סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

10 רגעים מחיי האישיים שקשורים לפוקימון / היטמן

אני מנסה לדמיין איך היו נראים חיי בלי פוקימון, ולמען האמת, אני לא יודע מה היה יוצא מהם. ככה זה כשמקדישים 10 שנים לאתר אחד. כן, היו לי תחביבים אחרים, כמו הארי פוטר (הידעתם שהחזקתי בלוג וקומונה בתפוז אנשים), הישרדות (תוכנית שראיתי במשך 40 עונות, מה שהוביל אותי לפתוח משחקים משלי ולהשתתף בדיונים בפורומים ובמקומות אחרים) והיאבקות (שליוותה אותי מילדות ועד בגרות וכללה נסיעות לחוץ לארץ בהן ראיתי את הכוכבים האהובים עלי פנים אל פנים). אבל ככל הנראה ששום אחד מהתחביבים האלה לא משתווה לפוקימון. והיום אנחנו חוגגים 10 שנים להולדת האתר.

אז הנה 10 רגעים מחיי האישיים שקשורים לפוקימון:

1. סרט 2 בקולנוע – אני זוכר את זה כאילו זה קרה לפני שנה. הייתי בן 18, עבדתי כסדרן בבית הקולנוע של מעלה אדומים, והסרט "פוקימון 2000: כוחו של אחד" הגיע לאקרנים. אני נשבע לכם ביקר לי שאני השגחתי על האולם בכל פעם שהייתה הצגה. זה הגיע למצב שראיתי את הסרט מעל ל60 פעם וזכרתי את התסריט בעל פה. יום אחד המנהלת רצתה שאשגיח על אולם אחר, והצעתי לה שאשמור שוב על הסרט של פוקימון, והיא הסתכלה עלי בחוסר אמונה מוחלט, עם עיניים רושפות ופה מלא בקצף ואמרה – "יוסי, אתה לא ילד קטן, אתה תלך לסדרן את האולם השני ובזה נגמר הדיון".

2. פתיחת האתר – לא הרבה אנשים מבינים את זה, אבל פוקימון, כמו כל קהילה מדומיינת אחרת, מציע "בית" עבור החברים שבקהילה. במשך שנים הייתי חלק פעיל בקהילת פוקימון הארצית, אבל אף פעם לא באמת קיבלו אותי כאחד מכולם. תמיד סימנו אותי, תמיד הרחיקו אותי, לא ידעו איך לעכל אותי וברוב המקרים זה יצר הרבה מאוד ריבים, כעס ושנאה. יום אחד החלטתי לפתוח אתר משלי והבטחתי לעצמי באותו יום שאני אקבל כל אחד, לא משנה כמה הוא מוזר, כמה הוא שונה, מה המין שלו, מה הגזע שלו, מה הדת שלו, וכל שאר השטויות הלא חשובות האלה. אני מקווה שאחרי 10 שנים אני עדיין נאמן להבטחה ההיא.

3. הרצאה בנאטסו קון – את ההזדמנות הראשונה שלי להוכיח מה אני שווה קיבלתי מבחורה בשם רומי, שניהלה את כנס נאטסו קון. מה שאתם לא יודעים זה שעד שנה לפני כן כתבתי תחת הכינוי Hit Man. רק ביום הולדת השני של האתר חשפתי את שמי, גילי, ושאר הפרטים עלי. ההרצאה בנאטסו קון הייתה טבילת האש הראשונה והרצינית שלי בתחום הקהילתי. בנוסף לכך, הייתי במצב די עדין נוכח העובדה שהחלמתי מהסרטן השני שלי. כלומר, זו הייתה סיטואציה מאוד חריגה. בסופו של דבר, העברתי את ההרצאה, אנשים ישבו מרותקים, צחקו מתי שהיה צריך, הגיבו מתי שהיה צריך ונהנו. לאחר מכן העברתי מספר הרצאות בכנסי הארוקון וגם הם היו הצלחה כבירה שעלתה מעל לכל הציפיות שלי.

4. סרטן / שבץ / סכרת – ובמעבר חד לנושא קטן וקליל שנקרא מוות. בסוף שנת 2007 גילו אצלי גידול סרטני, ב2013 הוא חזר ובצורה אגרסיבית יותר, ב2014 הגוף שלי התחיל לפתח נוגדנים נגד הטיפול הכימי, מה שאילץ את הרופאים להעביר אותי את שבעת מדורי הגיהינום, בין אם זה ניתוחים, הקרנות, כימותרפיה בכמות שהביאה אותי להרעלת כבד, עיניים צהובות וחוסר שליטה על הסוגרים, ולבסוף גם השתלת מח עצם עצמית שהביאה אותי לקו הבריאות. ב2018 לקיתי בשבץ מוחי שפגע לי בזיכרון, בכושר ההתבטאות והתבטא גם בירידה ברמת האינטליגנציה שלי. ב2019 אבחנו אצלי סכרת. בקיצור, התברכתי בהרבה דברים מאלוהים. מה ששמר עלי היה בין היתר העיסוק בדברים שאני אוהב, כמו פוקימון לדוגמה.

5. כנסי האתר – אם יש משהו שאני ממש גאה בו בכל הנוגע לעשייה שלי באתר, זו האפשרות להפוך את הנושא פוקימון למשהו ממשי. רוצה לומר – אני אוהב את כנסי פוקימון מפלצות כיס. כל התהליך הזה הוא פשוט נפלא ומדהים בעיני. האפשרות לפגוש את האנשים מאחורי הכינויים, לחשוב על תכנים, ליצור קשרים עם גופים, דוכנים ואנשים, להביא לביצוע רעיון מופשט ובסוף לראות אותו יוצא לפועל. החיוכים, התודות, המחמאות. אין דבר יותר טוב מזה. ומקווה שזה הדדי.

6. קהילה – אי אפשר לדבר על האתר מבלי לדבר על הקהילה שנבנתה סביבו. אני מאמין בלב שלם שלולא אותם אנשים, גולשים, מבקרים, כתבים, עוברי אורח, או טרולים, לא היינו הופכים למה שאנחנו כיום. במהלך השנים יצא לי להכיר כמה אנשים נהדרים, יחד יצרנו פה אין ספור פרויקטים, הקמנו אין ספור פעילויות באתר ומחוצה לו ובעיקר עשינו היסטוריה. אני חושב שאין פרויקט, אדם או רעיון שקשור לפוקימון שנולד ב10 שנים האחרונות שלא עבר דרך מפלצות כיס וזה אומר המון.

7. פוקימון גו – הרבה אנשים עושים חיים קשים לפוקימון גו, אבל אני חושב שזה הדבר הכי טוב שקרה למותג מאז ומתמיד. קודם כל בהיבט של האתר, בזכות פוקימון גו הגענו למספרים הכי גבוהים שהכרנו אי פעם. כלומר, שיא הכניסות עדיין שמור לתקופת פוקימון גו הראשונית. בנוסף לכך, בזכות פוקימון גו זכיתי להתראיין לערוץ הראשון, שזו חשיפה שאין כמוה. פרט לזה, המשחק מאפשר לי להמשיך ולפגוש אנשים חדשים, אני עושה הליכות בזכותו ובתכלס הוא די כייפי אם חושבים על זה.

8. מפגש עם מדבבים – אחד החלומות הכי גדולים שהיו לי בכל הקשור לפוקימון היה לפגוש את האנשים שעשו לי את הילדות, כלומר – המדבבים של פוקימון. בתחילת 2018 היה לי את המזל, הכבוד והאפשרות לפגוש את נוגה טבצ'ניקוב, המדבבת של מאירין. ערכנו איתה ראיון ואפילו עשינו קליפ צדי מצחיק וזה היה מושלם. מאוחר יותר יצא לי לפגוש עוד כמה מדבבים, הכנתי להם תעודות הוקרה בשם האתר, הצטלמתי איתם ודרך כך הגשמתי את החלום.

9. טיסות לחו"ל – עוד חלום שהגשמתי היה לטוס לחו"ל. ואם כבר מדברים על לצאת מהארץ, המקומות הראשונים שאני חושב עליהם הם ארצות הברית ויפן. למען האמת, טסתי בגיל 16 לצרפת ואנגליה עם ההורים לרגל חגיגות גיל ה12 של אחותי, אבל אני לא זוכר שום דבר מזה וגם מי מחשיב טיסה עם ההורים לבילוי אמיתי. טסתי גם לפולין במסגרת המשלחת של השואה, אבל אין בזה שום היבט של הנאה. ואם אתם שואלים על טיול של אחרי צבא, אני את הכסף שעשיתי בעבודה הראשונה שלי בזבזתי על קניית מכונית. בכל מקרה, רק בגיל מאוחר יחסית יצא לי לטוס לניו יורק, ניו אורלינס, אורלנדו, טוקיו, ואוסקה וליהנות ממה שיש לעולם הזה להציע לנו. ובואו נגיד שאני מחכה בציפייה לפעם הבאה מרוב שהיה לי כיף.

10. המשחק פוקימון כחול לבן – קצת מוזר להכליל ברשימה הזו משחק שאין לי שום קשר אליו, אבל לדעתי הוא מכיל בתוכו את כל שאר הדברים שציינתי ברשימה הזו. כי אם מדברים על יצירה של משהו קהילתי, על קבלת האחר, על פרויקטים גדולים שנולדים במפלצות כיס, על יוזמה, חזון, יצירתיות, אם מדברים על הגשמת חלומות או על קהילה מדומיינת שכוללת חברים וחברויות סביב נושא אחד, הרי שהמשחק הזה כולל את כל זה ויותר. אני בטוח שאתם תהנו מהמשחק הזה ואני כבר לא יכול לחכות ולקרוא את התגובות שלכם.

פוסטים קשורים

9 תגובות

  1. ככל שקראתי הייתי בטוח שברשימה אחרון תכתוב על משחק פוקימון כחול-לבן,
    אז צדקתי!

    כל כבוד שהצלחת לשמור על אתר בנושא פוקימון כבר 10 שנים,
    במיוחד בארץ ישראל, רוב אתרים שקשור לפוקימון נפסק אחרי כמה זמן…

  2. בקשר לקטע של הכניסות המרובות לאתר בתקופת פוקימון גו אני זוכר שבן דוד שלי היה שקוע כל כך במשחק והוא רצה לדעת איך עושים הרבה דברים במשחק אז הפנתי אותו לאתר ואמרתי לו שיראה גם לחברים
    אחרי שבועיים נפגשנו והא היה שקוע באתר הרבה זמן

  3. ממש מדהים לקרוא את הדברים האלה, ממש מרגש לדעת כמה אתה אוהב פוקימון וכמה זה עזר לך בחיים, אני ממש מודה לך על יצירת אתר מדהים ומהנה כל כך, אני מקווה שתמשיך ותבנה ותחזק את הקהילה, שלא תיפול בגלל כל הקשיים הרפויים ושרק תצליח בהמשך, תודה רבה
    בריאות שמחה וכל ברכה שרק אפשר לתת (:

  4. אתה יודע, יום אחד שפוקימון לא יהיה פופולרי כמו היום ואנשים יקראו את הסיפור שלך. הם ידעו שהיית אבן דרך אמיתית למותג.

  5. פוקימון זה עולם שלם סוף סוף עוד אנשים מבינים את זה הלוואי שזה ככה ישאר ונקבל את העונות שלא קיימות בישראל
    אני רוצה שכול מי שאפשר יקרא את הסיפור ויבין שפוקימון זה לא סתם סדרה יפנית
    פוקימון זה הרבה יותר מזה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. פוקימון זה חיים שלמים יש הרבה סדרות וסרטים שהמעריצים יודעים יותר מהממציא פוקימון לא כזאת אבל ללא ספק באותה רמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *