סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: שונרים רנטגניים / מיכאל אלבוים (דור 4)

שׁוּנוֹק (שונר+תינוק) ~> שׁוּנְרָאוֹר (שונרא+אור) ~> שׁוּנָרוֹאֶה (שונר+רואה)

הכיסלצת היומית היא Shinx, הלחם של Shock (זעזוע, מכת חשמל) או Shine (בוהק) לצד Lynx (שונר) או Sphinx (ספינקס), וביפנית korinku, הלחם של ko (ילד) לצד Lynx. נלחים את שונר ותינוק ונקבל שונוק.

ברמה 15 השונוק מתפתחת ל-Luxio (ביפנית rukushio), הלחם של Lux (אור בלטינית) ושונר, או Leo (אריה). ניקח את המילה שונר ונדחוף אור בפנים, ונקבל שונאור. אפשרות נוספת היא להשתמש במקור למילה, שונרא (חתול בארמית), ואז להלחים בצורה מדויקת יותר את שונראור. ככה אנחנו גם מקבלים צליל שאגה בפנים (ראור).

ברמה 30 השונראור מתפתחת לצורתה הסופית, Luxray, הלחם של אור ושונר לצד X-ray (ראיית רנטגן). ביפנית השם עוד יותר ישיר, rentoraa זה הלחם של רנטגן ו-tora (נמר). הסיבות לזה הן כי הכיסלצת מסוגלת לראות באמצעות רנגטן דרך כל דבר. אני מאוד רוצה להלחים את נמר ורנטגן (נמרנטגן), אבל בואו ננסה למצוא חלופה עברית לרנטגן.

האקדמיה ללשון בחרה במילה דִּמּוּת עבור פעולות של הפקת דמות באמצעים אקוסטיים ואלקטרוניים (CT, רנטגן, וכו'), אבל המילה דימות לא מתחברת עם נמר או שונר, וגם ככה לא מתאימה בדיוק. אפשר להשתמש במילה קרן (קרני רנטגן) ולקבל נָמֵרֶן, אבל זה עדיין לא מושלם. אפשר לקרוא לכיסלצת נמרואה (נמר+רואה) מכיוון שהיא משתמשת ברנטגן כדי לראות דרך עצמים, אבל אני לא לגמרי שלם עם השם הזה. מצד שני, אם נעזוב את הנמר ונישאר עם השונר/שונרא, השם שונרואה מסתדר לי בדיוק.

צילום רנטגן:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%92%D7%9F?fbclid=IwAR0MsKBGR8kWpzoCw4mKqD7Wgn53W8kjo303DXKh07Gi3S0tVkjd3inQ_JQ

טיול משפחתי:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

3 תגובות

  1. אחד הפוקימונים היותר טובים אם מגנזוו לא היה קיים הייתי משתמש בו ועוד הרבה אנשים אחרים כן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *