סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

דעה: אש הוא פוקימון מאסטר והמעריצים לא מבינים את זה!

האינטרנט מתפוצץ! אחרי 22 שנים, 1,082 פרקים, ו7 ליגות, אש קטצ'אם הוא סוף סוף אלוף ליגת פוקימון. אבל האם ההישג המכובד הזה מספק את המעריצים? או שמא הם לא נותנים לאש קטצ'אם ליהנות מהספק?

אש קטצ'אם נכנס לליגת אלולה כמתמודד כמו כל שאר 151 המתמודדים האחרים, הוא עבר את הבאטל רויאל ביחד עם עוד 15 מאמנים אחרים, לאחר מכן ובזמן שמאמנים כמו גלאדיון היו צריכים להילחם מול מאמנות מתחילות כמו לילי, אש היה צריך לעבור 3 מאמנים חזקים, והם: פאבה, האו, וגלאדיון, והוא ניצח את כולם לפי החוקים.

רק כדי לסבר את האוזן, אש לא המציא את החוקים, הוא לא קבע מול מי הוא ילחם, והוא גם לא החליט שבגמר הטורניר זה יהיה קרב של 3 נגד 3. מצדו, הוא יכל לעשות קרבות מלאים. לראייה, הוא החזיק שישייה של פוקימונים: פיקאצ'ו, טורקאט, לייקאנרוק, מלמטאל, ראולט ורוטום.

אבל עבור מעריצים רבים, הניצחון הזה הוא בדיחה, אין לו משמעות, ומאכזב.

אבל אני אומר לאותם מעריצים – האם חשבתם מול מה אש היה צריך להתמודד כדי להגיע עד לכאן? בוא נחזור לחמישה אירועים מהעבר ונבין שאש קטצ'אם הוא כבר ממזמן מאסטר פוקימון והניצחון שלו בליגת אלולה הוא רק החותמת הסופית.

1. פוקימונים שלא רוצים להתפתח – אחרי התחלת המסע שלו, אש תפס את כל שלושת הפוקימונים ההתחלתיים, אבל שניים מהם לא התפתחו – סקווירטל ובלבאזור. וזה לא שהוא לא עבד קשה כדי לפתח את הפוקימונים שלו, הוא פיתח את צ'ריזארד, הוא שם בפני פיקאצ'ו את האופציה להתפתח, והוא הלך עם בלבאזור לגן המסתורי, אבל הפוקימונים שלו, בעיקר בלבאזור ופיקאצ'ו לא היראו נכונות להתפתח.

2. צ'ריזארד לא הקשיב לו – אחרי שאש השיג 8 תגים, חלקם באופן מפוקפק, אש מגיע לליגה רק כדי לגלות שהפוקימון החזק ביותר שלו לא מוכן להקשיב לו.

3. להילחם בפוקימונים לא מוכרים – בליגת ג'וטו אש היה צריך להילחם מול בלייזיקן של האריסון. הוא מעולם לא פגש את הפוקימון הזה, הוא לא ידע מה היתרונות שלו, מה החסרונות שלו, והוא מפסיד לו בקרב.

4. להילחם מול פוקימונים אגדיים – בליגת סינו אש היה צריך להילחם מול טוביאס שהחזיק ככל הנראה שישייה של פוקימונים אגדיים, כאשר שניים מהם היו דארקראי ולטיאוס. הוא מפסיד לו בקרב.

5. להתמודד מול עוזר החוקר – כשאש נלחם מול אלאן, הוא התמודד מול אדם שלמד את כל מה שהוא יודע מהפרופסור המחוזי, שההתמחות שלו היא התפתחות מגה. בנוסף לכך, לאלאן היה פוקימון מגה ולאש טכנית לא היה. נוסף על כל אלה, אש היה בעמדת נחיתות משום שהוא לא ידע מהי השישייה של אלאן ולכן הוא לא יכל להיערך אליה בהתאם.

עכשיו אני שואל את המבקרים של הניצחון של אש קטצ'אם בליגת אלולה –

אם הייתם צריכים לשחק במשחקי הוידאו של פוקימון, בלי שתהיה לכם את האפשרות לפתח את הפוקימונים שלכם, כאשר בחלק מהפעמים במהלך הליגה הפוקימונים שלכם לא יקשיבו להוראות שלכם, כמו כן, אתם תלחמו נגד פוקימונים שטרם ראיתם, לדוגמה – פוקימונים מדור 9 או 10, אבל לא סתם פוקימונים, אלא הפוקימונים האגדיים של אותם דורות, ומעל לכל, אתם לא תדעו מה השישייה של היריב שלכם, האם יש סיכוי שתנצחו את הליגה? קרוב לוודאי שלא. מנגד, אש כן הצליח!

פוסטים קשורים

20 תגובות

  1. כתבתי על זה תור דעה מוזמנים לקרוא

    אז אחרי 20 שנה אש סוף סוף זכה בליגה רשמית והפך לאלוף אחרי 6 כשלונות צורמים לכאורה חדשות ענק בפועל שאלה אחת נשאלת והיא
    מישהו שמח מזה?

    אין ספק שאש היה צריך לזכות מתישהו בליגה ואחרי 20 שנה מתבקש שתגיד לעצמך "הגיע הזמן" אבל עדיין התחושות פשוט לא טובות באירוע (ואני בכוונה אומר "אירוע" לא מדובר על חדשות קטנות) בסדר גודל כזה הייתה מצפה שלפחות תהיה בנייה טובה שבסופה יגיע "הייפ" שהילד בן ה10 שאנחנו עוקבים אחריו כבר 20 שנה יגשים את החלום שלו ויהפוך לאלוף

    בפועל מה שקיבלנו הייתה בנייה רדודה ותחושה של זלזול כלפי המעריצים
    נתחיל בזה בנתון היבש, הוויזאוליות, אין מה לעשות אחרי עונה הXY המעולה שקיבלנו הדבר המתבקש לעשות הוא השוואה, כשמשווים בין האנימצייה המעולה של XY לאנימצייה של S&M ניכר פערי האיכות, האנימצייה בS&M לא טובה בלשון המעטה, היא לא טובה גם בהשוואה לכל סדרה קודמת שקיבלנו באופן שכולל גם את הדורות הראשונים, והשאלה היא האם בסדרה שבה אש מגישים את החלום שלו וגם החלום של רבים מאיתנו מגיע לנו לקבל סדרה באיכות כזו?
    מה עם אש בעצמו? מתוך כבוד ליצירה שלהם בעצמם לא מגיע לו לסיים את הפרק המשמועותי הזה בסוף מושקע?

    הפן הוויזואלי לא היה המגרע היחידה של של ליגת אלולה (ובכלל של העונה כולה)
    הצוות של אש, וואווו הצוות של אש כמה נוראי הוא היה, צוות שכולל בעיקר פוקימונים לא מפותחים ונכון יש פוקימון מיתי אחד אבל השאלה היא למה? איזה תפקיד הוא משמש מלבד ההכרזה של "הנה אש תפס פוקימון סופר אולטרה נדיר" בכלל מה הופך אותו למיתי? הוא נראה פשוט כמו סתם פוקימון סופר חזק
    בכל מקרה נחזור לשאר הצוות בוא נעבור לרגע עליהם
    קודם כל כמובן פיקאצו, נמצא בכל צוות של אש, לא מפתיע במיוחד דבר מאוד מתבקש (ולא במובן רע)
    לייקאנרוק צהוריים, פוקימון לא רע וממפותחים סופית היחידים אבל בוא נודע בזה לאש יש בארסנל פוקימונים טובים יותר.
    ראלוט, אש הולך לליגה עם פוקימון לא מפותח כלל, עם אפרוח תרתי משמע, וחבל אם אש היה מפתח אותו היה יכול להיות לו את אחד מהפוקימונים המגניבים ביותר שדור 7 הציג, נראה כמו ניסיון נואש לשחזר את באלבאזור.
    טורקאט, גם כן לא מפותח סופית וגם כן חבל אש יכל להגיע עם פוקימון שחזק אפילו בזירה התחרותית האמיתית.
    ומלמטאן, עכשיו אני לא מהמתנגדים לכך שלאש יש פוקימון מיתי אבל כשהוא נילחם לצד ינשוף זעיר וחתול לא מפותח נורות אזהרה נלדקות בראש, כלומר מה אש מצפה שהמיתי שלו יעשה את כל העבודה? אחרת אין שום הצדקה ללכת לליגה עם פוקימונים לא מפותחים ואפילו בלי בפוקימון שישי! כן אש הלך ללגיה עם רק 5 פוקימונים במקום ללכת רגע למחשב ולשלוף את אחד מעשרות הפוקימונים שהוא תפש בעבר מהמעבדה של פרופסור אוק.
    באופן אישי לדעתי בעונה שבא אש זוכה בתואר אלוף, בליגה שבה הוא משתתף הוא צריך לכלול כמה שיותר פוקימונים מהעבר שלו ובקרב האחרון להשתמש בכל הפוקימונים הכוכבים שלו, מעין נבחרת החלומות שמעריצים כלכך אוהבים לבנות (שבדרך כלל בנוייה מפיקאצו כמובן, צאירזארד, גרטנינגה, סייפטל…)
    כאמור הדבר המתבקש לעשות הוא השוואה וכשאנחנו משווים את הצוות הנוכחי לצוות של XY רואים בקלות את הבדלי הרמות, נכון שהצוות של XY לא היה מאוזן מבחינת טייפינג (חצי מהצוות היה מעופף….) אבל לפחות כולם היו מפותחים וידעת שכל אחד מהם יכול להחזיק קרב ולתת קרב מרשים
    ההבדלים בין הצוותים שלו בשתי הסדרות XY וS&M וההבדל המהותי של המקום בו כל צוות זכה (מקום שני וראשון בהתאמה) נותנים תחושה של אי-צדק והרגשה שהניצחון פשוט לא מגיע לאש של S&M

    עוד דבר שראוי לציין ומגרעה לדעתי שלא פחותה מכל אחת אחרת היא שהליגה איבדה מערכה, בסדרה הנוכחית הליגה התקיימה במתכונת אחרת השיארו מאחור את כל נושא התגים ועברו לאתגרי איים
    דרישת הסף של 8 התגים כבר לא הייתה קיימת והליגה הייתה פחות פורמלית
    אש לא יצא למסע, הוא יצא לחופשה ולכן לא מפתיע שלא הורגש לאורך הסדרה שהוא מוכיח את עצמו והתחושה החוזרת היא שהניצחון לא מגיע לו והוא פשוט נקלע לסיטואציה

    נקודה אחרונה שניגע בה בסיקור הזה היא ניתוח הקרב.
    קרב 3 על 3 מסיבה לא ברורה במקום קרב של 6 על 6 שבאופן משמעותי היה יכול להיות מותח יותר
    קיבלנו את השיא לכאורה כבר בהתחלה בקרב של מלמלטאן נגד סילבאלי
    מלמטאן הוא כאמור מיתי ואולי לא ידעתם את זה אבל סילבאלי הוא פוקימון אגדי למרות שהוא ממש לא נראה כזה (איזה קטע גם מלמלטאן לא נראה מיתי)
    אם לא הבנתם את זה קיבלנו בליגה על הקרב הראשון קרב של מיתי נגד אגדי! אבל…. זה לא הרגיש ככה, ממש ללכת עם אבל להרגיש בלי, הקרב עצמו היה משעמם מלמטאן הרגיש כמו האלק לא מוצלח וסילבאלי כמו משהו שיכול לספוג פשוט כל מתקפה, בכלל לאורך כל הקרב הייתה תחושה שלמתקופות ישירות אין ערך ואחריהם פשוט אפשר לקום ולחזור להילחם ללא פציעות או סימני תשישות (דבר שהיה בולט בעיקר בקרב של לייקנארוק) .
    אם נסתכל על פוקימונים אגדיים מהעבר שהשתתפו בליגות כמו לאטיאוס ודארקאי נבין מה זה שימוש נכון טוב ומגניב בפוקימון אגדי שמאומן על ידי מאמן ומשתמש בו בליגה ואם נסתכל על מלמטאן וסילבאלי נבין מה זה שימוש לא טוב באגדי בליגה
    בסופו של דבר סילבאלי מביס את מלמטאן ושם קץ לקרב המשעמם הזה אך מיד לאחר מכן פיקאצו יוצא למגרש ומביס אותו
    הקרב ממשיך וזורארק נשלך לזירה בתחפושת של לייקנארוק חצות דבר שלא ברור איך תרם לגלאדיון אסטרטגית שהרי זורארק ולייקנארוק פגיעים באותו הרמה למתקפות חשמל, אם כבר זה בא בעוכריו מפני שהוא חשף במהלך הזה את הפוקימון האחרון שלו מהשלישיה.
    חולפות כשתי דקות וזורארק מובס על ידי פיקאצו במתקפת זי מוב עוצמתית ש"ביטלה" את הזי מוב של זורארק עכשיו גם ככה הקרב הוא 3 על 3 אז לא ברור מה ההגיון בלעשות קרב קצר כלכך ולא למתוח אותו קצת יותר….
    פיקאצו יוצא מהמגרש ומפנה את המקום לליייקנארוק צהורים ומנגד גלאדיון שולח את הלייקנארוק חצות שלו, קרב שבו לייקנארוק של אש חוטף אין ספור מתקפות אך למרות הכל נראה שהוא פשוט לא נפגע ובסוף הוא מצליח להביס את הלייקנארוק של גלאדיון, ואש מנצח 3:1 בקרב לא מותח בכלל

    השנה 2019, שנה שתיזכר כשנה שפוקימון נפרדה משתי הביטויים שהפכו לסמל לדור שלם ובאופן בלתי נפרד תרמו לעיצובם ולהגדרתם
    הביטוי הראשון gotta catch em all שכמו שכולכם בוודאי כבר יודעים כבר לא אפשרי החל מהמשחקים הבאים
    והביטוי השני to be the very best או בתרגום להיות פוקימון מאסטר דבר שאש כבר השיג ולא ברור לאיפה עוד יש לו לשאוף
    באופן כללי לא ברור לאיזה כיוון עולם הפוקימון ימשיך מפה ולנו רק נותר לקוות לטוב

  2. האמת שאמרתי ברשומה של אם אש יעזוב את האנימה שטכנית הוא הפך לפוקימון מאסטר שניצח בליגת אלולה.

  3. יש סיבה מאוד פשוטה למה הניצחון הזה מאכזב אותי. העונה הזו הייתה גרועה ולכן זה באסה שהוא זכה דווקא בה. אני אשווה אותה לקאלוס, בקאלוס הייתה אנימציה נהדרת הרבה קרבות שש על שש אפיים בעיקר בחצי גמר. אש פיתח את כל הפוקימונים, צוות מגניב שאני בטוח שכל אחד ימצא ממנו לפחות פוקימון אחד שנכנס אצלו לשישיה האהובה של אש שלו. דמויות מגניבות, צורה סופר אולטרה אפית של גרנינג'ה, יריבים מעניינים. באלולה באמת שלא היה כמעט שום דבר מאלה הקרבות היו מביכים (למה לעזאזל אי אפשר לעשות קרבות 6 על 6 אפילו בליגה), האנימציה מביכה ועלילה די משעממת רוב הזמן. מבאס שכשאש מעפן וחלש הוא מנצח בליגה בניגוד לאש המגניב של קאלוס שלו דווקא לדעתי הגיע מאוד לזכות.
    אגב לא צפיתי באלולה עד הסוף כי היא באמת גרועה אז אולי חלק ממה שאמרתי קצת תוקן אבל קשה לי להאמין כי כן ראיתי את הפרקים האחרונים.
    בנוגע לטענה שלאש היה קשה אז הגיע לו לזכות בליגה.
    1. אני לא מבין איך שני הדברים האלה קשורים בכלל זה כמו שאני אגיד לחבר "וואי אחי בגלל שלהפועל תל אביב יהיה קשה נגד מכבי חיפה אז מגיע להם לנצח".
    2. רק אחד מהקשיים שאתה מדבר עליהם הופיע באלולה.
    3. לא אמרתי שלא הגיע לו לנצח באופן כללי אלא רק בליגת אלולה לא הגיע לו לנצח כי היא הייתה פח וגם הוא היה פח.
    בקיצור באמת חבל דרש לא ניצח בהואן או אולי בקאלוס זה היה לדעתי הרבה יותר טוב ומספק מאשר שהוא ינצח בליגת המזוויעה הזאת כשגם הוא מראה יכולת מביכה.

  4. אנשים חושבים שאש לא ניצח בליגות הקודמות כי היה לו צ'אנס ריאלי. הכתבה הזו מסבירה איך כל פעם יוצרי הסדרה יצרו קרב שאש לא יכל לנצח בו. זה לא נורמלי. כאן הוא התמודד מול יריבים סטנדרטיים וניצח נגד כל הסיכויים.

  5. טענות די דבליות.
    הוא נלחם נגד אגדיים שהוא הכיר או נגד פוקימונים שהוא לא הכיר, אתה גורם לזה להישמע שהוא נלחם נגד פוקימונים אגדיים שהוא אף פעם לא ראה לפני.
    רוטום לא בדיוק יכול להשתתף בקרב אז לא, פשוט לא.
    הליגה של אלולה עצמה היא בדיחה אחת גדולה, קרבות של 3 בגמר? איך זה בדיוק נחשב ליגה?
    הוא לא פיתח את צ'אריזארד, צ'אריזארד התפתח מעצמו, זה לא שאש אימן אותו מלא או משהו כזה, אש הוא פשוט מאמן די דפוק.
    לאש היה משהו הרבה יותר טוב מהתפתחות מגה, היה לו את אש גרנינג'ה, ושלא תעז להגיד שהתפתחות מגה זה יותר טוב מזה, כי זה לא.
    ההפסד נגד טוביאס מקובל, כל השאר לא בדיוק.
    אפילו אם הוא לא מכיר את הפוקימון הוא צריך לאלתר, אומרים שאילתורים זה הצד החזק של אש, אז די מוזר שהוא לא יכול לעשות את זה.
    אם יש לך פוקימון שלא מקשיב לך, אל תשתמש בו. יש לו טאורוס, מאק, ועוד הרבה פוקימונים שהיו אצל הפרופסור באותו הזמן.
    בשורה התחתונה ליגת אלולה מבחינתי היא בדיחה, היריב היחיד שאפשר להחשיב שם כיריב ראוי לליגה זה גלאדיון ואולי האו, אולי.
    ואני אפילו לא רוצה לדבר על הדרכים העלובות בהן הוא קיבל חלק מהתגים שלו.
    אז לא, אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה פוקימון מאסטר.

  6. ליגת אלולה נהייתה גרועה ומביכה רק מהקרב של אש נגד האו הוא אשכרה ניצח בגלל שראולט נרדם ואיך הוא נרדם באמצע ואיך הוא הצליח לעשות כמה בריו בירד בלי להתעייף ועוד לעשות עוד אחד אחרי שהוא נרדם ושאר העונה גם לא הייתה טובה כול מחוז אחר היה יותר טוב אפילו יונבה שאני ממש שונא כי היא חיקוי של דור 1 הייתה יותר טובה כאילו בדור 7 לא היה מספיק רעיונות לפוקימונים אז חיקו את הפוקימונים מקאנטו בקיצר עונות גרועות מחוז גרוע רק המשחקים טובים

  7. אני חייב להגיב? אני לא עוקב אחרי האנימה, זה דיי משעמם ברוב העונות לא רק בסאן ומון אבל כנראה אעקוב אחרי העונה החדשה

  8. אולי זה יכול לעבוד ככה באנימה בשביל

    אבל אם הוא היה עושה את הטכניקות שלו במשחק אמיתי של פוקימון או אפילו במנגה, הסיכויים שלו לנצח במשהו יהיו אפסיים. אני מתכוון, כמעט בכל פעם הוא משתמש בפוקימון שחלש על הפוקימון האחר.

    זה שהפוקימון שלו לא התפתח לא קשור לזה שהוא טוב דבר ראשון.
    דבר שני, נגיד אתה מתחיל עכשיו לשחק בחרב ומגן. אתה לא אמור לדעת על הפוקימונים שאתה נלחם נגדם, כך שזה שאש נלחם מגד בלייזיקן לא ממש משנה משהו.

  9. תקשיבו פוקימון זאת באמת סדרה מהממת וחבל לי שהיא עומדת להיגמר עוד מאת כי כולם גדלו עלייה כולל אני

  10. תקשיבו פוקימון זאת באמת סדרה מהממת וחבל לי שהיא עומדת להיגמר עוד מאת כי כולם גדלו עלייה כולל אני

  11. אש לא הפך לפוקימון מאסטר בגלל שאפילו בחרב ומגן הוא אומר לגו שהחלום שלו זה להיות מאסטר פוקימון אז לא הוא לא הפך למאסטר פוקימון

  12. אני יודע שזה עמוד ישן – אבל אני בכל זאת מגיב.

    פוקימון מאסטר זה לנצח בכל הליגות, לא?

    זה שבתחילת פוקימון זה היה לנצח בליגת קנטו זה כי לא היו עוד מחוזות, צריך לנצח בכל הליגות כדי להפוך לפוקימון מאסטר.

    למה אש לא חוזר לליגות קודמות שהוא הפסיד בהן כדי לנצח אתם שואלים?

    ככה זה אש. הוא תמיד רוצה לעשות עוד ולראות עוד.

    ואני אוהב את זה (:

  13. אני שוננאת את ליגת אלולה מה שאני אוהבת בפוקימון שאת לא מקבל את מה שאתה רוצה מייד אתה צריך להשקיע להשיג תגים ועד שאתה מגיע יש סיכוויי מאוד גדול שתפסיד יש שש קרבות וכולם קשים ובאלולה הוא פשוט ניצח בראבו מרגש ביותר וחוץ מי זה באלולה היו מיליוני חורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *