סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיקור מגה אמפרוס / נתי

הנתונים של אמפרוס רגיל:

סוג: חשמל

יכולת: Static / Plus

חיים: 90
התקפה: 75
הגנה: 85
התקפה מיוחדת: 115
הגנה מיוחדת: 90
מהירות: 55

בעיקרון אין הרבה מה לראות. הנתונים הללו לא כל-כך מרשימים. אני מתכוון, ההתקפה המיוחדת נראית כאילו היא יכולה להשאיר סימן, אף על פי שעם מהירות כל-כך מאכזבת, ונתוני הגנה בינוניים להחריד, לא הייתם מצפים ממנו לגדולה. שילוב של ההגנה המיוחדת והחיים לעומת זאת כן נראה מבטיח, וניתן לנצל את זה להחלפה פוטנציאלית פנימה.

הנתונים של מגה אמפרוס:

סוג: חשמל / דרקון

יכולת: Mold Breaker – מתעלם מהיכולת של היריב בזמן ההתקפה. אולי אחת מהיכולות הכי טובות במשחק.

חיים: 90
התקפה: 95
הגנה: 105
התקפה מיוחדת: 165
הגנה מיוחדת: 110
מהירות: 45

אז מה יש לנו כאן? ההתקפה המיוחדת שלו עלתה ב50, שזה יותר חזק מסייבלאי אחרי שני Calm Mind. הוא איבד 10 מהירות. ההגנות שלו השתפרו וכעת נראות הרבה יותר מבטיחות! ויש גם בוסט קטן בשביל ההתקפה, שכמעט ולא מרגישים אותו. בצמד עם סוג הדרקון שהצטרף אליו בהתפתחות המגה, החולשות שלו כעת מוגבלות לאדמה, קרח, דרקון, ופיה. זה אמנם הוסיף לו חולשות, אך בפועל הוסיף לו עמידות מאוד חשובה בפני אש, מים ועשב, בנוסף לחשמל, פלדה, ומעופף שהיה לו קודם.

מה הקטע של אמפרוס?

מדובר כאן בטנק. זה אומר שיש לו הגנות מפלדה. ובנוסף לכך, ההתקפה המיוחדת שלו היא חזקה והיא עוקפת את גנגר / לטיאוס עם מקסימום EV בהתקפה המיוחדת!

אז למה לא כולם משתמשים בו?

הסיבה מאוד פשוטה ונראית לעין במבט ראשון על הסטאטוסים: המהירות שלו.

אם תחפשו אונליין סטים בשביל אמפרוס, נדיר מאוד למצוא סט שלא כולל Choice Scarf / Agility כדי להגביר את המהירות. אבל אני החלטתי לתת לאמפרוס לעשות את מה שהוא טוב בו, להיות טנק.

Ampharos @ Ampharosite
Ability: Static
EVs: 6 HP / 252 SpA / 252 SpD
Calm Nature
IVs: 0 Atk
– Cotton Guard
– Thunderbolt
– Focus Blast
– Dragon Pulse

איך זה עובד?

בעיקרון, המתקפה היחידה ברשימה הזאת שאתם באמת צריכים היא Cottom Guard. המתקפה הזו מעלה את ההגנה הפיזית בשלושה שלבים, מה שטכנית אומר שמכפילים את הסטטוס ב2.5. אחרי שימוש שני בCottom Guard, ההגנה תגיע לשלב השישי והמקסימלי, שבו ההגנה מוכפלת פי 4. טבע Calm מעלה הגנה מיוחדת, ומנמיך התקפה. בנוסף, תרצו שיהיה לכם כמה שפחות התקפה, אז גם סימנתי 0 IV על התקפה. התקפה מינימלית אומר שאם יבלבלו אתכם, תעשו לעצמם פחות נזק.

כפי שניתן לראות, מקסימום הגנה מיוחדת. יחד עם הטבע, ויחד עם הEV, ויחד עם כל זה, ההגנה המיוחדת שלו מגיע למספר מדהים של 350! זה אומר שהוא יכול לקחת Earth Power של היטראן עם עוצמה מקסימלית, ולקבל בערך 40% נזק. כן, שמעתם נכון. של היטראן.

על מנת שנוכל להבין את הסיפור מאחורי ההגנה שלו, שעומד כרגע על 615, בואו נביט באחד מהפוקימונים הכי הגנתיים במשחק כולו: מגה סטיליקס: עם מקסימום EV בהגנה, ועם טבע שמעלה הגנה. הוא מגיע ל614 הגנה! זה אומר שאחרי שימוש אחד בCotton Guard, האמפרוס שלנו הוא יותר הגנתי ממגה סטיליקס במיטבו! לאחר שימוש שני בCotton Guard ההגנה של אמפרוס תרקיע שחקים ותגיע למספר 984 הגנה. בשלב הזה, אמפרוס יוכל לקחת כל מכה פיזית במשחק, מחוזקת או לא מחוזקת.

המטרה של אמפרוס בשלב זה היא לשרוד כל מכה, ולהחזיר לאויב כמו גדול. עם 252 השקעה בהתקפה המיוחדת, לאמפרוס יש כ429 התקפה מיוחדת. ישנם רק 5 פוקימון במשחק כולו שיש להם התקפה מיוחדת יותר גבוהה ממגה אמפרוס. 4 מהם אסורים למשחק. בלי הטבע שמעלה התקפה מיוחדת, הוא עדיין עוקף את כל הפוקימונים עם ההתקפה המיוחדת החזקים במשחק, כולל שאנדלור, טאנדורוס ת'ריאן, מגה לטיאס, מגה האונדום, מגה בלסטויס, וולקרונה, פוריגון Z, מגה מנקטריק, אלקזם, גנגר, קיורם, לטיאוס, היטראן ועוד המון!

אז מה נשאר כעת?

לבחור 3 מתקפות. אז הנה שלושת המתקפות שתוכלו לבחור לפי סדר הכדאיות:

Thunderbolt – מתקפת STAB מסוג חשמל, כמובן שעם STAB עושה נזק מוגמר בלתי יאמן!
Dragon Pulse – עוד מתקפת STAB, רק מסוג דרקון. יותר חלש מThunderbolt, אך עם STAB זה כמובן יותר חזק מהרבה מתקפות אחרות שיש לאמפרוס. נעצר רק על-ידי פוקימוני פיה ופלדה.
Focus Blast – מתקפת הלחימה המיוחדת היחידה שאמפרוס לומד. חודר בעיקר פוקימוני פלדה, ומשמיד דברים כמו אקסקדריל שחושבים שיכולים להרוג אותך.
Hidden Power Ice – חוץ מדרקונים, זה יכול בהחלט לקטוע פוקימוני אדמה ודרקון שחזקים כנגד אמפרוס. נוסף על כך, גרצ'ומפ, ספטייל, וגלייסקור מאוד נפוצים בזמן האחרון ויכולים להוות בעיה. זכרו זאת. זכרו שזה לא מספיק כדי לעצור סרפריור, שכן הם יכולים לשרוד ולתקוף פעמיים עם Leaf Storm, זה יהיה קטלני.
Signal Beam – מתקפת החרק של אמפרוס, חזק נגד ספטייל, והורג פוקימוני על-חושי, ובעיקר טוב כדי להרוג סרפריור, נהדר כנגד גארדבוייר עם הגנה מיוחדת גבוהה.
Power Gem – מה? למה מתקפת אבן? מהרבה סיבות! בתור התחלה, לאנדורוס, גלייסקור לוקח נזק גדול מזה, מאמוסווין, זאפדוס עם הגנה מיוחדת גבוהה.

עליכם לבחור 3 מתקפות בהתאם למה שאתם צריכים. את המתקפות של אמפרוס תבחרו אחרונות, אחרי שעיצבתם את כל הקבוצה, ככה תוכלו לבחור ביעילות מתקפות שיכולות לנצח פוקימונים שעוד לא כיסיתם. אל תפחדו לקחת מתקפות שהן לא STAB. אתם יכולים לוותר על STAB אחד בשביל מתקפה מסוג שהיריב לא יצפה לה. זה ניצחון פוטנציאלי!

עוד מילה על נפלאות הMold Breaker

היכולת Mold Breaker מתעלמת מהיכולת של האויב בזמן התקפה. מה זה אומר? כאשר הפוקימון תוקף, לעיתים היכולת לוקחת חלק בחישוב הנזק. ולעיתים היכולת של האויב מופעלת כתוצאה מהנזק. היכולת של אמפרוס מונעת את המצבים הללו.

זה אומר שכאשר מגה אמפרוס תוקף:

– הוא מתעלם מהיכולת Multiscale, זה אומר שהוא יכול להרוג את דרגונייט במכה אחת של Dragon Pulse / Hidden Power Ice / Power Gem. הנזק שאמפרוס יעשה לא יחצה.
– גם נגד פוקימונים עם Battle Armor / Shell Armor כמו למשל דראפיון, שלא יכולים לקבל מכה קריטית, אמפרוס עדיין ינחית מכות קריטיות לפעמים.
– גם פוקימונים עם Clear Body / White Smoke כמו למשל Regice / Regirock / Registeel / Metagross / Diance / Torkoal, המתקפה Focus Blast עדיין לפעמים תוריד להם הגנה מיוחדת.
– מגה אגרון עם Filter יקבל נזק של פי 2 מFocus Blast, במקום פי 1.5. הרג בטוח.
– כל פוקימון עם Solid Rock כמו למשל רייפריור או טורטוגה יקבלו נזק סופר אפקטיבי שאינו מופחת.
– נגד הפוקימון Cherrim בשמש, עם היכולת Flower Gift – אמפרוס יתעלם מההגנה המיוחדת המשופרת של Cherrim.
– פוקימונים עם Leaf Guard בזמן שמש, כמו ליפיאון, טנגרות', או מגניום, עדיין יוכלו להיות משותקים כתוצאה מThunderbolt.
– פוקימונים עם Levitate כן יקבלו נזק מSpikes / Toxic Spikes / Sticky Web כשהם נכנסים לקרב.
– פוקימונים כדוגמת ספטייל בעלי Lightning Rod שיחליפו פנימה בציפייה לקבל חיזוק ממתקפות חשמל יתאכזבו לגלות שהם כן מקבלים נזק.
– פוקימונים כדוגמת Therian Thundorus בעלי היכולת Volt Absorb שיחליפו פנימה בציפייה לקבל ריפוי ממתקפות חשמל יתאכזבו לגלות שהם כן מקבלים נזק.
– פוקימונים כדוגמת Electivire בעלי Motor Drive שיחליפו פנימה בציפייה לקבל חיזוק של מהירות כתוצאה מThunderbolt יתאכזבו לגלות שהם כן מקבלים נזק.
– פוקימונים עם היכולת Limber שלא יכולים להיות משותקים, כדוגמת לופאני, פרסיאן, הולוצ'ה, או היטמונלי, עשויים להיות משותקים כתוצאה מThunderbolt.
– כל מי שיש לו Own Tempo כמו למשל סלוברו, ליקיליקי, אבלוג, ליליגנט, או גראמפיג, באופן טבעי לא יכול להיות מבולבל, אך הם כן עשויים להיות מבולבלים אם ייפגעו מSignal Beam של אמפרוס.
– במזג אוויר של חול, בזמן קרב נגד הפוקימונים עם היכולת Sand Veil כמו למשל גארצ'ומפ, קקטורן, או גלייסקור, לא יחושב התוספת שלהם להתחמקות כאשר אמפרוס תוקף אותם.
– במזג אוויר של סופת שלג, בזמן קרב נגד פוקימונים עם היכולת Snow Cloak כמו למשל פרוסלאס או גלסיאון, לא יחושב התוספת שלהם להתחמקות כאשר אמפרוס תוקף אותם.
– כאשר הפוקימון האויב מבולבל, אם היכולת שלו היא Tangled Feet, לא יחושב התוספת שלהם להתחמקות כאשר אמפרוס תוקף אותם.
– פוקימונים עם Shield Dust לא יהיו מוגנים מפני שיתוק של Thunderbolt, הורדת ההגנה של Focus Blast, או בלבול שגורם Signal Beam.
– אולי הכי חשוב מהשאר, פוקימונים עם היכולת Sturdy ימותו במכה. זה אומר שבמכה אחת אתם יכולים להרוג Skarmory, Forretress, Agrron, Avalugg, Shuckle, Donphan, ועוד המון פוקימונים מכל מיני סוגים, מכל מיני טיירים!
– פוקימונים עם היכולת Unaware לא יתעלמו מהCotton Guard של אמפרוס. קלפייבל וקווגסייר יאלצו להתמודד עם האמת המרה, שההגנה שלכם לא תיפול!
– שדינג'ה מת מכל מכה.
– מכת Focus Blast שתנחת על סרפריור עם Contrary במקרה, לא תגביר לו את ההגנה המיוחדת, אלא עדיין תוריד אותו.
– אם פוגעים בפוקימון עם Heavy Metal כמו אגרון למשל, המשקל שלו לא יעלה.
– אם פוגעים בפוקימון עם Light Metal כמו רג'יסטיל למשל, המשקל שלו לא ירד.
– צ'סנוט עם Bulletproof לא יהיה חסין בפני Focus Blast, וההגנה המיוחדת שלו עדיין תוכל לצנוח כתוצאה מכך.

אמפרוס, גם בלי להיכנס למספרים, בבירור חזק מבחינת התקפה מיוחדת בהרבה פוקימונים במשחק כולו. העובדה שמדובר בהתקפה מיוחדת משחקת לטובתו, מכיוון שיש בהתקפה מיוחדת פחות סיכון, בין היתר: בלבול לא יעשה נזק גדול. פוקימונים עם Intimidate לא יהוו בעיה. פוקימונים שמגע איתם עושה צרות לא ירתיע את אמפרוס. בנוסף, אמפרוס לא מפחד מWill-o-wisp. או במילים אחרות, כמעט ולא ניתן לפגוע בהתקפה המיוחדת של אמפרוס. כל מה שינסה לפגוע בו מבחינה פיזית יהיה לא יותר מאשר מקלות מתחת לגלגלים של הטנק – אמפרוס. מבחינת ההגנות שלו, ההגנה המיוחדת במקסימום מאפשרת לו כישרון הישרדות נהדר אחרי שימוש אחד בודד יחידי בCotton Guard. המטרה שלך כשחקן היא למצוא הזדמנות להגניב Cotton Guard אחד בלבד, ושם נגמרה עבודתך. כעת נשאר רק לנקות את השטח מאויבים.

שימו לב!

מאוד תרצו להחזיק בפוקימון בצוות שמסוגל לכסות ואף לאיים על פוקימוני פיה ממוצעים, למשל: אזומריל, קלפייבל, או סילבאון (במקרה של אזומריל במיוחד אם הם מחזיקים Assault Vest), וכאן אפשר לשחק עם סקארמורי, שכן סקארמורי חסין בפני דרקון, פיה, ואדמה. סקארמורי גם יסבול ממתקפות אש, וחשמל, שמגה אמפרוס חסין בפניהם. סיזור גם יהיה אפשרות, מכיוון שהוא יכול להשתמש בBullet Punch, ולהרוג פוקימוני פיה שאמפרוס כל-כך שונא.

שיהיה לכם בהצלחה עם הסט, מקווה שנהניתם!

פוסטים קשורים

10 תגובות

  1. @ראיקווזה
    המשחק התחרותי לא עובד ככה.
    לנדרוס טריאן, שהוא אחד הפוקימונים הנפוצים ביותר בדאבלס, מוריד בקלות את שניהם עם EQ.

  2. סיקור מעולה של נתי שוב פעם.
    דרך אגב אחד הסטים הטובים שלו בOU לדעתי זה סט הרסט טוק שלו.

  3. וואו אם אז נשלב מגה אמפרוס עם סקארמורי הם יכולים לכסח את כולם אם לא ניזהר מהם במהלך קרבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *