סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: סופת כותנה / מיכאל אלבוים (דור 5)

קוּטְנָה (קטן+כותנה) ~> מַשֵׁדוֹן (משב+שדון)

היום נתרגם כדור כותנה בשם Cottonee, הלחם של Cotton (כותנה) ו-Wee (קטן), או ביפנית monmen, עיוות של momen (כותנה), אולי עם Monster (מפלצת). להלחים את מפלצת וכותנה נשמע מוזר (מפלצתנה), אבל להלחים את קט וכותנה זה כיוון מעניין. קטנה זה לא מספיק טוב. אולי קט-נה? אולי פעוט וכותנה (פעוטנה)? נראה לי שכאן ניקח את המילה כותנה ונשנה לה את האותיות והניקוד עם קט או קטן, ובכך נקבל קוטנה.

כשהקוטנה נחשפת לאבן שמש היא מתפתחת לכיסלצת האהובה עליי ביותר מבין כל הכיסלצות, זאת שכנראה יהיה לי הכי קשה לתרגם – Whimsicott, הלחם של Whimsical (שובב) ו-Cotton (כותנה), וביפנית erufuun, הלחם של Elf (שדון) ו-fuu (רוח) או Typhoon (סופה, סערה, טייפון; סופה טרופית בעגת צפון-מערב האוקיינוס השקט).

הנה מספר תרגומים שחשבתי עליהם: נושדון (נושב/נושף+שדון), שדונושף (שדון+נושף) או גמדונושב; משדון (משב+שדון); ליליתנה (בן-לילית+כותנה); עלפה (עלף+סופה); סופיה (סופה+פיה) או סופיון (סופה+פיון).

לבסוף בחרתי במשב+שדון (משדון), ואני כותב את זה בזמן שמתחת לצג המחשב שלי יושבת בובת פרווה מקורית של משדון שעלתה לי (אני לא צוחק) 350 ש"ח באיביי, מכיוון שהפסיקו לייצר אותה ב-2011 והיום היא פריט אספנות יקר, מה שהופך אותה לבובת הפרווה היקרה ביותר שיש לי (אחרי קסמנון/מג'יקארפ זהוב עצום, שלא נדבר על המחיר שלו).

מזרקת המשדונים:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *