סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הסרטים 20 ו21 הם פרסומת בת 90 דקות ל…

מיוטו שובט מהד.נ.א של מיו, קם על יוצריו ומתכנן להרוס את העולם; לוכד פוקימונים הורס את האיזון העדין של כדור הארץ כדי לתפוס את שומר הים; חלומותיה של ילדה קטנה להיות עם בני משפחתה הופכים למציאות שכמעט הורגת את כולם. הסיפורים האלה בטח נשמעים לכם מוכרים, נכון? עוד דברים שנשמעים לכם מוכרים הם שמות כמו: ברוק, מיסטי וטרייסי. אפילו סרנה, קלמונט ובוני עדיין מצלצלים לכם מוכר. אתם יודעים מה משותף לכל אלה? הם הופיעו בסרטי פוקימון.

שמות שאתם לא תשמעו בסרטים הם: לילי, לאנה, מאלו, סופוקלס, קיאווה, ואחרים. שמות נוספים הם של מקומות כמו מחוז אלולה, אי מלמלה, אי אקאלה, וכיוצא בזה. אתם גם לא תשמעו על טאפו קוקו, טאפו להלה ושאר הטאפו שנמצאים במחוז השביעי. ואתם יודעים למה? כי הסרטים שינו את יעדם. או לפחות את המשחק שהם מקדמים.

אסביר את עצמי, במקור פוקימון יצא כמשחק וידאו לקונסולת הגיים בוי. הזמנים השתנו, הקונסולות גם כן, אבל המטרה נשארה אותו דבר – למכור כמה שיותר עותקים מהמשחקים של פוקימון. יצאה סדרה שנועדה לקדם את המשחקים, נוצרה מנגה שנועדה לקדם את המשחקים, יצאו סרטים שנועדו לקדם את המשחקים, הכל יצא רק כדי לקדם את המשחקים. ושלא תבינו אותי לא נכון, זה הצליח להם! ובגדול!!! פוקימון נכון להיום הוא המותג הכי מרוויח בעולם. יותר מסטאר וורס, יותר מהארי פוטר, יותר ממריו, באטמן, העולם הקולנועי של מארוול ואפילו ג'יימס בונד. פיקאצ'ו שם את כולם בכיס הקטן.

אז מה השתנה? למה להחליף נוסחה אם הכל עובד כמו שצריך? כי ב2016 פוקימון הוציאו משחק קטן בשם פוקימון גו, והמשחק הכניס לחברה מיליארדים של דולרים. או 2,154,000,000 דולר אם אנחנו רוצים להיות מדויקים. והיוצרים החליטו לעשות מהלך – לקדם את המשחק הזה על פני משחקי הוידאו. ואיך אני יודע את זה? לפי כרזה אחת קטנה שמופיעה בלוגו של הרשומה הזו. הכרזה הזו מוכיחה לי מעל צל של כל ספק שהחידושים לסרטים 20 ו21 הם לא מקריים. אין איזה שהוא מימד נוסף שהיוצרים מעוניינים לחקור. פשוט אין. הם רק רוצים עוד כסף, וכדי להשיג את הכסף הזה, הם יקדמו את פוקימון גו.

בואו נבחן את העניין לעומק: על הפוסטר קיים הפוקימון שמככב בסרט ה21 של פוקימון – לוגיה. והפלא ופלא, בימים אלה ממש ניתן לתפוס את לוגיה במשחק פוקימון גו. לפני שנה, בסרט ה20, כיכב הפוקימון האגדי הו-הו. ואם חוזרים שנה אחת אחורה, וחושבים "את מי היה ניתן לתפוס אז בפוקימון גו?" את הפוקימון הו-הו. עוד דבר שניתן לראות בתמונה זה את תמונתם המשותפת של פיקאצ'ו ואיוי. עכשיו אני אשאל אתכם – איך הם קשורים לפוקימון גו? ואענה – כדי לקדם את פוקימון גו, החליטו יוצרי החברה לרתום את שחקני הוידאו, וכדי לעשות את זה, הם הוציאו משחק שמאלץ שחקני וידאו לעבור ולשחק בפוקימון גו. אתם אולי מכירים אותו תחת השם "בוא נלך איוי" או "בוא נלך פיקאצ'ו".

אז לפני שאתם מתחילים לתהות מה היה קורה עם אש קטצ'אם וחבריו במחוז אלולה על המסך הגדול, תזכרו שלפעמים דברים קורים בגלל סיבה, וברוב המקרים – כשמדובר בחברה שנסחרת בבורסה – הסיבה הזו היא כסף. וכדי להשיג את הכסף, לפעמים יצירתיות, הנאה וסיפור טוב נדחקים הצידה, כדי שעוד כמה מיליוני ילדים יצטרפו לשיגעון הזה שנקרא "פוקימון גו", וכל האמצעים כשרים על מנת לעשות זאת.

פוסטים קשורים

5 תגובות

  1. אני לא אוהב את כל הרעיון הזה שפתאום יש שני מימדים שמשודרים באותו זמן ומאלצים שחקני פוקימון וידאו לעבור לפוקימון גו…
    הם אכזבו…

  2. הטיעונים שלך קצת חלשים… אז מה אם היו את האגדיים קרוב לזמן יציאת הסרט? בפוקימון גו כל חודש מתחלף האגדי שאפשר להשיג, לכן יכול להיות שזה צירוף מקרים. מה גם שבסרטים הללו הופיעו עוד אגדיים (מארשאדו) שאין להם שום קשר לגו.

  3. אני לא חושב שזה כדי לקדם את גו, אני חושב שזה (והסיבה שגו בכלל קיים) זה בגלל שהם עדיין מנסים לחלוב כסף מהנוסטלגיה שאנשים מקבלים כשהם שומעים על כל דבר שקשור לדור 1 ובגלל שפעם אחת זה עבד להם הם עכשיו הולכים על זה בפול כוח. זה כל כך ברור, עכשיו הם מנסים לעשות את זה שוב עם לטס גו ומאוד ברור לי איך זה ילך.

  4. למה שמארשאדו יהיה רלוונטי לדיון אם הוא מדור 7? הוא אפילו לא יצא באופן רשמי לקונסולה של המשחק אליו הוא שייך.

  5. נינטנדו סתם מפגרים, במקום להמשיך אם משחקים רגילים של פוקימון הם מקדמים לנו את פוקימון גו.
    וזה צעד מפגר ולא טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *