סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: לה-ברלה / מיכאל אלבוים

גַעַשׁוּפִית (הר-געש+חשופית) ~> לַבֶּרָלֶה (לבה+ברלה)

השמות הקודמים של הכיסלצות של היום היו מַגְמָזוֹן ומַגְלוּל, מגמה לצד חילזון או שבלול. זה כי השמות באנגלית הם Slugma, מהמילים Slug (חילזון) ומגמה, ו-Magcargo, מגמה לצד Escargot (חילזון או שבלול בצרפתית), כשביפנית יש להם פחות או יותר את אותם השמות, magumaggu (חילזון מגמה) ו-magukarugo (מגמה ואסקרגו).

מקריאה מהירה באינטרנט למדתי ששבלולים הם תת-מחלקה במשפחה גדולה יותר בשם חלזונות, שכוללת הרבה רכיכות שהן לא שבלולים, אבל מהסלנג הישראלי אנחנו יודעים שחילזון או חשופית הם שמות לרכיכות בלי קונכייה, ושבלול או ברלה הם שמות לרכיכות עם קונכייה, אז נתייחס לזה.

לצד זה יש לנו כל כך הרבה מילים שקשורות לאש שקשה לדעת מאיפה להתחיל. למשל, אפשר להשתמש במילה לבּה (לבּת-אש) שהשתמשנו בה בעבר כדי לתרגם את Lava, ולקרוא לכיסלצות חילבה (חילזון+לבה) ולברלה (לבה+ברלה וניחוח צרפתי), או לבלול (לבה+שבלול).

שמות נוספים מעניינים שעלו היו אשופית (אש+חשופית) או געשופית (געש+חשופית) וגעשבלול (געש+שבלול), או שבלולבה (שבלול+לבה) וברלבה (ברלה+לבה).

הרבה זמן לא הייתה לנו החלטה כל כך קשה, ואני אשמח לשמוע מה דעתכם בתגובות. בינתיים, אני אלך על השם שאני הכי אוהב: געשופית, לצד השם הכי מצחיק: לברלה (או למחמירים, לה-ברלה!).

חלזונות:
https://he.wikipedia.org/wiki/חלזונות

שבלולים:
https://he.wikipedia.org/wiki/שבלולים

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *