סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פוקימונים שמעצבן להילחם נגדם: שאדינג'ה / גלעד

היי, כאן שוב גלעד.

פוקימונים שמעצבן להילחם נגדם: שאדינג'ה / גלעד

סוג האסטרטגיה: מלכודת נובים.

שאדינג'ה הוא פוקימון מעצבן, לא בגלל שקשה להתמודד איתו, אלא בשל ההגבלות שהוא מאלץ אותך לעשות. במקרה הנוכחי, היכולת של שאדינג'ה היא הדבר הכי גרוע בו. היא אומרת שרק מתקפות סופר אפקטיביות עליו פוגעות. מה שמוציא מחוץ לתחום את כל המתקפות שלא סופר אפקטיביות על הפוקימון הזה, פשוט כי הן לא עושות לו שום נזק בכלל.

החפץ שאנשים שמים על שאדינג'ה הוא ברוב המקרים פוקוס סאש. מאחר ולשדינג'ה יש אך ורק נקודת חיים אחת, אז כל מתקפה שהוא לא חסין אליה, תהרוג אותו. פוקוס סאש יאפשר לשחקן ולפוקימון להיפגע פעמיים, במקום פעם אחת בלבד.

לגבי המתקפות שאתם רוצים לשים עליו, אני מניח שאתם רוצים מתקפות סטאב חזקות, כמו: Phantom force, X scissor. מלבד אלו, אני מניח שמתקפות כמו: Protect או Sand attack יכולות להפוך אתכם לאפילו קשים יותר לפגיעה, מה שבהחלט עשוי להיות מתסכל. הייתי מציע גם את המתקפה Double team, אם היא לא הייתה אסורה ברוב הפורמטים.

הסטטים שכדאי לחזק לשאדינג'ה הם המהירות והמתקפה הפיזית. זה די ברור למה, כי עם פוקוס סאש אתה כנראה תשרוד מתקפה אחת שתיפול עליך. אבל אם תהיה איטי יותר מהיריב, הסיכויים אומרים שלא יהיה לך תור שני. אם תהיה מספיק מהיר, התור הראשון והשני יכולים להיות מושקעים בSand attack, מה שיעלה את הסיכויים שהמתקפה השנייה של היריב כבר לא תפגע.

גם את הטבע אנחנו משקיעים במהירות ומורידים מההגנה, ואת השאר משקיעים במתקפה פיזית, כי זה הצד החזק שלו. מה שנשאר יכול ללכת למתקפה מיוחדת, כי אני לא רואה סיבה למה לא. ולא, אי אפשר להוסיף נקודות לסטטוס החיים.

איך מטפלים בשדינג'ה?

האפשרות הכי פשוטה היא להשתמש במתקפה שעושה לו נזק סופר אפקטיבי: מעופף, רוח, אבן, אש וחושך.

האפשרות השנייה היא לנצל את העובדה ששדינג'ה לא חסין לנזק עקיף. מתקפת כמו סופת חול, או חפץ כמו Rocky helmet, אמורים לעשות את העבודה.

אפשרות שלישית היא לבטל את ההשפעה של היכולת המעצבנת שמאפיינת את הפוקימון. אם יש לכם פוקימון עם היכולת Mold Breaker, הוא יוכל לפגוע בשדינג'ה.

בנוסף, מתקפה כמו Worry seed משנה את היכולת של הפוקימון היריב והופכת אותו ל"הפרעות שינה" שמונע ממנו להירדם. מה שמשאיר אותו בלי היכולת של החסינות.

שימו לב: מתקפות שמנסות להחליף את היכולות שלך עם היריב יכשלו, מאחר ואי אפשר להעביר את היכולת הזאת לפוקימונים אחרים.

אפשרות אחרונה היא מתקפה מרובת פגיעות. לדוגמה: Rock blast פוגע בין פעמיים לחמש פעמים, והוא עובר את היכולת של שאדינג'ה, שתי פגיעות זה כל מה שאתם צריכים.

הילחמו והצליחו!
ועד הפעם הבאה,
בהצלחה בשואודאון!

פוסטים קשורים

7 תגובות

  1. עוד אופציה היא להרעיל/לשרוף/ להשתמש בליצ' סיד ואז הוא ימות.
    בקרב 'מלא' גם יש לו בעיה ענקית עם הזרדס..אבל אני מבין שהכתבה היא ל1על1 אז לא רלוונטי.

  2. אני פחות בקטע של הקרבות אחד על אחד כי זה מוציא את כל העיניין אבל יפה שאתה דואג למי שכן

  3. אני שמח על התגובות. וכן, ציינתי את הפגיעות של הסביבה יחד עם מתקפות של נזק לאורך זמן, אבל זה לא עבר את העריכה מסתבר…
    אני ממש אוהב את הקונספט של 1 על 1 כי זה מפשט את בניית האסטרטגיה לקומבו אחד שפוקימון אחד יכול לבצע, וזה פותח את הדרך לאנשים שלא יודעים עדיין לחשוב על עבודה של שישיה שלמה כקבוצה שאמורה לפעול ביחד.
    וגם כאן יש אסטרטגיה של קבוצה, בגלל שאתה יכול לשים פוקימון פיה ופוקימון מתכת בקבוצה עם שדינג'ה, ולאיים בשליפת הקואנטר לקאונטר של שדינג'ה שיש ליריב.

  4. שימושי לשואוודאון אבל חצי מהאנשים מוחנים לפוקימונים מעצבנים כאלה אבל גם טוב למתחילים

  5. שואודאון לא נותן לי לשים פוקוס סאש, מה אפשר לשים במקום?
    לגבי המתקפות- אפשר לעשות leech life אם השתמשת בפוקוס סאש ( או בחפץ אחר עם יכולת דומה ) ולהתרפא לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *