סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: יצורים ורודים ומאושרים / מיכאל אלבוים

שִּׂמְחָה (דגש על הש') ~> מַּזָל (דגש על המ') ~> אָּשְׁרַת (דגש על הא')

הכיסלצות של היום שעשו לי בלאגן בעיצוב התמונה (כי אחת מגיעה מדור 4, אחת מדור 1 ואחת מדור 2). קוראים להן Happiny, Chansey, Blissey, והשמות מובנים מאליהם: שמחה, מזל ואושרת. למה בכלל למצוא שמות חדשים? בואו נישאר עם אלה. גם ככה אלו כיסלצות עם 100% סיכוי להיות אישה בהיריון (אין זכרים בעולם של הכיסלצות הוורודות שמחזיקות ביצה בכיס של הבטן).

אבל הרגשתי צורך לעשות עבודה קצת יותר טובה, אז בהתחלה קראתי להן שָׂשִׂית, גוֹרָלִית ואוֹשֶׁרִית. אבל האמת? אני יותר אוהב את שמחה, מזל ואושרת. אולי הבלאגן הזה בכלל לא נחוץ. בואו נסתכל רגע על השמות היפניים.

אז יש לנו pinpuku – מזל ורוד. Lucky – בר-מזל (או בת-מזל במקרה הזה). hapinasu – אחות מאושרת. אחות בקופת חולים, כמובן, אבל גם עיוות של Happiness – אושר. בכל זאת החלטתי לנסות למצוא הלחמים מעניינים לשמות האלה.

לגוש המזל הוורודה יש עושר גם בתוך השם, כי אולי Happiny מכיל בתוכו את המילה Tiny או Teeny. אז יש לנו גוש אושר קטן וורוד, שמח ובר-מזל. מה עם… זעירודה (זעירה+ורודה) או עושרוד (עושר+ורוד)? הון פצפון! מממ… נחזור לזה.

הבאה בתור היא Chansey-Lucky. מזל, גורל, אולי באמת בת-מזל? זה יותר מסובך ממה שחשבתי. כמו שכבר אמרתי בעבר, ככל שהשמות של הכיסלצות פשוטים יותר, כך מסובך יותר לתרגם אותם.

אחרונה היא Blissey-Happynurse. אושר עילאי. שמחה. אחות. שִׂמְחוֹת? זה שמחה+אחות, ומשחק על שְׂמָחוֹת.

לסיכום, עושרוד זה שם חמוד ושמחות מתחבר טוב, אבל מכיוון שזה לא מושלם, אני מעדיף לשמור על הבדיחה ולקרוא להן שמחה, מזל ואושרת. מה רע? אז יש לנו כיסלצות עם שמות של נשים מבוגרות. אולי זה יחזיר את השמות האלה לפופולאריות שמגיעה להן!

בכל זאת, מי שמעוניין, הנה שורה מעט יותר מקצועית:

עוֹשֶׁרוֹד (עושר+ורוד) ~> בַּת-מָזָל (בר-מזל) ~> שִׂמְחוֹת (שמחה+אחות).

הידעת? בימו מ-Adventure Time התחפש/ה פעם לכיסלצת ורודה בת-מזל:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *