סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: אור הפרעונים / מיכאל אלבוים (דור 4)

אוֹרפָּה (אור+רפה) ~> פַּרְאוֹר (פרעה+אור)

היום נלמד על מתכות, ספציפית על אוֹרִיקָלְקוֹם, מתכת מיתולוגית שצוברת אנרגיה תחת חום במקום להיות מותכת. במקביל יש לנו מילים כמו Oracle (אדם חכם או מלומד שמייצג את האל), Lupaster (זאב מצרי), Cairo (קהיר), Pharaoh (פרעה), Luchar (להילחם בספרדית, לוצ'דורס), או Lucarius (האחד ששייך לאור). כל אלה מרכיבים את הכיסלצת היומית – Lucario, ואנחנו חייבים לתרגם אותה לפני הכיסלצת שבאה קודם, Riolu, כי השם שלה הוא קיצור של ההתפתחות.

אז איך ניגשים לפרויקט הזה? מתחילים ממצרים. אנחנו יודעים שיש לנו לוחם אור שקשור למתכות. לוקאריו יכול להשתמש ב-Aura (הילה) כדי לטעון את עצמו ולשחרר כדורי אור על האויבים שלו. הוא מושפע מאוד מהתרבות המצרית, ספציפית מאל המוות המצרי אנוביס (ראש תן). אם אני אצטרך לתרגם את השם לוקאריו לעברית זה יהיה משהו כמו "אל המתכת הלוחמת".

אז בואו נתחיל עם ניסוי, ניקח את פרעה ונלחים עם אור, והמילה שיוצאת היא פראור. מה טוב בפראור? יש את פרא או פראי בפנים, שמסמל את הלחימה. יש לנו פר (פרי/פרו, להניב), אז פר-אור זה מי שמניב אור, ולמי שאוהב אנגלית יש לנו את האור מאוריקלאום. אפשר ללכת לכיוונים אחרים כמו אוריים (אור+מצרים) או פרזל (פרעה+ברזל), אבל אני באמת לא חושב שנמצא תרגום טוב יותר כרגע.

לסיום, אם מזווגים בין פראור ופראורית יוצא תינוק בשם Riolu, חיסור וסיכול אותיות של Lucario, ולמען האמת אני לא מצליח למצוא משמעות נסתרת מאחורי השם הזה. נסכל את האותיות של פראור למשהו כמו אורפה, כשרפה מדגיש את החולש (ריפיון) של הכיסלצת ביחס להתפתחות שלה.

אוריקלקום:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9D?fbclid=IwAR2SOQgXKX2TKYA9GdF3mhIzC8y5Z8ASxZCJ9neK71e2Gwj1susgRxj0XVY

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *