סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כנס פוקימון מפלצות כיס 5: הסיכום של היטמן!

אני מרגיש כאילו אני צריך לסכם משהו שאני לא רוצה שייגמר. וואו, איזו דרך עברנו. לפני 7 חודשים פורסמה הידיעה שיהיה כנס נוסף, למרות כל ההתבטאויות שלי על כך שזה לא יקרה, אבל זה קרה, וזה היה נפלא ואני אסיר תודה ובעיקר שמח, כל כך שמח! זהו הסיכום שלי לכנס פוקימון מפלצות כיס 5.

אז למי שרוצה את השורה הסופית כבר בהתחלה, הנה היא – הגיעו 150 אנשים לכנס. אבל אם לומר את האמת, זה כבר פחות מעניין אותי. אני אומנם הייתי שמח לכסות את ההוצאות של הכנס, אבל התחושה שאני יוצא איתה היא שאנשים נהנו, בילו, ועשו חיים ובשביל זה הכנס הזה קיים.

למעשה, אם נחזור שבעה חודשים אחורה בזמן, הכנס הזה לא היה אמור להיערך בכלל. אבל פוקישי, אזלף, דב ובעיקר אסף (המרצה של הסוגים והמנחה של חידון הידע) הפעילו עלי לחצים וטענו שלפחות אברר במה זה כרוך. לי הייתה התחושה שגם אם הייתי רוצה לערוך את הכנס, זה לא היה מתאפשר כי אשכול הפיס שאנחנו תמיד מתארחים בו הפסיק לעבוד עם כנסי אנימה ומנגה. ואז שלחתי את דב לדבר איתם והם אמרו לו שהם לא מוכנים להשכיר את זה כי זה יותר מדי רעש ובלאגן ואלוהים יודע מה עוד. ואז אני התקשרתי ואמרו לי – "יוסי, איתך אנחנו מוכנים לעבוד. יש לך מוניטין טוב איתנו. תבוא. יהיה שמח".

ולאט ולאט קיבלתי עוד ועוד התראות מהיקום שאמר לי שהכנס הזה אמור להתקיים. לא אפרט את כולם, אז נסתפק רק באחת – חידשתי את הקשר עם פרדי מבנדיטו שאמר לי משהו חכם – "הכנס הזה כבר לא שלך. זה כנס שאנשים מצפים לו במשך שנה ולא להמשיך אותו זו תהיה אכזבה", והוא צדק.

וכבר אז התחלתי לפעול לאט לאט לאסוף מרצים, לאסוף תכנים, לשלם מקדמה, למצוא חידושים. כמה מהחידושים האלה היו הזמנה של אורחת הכבוד, המדבבת של מאירין מפוקימון, נוגה טבצניקוב, לעשות סשן של שאלות ותשובות. עוד חידוש היה להביא אמן חושים – את אלעד אשכנזי, שיבוא ויבדר את האורחים. עוד חידוש היה להביא הרצאת אורח בכיכובו של מיכאל אלבוים, יקיר הפייסבוק, שמתרגם את שמות הפוקימונים לעברית. כל ההחלטות הללו התבררו להיות הברקה.

ורציתי גם לחדש משהו בכנס. שאנשים יבואו ויגידו "וואו", אז הכנתי תפאורה. 70 פוסטרים שמכילים את הסרטים, בדיחות פנימיות מהאתר (לדוגמה: "פוקימון צהוב חוזר", "חליל", "אני תמיד צודק", "למי יש קלדאו?"), פוסטרים מפוקימון גו ועוד כמה שחשבתי שהם מגניבים. וזה עשה את התרגיל.

הכנס לא היה מושלם, אבל הוא היה הכי קרוב לזה שאפשר. אתן שתי דוגמאות – האחת היא כאשר רומי, המנחה הקבועה של תחרות הקוספליי ביטלה לי את הגעתה מספר שעות לפני התחרות. מהר מאוד פניתי לגלעד שמילא את מקומה. עוד דבר שקרה הוא שדוכן "כובעי לוליטה" לא יכל להגיע מסיבות אישיות ובעזרתם של יונתן ונוגה, מצאתי דוכן חלופי בשם "אקיהברה הקטנה" שהחליף אותו.

כעת בואו נדון קצת בדברים היותר מעניינים. אוהד המלך היה בכנס, והוא הריץ את פעילות הבינגו. עכשיו, אני אמרתי לו שהוא יצטרך להקריא מספרים ואנשים יסמנו אותם. הוא לא היה מוכן להקשיב לזה. הוא ישב יום שלם בזמן שאין לו והכין בינגו בצורת פוקימונים, ובמקום לקרוא את שם הפוקימון, הוא הקריא את תיאור הפוקידע שלו, כך שהאורחים היו צריכים להסיק מיהו אותו פוקימון. כמובן שאם אנשים לא ידעו, הוא היה חושף להם את זהות הפוקימון. החלטה מנצחת ראשונה!

במסגרת הניסיונות שלי להפתיע אנשים, הבאתי פיקאצ'ו ע-נ-ק-י לכנס במטרה להגריל אותו במתנה, אספתי קרוב ל70 אנשים בחדר אחד, אמרתי לכל אחד את המספר שלו, מצאתי תוכנה שמגרילה מספרים ובחור נחמד בשם אורי זכה בפיקאצ'ו שהיה יותר גדול ממנו. החלטה מנצחת נוספת!

הטורנירים הלכו חלק, ותודתי המלאה נתונה לרז & רז שעשו עבודה נפלאה בניהול התחרויות הללו. לצדם נערכה פעילות חדשה בניהולו של נעם שהריץ תחרות זריקת פוקדורים בפוקימון גו. אני לא יודע מה אתכם, אבל אני ציפיתי לשישה, שבעה, מקסימום 12 שחקנים, לא יותר. הגיעו יותר שחקנים לפוקימון גו ממה שחלמתי. זו הייתה הפתעה מוחלטת עבורי. רק לסבר את האוזן, לטורניר וידאו הגיעו 22 שחקנים, לטורניר קלפים הגיעו 30 שחקנים ולפוקימון גו הגיעו 29 שחקנים. זה מטורף!

בנוסף לכל זה, אני יודע שאנשים מאוד אהבו את העובדה שיש שתייה חינמית בכנס, שהדוכנים הציעו מגוון ר-ח-ב של מוצרים בנושא פוקימון ובמחיר אטרקטיבי, אנשים גם אהבו את ספר האורחים שהיה מונח בכניסה לכנס, בחידון ידע אנשים פשוט עמדו על קצות האצבעות כדי לדעת מי יקח את הקופה ויצטרך לקחת ארגז של 10 ק"ג ממתקים הביתה, ובסרט קולנוע מעל ל50 איש צפו ונהנו. אני מאוד שמח!

דבר נוסף שאני רוצה לציין זה את העובדה שיצא לי (באמצעות הכנס) לחדש קשר עם חבר ישן בשם פרדי מפורום בנדיטו. למי שלא זוכר או לא יודע, הייתה לנו נפילה בסוף 2015, מה שיצר קצת מחנות בקהילה. אחרי כמה שנים, שכשהבנתי שיש אנשים שעדיין סוחבים את זה איתם עד היום, החלטתי לפנות אליו ולו רק כדי לשים את זה מאחורינו. דיברנו, התנצלתי, חידשנו קשר, התחלנו לתכנן דברים, והוא אפילו הגיע לכנס עם אשתו נעם והם פתחו את חדר צ'וצ'ים, כמו שהיה בכנסים הראשון והשני. אני רוצה למסור מכאן לפרדי – תודה, ולכל מי שנפגע בעקיפין אני רוצה לומר – סליחה!

ואיך אפשר לדבר על כנס פוקימון, על חג לאומי, על מסיבה, בלי חגיגה? אז נודע לי שחבר מהקהילה בשם זמר חוגג יום הולדת ביום שבו נערך הכנס. החלטתי להפתיע את הבחור. הלכתי לחנות המאפיה האהובה עלי ו… גיליתי שהיא פשטה רגל. אז הלכתי לחנות הממתקים הכי גדולה שיכולתי למצוא וקניתי את השוקולד הכי מוגזם שיכולתי למצוא, וחגגנו לו, ושרנו לו, והצטלמנו והיה כיף גדול! מזל טוב זמר! יום הולדת שמח!

ובסופו של דבר, לא יכולתי לעשות כלום מזה בלי עזרתם האדיבה של קבוצה ענקית של אנשים. אני אקח את ההזדמנות כעת ואודה לכולם – אשכול הפיס "אוהל שם" ברמת גן והמזכירה הסופר נחמדה שלהם, גלעד אחי, אשתו דנה, בן הדודה שלי טל וחברי הטוב שגיא שהיו אחראיים לכניסות והיציאות. אוהד, אליזה, גלעד, אסף (פעמיים תודה), מיכאל, זיו, נתנאל, רז ש, רז ו, נעם, נוגה הנהדרת, יונתן, אלעד, גיים סטיישן (שעזרו מאוד), ערוץ הילדים, הדוכנים: אנימה צ'ודוקו, הממלכה, גיימינג לנד, אקיהברה הקטנה, ממותה, סוואג, הדוכן של חן פנחס, צ'וצ'ים וכל מי שעזר בהקמת הכנס.

לסיום, אני רוצה להודות לכם, הקהל. האנשים שהגיעו לכנס, שיחקו, הכירו, צחקו, נהנו, הצטלמו, זכו בפרסים, אתם הסיבה שאנחנו עושים את כל זה. אני מודה לכם מקרב לב ואני אוהב אתכם. אני מאוד מקווה שנהניתם ואני רוצה שתדעו עד כמה אתם חשובים לי. בזכותכם אני אחדש את השרת של האתר לעוד שנה, ובזכותכם אני משאיר את האופציה פתוחה בכל הנוגע לפרויקטים וכנסים בעתיד. שלכם, יוסי (היטמן).

הזוכים:

חידון הידע –
מקום ראשון: איתן (סלסילה ענקית של ממתקים)
מקום שני: דניאל (סלסילה גדולה של ממתקים)

טורניר קלפים –
מקום ראשון: יואב (גביע ו200 ₪)
מקום שני: בן (מדליה ו100 ₪)
מקום שלישי: ליאור (50 ₪)
הגרלה על השתתפות: עמית ודניאל (50 ₪ לכל אחד)

טורניר וידאו –
מקום ראשון: דב (גביע ו200 ₪) – אלוף בפעם השלישית ברציפות!
מקום שני: שי (מדליה ו100 ₪)
מקום שלישי: עמי פז (50 ₪)
הגרלה על השתתפות: אולגה (50 ₪)

תחרות תחפושות –
מקום ראשון: טל (קופון על סך 100 ₪ לדוכנים)
מקום שני: רותם (קופון על סך 80 ₪ לדוכנים)
מקום שלישי: יואב (קופון על סך 60 ₪ לדוכנים)
מקום רביעי: בר (קופון על סך 40 ₪ לדוכנים)
מקום חמישי: יואב (קופון על סך 20 ₪ לדוכנים)

פעילות פוקימון גו –
מקום ראשון: ישראל (מטען נייד בצורת פוקדור רגיל)
מקום שני: אדיר (מטען נייד בצורת פוקדור מאסטר)

בינגו –
עמיחי (קלפי TCG)
לירון (כוס פיקאצ'ו)
פלג (כובע מימיקיו)
נעמה (מנגה ראשונה)
גיא (לגו פיקאצ'ו)
שירה (מנגה XY)

הגרלה –
אורי (בובת פיקאצ'ו ענקית)

את הזוכה בתחרות הצילום על פוקדור פלוס אפרסם עד ה4.8.18 באתר.
אני פשוט רוצה לתת לאנשים את ההזדמנות ואת הזמן לשלוח לי את התמונות.

בימים הקרובים יעלו תכנים מהכנס לאתר. יש למה לצפות!

פוסטים קשורים

23 תגובות

  1. אני בטוחה שאם לא הייתי עכשיו במלון ארבעה כוכבים היה לי כיף מאוד בכנס.

  2. היה כיף מאוד.
    טוב לראות שגם בתקופה לא מאוד חזקה בתחום הפוקימון בארץ..אתם מצליחים להרים דבר כזה.
    3 הערות יש לי
    1. אני חושב שלהבא הכנס צריך להיות קצר יותר. זה משהו שהבנו רק אתמול.

    2. אני צריך מישהו נוסף כדי שאוכל להסתובב יותר ולשחק 8)

    3. אנשים…שימו לב לציוד שלכם. אנשים מפקירים קונסולות/טלפונים/ארנקים…

  3. אוקי… אז קודם הפוסט היה על קצה המזלג ותגובתי בהתאם
    ארצה להוסיף
    יוסי, אני שמח מאוד שחידשנו את הקשר. אנחנו צריכים להםגש יותר מפעם בשנה… צריכים לחפור על כל פרק הזמן שפספסנו~!~!

    ובאמת..גם אני וגם נעם מודים לך על ההזדמנות

  4. היה גדול!
    יוסי, תודה רבה על ההשקעה וההתמדה. מי כמוך יודע שזה לא קל. לדעתי הכנס היה הצלחה ענקית, ואשמח להשתתף או אפילו לעזור בעוד אחד.
    May the arceus be with us

  5. תפסיקו לגרום לי לקנאאא
    זה לא אשמתי שנסעתי לאילת בדיוק באותו יום c:

  6. יוסי. וואו. אני אמנם לא הייתי בכנס, אבל אני בטוח שהוא היה מעולה ורוב האנשים (אם לא כולם) שהיו בכנס נהנו. שהבידוף תמיד ינחה אותך

  7. היה שווה לחכות יותר משנה בשביל הכנס הזה. (אבל אל תכריח אותנו לחכות כל כך הרבה שוב). אבל הדברים הכי טובים היו החידון ידע שהגעתי רחוק בו. והסרט בעברית כי פוקימון בעברית ממש חסר לי מאז שערוץ הילדים עזב את יס.

  8. הכנס היה פשוט אדיר, אני מאוד נהנתי מכל רגע ונשארתי עד הסוף, אני הייתי עם הכובע של מיסטיק ולמי שראה עם צ'אריזאר X על הכתף שלי XD

    יוסי כמו כל שנה אתה עשיתה עוד כנס מדהים שלא ישכח, ושמתי לעזור לך 😉
    והכמות האנשים שהגיעו לכנס השנה היא מוכיחה את הקהילה החזקה שלנו (אפילו אלו שלא הגיעו למרות לא יכול), אותם האנשים שבאמת מעריצים את הפוקימון אבל גם אלו שמעריכים אותך בכל מחיר, ואכן זכיתה לראות את הקהל האמיתי שלך שבאמת לצידך לאורך כל הדרך (במיוחד אלו שנשארו עד הסוף).

    תודה רבה יוסי, ותזכור שלא משנה מה מונע ממך להרים את הכנס, תזכור את זה: "הכנס הזה כבר לא שלך. זה כנס שאנשים מצפים לו במשך שנה ולא להמשיך אותו זו תהיה אכזבה" ובצדק. תמיד תזכור שתמיד יש עוד אנשים שבשמחה רבה יעזרו לך.

    JE

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *