סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: תניני חול / מיכאל אלבוים (דור 5)

תַנָס (תנין+פנס בעין) ~> תַנָבַל (תנין+נבל) ~> תַנִתְעָב (תנין+נתעב)

משפחת תניני החול של היום מתחילה מ-Sandile, הלחם של Sand (חול) ו-Crocodile (תנין), וביפנית meguroko, הלחם של meguro שחור-עין, פנסים בעיניים) ותנין. נלחים את תנין ופנס ונקבל תנס, או ברבים תנסים.

ברמה 29 התנס מתפתחת ל-Krokorok, הלחם של תנין ו-Rock (סלע), וביפנית warubiru, הלחם של warui (רע, רשע, חוטא) או Evil (רע), Vile (מרושע, זדוני, נבל, דוחה, נורא, מתועב, נאלח) – לצד הסיומת של Crocodile (תנין). האפשרויות הטובות ביותר הן תנתעב (תנין+נתעב) או תנבל (תנין+נבל), ואני חושב שנבל מתגלגל טוב יותר על הלשון בשלב הזה.

ברמה 40 התנבל מתפתחת לצורה האחרונה שלה – Krookodile, הלחם של Crook (נוכל, רמאי) ותנין, וביפנית warubiaru, אותו שם של הכיסלצת הקודמת, אבל מוארך, לצד Gavial (גאביאליים, סוג שונה של תנין). אפשר באותה המידה להשתמש גם במילה נוספת לתנין שיש לנו, תמסח, שמגיעה מערבית. לצערי, לא מצאתי שום מילה שעובדת עם תמסח ומתאימה לכיסלצת, אז כאן נשתמש בתנתעב מקודם.

גביאליים: https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%92%D7%95%D7%95%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D&fbclid=IwAR2gES7gw-SgLgnnizx3u13WprJPTWT64Fjlv8nLmMYhnMpDQkt_AufDPSc

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *