סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

חפצים – אפקט מתמשך / פרדי

היכולת להצמיד חפצים לפוקימונים הגיחה לעולם הפוקימון בדור השני וכבר מאז היא הפכה לחלק חשוב ואינטגרלי בכל קרב. החפצים מספקים כוח רב לפוקימונים שונים ומאפשרים לכם לקחת שליטה על המשחק. כמו כן, פוקימונים נוספים הפכו לחזקים כל כך, רק בזכות החפצים הרלוונטיים לקומבו שלהם. הבעיה היא שאנחנו כבר לא בדור השני אלא בדור השישי, וחפצי הקרב רבים ומגוונים. אז כיצד יודעים באיזה חפץ משתמשים ועל מי? כל התשובות כאן!

מהם חפצי קרב?

חפצי קרב הם כל אותם חפצים במשחק אשר יש להם אפקט אשר פועל בקרב ואשר עשוי לסייע לכם או לפגוע ביריב בצורה כלשהי. בכל אופן, הינם כאלו אשר יכולים להטות את המשחק לטובתכם. חפצי קרב יכולים לתת לכם חיזוק בסטט מסויים, חיזוק למתקפות מסויימות, כיסוי חולשות, תיקון סטטוס, שחזור חיים או יכולת לבצע קומבו מסויים. מדוע שנרצה להשתמש בחפצים אלו? בעיקר מפני שהם מספקים יתרון חיוני מאוד במהלך המשחק וכי למעשה אין שום סיבה שלא לשחק בהם.

חפצים בעלי אפקט מתמשך:

חפצים אלו הינם בעלי אפקט מתמשך. הם נמצאים על הפוקימון לאורך כל הקרב (אלא אם קורה להם משהו באמצעות מתקפה או כוח חיצוני אחר) ומשפיעים בדרך כלל לאורך כל הקרב על הפוקימון.

חפצים לדוגמה:

Black Sludge –
חפץ זה מחדש 6.25% מנקודות החיים של פוקימון רעל בכל תור. אם חפץ זה נמצא על פוקימון שאינו מסוג רעל – הוא יגרום לו לנזק של 12.5% בכל תור. לחפץ זה יש שימוש מעניין מאוד. אם אתם משחקים בסמוגון, סביר להניח שכמעט ולא תתקלו בו. הסיבה לכך היא כמובן היכולת לשחק בLeftovers ללא הגבלה. אם אתם משחקים בנינטנדו בפורמט אשר מגביל את השימוש בכל חפץ לפעם אחת בכל שישייה, ייתכן ותתקלו בחפץ זה. למה הוא חשוב כל כך? ראשית, כי הוא מאפשר לכם לקבל ריפוי קבוע על בסיס תור. כלומר, בנוסף לריפוי שפוקימון אחר יכול לקבל מLeftovers. שנית, אם אותו פוקימון רעל משתמש ב"טריק" או "סוויצ'רו", יש לו היכולת לזרוק אל הפוקימון שלכם את החפץ ולגרום לו לאבד נקודות חיים על בסיס קבוע.

Eviolite –
חפץ זה מחזק את ההגנה הרגילה והמיוחדת של פוקימון אשר יכול להתפתח ב50%. החפץ הזה מוכר בעיקר באמצעות צ'נסי. כאשר הוא מחזק ב50% את ההגנה המיוחדת שלה (שגם ככה טובה) ובכך הופך אותה לטנק בלתי חדיר למתקפות מיוחדות. שחקנים רבים מעדיפים אותו אפילו על פני Leftovers.

Leftovers –
חפץ זה מעלה בכל סוף תור את החיים של הפוקימון ב6.25%. אחד החפצים הותיקים ביותר במשחק והנפוצים ביותר. חפץ ואפשר לראות למה, הוא מעלה חיים בצורה טובה מאוד. החפץ רואה משחק בעיקר על פוקימונים הגנתיים, כאשר היכולת לחדש להם חיים הופכת אותם אפילו למציקים יותר.

Life Orb –
חפץ זה מחזק את כוח התקיפה של הפוקימון ב 30%. הפוקימון התוקף מאבד 10% מחייו לאחר כל מתקפה אשר גורמת נזק. השימוש החפץ זה הינה חרב פיפיות. מצד אחד אתם מקבלים תוספת מכובדת מאוד לכוח התקיפה שלכם, מצד שני אתם מאבדים נקודות חיים. זה כראה לא החפץ הטוב ביותר לפוקימון עם יכולת "סטרדי". מצד שני, מדובר בחפץ שחיזוק ההתקפה שלו משמעותי. הוא נותן כוח רב במחיר יחסית נמוך, ועל כן לא פלא שהוא הפך לאחד מחפצי הקרב המשוחקים ביותר.

Toxic Orb –
חפץ זה מרעיל בצורה קשה את הפוקימון האוחז בו. לכאורה, מדובר בחפץ שכדאי מאוד להתרחק ממנו, ואכן, לא בכל שישייה חפץ כזה ימצא את מקומו. אך יכולות ופוקימונים מסויימים משתמשים בחפץ הזה והופכים את החסרון ליתרון. לדוגמה, פוקימונים עם יכולת "Poison heal" כמו ברלום וגליסקור יכולים לנצל את Toxic Orb ומצב הרעל לא רק שלא יפגע בהם, אלא יתרום להם בצורה כפולה. גם ירפא את נקודות החיים שלהם בכל תור וגם ימנע מהיריב את היכולת לגרום להם לנזק סטטוס אחר.

Rocky Helmet –
חפץ זה פוגע בכל פוקימון אשר תוקף אותך באמצעות מתקפה אשר גוררת מגע פיזי. פוקימון אשר תוקף אותך במתקפה פיזית יאבד שישית מנקודות החיים שלו. חפץ מוכר מאוד אשר ראה המון משחק על פרוטורן בדור החמישי ולעיתים אף על גארצ'ומפ. השימוש על פרוטורן הפך למעניין במיוחד, כי אז הוא שימש סוויץ' מעולה כאשר ניתן לחזות התקפה פיזית מצד היריב. האמת שזה קרה בגלל כמה מאפיינים של הפוקימון הזה, וביניהם הטייפינג שלו, ההגנה שלו, היכולת להכניס ליריב נזק, וגם בזכות החפץ.

Light Clay –
חפץ זה מאריך את זמן החיים של מתקפות הגנה "לייט סקרין" ו"ריפלקט" ל8 תורות במקום 5.  אייטם מעולה אשר ראה בדור הקודם הרבה משחק על אספיאון וסביר להניח כי יראה משחק רק בדור הזה, גם על אספיאון וגם על קלפקי.

Smooth Rock \ Damp Rock \ Icy Rock \ Heat Rock –
חפצים אלו מאפשרים להאריך את פרק הזמן של מזג האויר מ5 תורות לשמונה. בדור החמישי לא זכינו לראות אותם משוחקים כל כך. אולי היות ויכולות אשר מזמנות מזג אויר היו גורמות למזג אויר קבוע. החל מהדור השישי, יכולות אשר מזמנות מזג אויר עושות את זה אך ורק ל5 תורות. אולי שינוי זה יביא לכדי עלייה במשחקיות של חפצים אלו.

Plate –
ישנו פלייט לכל אחד מהטייפים במשחק. פליים מחזק את המתקפות של אותו הטייפ ב20%. בנוסף, פוקימון בעל יכולת "מולטי טייפ" משתנה לסוג בהתאם לפלייט אשר עליו (אבל זה רלוונטי כרגע רק לארכיאוס). למעשה, חפצים אלו לא רואים יותר מדי משחק. צ'וייס אייטמס, לייפ אורב וג'מס מספקים בדרך כלל יתרון ברור יותר.

Choice Band –
מחזק את ההתקפה של פוקימון ב50%. מאלץ אותו להשתמש אך ורק במתקפה אחת. כפי שניתן לראות באפקט, מדובר בחיזוק מסיבי מאוד להתקפה. מצד שני, מדובר בהגבלה די רצינית אשר מאפשרת ליריב לחזות אותך בקלות, להחליף פוקימון ולאלץ אותך למעשה להחליף את הפוקימון אשר משתמש בחפץ זה.

Choice Scarf –
מחזק את המהירות של הפוקימון ב50%. מאלץ אותו להשתמש אך ורק במתקפה אחת. בשתי מילים: אימפוסטר דיטו. אולי הטריק המוכר ביותר לחפץ הזה הוא השימוש באימפוסטר דיטו. איתו אתם יכולים לאפשר ליריב שלכם לצבור סטטים באמצעות סט אפ להתקפה ואז לשלוף דיטו אשר יעתיק את כל שינויי הסטטים שלו, ויהיה מהיר יותר באמצעות הצעיף. מצד שני, החפץ הוא גם החולשה של דיטו, שכן הוא מוגבל לסוג מתקפה אחד בלבד.

Choice Specs –
מחזק את ההתקפה של פוקימון ב50%. מאלץ אותו להשתמש אך ורק במתקפה אחת. כפי שניתן לראות באפקט, מדובר בחיזוק מסיבי מאוד להתקפה. מצד שני, מדובר בהגבלה די רצינית אשר מאפשרת ליריב לחזות אותך בקלות, להחליף פוקימון ולאלץ אותך למעשה להחליף את הפוקימון אשר משתמש בחפץ זה.

Assault Vest –
מחזק את ההגנה המיוחדת של הפוקימון ב50% אך מונע ממנו מלהשתמש במתקפות שאינן מתקפות הגורמות נזק. חפץ אשר מעולה על פוקימונים אשר משמשים כטנקים של הגנה מיוחדת.

שימוש בחפצים:

השימוש בחפצים נרחב מאוד ולמעשה, אין פוקימונים שתראו משוחקים ללא חפץ כלשהו. לעיתים ההחלטה בנוגע לחפץ המתאים היא פשוטה ולעיתים קשה ומאתגרת. גנגר לדוגמה, פוקימון שביר מאוד, אך בעל נתוני מהירות והתקפה גבוהים, יכול להשתמש בחפץ כמו Life Orb על מנת להגביר את יכולת התקיפה שלו. סטארמי יגדיל לעשות וישתמש פעמים רבות בChoice Specs. בדרך זו לא רק שסטארמי מחזק את עצמו בצורה קיצונית אל מול פוקימונים התקפיים אחרים, אלא הוא גם יכול להחזיק במתקפה "Trick" אשר תחליף חפץ עם היריב ובכך למעשה תתקע את היריב על מהלך אחד.

לסיכום:

במקרים מסויימים לפוקימון יש חפץ שמתאים בדיוק בשבילו. במקרים רבים עבור פוקימון אחד יש כמה אופציות לחפצים, בהתאם להתאמה לשישייה שלכם ולבנייה של הפוקימון עצמו. החשיבות לחפצים היא עצומה בהתאם לפורמט שבו אתם משחקים. בחירת חפץ מתאים עבור הפוקימון יכולה להוות את ההבדל שבין נצחון להפסד. הבנת החפץ היא חשובה לשם קביעת הבנייה לה הוא מתאים.

כמו כן, במקרה שבו אתם משחקים בפורמט המגביל אתכם לעותק אחד מכל חפץ. עליכם לקחת בחשבון בזמן בניית השישייה שלכם את הנושא הזה. שכן, אין טעם לבנות על Leftovers על שני פוקימונים אם תהיו חייבים לבחור בסופו של דבר להציב אותו רק על פוקימון אחד.

חפצים מתמשכים מספקים לכם חיזוק משמעותי בכוח התקיפה לאורך הקרב, חידוש קבוע של נקודות חיים, יכולת בונקר טובה, יכולת להאריך מצבים אשר משנים את המשחק לטובתכם ועוד. החפצים המתמשכים נשארים על הפוקימון וההשפעה שלהם נמשכת אף היא. אין חשש שבזמן החלפה תאבדו את כל מה שקבלתם כתוצאה מהחפץ.

כפי שראינו בדוגמאות, לעיתים חפץ מתאים עצמו עבור הסטטים הבולטים של הפוקימון ולעיתים אף מאפשר לנו להשתמש ב"טריק" כלשהו על מנת להפתיע את היריב. השימוש בחפצים משמעותי מאוד וגיוון בחפץ יכול לספק לנו את האפקט שיפתיע את היריב. אלו דוגמאות קטנות לשימוש בחפצים. מקווה שמצאתם את הנושא ליעיל.

פוסטים קשורים

6 תגובות

  1. כל הכבוד על ההשקעה!
    נ.ב. מה דעתכם על סדרה של חפצים שתיצור מזג אוויר מסוים ברגע שהפוקימון שמחזיק אותה ייכנס לזירה? לדוגמה אבן שתיצור שמש (למשך 5 תורות) ברגע שהפוקימון שמחזיק אותה ייכנס לזירה. האבנים יוכלו להיקרא sunny stone, stormy stone, snowy stone, sandy stone.

  2. אהבתי את התמונה של הפרופסורים,אוק משתגע,סיקאמור שתה יותר מדי,בירץ' צוחק בצורה היסטרית,ג'וניפר מוצאת את זה משעשע ורואן ואלם חושבים שזה מגוחך!
    ויופי של סיקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *