סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: ישנומנומים / מיכאל אלבוים

יַשְׁנוּם (ישן+נום) ~> מֵשִׁין (מֵשִׁיא+שינה)

הכיסלצות הבאות עשירות במילים כמו ישן, רדום או נם, שאפשר לעשות איתן הרבה. השמות הם Drowzee ו-Hypno, שניהם מתעסקים בשינה ובהיפנוזה.

הכיסלצת Drowzee היא שינוי של המילה Drowzy (ישנוני או מנומנם), והסיומת Zee יכולה להתחבר לדרך שמסמנים שינה באנגלית – Zzzzz. כשמחברים את המילים שינה ונמנום יוצא משהו כמו ישנוּם או ישנומנום, שם חמוד שאי אפשר לוותר עליו.

ההתפתחות מעט פשוטה מדי. Hypno זה קיצור של Hypnosis, היפנוט. התרגום הראשון שלי ל-Hypno היה שינוזה (שינה+היפנוזה), אבל היפנוזה זה לא בעברית. מילה מעניינת בעברית היא הַשָׁאָה (עם שׁ רגילה), שזה התרגום של סוגסטיה, הצעות שנעשות תחת היפנוט או דיבור שמכוון ללא-מודע, וזה הכי קרוב שמצאתי להיפנוט בעברית.

תרגומים מעניינים שנולדו עקב המילה הזאת הם משיאה, שינאה וכדומה, אבל כולם לא נשמעים כל כך טוב. היפנית גם לא עוזרת במיוחד, מכיוון שהשמות של שתי הכיסלצות שם הם Sleep ו-Sleeper…

לאחר יום של מחשבה, שיניתי את השאה למשיא והלחמתי בפנים את המילה שינה. מֵשִׁין הוא מי שמהפנט או משתמש בהשאה כדי להרדים. לפחות עד שהאקדמיה ללשון העברית תמציא מילה להיפנוט.

הידעת? ב-1984 ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שאסרה על השימוש בהיפנוזה. היחידים שמותר להם לעסוק בהיפנוזה בישראל הם רופאים בעלי אישור מיוחד. בפועל, היפנוזה היא לא כמו בסרטים – ולא שונה מדמיון מודרך רגיל.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *