סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: נונים מטורפים / מיכאל אלבוים

קְסָמְנוּן (קסמים+נון: דג) ~> לִוְיָטוֹרֵף (לווייתן+טורף/מטורף)

היום אנחנו מבקרים את הקרפיון האהוב על כולם, Magikarp! הלחם של Magic (קסם או כישוף) לצד Carp (קרפיון). התרגום הראשון שלי היה קרפישוף (קרפיון+כישוף), ומאוד אהבתי אותו, אבל אולי אפשר לעשות משהו יותר מעניין. מה מכינים מקרפיון? גפילטע פיש. רואים את האות ש'? היא בדיוק מה שאנחנו מחפשים להלחם הזה. גפילטעפישוף!

מכיוון שקרפיון זו מילה שאולה מלועזית, ולא מצאתי מילה מקבילה בעברית (ולא, אנחנו לא הולכים להשתמש בגפילטע), חשבתי להשתמש בסיומת הדג המוכרת מהגמרא – נון. כישופנון או קסמנון הם שמות נחמדים. במיוחד קסמנון. השינוי אומנם קשה, כי אני ממש אוהב את השם קרפישוף, אבל הוא נחוץ בשביל הדיוק.

ההתפתות המפתיעה של הקסמנון היא Gyarados! מפלצת הים האימתנית! התרגום הראשון שלי היה לווייתהום (לווייתן+תהום), אבל זה סתם התחבר נחמד ולא התבסס על השם של הכיסלצת. השם של הכיסלצת מגיע מיפנית, שם הוא אומר דברים כמו טבח או שחיטה (הטבע האלים של הכיסלצת), לצד חיתוך בשר או היפוך מפתיע – דג תמים שהפך ליצור קטלני.

מצאתי מאמר מעניין (קישור למטה) על מפלצות במיתולוגיה היהודית, והדברים האלה נכתבו על הלווייתן: "מפלצת ענקית שנראית כמו נחש דרקוני… יורקת אש, עיניה זוהרות ויש לה שיניים חדות שמוכנות לטרוף כל מי שיתקרב אליה."

לווייתן זו המילה שאנחנו מחפשים. אם ננסה לחבר אותה עם המילים האלימות, נוכל להלחים לווייטבח או קוטלווייתן. אפשרות נוספת היא להשתמש במילה טורף לצד מטורף, וליצור לווייטורֵף או לוויטורָף, וזו כנראה האפשרות המתאימה ביותר.

לווייתן בויקיפדיה:
https://he.wikipedia.org/wiki/לווייתן_(מיתולוגיה)

7 מפלצות שאולי לא הכרתם במיתולוגיה היהודית:
http://www.newsbox.co.il/7-מפלצות-שאולי-לא-הכרתם-במיתולוגיה-היהו/

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *