סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פוקימון תלת מימד: האם זה אפשרי?

הכתבה הזו פורסמה באתר שלנו בתאריך 10 באוגוסט 2012, לפני שמשחקי פוקימון יצאו לקונסולות בתלת מימד. חשבתי שיהיה מעניין לראות איך אנחנו רואים כתבה כמו זו מנקודת מבט עכשווית. לקטע המקורי הגיבו 13 מגיבים, ותגובות אלה הוסתרו בכוונה תחילה. מקווה שיתפתח פה דיון ואחריו אחזיר את התגובות המקוריות לכתבה.

= = = = =

פוקימון תלת מימד: האם זה אפשרי?
מאמר דעה מאת פאט הסמן

"פוקימון שחור2 ולבן 2" כבר יצאו לאור בגרסה היפנית שלהם ושחקנים מתאמצים לספוג כל מידע אפשרי על ההרפתקה החדשה ביונובה. קהילות שחקנים תחרותיות כבר בודקות את האפקטים של המתקפות והצורות החדשות במגה המשחק הנוכחי. משחקי ההמשך החדשים ממשיכים את המסורת של המשחקים הקודמים להם ובו בזמן מעלים את השאלה: איך דור החמישי של פוקימון עדיין מיועד למערכת נינטנדו DS כשאנחנו נמצאים עמוק בתוך עידן 3DS? העניין הופך מוזר יותר נוכח העובדה שלמשחקים החדשים של "פוקימון שחור 2 ולבן" יש את האפליקציה "Pokémon Dream Radar" שמבוססת על טכנולוגית תלת מימד.

מעריצים מייחלים למשחק תלת מימד מלא. "פוקימון סטאדיום" אומנם עשה את השינוי בכיוון הנכון, אך עדיין חסר בו את אלמנט מסע הפוקימונים. מה שיותר גרוע בעיני, הוא ההצגה של הקרבות שבו, מאחר ופוקימונים לא יוצרים מגע פיזי אחד עם השני בעת תקיפה. שחקנים רבים גלגלו את עיניהם בזלזול כאשר הם ראו כיצד הפוקימון שלהם משתמש במתקפה פיזית כלפי יריב ואז הסצנה עוברת במהירות לפוקימון השני שמראה כיצד הוא "נפגע".

"פוקימון קוליסיאום" ו"פוקימון XD" מוסיפים מימדים של סיפור ואלמנטים ממסע הפוקימונים המסורתי, אך גם הם לוקים בחסר כאשר זה נוגע למגע פיזי בין פוקימונים. בנוסף לכך, יש הגבלה של מספר פוקימונים שניתן לתפוס. "פוקימון מהפכת הקרב" נתן לנו סוף סוף את המגע המיוחל, אך המקרים שבהם זה התרחש היו מוגבלים. זה מעלה שאלה בוערת: האם זה אפשרי בכלל לעשות משחק הרפתקאות פוקימון שלם בתלת מימד?

שחקנים רבים, כולל אני, היו מעוניינים לקחת חלק במשחק כזה. האם זה לא יהיה יותר כיף לנהל מסע ולחקור יערות, הרים ומשטחים בסביבה תלת מימדית? דמיינו את עצמיכם נכנסים ליער ורידיאן ורואים קטרפי זוחל לאיטו על רצפת היער הירוקה, קאקונה תלוי מענפי העצים ופידג'יוטו פורס את כנפיו ועף אל השמיים. עכשיו דמיינו משחק שהם באמת פוגעים אחד בשני.

עם מספר הפוקימונים, מקומות ודמויות הקיימים במשחק, מספר האפשרויות נראה בלתי סופית. וכאן קבור הכלב: פוקימון עשוי להיות גדול מכדי להיות מתאים למשחק תלת מימד.

אז בואו נשאיר רגע בצד את הדמויות ואת המקומות ונתמקד רק בפוקימונים. אם משחק תלת מימד אכן יצא לפועל, אפשר יהיה לצפות שהפוקימון שלך יוכל ללכת לצידך, לרוץ, לקפוץ, לעוף ולבצע מספר מתקפות. יוצרי המשחק ומתכנתים יצטרכו ליצור את כל המצבים הללו. לדוגמה, הטורצ'יק שפרופסור אלם הביא לך יהיה מסוגל לזוז בכמה דרכים שונות של מהירות, כמו כן, הוא יוכל להגיע לרמות מסוימות של פגיעה (או אפילו עלפון) וגם לשגר מתקפות אש, וכך הלאה.

עכשיו דמיינו את הקושי ב-לבצע את זה לעוד 648 פוקימונים. רק הנפשת המהלכים של כל הפוקימונים תהיה עבודה מתישה לכל העוסקים בדבר. בנוסף לכך, חישבו על מה יהיה צריך לעשות כדי לבצע את האנימציה גם לדמויות האנושיות במשחק, שאומנם לא כל כך מסובכות כמו הפוקימונים, אך עדיין, מדובר במשימה נכבדת. עכשיו בטח תשאלו אותי: איך זה שמשחקים אחרים יכולים לבצע את ההנפשה שאתה מתאר למרות שהם מכילים מאות יצורים ועשרות דמויות? ופה אענה לכם שברוב המשחקים אומנם יש הופעות שונות לדמויות שונות, אך רוב האנימציות די זהות במשחקים האלה כשזה נוגע ליצורים הקיימים בו. דבר כזה לא יכול להתרחש בפוקימון. המהלכים של הרקרוס לא יכולים להיות זהים לאלה של אוניקס, ואלו של וובאט חייבים להיות שונים מאלה של מטאגרוס. לכל פוקימון חייב להיות סגנון משלו.

דבר נוסף שצריך לשקול הוא מערכת הקרבות. אם פוקימון יעבור למימד השלישי, האם מערכת הלחימה הישנה תישמר או תשתנה? אני בטוח שהרבה מעריצים מעדיפים שהמערכת הקיימת תשמר, אבל רק דמיינו מה היה קורה לו הקרבות היו דומים ללחימה כפי שהיא מוצגת באנימה. במהלך השנים התפתחה ביקורת כלפי צורת הלחימה המסורתית, שהתחדשה רק במכניקה שלה ותו לא. אולי זו ההזדמנות של המשחקים לעשות את הקפיצה המיוחלת קדימה וכך בעצם לרצות את המבקרים ולתת לאוהדים משהו חדש להיאחז בו. אני לא קובע מה יותר טוב, אבל זה בהחלט חומר למחשבה.

החדשות הטובות הן שהשינוי של הפוקימונים מצורת הספרייט שלהם לצורה תלת מימדית לא יהיה כרוך בכאב ראש גדול מדי. כי בזמן שקונסולת Wii סופגת הרבה אש על הנחיתות הגרפית שלה למערכות מודרניות יותר, עדיין אפשר לומר שהיא מסוגלת ליצור נופים יפים וגרפיקה מלאה, כפי שניתן לראות במשחקים כמו: סופר מריו, והאגדה של זלדה.

אבל על מי אני עובד? אם פוקימון יהיה מיוצר אי פעם בטכנולוגיה תלת מימדית, זה בהחלט יהיה עבור קונסולת הWii U ולא עבור שום קונסולה ישנה יותר. מפרט החומרה של המערכת הראה שזה הולך להיות טוב מספיק בכדי להביא את המותג נינטנדו אל עידן הHD. ואולי זו המערכת שתיתן לנו את ההרפתקה שכולנו מייחלים לה כבר שנים.

כך שניתן לראות שלהביא את פוקימון בצורה טובה לתלת מימד תהיה משימה קשה מאוד. אבל לא בלתי אפשרית. אחרי הכל, החומרה והתוכנה משתפרים על בסיס קבוע. נינטנדו הודיעה לאחרונה שהיא עובדת על משחקי פוקימון לקונסולת הWii U, אז אולי משחק מסע פוקימונים תלת מימדי כבר לא כל כך רחוק כמו שחשבתי. ובכן, רק זמן יגיד…

– – – – –

קישור למאמר המקורי:
http://bulbanews.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_3D:_Is_it_feasible%3F

פוסטים קשורים

18 תגובות

  1. השאלה שאני מפנה אליך ואל אחרים שיקראו את הכתבה היא כזו: כותב המאמר מכליל מספר פעמים במאמר שלו וטוען ששחקנים רבים מייחלים למשחק תלת מימדי ומעוניינים לקחת בו חלק. האם זה נכון אליכם, או שמא אתם מסתפקים במה שיש כרגע בשוק?

  2. ברור שזה נכון, אני רוצה משחק שממש ייתן לי את החוויה של לחיות בעולם כזה של פוקימון. משחק שבאמת הולכים עם הפוקימונים, אוכלים כשצריך, ישנים אפילו, וכשמדברים עם אנשים הם לא אומרים את אותו משפט שוב ושוב, אלא אפשר להתחבר אליהם ואפילו לצרף אותם למסע.
    זה משחק שאני מייחל אליו. וכמובן בתלת מימד.

  3. בהחלט נכון אוהד,אני די בטוח שכל מעריץ מושבע של פוקימון היה רוצה משחק כזה על בטוח.וכל מילה נוספת מיותרת.

  4. חשבתי על כך פעם רבות. יש משהו בלהסתובב באיזה יער ולחפש פוקימונים מגניבים, אבל אם אתה יודע מה נמצא שם כמו שאפשר לדעת על כל דרך במשחק אז זה קצת מוציא מההתרגשות. במקום לחפש את המשהו שאני רוצה בהסתובבות בדו מימד, פשוט ארוץ ביער לחפש אותו… זה גם שינוי של כל פוקימון לחלוטין. זה אומר ללא קרבות על פי תורים, וזו מכניקה אחרת לגמרי שאולי משנה לחלוטין את מה שהתאהבנו בו…
    אני אישית מוכן להישאר עם הישנים, וככל שישפרו אותם כך יהיה טוב יותר

  5. אני מסכים עם אביב בנושא הזה. לי בכלל עולה השאלה: מה יותר חשוב, העטיפה או התוכן? כי זה לא באמת משנה לי איך יעטפו לי את המשחק כל עוד זה לא יבוא על התוכן שלו. אני זוכר שהלכתי בזמנו לראות את "רובוטריקים", והוא אומנם היה יפה, מגניב ומלא באפקטים אבל לא היה לסרט שום עלילה. גם במקרה שלנו, אני מקווה שהיוצרים יצליחו לשמר את הסיפור ולא להביא לנו 3D שיבוא על חשבונו, אלא בנוסף לו.

  6. אני עם היטמן בקטע הזה. הייתה לןי שיחה עם חבר שלי והוא מעריץ מושבע של legend of zelda. לפיו, גם עם תהיה למשחק גרפיקה אדירה דמוית מציאות ברמה הכי גבוהה, לשחקנים זה לא ישנה כל עוד המשחק עצמו כיף. אז חלק מהתגובות לא קשורות כ"כ לתלת מימד עצמו אלא למה שהוא מספק. אז אפשר לבודד את חווית הפוקימון כיצור חי ללא צורך בתלת מימד. זה לא שאני מתנגד לתלת מימד, אך כמו שהיטמן הגיב, "זה לא העטיפה, זה התוכן".

  7. מה שמדובר פה עליו הוא סימס פוקימון לפי דעתי. מדובר ל סימס, המשחק המצליח אשר משולב בו המטרה להיות מאסטר פוקימון בשילוב עם מותג פוקימון הענק. המשחק יכול ללכת לטוב ולרע. אני אישית מקווה שיהיה משחק כזה. ואם יהיה שיהיה עם שחקנים אמיתיים אחרים.

  8. לא יונתן, ממש לא לזה הכוונה.
    הכתבה הזאת מתארת בצורה כל כך מדהימה את התחושות שלי לגבי המשחקים של פוקימון והרצון שלי לשחק במשחקים שיהיו דומים ככל הניתן לאנימה (בעיקר באופן שהיא הוצגה לנו במהלך שהותו של אש בהוואן), ואפילו אם לא כזה, אז דמיינו לעצמכם משחק פוקימון שיהיה דומה לצורת הקרב של LIttel Fighters 2, אתם יכולים לדמיין לעצמכם את האפשרויות החדשות והמדהימות?
    אני לא משלה את עצמי, אפילו לשנות את צורת הקרבות בלבד זה דבר קשה מאין כמוהו, לפי מה שצויין בכתבה, וגם בעקבות עוד כמויות מטורפות של בעיות הנובעות מהרצון לדימיון עם האנימה, שמתם לב שבאנימה לרוב לא מראים את כל הזירה של הקרב, בדרך כלל אפילו לא מראים את שני הפוקימונים שנלחמים באותו "חלון". במשחק בסגנון התלת מימד צריך לאזן בין הרצון הזה, לבין הצורך להראות בכל רגע את הזירה כולה (וביותר מזווית אחת) על מנת שנוכל להגיב לכל תרחיש.

    אגב, כבר חשבתי על לא מעט דרכים ורעיונות לביצוע הדברים (גם לגבי אפשרויות שליטה על מתקפות כמו שמבוטאות באנימה), רק חבל שנצטרך בעתיד לוח מקשים שיש לו אפשרות לסמן תזוזה תלת מימדית על פני המסך על מנת להגשים את החלום, כי שלנו לא בנוי לזה.

  9. לא, הג'ויסטיק, עם כל ההערכה שיש לי אליו, לא מסוגל לנווט באמת בתוך תלת מימד.
    נסה לדמיין את אפשרויות התנועה של פידג'יוט, עכשיו נסה להתאים להם את המקשים או הלחצנים או כל אפשרות אחרת של הג'ויסטיק על מנת להגיע לתנועה מושלמת ונוחה. אם אתה יכול לדמיין את זה, תודיע לי ונתחיל לדבר על שליטה בשמונה גפנים מצליפות של ווינזאור.

  10. יש כבר משחק למחשב בתלת מימד, אבל עדיין עדיין עובדים עליו. למשחק קוראים pokemongenerations, ולפי מה שאני זוכר יש בנתיים רק את פיקאצו, סקווירטל, באלבזור, צארמנדר, פידגי, גראוולית,ווידל ונידוראן (נראה לי רק זכר)

  11. לול גם לי יצא לחשוב לא מזמן איך היה להם כוח לצייר לכל פוקימון אנימציה משלו, פלוס מיליון התקפות מיוחדות ולכל פוקימון יש את הצורה שבה הוא מבצע את ההתקפה הספציפית הזו. לדעתי בפוקימון בוא נלך! היה להם הכי קשה. זה המשחק הכי מושקע שלהם מבחינת אנימציה, אתה יכול לראות את הפוקימונים מהלכים להם בעשב עוד לפני שאתה תופס אותם, יש לך שני פוקימונים שותפים שנמצאים מחוץ לפוקדור ועוקבים אחרייך (איוי/פיקאצ'ו ועוד פוקימון מהשישייה) ולא מספיק שהסטארטר שלך גם מוצא לפעמים דברים בשיחים, רוכב איתך על פוקימון רכיבה ואתה עוד יכול לשחק איתו ולעצב בו דברים. אף פעם לא שיחקתי במשחק אבל זה נראה לי מטורף. ועוד כל האנימציות האחרות שצריך לעשות במשחק.. נראה לי שעכשיו נינטנדו הצליחו להוכיח שזה כן אפשרי. זה היה עוד אפשרי בפוקימון גו, אבל לדעתי העיצובים בפוקימון גו ריאליסטיים מדי ומרוב שהם ניסו לעשות את הפוקימון מציאותי הוא כבר לא נראה כמו המקור.

  12. אבל אני חושבת שאפילו פוקימון בוא נלך לא מושלם. במקום להלחם בפוקימונים בשדה, אתה פשוט תופס אותם. כמו בפוקימון גו. איפה כל הכיף בקרב שדה? עד שיש משחק פוקימון תלת מימד מושקע שמציג את הדור הנוסטלגי קאנטו, הם חייבים להרוס את זה עם פוקימון גו. וגם הקטע שהם חיברו איכשהו את שני המשחקים ונתנו את האופצייה להעביר פוקימון מהמשחק לאפליקציה ולהפך. זה נחמד והכל אבל לא מתחבר לי. אני חושבת שאף פעם לא יוציאו משחק פוקימון תלת מימדי מושלם (מושלם לפחות בהגדרה שלי, אני לא יודעת מה ההגדרה שלכם) אבל גם המשחקים המקוריים ממש טובים ולדעתי אפילו טובים יותר.

  13. עם תלת מימד זה הרבה יותר כיף לשחק במשחקים בתלת מימד, אבל זה לא הפריע לי כל כך.

  14. היה מגניב לדעתי משחק מנקודת מבט של גוף ראשון. וגם לי מאוד חסר האלמנט של צרכים כמו אוכל ושינה. הייתי רוצה להאכיל את הפוקימונים כדי שלא יחלו וייחלשו ושהשחקן יוכל בעצמו ויוכל וגם לישון. זה יתרום מאוד למשחק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *