. בכל זאת, אני חושב שבתור חברים, תאלץ אולי לשחק עם חבר שלך קול אוף דיוטי (אלא אם כן אתה ממש סובל מלשחק במשחק הזה, במקרה הזה האפשרות היחידה שנותרה לך היא לנתק כל קשר עם החבר שלך ולא לדבר איתו לעולם, חוץ מבכל דבר שלא קשור למשחק), אבל כשאתם לא בבית שלו, שלוף את הקונסולה הניידת ושחק בהתעלמות מוחלטת מהסביבה עד שתגיע לראש התור הנוראי הזה שלא נגמר לפני ארוחת צהריים בבית ספר. כמובן, אם אין לך קונסולה של פוקימון, אין לך בכלל על מה להתלונן מראש.

שאלה: למה דתיים מאמינים באלוהים ולא בשניצל הגדול שבשמיים?

תשובה: שאלה גדולה שאלת בני, סנפלורה נהדר שכמותך. ובכן, למה באמת דתיים לא מאמינים בשניצל הגדול הנראה בבירור בשמיים, ובמקום זה מאמינים בדבר עלום ומיסטי שקשה להוכיח את קיומו, אם בכלל. ובכן סנפלורה, השאלה שלך מביאה אותנו אל לב ליבה של היהדות והתפיסה היהודית לדת. אומנם השניצל הגדול בשמיים קיים וקל להוכחה, לכן רבים מאמינים בו, אין שום מחוייבות בין אדם רנדומלי לבין השניצל הגדול. אני יכול להאמין שאדם שאני רואה מולי קיים, אבל גם אם הוא חזק מאוד, האמונה שלי שהוא קיים לא אומרת כלום. האמונה שדרקונים קיימים לא מחייבת אותי להאכיל אותם צבאים שצדתי בימי שלישי. אז למה ביהדות מאמינים באלוקים ומתפללים ואליו וכו' וכו'? ובכן, לפי היהדות ה' הוציא את בני ישראל ממצרים ובכך גמל להם טובה גדולה, ובהביאו אותם להר סיני עשה איתם הסכם שחיבר ביניהם, בו הוא נתן להם חוקים טובים להתנהל לפיהם. והיהודים הסכימו לכך שכל עוד הם יקיימו את החוקים האלו, אלוקים ישפיע עליהם טוב, בעוד שכאשר הם יעברו על החוקים האלו (ויתנהגו כמו הגויים שהיו בארץ קודם), אלוקים יעניש אותם בגלות ויוציא אותם מעל אדמתם. השניצל הגדול לעומת זאת, בקושי נותן לנו ביסים פה ושם, איך אפשר להאמין בו ככה?

שאלה: הכרתי לאחרונה מישהי שההורים שלה מתאכזרים אליה, חשבתי שאם אני אהיה נחמד אליה אז היא תרצה בי, כי אני אהיה מקור האושר היחידי בחייה. זה לא עבד. הכרתי גם מישהי אחרת שחלתה במחלת קרום המוח. בנוסף לכך, היא נפרדה מהארוס שלה. אמרתי שאם אוציא אותה ליום של כיף, היא תתאהב בי. זה לא קרה. הכרתי מישהי למשך שנה. לכבוד יום האהבה התוודיתי בפניה על אהבתי. היא ענתה לי בצורה משפילה שלא מותירה שום ספק לגבי זה שהקשר בינינו לא יכול לקרות. הכרתי מישהי אחרת, אבל היא גרה רחוק, היא מנתחת הכל עד לרמה של חיבוקים ונשיקות והיא לא ממש אוהבת מגע. אני לא חושב שיצא מזה משהו. השאלה הכללית שלי מורכבת מכמה שאלות קטנות: איך ניתן להשיג בנות בימינו? והאם זה משהו שדפוק בהן? או שזה אני? אשמח לתשובה בנושא.

תשובה: ובכן, כן, בהחלט יש לך בעיה עם בנות. נתחיל רגע בשאלה האחרונה, האם משהו דפוק בבנות, או שמשהו דפוק בך. ובכן, בהחלט משהו דפוק בבנות, זה דבר ידוע ומוכר ויש מאות, אם לא מליונים של ממים וסרטונים על זה ברחבי האינטרנט שיעידו על כך (והרי האינטרנט מעיד על דברים אמיתיים). אבל מצד שני, למרות שיש משהו קצת בעייתי בבנות (ובבני אדם בכלל), עדיין המרבית הגדולה של בני האדם מסתדרים ביחד. ויש מרחב גדול של בנים שמסתדרים נהדר עם בנות על אף כל הבעיות. יש כמה בעיות בעצם התפיסה שלך לגבי בנות, גם אם אני לא אוכל לעזור לך במיוחד להשיג בחורה, לפחות אני אוכל לכוון אותך קצת. ננתח קצת את מה שסיפרת: אז הכרת בחורה שההורים שלה מתאכזרים אליה, אבל במקום לעזור לה, החלטת לנסות להשתמש בזה בשביל שהיא תהיה תלויה בך בתור מקור האושר היחיד בחייה. אז הכרת מישהי שחלתה במחלה ממש קשה, שממש רע לה כרגע, החלטת שמעשה חד פעמי וחיצוני כמו יום כיף, יתחיל מזה רגש רציני ועמוק כמו התאהבות. יש מישהי שהכרת כבר הרבה זמן, ובלי שום הכנה מקדימה, ניסית לפעול בצורה דרסטית ולזרוק פצצה של "אני מאוהב בך" וקיווית שהיא גם מרגישה אותו דבר. ומהשאלה הרביעית לא ממש הבנתי כלום. בכל מקרה, הבנתי שאתה מבולבל וחסר ניסיון, וזה בסדר, אבל אתה צריך ללמוד, ובשביל זה אתה צריך להמשיך לנסות. אבל התייחסת לבנות שסביבך כדבר ש"משיגים", אבל זה לא ככה. למצוא חברה זה קודם כל כמו למצוא חבר (כמו ידידה). בחברות צריך להיות קודם כל רצון לעזור אחד לשני, ולא לנצל חולשה של מישהו (כמו במקרה שהורים של מישהי מתאכזרים אליה). חברות זאת השקעה וחיבור של כיף לאורך זמן, מוצאים דברים שכיף לדבר עליהם, דברים שכיף לעשות ביחד, עוזרים אחד לשני, חברות נוצרת כשאתה עושר למישהו ונותן לו להחזיר לך טובה בתורו. לאט לאט מתחברים. אם אתה מחפש חברה, אז הדרך לשם עוברת דרך הקשר והחיבור והתמיכה, לא הניצול והתלות (שבתכל'ס, זה מה שניסית, ניצול ותלות). אל תשפוט בנות לפי "אולי יצא מזה משהו", "מזה נראה לי שלא יצא משהו". הקריטריונים של בת זה לא האם היא תסכים להיות חברה שלי, שים לב שגם לך יש דברים שתעדיף או שידחו אותך. אל תחפש בת שתרצה אותך, חפש בת שתתאים לך. מגיע לבת בן שירצה אותה לא רק בגלל שהוא חושב שהיא יפה, (היא כן יפה) אבל גם תאהב את האישיות שלה. אני לא יכול להסביר לך איך להשיג בנות בימינו. יש אנשים שיכולים, וזה גם תלוי מה אתה מחפש, אבל אני לא יכול לעשות להם פרסומת. יש ספרים מסויימים וקורסים מסויימים. אבל עם מספיק השקעה וניסיון, אתה יכול להצליח גם בעצמך, להיות חבר טוב יותר ואפילו להשיג בנות. בהצלחה.

שאלה: מה אתה חושב על התאוריה שדיטו הוא שיבוט כושל של מיו?

תשובה: אני חושב שזה אפשרי ביותר. ישנן מגוון סימוכים אפשריים לרעיון הזה. דיטו אכן נראה כמו תוצאה כושלת של  ניסוי, ובלה בלה בלה כל הפוקימונים וורוד וללמוד "שינוי צורה" באופן טבעי וצורה בסיסית. מצד שני, דיטו לא באמת מרגיש כמו כישלון. הוא בסופו של דבר פוקימון די שימושי, אפילו אם בקרבות הוא לאו דווקא שימושי, אני יכול לחשוב על הרבה שימושים לפוקימון שמשנה צורה (וגם המנגה והאנימה חשבו על רעיונות משל עצמם). אם דיטו אכן היה תוצר מעבדה של צוות רוקט, האם הם היו משחררים אותו לטבע? האם הם לא היו משתמשים בו? אם היה כישלון כל כך גדול, אני מניח שהיו עוד כישלונות בדרך, לפני ואחרי, למה אין עוד שלבי ביניים? אני חושב שבין המחשבה שדיטו הוא פוקימון שנוצר באופן מלאכותי, לבין ההנחה שהוא נוצר דווקא בניסוי של צוות רוקט לשבט את מיו, יש קצת פער. אולי דיטו הוא פוקימון מלאכותי, אולי לא. אם הוא פוקימון מלאכותי, אולי הוא נוצר בטעות, אולי לא. אולי הוא נוצר בניסיון של צוות רוקט לשבט את מיו, ואולי בניסוי אחר (שהשתבש או הצליח). יש סימוכים לכאן ולכאן, ואני לא חושב שיש אפשרות לתת הוכחה חותכת בלי לנתח את כל ההיסטוריה של עולם הפוקימון קודם.

שאלה: יש לי שלוש ציצים מה לעשות?

תשובה: קודם כל, אם כבר יש לך שלושה ציצים, לא שלוש ציצים. ציצי אחד, שלושה ציצים. או אולי יש לך שלוש ציצות (בחירה שלך). בכל מקרה, אחרי שתלמד דקדוק, מגוון הדברים שאתה יכול לעשות עם שלושה ציצים (ועם ציצים בכלל) הוא רחב מדי בשביל לענות עליו בתשובה קצרה שכזאת. רק אל תשכח לקנות חזייה מותאמת אישית, צריך לשמור על בריאות הגב.

שאלה: אני שוקל לקחת כמה רימונים ורובה צייד לכנס פוקימון העולמי הבא ולהרוג את כולם, כדאי לי?

תשובה: לא. מצטער, מבחינה חוקית אני לא יכול אפילו לייעץ לך לנהוג אחרת וחס וחלילה לרמוז לכך שהרג של קהילת הפוקימון בארץ תהיה דבר נהדר ותורם לקהילה. איך אפשר בכלל להעלות במחשבה דבר מזעזע שכזה? להגיד שאלו אנשים חסרי עתיד שמבזבזים את הזמן על דברים ילדותיים ובכך מוכיחים שהם לא תורמים לקהילה בכלל, זה בבירור לא נכון, ובלי ספק אין שום סיבה לבצע הרג המוני בכנס של אנשים כאלו. כלומר, ברצינות, לא לרצוח אותנו, בסדר?

שאלה: אנשים מפגרים, מה לעשות?

תשובה: אין מה לעשות, ממש כמו המורכבות של השאלות בפוסט הזה, הכל מגיע בחיים לפי גרף שנקרא "פעמון גאוס". תמיד תמצא בסוף את האנשים המפגרים יחסית לאנשים המתקדמים. סובלים את זה, עונים ברצינות תשובות חכמות, אולי בסוף משהו ישתנה ואנשים יהיו חכמים יותר.

גלעד: אני מקווה שתמשיכו לשאול אותי שאלות 😉

פוסטים קשורים

47 תגובות

  1. מהי משמעות החיים: להרוס את האויבם שלך למחוץ את הצבא שלהם להשמיד את אילן היוחסין שלהן ולראות את הנשים שלהם בוכות!!!!
    ,או להקים משפחה

  2. חברים, יש גבול לכמות התאולוגיות שאני אסכים לענות עליהן. אם השאלה שלכם לגבי אלוהות, שניצלים מעופפים ומפלצות ספגטי לא ממש בוערת לכם, אולי כדאי שתהיו יותר יצירתיים.

  3. למה אנשים מטומטמים בורים ועם הארץ טיפשים פושטקים חזירים לא מאמינים בקב"ה? שיניתי את השאלה לגסה יותר

  4. גלעד/השניצל הגדול שלא קיים(כן חברי אני מאמינה באלוקים יש בעיה?)
    יש מצב שאלוקים יברא בעתיד הלא ממש רחוק פוקימונים ואני אוכל לקרוע לכם ת'צורה רק עם איווי קטן ונאמן?

  5. יש לי מלא הוכחות שהק"בה קיים אני מאתגר אותך לעימות המנצח יקבל את תג אני צודק אתה טועה
    נ"ב אם אתה מסרב זה נחשב שאין לך תשובה ואני מנצח רשמית

  6. שאלה: למה אש היה חייו שהיה לו פיקאצ'ו לפחות שיפתח את החרא פיקאצ'ו הזה לרייצ'ו אז למה למה זה ככה שהוא חייו שהיה לו סתם פיקאצ'ו צהוב מפיפי על עצמו למה???????

  7. אוקיי זאת שאלה ארוכה קצת:
    אם גוגל אומרים שמשמעות החיים היא 42 אז זה אומר ש42X42:42 זה התרגיל הכי משמעותי בעולם?! ואם כן למה לעזאזל 42?! ולמה כתבתי לעזאזל בשאלה הקודמת כזה ממש ממש לא נחוץ שם?.

  8. האם הרגל שלי תבריא מתישהו?
    למה לדעתך הווי יו היא קונסולה כושלת בעיני אנשים?
    האם הרגל שלי תבריא מתישהו?
    למע החעים עחזאריים?
    האם הרגל שלי תבריא מתישהו?
    בן כמה אתה?

  9. איוישרוז'ן בגלל שבספר מדריך הטרמפיסט לגלקסיה ( ספר מפורסם מאוד) כתוב שמשמעות החיים היא 42

  10. ג'ימי, זה לא שיש לי בעייה להתווכח איתך, זה שאין לי סיבה להתווכח איתך.
    אני לא אבזבז זמן כדי להתווכח איתך באופן לא מסודר בצורה שהיא לא מעשית.
    אנשים כאן מחפשים תשובות עמוקות לשאלות רציניות, ואנשים אחרים (אההם ג'ימי) לא מסוגלים להבין בדיחה כשהם רואים אותה, ולכן אין לי טעם לדבר איתם.
    אחרי הכל זה אתר של *פוקימון*! מה אתה מכניס לי כאן וויכוחים קטנוניים.
    אז אני מניח שזה אומר שניצחת. מה הייתה הדעה שלך שוב? אין לי מושג, לא הקשבתי.

  11. שאלה חצי רצינית למה כל דור ודור העיצוב של הפוקימונים נעשה גרוע יותר ויותר?
    למה המציאו סוג פיה? כאילו מאז שהם הוסיפו סוג פיה אני אצתרך להתרגל שמריל האהוב הוא סוג פיה וגם סנבול לצערי:( כאילו לא היה פשוט ללכת על אלמנט טבעי באמת כמו עץ ואז היו משנים את סדודוודו לסוג עץ זה בטוח עם זה יכולתי לחיות בשלום.
    ולמה לא ניסו לעשות אנימה שמובססת אשכרה על המנגות במקום על ערוץ הופ, אולי הם היו מצליחים להגיע לטופ עשר ככה אם בליץ׳ הצליחה להגיע אני לא רואה שלמה לא פוקימון?!
    ואם יש עוד פוקימונים שמבוססים על מספרים משפות שונות כמו אקטיקנו זאפדוס ומולטרס?
    ועוד שאלה יש תאוריה שאומרת שאנטי ריקו וסוויקון הם בעצם שלושת התפתחיות של האש חשמל ומים של איווי שהגיעו למקדש של הוהו פצועים קשה והוהו ריפאה אותם והפך אותם לשלושת הכלבים האגדיים וזה גם סופר בסדרה וגם במשחק גולד וסילבר ויש טיזר שבאותו עיר של המקדש ויש את הבית האיווים עם כל התפתחיותיו.
    ולמה המציאו את האנון למה זה היה טוב?

  12. גלעד היקר. יש לי קיוגר, אני מאוד אוהב אותו וקשור אליו, כבר ניצחתי אתו בהרבה קרבות פוקימונים ואנחנו הולכים ומשתפרים.
    הבעיה היא שבכול פעם שאני זוכה בתג או בליגה, מדינה כלשהי ברחבי העולם מושמדת. זה התחיל עם העיר ונציה, שגם ככה הייתה בסכנת טביעה, אז לא ייחסתי לזה חשיבות. המצב נהיה מדאיג עם השמדת קליפורניה, ניו-זילנד והממלכה המאוחדת.
    כבר ניסיתי בעבר לתפוס גראודון כדי לאזן את המצב, אבל הם לא הסתדרו ביחד. ניסיתי לתפוס רייקואזה כדי להרגיע אותו, אבל אני חושש שאני עדיין לא ברמה גבוהה מספיק, ועד שאני אוכל לתפוס אותו עוד הרבה ארצות יושמדו.
    מה אתה מציע לעשות? האם עליי לוותר על חלומי להיות מאסטר פוקימון עם קיוגר שלי?
    ואיך לעזאזל המצב הזה מסתדר עם חוק הכלים השלובים?

  13. MultiAmitXxl-עם אתה כל כך שונא את פיקאצ'ו מה שנראה לי משוגע אז לפחות תכתוב חייב נכון בלי טעויות

  14. למה קיים מסיסנגו?ההם פעם יצרו אותו כפוקימון איך לדעתם הוא יראה?לדעתי כמו וירוס חחחח

  15. האם בעתיד יהיו לאיוי התפתחויות מכל סוג? האם לדעתך יהיה סוג חדש בדור הבא? והאם מגה מיוטו Z ישמיד את העולם??

  16. שאלה חצי רצינית:
    כמו בכל דבר שאני אוהב גם בפוקימון אני גרוע, מה לעשות?

  17. למה אין פוקימון דולפין ויש מלא קופים ודגים..?
    עם אני לא טועה אין גם קנגרו וטווס אבל אכפת לי מהדולפין טווס זה חיה סטלנית מידי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *