סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם ראוי שתהיה אהבה בפוקימון XY?

במהלך סדרת האנימה של פוקימון הופיעו כמה אזכורים לגבי אהבה. הראשון מביניהם היה בסרט השני כאשר מלודי שאלה את מיסטי האם היא חברה של אש. מאוחר יותר זה קרה כאשר ברוק התחיל להתעניין בבנות המין השני. עוד דוגמה היא מהסרט החמישי שם לטיאס נתנה לאש נשיקה. כך שיש אזכור לעניין הזה בסדרה. כעת אנחנו למדים שבעונה החדשה של פוקימון XY, בוני, אחותו של קלמונט, מצטרפת למסע של אש על מנת למצוא לאחיה הגדול כלה. כך שאם עד כה כל מה שנתקלנו בו הוא המראה שבו ברוק נמשך באוזן שלו ומורחק מנשים, כעת יכול להיות שנראה בדיוק את הסצנה ההפוכה. וכאן עולה השאלה: האם זה ראוי?

האם ראוי שתהיה אהבה בסדרה?

הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם.

שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

אוהד: אני חושב שאהבה היא תחום שלא רצוי שיהיה בכלל בסדרה. כלומר, לפחות לא אהבה שתצליח. אנחנו תמיד היינו רגילים לברוק הקלאסי שניסה להתחיל עם בחורות, ותמיד הייתה איזו בחורה שמשכה אותו באוזן או אפילו פוקימון. זה היה מה שגדלנו וצחקנו עליו. אם יהיה מישהו שהאהבה תצליח לו זה יהרוס את כל הקונספט. אני מת לראות למשל את בוני מנסה למצוא לאחיה מישהו ואז הוא או אפילו מישהו אחר ירחיק אותה מכך. מאותה סיבה שג'סי וג'יימס לא ביחד, או שאש לא היה באיזושהי מערכת יחסים רומנטית עם אף אחת מהדמויות שראינו עד כה, אני חושב שצריך לשמור על כך ולא לשנות. הבנו שהדור הזה מציג המון שינויים, אבל שינוי שיהרוס לא מתקבל על הדעת. זה כמו שיחליטו לתת לאש פוקימון אגדי בתור מתחיל, ואז הוא יעבור ברגע את כל המכונים ויסיים את הליגה בקלות. ובקיצור – אני נגד אהבה בסדרה הזו. רוצים אהבה? לכו לראות ואן פיס או משהו.

היטמן: אני לא רואה את הסיבה למה יוצרי פוקימון לא מכניסים יותר אהבה לתוכנית שלהם. הרי הם נוגעים כמעט בכל אספקט אחר של החיים: גזע, שיוויון בין המינים, עזרה לזולת, הפגנת חיבה כלפי חיות (פוקימונים), הנצחון של הטוב על הרע וכן הלאה. מה מונע מהם להכניס אלמנט כל כך משמעותי אל תוך סדרת האנימה. הגיע הזמן שתהיה קצת אהבה באוויר. על יוצרי פוקימון להפנים שאוהדיה הותיקים של הסדרה מתבגרים ועם ההתבגרות הזו נכנסות סוגיות רבות לחיינו, ואיתם גם האהבה. אי אפשר להתנהג אל ילדים כאל מטומטמים ולחסום מפניהם דברים כאלה. כי במידה ונתייחס אליהם כמו אל מטומטמים, אז יקרה אחד משני דברים: או שהם יצאו מטומטמים, או שהם יחשבו שזה מה שאנחנו חושבים עליהם. אהבה היא דבר נפלא ופוקימון יכולה להגיע לקהלים חדשים אם היא רק תצא ממעגל הדעות הקדומות שלה ותשלב יותר סיפורים כאלה בעלילה.

פוסטים קשורים

69 תגובות

  1. להפך היטמן, הטיעון שלי הוא שדווקא ב"חברות", זה חינוך נכון להראות איך מתנהגים באהבה.
    לגבי רצון של מישהו לסיפוק על ידי קירבתו של אדם אחר, זה פשוט מיותר ולא שייךף פשוט כי זה לא הנושא המרכזי. אם יצרפו את זה, זה ישתלט על חשבון הקרבות, החברויות, האסטרטגיות ובעצם הכל. יותר יוקדש לאהבה בעולם שיש בו פוקימונים ברקע. וכמו שאומרים, זה לא מה ששילמתי בשבילו.

    אוהד צודק, אבל גם להיטמן יש נקודה.

  2. אני עניתי לטענה הכללית‬ ‫והיא שמה שנוח לכם קיים בסדרה ואינו מפריע לה למהלך התקין‬, ‫כמו גזע‬, ‫כמו נצחון הטוב על הרע‬, ‫וכמו אלף נושאים אחרים‬. אבל כשזה לא נוח לכם, אז אתם מבקשים להוקיע משהו בלי סיבה אמיתית מלבד העובדה שזה יפריע לכל הסדרה, דבר שמעולם לא קרה קודם‬.

    אהבה צריכה להיות נושא בסדרה לא רק משום שהיא ראויה להסבר ולהצגה טובה בסדרה שמחנכת את הדור הבא, אלא גם כי היא נושא חשוב ויפה בפני עצמו. אני לא מבין איך הפכתם נושא כמו אהבה למושגים הבזויים שלכם, כמו: בגידות, מתח מיני וסקס.

    אהבה יכולה להיות הרבה דברים והאנטי שאתם מציגים כלפיה רק ממחיש שאתם פגועים מהנושא ואינכם מסוגלים להרחיב את האופקים ולראות שיש צדדים יפים לאהבה, כמו להיות שם בשביל האחר, לאהוב מבלי לצפות למשהו בחזרה, או אפילו הדבר הפשוט ביותר – כמו להחזיק ידיים או לתת נשיקה למישהו.

    מבייש אותי שהאנשים שאספתי סביבי בקהילת האתר כל כך אנטי אהבה.

  3. אני מסכים עם היטמן,ואני עצמי גם פגוע מאהבה,אבל אני יודע שזה יכול להוסיף. מעבר לזה שהבחורה מכירה או אוהבת את אש(לפי מידע מסוים שנחשף) ולכן יש כבר כפל מקרים.

  4. מה שאמרת היטמן כבר קיים, אמנם לא אהבה מהסוג שאנחנו דנים עליו אבל כן אהבה בין חברים, בין בני אדם לפוקימונים והכל. זה הצד היפה של האהבה. אם נכניס לדמויות הראשיות אהבה מהסוג שאנחנו מדברים עליו זה באמת יכול להרוס.

  5. היטמן, לא חוסמים כלום, פשוט לא רוצים שאש יפסיק לנסות לעבור את הליגה כי הוא התאהב במישהי ואז הוא בורח מההפקה ועובר לגור בנפאל בהרים עם אהובת ליבו ועשרה פוקימונים.

  6. נראה שב x y לאש תהיה חברת ילדות מהעבר כמו שהראו בטריילר שקוראים לה סרנה אז יש סיכוי שיהיו לה רגשות אהבה כלפי אש

  7. אוקי אני חושבת שאם כבר אהבה אז אהבה שתיהיה חודש חודשיים ואז תתפרק בגלל משהו מצחיק ומטומטם ככה זה טוב

  8. בשום אופן לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. יש לי שני דברים להגיד אחד:לדעתי היטמן צודק כל עוד זה לא חוצה גבולות ודבר שני:היטמן אל תידאג גם אם המאריצים בארץ אטומים (לרעיונות חדשים) יש את המעריצים בחו"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *