סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הפרקים הגנוזים של פוקימון / Pokemon Banned Episodes

במהלך הסדרה "פוקימון" היו מספר פרקים שלא שודרו / הפכו גנוזים / הושעו בעקבות התוכן שלהם.
מאמר זה יסקר את הפרקים, יבדוק מה היה שנוי במחלוקת בהם ויגלה את הסיבה האמיתית לגניזתם.

מאת idos055

– – – – –

פרק מספר 18: היפה והחוף / Beauty and the Beach

המחלוקת: בפרק הזה מתרחשת תחרות יופי בחוף הים שבה ג'יימס ומיסטי לוקחים חלק. על מנת לנצח בתחרות, ג'יימס לובש ביקיני ומרכיב ציצי מלאכותי. בנוסף לכך, הוא אומר למיסטי שהיא צריכה לחכות 10 שנים על מנת שהיא תתפתח גופנית ותוכל להשתתף בתחרות. הפרק נגנז לחלוטין משידור בשל הפרה בוטה של חוקי WB לשידורי ילדים.

לסיקור של הפרק: http://pocketmonsters.co.il/?p=301

– – – – –

פרק מספר 19: טנטקול וטנטקרול / Tentacool and Tentacruel

המחלוקת: בפרק הזה מוצגת הריסת עיר מלאה בבניינים על ידי טנטקרול ענק. תוכן הפרק נתפס בצורה שלילית בעקבות הדימיון לאירועי ה11 בספטמבר, שהם סדרה של פיגועי התאבדות, ובמהלכם נחטפו שני מטוסים שהתרסקו אל תוך מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. הפרק נגנז משידורים חוזרים בכל העולם. ולבסוף הפרק הוחזר לצפייה כשהוא נמכר בDVD ואף שודר בערוץ המצוירים.

לסיקור של הפרק: http://pocketmonsters.co.il/?p=305

– – – – –

פרק מספר 23: מגדל האימה / The Tower of Terror

המחלוקת: פרק זה שודר בצורה רגילה למשך תקופה מסוימת, אך ירד משידורים חוזרים לאחר פעולות הטרור של ה11 בספטמבר. הפרק נגנז בעיקר בעקבות שמו: The Tower of Terror (מגדל הטרור), שם שדמה מאוד למה שהתרחש בכל הנוגע לפעולות הטרור שנעשו כנגד מגדלי התאומים שבעיר ניו יורק. לאחר זמן מה, הפרק הוחזר לשידור.

לסיקור של הפרק: http://pocketmonsters.co.il/?p=321

– – – – –

פרק מספר 35: אגדתו של דרטיני / The Legend of Dratini

המחלוקת: למרות שהפרק היה חשוב בעלילת הסדרה, הוא נגנז לחלוטין מאחר והוא הציג בתוכו אקדח ותוכן מיני, דברים אשר נוגדים את חוקי הפורמט של הזכיינית האמריקנית. לאורך כל הפרק בעל הספארי מאיים על אש קטצ'אם וחבריו בעזרת אקדח. חשוב לציין שהפרק יוצר חור משמעותי בעלילה מכיוון שזהו הפרק שבו אש קטצ'אם תופס טאורוס (או 30 טאורוסים ליתר דיוק), ולאנשים היה קשה להבין מהיכן הגיע הפוקימון טאורוס לשישייה של אש קטצ'אם.

לסיקור של הפרק: http://pocketmonsters.co.il/?p=709

– – – – –

פרק מספר 38: החייל החשמלי פוריגון / Electric Soldier Porygon

המחלוקת: הפרק הזה שודר ביפן בלבד ונגנז לחלוטין מיד לאחר שידורו. במהלך הפרק, מתפתח קרב בין אש קטצ'אם לאנטי וירוס, נורים מספר טילים לעבר החבורה ואש שולח את פיקאצ'ו שלו לתקוף אותם במתקפת חשמל. המתקפה הוצגה על ידי מספר הבזקים מהירים ובוהקים של הצבעים אדום וכחול. דבר זה גרם לכמות לא מבוטלת של צופים לחוות ראייה מטושטשת, כאבי ראש, בחילות והקאות. חלקם חוו אפילו התקפים ועיוורון זמני. לפי הדיווח, 685 אנשים הגיעו לבתי החולים בעקבות המקרה. הרשויות הפילו את האשמה על חברת נינטנדו, והסדרה "פוקימון" הפסיקה את שידוריה למשך ארבעה חודשים. חשוב לציין שבעקבות המקרה, פוריגון לא הופיע יותר בשום פרק נוסף באנימה, מהלך תמוה מאחר ופוריגון בכלל לא היה שותף ללחימה. יש גם לציין שמאז נוצרו עוד שתי התפתחויות לפוריגון (2 ו-Z).

לסיקור של הפרק: http://pocketmonsters.co.il/?p=858

– – – – –

פרק מספר 65: חטיפה חגיגית / Holiday Hi-Jynx
פרק מספר 252: מערת הקרח / The Ice Cave

המחלוקת: הפרקים הללו שודרו ביפן אולם צונזרו בארה"ב מכיוון שנטען שצבע עורה השחור של ג'ינקס, הצורה שבה היא מתנהגת והשפתיים העבות שלה, מציגות בצורה סטריאוטיפית את האישה האפרו-אמריקנית. בשל כך, ארה"ב צנזרה את הפרק וצבע עורה של ג'ינקס שונה לסגול. ג'ינקס בצורתה המקורית הופיעה גם בפרקים 90 ו-99, אך מאוחר יותר נחתכה מהם.

לסיקור של הפרק 65: https://www.pocketmonsters.co.il/?p=1213
לסיקור של הפרק 252:
 https://www.pocketmonsters.co.il/?p=21388

– – – – –

ספיישל ערב חג הסילבסטר / Unaired New Year's Eve Special

המחלוקת: פרק זה היה אמור להיות משודר ב31.12.1997 לאחר הפרק "חטיפה חגיגית", אך לאחר מקרה "החייל החשמלי פוריגון", הוא נדחה ומעולם לא שודר. אין טריילר, תמונות או מידע לגבי הפרק הזה מלבד השם היפני שלו שפורסם באותה תקופה.

– – – – –

פרק מספר 377: קרב רעידת אדמה! בארבוץ' נגד וויסקאש / Shaking Island Battle! Barboach VS Whiscash

המחלוקת: זהו הפרק הראשון שלא שודר מעולם (אפילו ביפן). הפרק מתאר לחימה בין הפוקימונים בארבוץ' נגד וויסקאש, ובמהלך הקרב, וויסקאש משתמש במתקפת רעידת אדמה. בשבוע שבו היה אמור להיות משודר הפרק התרחשו מספר רעידות אדמה ענקיות ביפן שגבו מספר רב של הרוגים. כתוצאה מכך, הפרק נאסר לשידור בכל רחבי העולם.

– – – – –

פרק 682: צוות רוקט נגד צוות פלזמה חלק א / Team Rocket VS Team Plasma Part 1
פרק 683: צוות רוקט נגד צוות פלזמה חלק ב / Team Rocket VS Team Plasma Part 2

המחלוקת: פרק ספיישל כפול שבו צוות רוקט היה אמור להלחם נגד צוות פלזמה נגנז עקב רעידת האדמה והצונמי בסנדאי שהתרחשו ב2011, שבוע לפני פרסום הפרק הראשון. רעש האדמה היה בין החזקים שפקדו את יפן אי פעם, והוא גרם לגלי צונמי, שגרמו לאסון רב, וביניהם גם לאסון הגרעיני בפוקושימה. הפרקים מעולם לא שודרו ביפן או בשאר העולם.

לסיקור של הפרק 682: https://www.pocketmonsters.co.il/?p=95860
לסיקור של הפרק 683: https://www.pocketmonsters.co.il/?p=95861

– – – – –

פרק 827: מקום תת ימי לקרוא לו בית / An Undersea Place to Call Home

המחלוקת: ב20.5.2014 פורסמה רשימת פרקי האנימה של פוקימון בלוח השידורים של ערוץ המצוירים, אך פרק 24 הנקרא "מקום תת ימי לקרוא לו בית" (An Undersea Place to Call Home) לא הופיע שם. הוא נגנז בשל האירועים הטרגיים שאירעו בדרום קוריאה, שם טבעה המעבורת MV Sewol, עליה היו 476 נוסעים, ומתוכם דווח כי מתו 49 נוסעים. בפרק אמורים להופיע הפוקימונים סקרלפ ודראגלג'. הוא לבסוף שודר באנימה של הסדרה.

לסיקור של הפרק: https://www.pocketmonsters.co.il/?p=100356

– – – – –

פרק 1007: אש ופאסימיאן! טאצ'דאון ידידותי / Ash and Passimian! Friendly Touchdown

המחלוקת: הפרק לא שודר בארצות הברית משום שבמהלך הפרק אש קטצ'אם עונד איפור המעניק לו "פרצוף שחור". אם אתם רוצים לקרוא קצת על המונח הזה, תוכלו לעשות את זה כאן (לינק). בעקרון, פרצוף שחור נתפס כהעלבה גזעית סטראוטיפית כלפי אפרו-אמריקאים בארצות הברית, ועל כן הוא נגנז.

לסיקור של הפרק: https://www.pocketmonsters.co.il/?p=70007

– – – – –

הנה לפניכם כל הפרקים המצונזרים. אני מקווה שנהניתם מהפינה!

פוסטים קשורים

97 תגובות

  1. פוריגון הופיע עוד פעמיים לאחר הפרק ההוא (בעוד פרק בעונה הראשונה ובהופעה קצרה בסרט החמישי, אם איני טועה). והפרק עם ברוק החולה – הוא נגנז אך ורק בגלל ג'ינקס, לא בגלל סיבה אחרת. והוא לא שודר בשום מקום בעולם מלבד יפן. ולגבי פרק מספר 84 – הוא אף פעם לא הורד משידור. שידרו אותו עם השם המקורי, ובשידור שלאחריו, שונה שמו. אך בשידורים הבאים, הוחזר שמו המקורי.

  2. ראיתי את הפרק של פוריגון, זה לא כזה מבזיק, יש רק קטע קטן כזה וגם חולי אפילפסיה יכולים לראות את זה אם מישהו יעביר להם את החלק הקטן הזה.
    אחרי שראיתי את הפרק עם דרטיני הבנתי לגמרי למה צינזרו אותו, האקדח פשוט לא קשור והוא מכניס פחד שלא מתאים לעולם הפוקימונים.
    שאלה אחת, יש איזו שהיא דרך לצפות בפרק של קרב רעידת אדמה?

  3. ולגבי הקטע עם פוריגן, את זה אני דווקא חושב שעדיף להשאיר ככה מכיוון שהוא הופיע בקטעים של 2 שניות ואיני רוצה לבלבל קוראים חדשים. המסר היה שאכן זמן המסך שלו התקצר משמעותית.

  4. גלעד, גם אני צפיתי בפרק של פוריגון בזמנו וזה לא עשה לי כלום. לגבי השאלה שלך, בכל מקרה אחר הייתי יכול לחפש לך הורדה. אבל מאחר והוא מעולם לא שודר גם ביפן, אני בספק אם תהיה תוצאה בגוגל.

  5. שכחתם לכתוב על עוד 4 פרקים שצונזרו
    א.פרק 40 (המקורי) – "שנה טובה, פוקימונים יקרים" – לא שודר בשום מקום בעולם בגלל הבלגן שיצר הפרק של פוריגון. כעת, לא ידוע שום דבר על הפרק, חוץ משמו היפני.
    ב.פרקים 680 ו- 681 (המקוריים) – "צוות רוקט נגד צוות פלזמה (חלקים א' ו-ב')" – תוכננו להיות משודרים. עם זאת, לפני הפרקים פגעה רעידת אדמה ביפן, ולכן החליטו לדחות את שידורם בכמה חודשים, שכן בפרק עצמו גם הייתה רעידת אדמה. כעת, לא ידוע מה יעלה בגורלם של הפרקים האלה, וייתכן שיקרה איתם אותו דבר שקרה עם פרק 375, שכן הפרק שלפני שני הפרקים האלה (פרק 679) מכיל קטע שמתחיל את עלילת הפרקים האלה, אך לאחר השידור הראשון של פרק 679, הקטע הנ"ל הוסר בשידורים הבאים, וכל אזכור לפרקים האלה בתוך הסדרה נעלם. בגלל שהפרק עדיין לא שודר ביפן, הוא לא שודר גם בשאר העולם. עם זאת, בגלל חשיבותם של הפרקים האלה לעלילת הסדרה, יש עדיין סיכוי שהפרקים האלה ישודרו בעתיד, שלא כמו פרק 375, שכנראה לא היה כל כך חשוב לסדרה, וכנראה בגלל זה הוא בסוף לא שודר בכלל.
    ג.פרק 694 – "הדייג המומחה שנלכד ברשת" – תוכנן להיות פרק 683. עם זאת, פרק זה נדחה בכמה חודשים בגלל רעידת האדמה ביפן שגרמה לצונאמי, ובפרק הנ"ל כנראה הייתה סצנה שהזכירה את הצונאמי. שלא כמו פרק 680 ופרק 681, פרק זה שודר אחרי כמה חודשים, אך כדי להתאים אותו לציר הזמן החדש של הסדרה (שלא כולל את פרק 680 ופרק 681) הפרק נערך. כמו כן, גם השם היפני של הפרק שונה מ "כנס הדיג של העיר קאסטיליה!דייג מומחה – סיילן מופיע!" ל "דייג מומחה – סיילן מופיע!", בגלל שכל ההפניות והאזכורים לעיר קאסטיליה בפרק הזה הוסרו.
    נ.ב.מי שרוצה לראות חלק מהפרקים כמו בארבוץ נגד ווסקיואש או צוות רוקת נגד צוות פלזמה שיכתוב באנגלית את השם המלא של הפרק ויוכל לימצוא חלק מהפרקים.
    מקווה שתרמתי משהו לאתר(:

  6. הויקיפדיה העברית לא כל כך בקיאה בפוקימון. אני מעדיף לא להסתכן בפרסום מידע שגוי. יש אתרים לועזיים מקצועיים יותר ושם אין אזכור של הפרקים הללו ולכן אני חושב שיהיה הכי טוב אם נשאיר את המצב כמו שהוא עד שיוכח אחרת. מקווה שאתה מבין.

  7. פה יש תמונות מהפרק http://www.serebii.net/anime/epiguide/houen/377.shtml

    ובליינקים האלה תמצא חלקים מבארבוץ נגד ווסקוייאש http://www.youtube.com/watch?v=PWO2o455MUA&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=HeKmrC0AcEU

    http://www.youtube.com/watch?v=u0r2Tka5P6k&feature=related

    אם תרצה אוכל להביא לך חלקים מעוד פרקים מצונזרים

    נ.ב. אם תעשה חיפוש מעמיק תוכל להגיע לפרקים מצונזרים מלאים

  8. אולי חוץ מפרק 40 שנה טובה פוקימונים יקרים השאר לא שודרו וגם נראה לי שפרק זה לא שודר

  9. האמת שחשבתי פעם לרכוש את הפרק דרך אי-ביי, אם ובמידה והוא ניתן למכירה, אבל אז הבנתי שגם אז אהיה בבעיה, משום שהוא מעולם לא תורגם לאנגלית, כך שאין לי אפשרות לתרגם אותו לעברית. את שאר הפרקים אני מאמין שאוכל להשיג. תודה לך.

  10. אני מקווה שתמצא את הפרקים הללו אבל נראה לי שאם תעשה חיפש מעמיק תצליח לימצוא את הפרק באקבוץ נגד ווסקוויאש

  11. כל דבר בזמנו. אני שמח שאתה נלהב לתרום, אבל בוא נעבור לצ'אט. פה זה סתם יוצר ספאם שלא קשור לנושא הטופיק.

  12. זה היה מיזמן ראיתי את הפרק רק פעם אחד באתר רוסי אחד ולא מצאתי באתרים אחרים וראיתי ברוסית כי רק מצאתי ברוסית ואני יודע רוסית

  13. היטמן לפוקימונים אגדים אין היתפתחיות אז איך דרטני הוא פוקימון אגדי כי ההתפתחות שלו היא דרגון אייר ושל דרגון אייר דרגוניית

  14. דניק איפה ריתה את הפרק אתה יכול להגיד לי אבי מבין רוסית כי אני קבקזי אז עים אתה זוכר את האתר בבקשה תפרסם את הקטובת של האתר תודה מראש 🙂

  15. דרגונייט הוא פאסודו-אגדי,מה שאומר פוקימון עם נתונים כמו של אגדי,אבל הוא לא אגדי

  16. יש חלק שמחזירים כמו רוחות בשמים אבל לדוגמא את אגדתו של דרטינ י יש סיבה מוצדקת למה לא לשדר אותו

  17. שחכתם גם להוסיף את צוות רוקט מול צוות פלזמה שני פרקים שנגנזו בגלל הצונמי ביפן, פרקים 23- 24 בסאגת שחור לבן אם אני לא טועה

  18. הפרק האחרון שהיה כתוב לא שודר בישראל כי אנחנו עדין לא ראינו את עונה 13 בארץ וזה די מעצבן

  19. למה ברוק היה בדיכאון אחרי שהוא חזר לחברים שלו? אני לא זוכר בדיוק, אני רק יודע שהוא החליט להישאר עם מדענית (אולי) ואחרי כמה זמן הוא חזר לחבורה ולא הסכים לדבר על מה שקרה… מישהו יודע?

  20. Avatar כולם ביחד(לשעבר אנונימי)(לשעבר HitmanV2)(לשעבר אושווט) (מזוהה בהחלט)(אולי)(זה שם ארוך מידי אז הוא יגמר עכשיו)(אופס הארכתי אותו עוד פעם) הגיב:

    הפרק האחרון שם.. לא רלוונטי לרשום שהוא לא שודר בארץ… העונה של x and y ללא תרגום או דיבוב לאף פרק (מהיוצרים/cartoon network)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *