סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

האם ניתן ללמד פוקימון?

האם ניתן ללמד פוקימון?
מאמר דעה מאת Paperhorse

ילדים מכל קצוות העולם אוהבים פוקימון. זה נותן להם השראה לדימיון וליצירתיות שלהם. מורים במערכת החינוך של ארה"ב מנסים למצוא דרכים להתחבר לתלמידים על מנת שאלה יצליחו יותר בלימודים. זה קריטי שהמורים יבינו את התלמידים שלהם; מה הם אוהבים ולא אוהבים ואת הצרכים שלהם. מורים צריכים לקחת את תוכנית הלימודים ולהתאים אותה אם הם רוצים שיהיה לה איזה שהוא אפקט. דרך אחת שהם יכולים לעשות את זה, זה על פי בחינת התחביבים של התלמידים, ולנסות לשלב את זה בתוך המערכת לימודים. מאחר וכל כך הרבה תלמידים צעירים אוהבים פוקימון, אני חושב שזו יכולה להיות התפתחות מוצלחת בלימוד שיעורים.

הדרך הראשונה שחשבתי לשלב פוקימון בחינוך היא על ידי המאמרים של ג'ורג' האטצ'ון על מקור המינים (פינה קבועה של גולש באתר בלב-גארדן, ביולוג, אשר כותב על מקורות ההשראה של פוקימונים). בתור תלמיד בעצמי, מצאתי את החומרים למעניינים, יחודיים ומעשירים. המאמרים שלו יכולים להיות מיושמים בשיעורים של מדע למשל. במיוחד במדע בנוגע לצורות רבייה וצורות החיים של חיות. זה יהיה חומר חדש ומרענן עבור מחלקה "משעממת". מה גם, שילדים שאוהבים פוקימון, ילמדו על פוקימון בהשוואה לחיות מציאותיות בדרך מעוררת ומרתקת. אני חושב שזה יכבוש את ליבם והם ירגישו מחוברים לנושא הרבה מעבר לרגיל.

חשבתי על הרעיון לשלב פוקימון לתוך השיעורים אחרי מחקר קטן שעשיתי באינטרנט. מצאתי סדרה מעניינת של שיעורים באתר שנקרא "שלוט במדע… שלוט במשחק" (Master The Science… Master the Game!) האתר זה מציג מספר שיעורי מדע שמחברים בין התיאוריות השונות לבין המשחק של פוקימון פלאטינום. הם מחברים נושאים של זמן ומרחב ביחס לפוקימונים דיאלגה ופאלקיה. השיעורים האלה מכוונים לכיתות ג' עד ח'. אני חושב שהשיעור הזה יכול להיות מיושם בהצלחה בכיתה בגלל שרוב התלמידים ירצו ללמוד במידה וזה כולל לשחק בפלאטינום. הרעיון בללמוד משהו תוך כדי משחק הוא מרגש. זה יהיה מועיל לתלמידים מכיוון שהם ירצו ללמוד ולא ירגישו כאילו הם חייבים ללמוד.

פוקימון יכול להתרחב למספר נושאים חשובים נוספים, לא רק מדע. זה יכול להתרחב לנושאים כמו קריאה, מתמטיקה, אומנות, מחשבים, כתיבה ולימודי חברה. אסטרטגיה אחת שמצליחה בקרב מורים ביסודי הוא הלימוד בקבוצות. לימוד כזה הוא מתרחש כאשר המורה מחלק את התלמידים לקבוצות והם עובדים ביחד על הנושא בשיעור. מרחב הנושאים בשיעור מסוג זה יכול להיות אין סופי. וגם פה זו דרך אחת שבה פוקימון יכול להיות מיושם בתוך השיעור. למשל, עבור תלמידים צעירים, אני הייתי מתכנן פעילויות פשוטות שקשורות לפוקימון כדי להשיג את תשומת הלב שלהם בנוגע לפעילויות ובצורה הזו הם לומדים גם כישורים חברתיים תוך כדי. דוגמא לפעילות יכולה להיות בנתינת השאלה: כמה אותיות יש במילה "צ'רמנדר"?

כתיבה היא נושא חשוב נוסף שיכול להביא תועלת לתלמידים במידה והם יכתבו על פוקימון. הרבה תלמידים לא אוהבים לכתוב; הם מוצאים שהתהליך הוא קשה בשבילם והם לא רואים את התועלת בכך. הרבה מהם גם מתקשים למצוא רעיונות לכתוב עליהם. צריך ללמד אותם לכתוב על נושאים שהם אוהבים משום שזה יהפוך את תהליך הכתיבה לקל יותר. אם הם יכתבו על מה שהם אוהבים, הם יהפכו לכותבים טובים ומוכשרים יותר. וכאן פוקימון נכנס לתמונה. אם תלמידים יהיו מורשים לכתוב את הדעות שלהם על פוקימון (דמות אהובה, טכניקת לחימה מועדפת) זה ימריץ אותם לכתוב. ברור שזה גם תקף לכל נושא אחר שהם אוהבים.

רעיון עיקרי בלימודי חובה הוא לימוד על תרבויות שונות. פוקימון יכול להיות גשר בין התרבות היפנית לבין התרבות האמריקאית. דרך אחת שבה זה נלמד בבית ספר היא על ידי השוואה בין הדומה והשונה בין שני התרבויות. פוקימון יכול להדגים את תהליך הגלובאליזציה, שזהו נושא חשוב שתלמידים צריכים ללמוד להבין אותו.

מערכת החינוך משתנה על בסיס קבוע. מורים צריכים להשתמש ברעיונות חדשים ואסטרטגיות בתוכנית הלימודים על בסיס יומי. כאשר מורים חדשים מגיעים לשטח, הם תמיד מחפשים את הדרך על מנת לבלוט, או לנסות משהו חדש ומרגש. ישום פוקימון לתוך השיעורים זה רעיון מרענן שיכול רק לעזור לתלמידים. זה רק יכול להוסיף, וזאת בכך שזה לא יקח את מקומו של שום שיעור חשוב אחר, וזה יכול להגביר את ניסיון הלמידה. אם תלמידים יורשו להתחבר לנושאים שמעניינים אותם בחיי היומ-יום בתוך פעילות בית הספר, זה יעזור להם לשמור ולזכור את מה שהם למדו. להתחיל בתחומי העניין של התלמיד זה המפתח.

דבר היטמן:
אני למדתי בזמנו לתיאוריה לרישיון של אוטו באמצעות ציור קריקטורות של פוקימון על גבי ספר הלמידה. התוצאה הייתה שעברתי תיאוריה ראשונה וטסט ראשון.

קישור למאמר המקורי:
http://bulbanews.bulbagarden.net/wiki/Can_Pok%C3%A9mon_be_educational%3F

פוסטים קשורים

3 תגובות

  1. היטמן, מה אתה רוצה להעביר שיעורים בכיתה ח' בנושא פוקימון? לא שאני לא תומך בנושא הזה, אישית אני חושב שזה יהיה רעיון גאוני, אבל באמת, נראה לך שבמשרד החינוך יאשרו תוכנית לימודים כזאת? תהיה מציאותי, אחי.

  2. הרעיון היה להביא תכנים יותר בוגרים לאתר.
    הכתבות האחרונות קולעות בדיוק למטרה הזו.

  3. הרעיון הוא רעיון מעולה., אבל אני חושב שלא דווקא פוקימון ההוא הסדרה שצריך להשתמש בא. כי נכון יש עוד עונות של פוקימון אבל ניראה שזהו זה הסיום, וחוץ מזה הקהל הצתמצם ולא כולם אוהבים פוקימון עד גיל מתקדם, ולכן זה לא התחום. אבל רעיון של לימוד בעזרת חומר חיצוני הוא מבריק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *