סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: קוקו'קו'קו / מיכאל אלבוים (דור 5)

יוֹנְטַן (יונה+קטנטן) ~> יוֹנִמְלַט (יונה+נמלט) ~> קוּקוֹמָה (קוקו+הומה)

היונה של הדור היא Pidove, הלחם של Pigeon (יונת רחוב) ו-Dove (יונה לבנה), וביפנית mamepato, הלחם של mame (שקדן, חרוץ, מתמיד) או mame (קטנטן) לצד hato (יונה). נלחים את יונה עם קטנה ועדיין נקבל יונה, אז נלחים את יונה וקטנטן ונקבל יונטן.

ברמה 21 היונטן מתפתחת ל-Tranquill, הלחם של Tranquil (רגוע) לצד Quill (נוצת ציפור), או ביפנית hatooboo, הלחם של יונה ו-toubou (לעוף) או bou (שיער פרוע), אולי כי יש לכיסלצת גוש שיער מדובלל על העורף, אבל הכוונה היא כנראה לתעופת בריחה או הימלטות. נלחים את יונה עם נמלט ונקבל יונמלט.

ברמה 32 היונמלט מתפתחת ל-Unfezant, הלחם של Unpleasant (לא נעים) או Unfazed (לא מוטרד) לצד Pheasant (פסיון), וביפנית kenhorou, הלחם של התצלילים ken ו-hororo (שני סוגים של קולות יונה ביפן). על פי העברית היונה הומה, אבל מה אפשר לעשות עם זה? אם נכתוב תצליל של יונה זה יהיה פרררוו או קוקו'קו'קו (כשהקו השלישי מודגש), אבל מה נעשה עם זה, קוקומה? כן, קוקומה, ולמדקדקים, קוקו'קו'קומה.

ארבעה הבדלים בין יונת רחוב ליונה לבנה:
https://www.pestwiki.com/dove-pigeon-difference-types/?fbclid=IwAR2GwCZkzRxl7jAQLD-cVNOnGaLZo9qBIcH4-OYYkBgQOUe2vtZ8YjiEPis

זכר ונקבה:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *