סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: סיבוכים / מיכאל אלבוים

סְבַכְיָה (סבך) ~> סְבִיחָה (סבך+צמיחה)

כיסלצות הדשא היומיות הן Tangela וההתפתחות מהדור הרביעי, Tangrowth. בשני המקרים יש לנו את המילה Tangle (סיבוך), ויש לנו הרבה מזל במקרה הזה – כי המילה סבך קשורה באופן ישיר לעולם העשבים.

על פי הרשום בבולבפדיה, Tangela זה הלחם של Tangle לצד Medusa. קשה לי להאמין… השם היפני, mojamoja, אומר פרוע או מדובלל. לא מילים שקל להלחים עם סבך או צמחים. התרגום הראשון שלי היה סבכיה, סבך עם סיומת נקבית, ונשמע כמו שם ישראלי של איזה ילד חמוד, מסובך כזה, מלא בשיער ולא מסורק. כזה שההורים שכחו אותו. בדיוק כמו שהפכו את TangLE ל-TangeLA.

אפשרויות נוספות היו צִיבּוּךְ (צמח+סיבוך), מְצוּמָחְ או צִימוּחְ (מסובך או סיבוך עם השורש צמח), והטיות דומות נוספות. עוד אפשרות מעניינת הייתה דְלִילָךְ (דלילה+סבך), כשניסיתי למצוא חלופה למדוזה במקורות. בסופו של דבר החלטתי שסבך זו כבר מילה מצוינת, כי היא גם מדברת על שיחים וכבר על סיבוך, וכך נולד השם הישראלי הצח – סבכיה! סבכיה בן סביחה.

הכיסלצת הבאה מלחימה את אותו סיבוך לצד Growth (צמיחה או גדילה). התרגום הראשון שלי היה סבכביר (סבך+כביר), אבל אני אוהב יותר את ההלחם של סבך וצמיחה. אומנם זה מזכיר סביח, אבל סביחה זה הלחם מצוין במקרה הזה. תחשבו על שמיכה של עשבים.

והנה סבכיה שיש לכל אחד בבית:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *