סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדריך לשחקן המתחיל / פרדי

הרבה שחקנים חדשים ו-ותיקים נתקלים בבעיה במשחקי הוידאו של פוקימון והיא שנדמה כי כולם מנצחים אותם. זה נראה כאילו לא משנה מה השחקן עושה, היריב פשוט חזק יותר וכתוצאה מכך, הוא מנצח את הקרב בקלות. מה עושים נגד זה? הנה הפתרון!

1. בחירת פוקימונים:

חשוב להבין כי לא כל שישה פוקימונים מהווים שישייה טובה. לא לכל שישיה פוקימונים יש פוטנציאל להוות שישייה טובה. למעשה, יש פוקימונים שלא טובים באף שישייה. כאשר אתם בוחרים פוקימונים לשישייה, חשוב להגדיר מטרה לפוקימונים שלכם ולבנות אותם בהתאם. אם יש בכך צורך – בחרו קודם מטרה ורק לאך מכן הכניסו פוקימון אשר מתאים למשבצת זו. לרוב הפוקימונים יש נתונים המתאימים לתפקידים מסויימים.

לדוגמה: לפוקימון גנגר יש מהירות גבוהה והתקפה מיוחדת גבוהה מאוד ולכן סביר להניח שנרצה להשתמש בו על מנת לגרום לנזק גדול ליריב ובמהירות. מצד שני, לגנגר יש מעט נקודות חיים והגנות לא טובות. הוא אינו פוקימון הגנתי טוב. גנגר מתקשה לשרוד מתקפות אשר סופר אפקטיביות עליו ופעמים רבות גם מתקפות שאינן סופר אפקטיביות עליו ולכן, אין טעם לנסות ולאמן גנגר לתפקיד הגנתי.

דוגמה אחרת היא הפוקימון בליסי שלה יש המון נקודות חיים ויכולת הגנתית מעולה בפני מתקפות מיוחדות, אך יכולות התקיפה שלה אינן טובות במיוחד. על כן, רצוי להשתמש בה לתפקיד הגנתי.

לסיכום נושא זה: לפוקימונים יש יתרונות וחסרונות. לא כל פוקימון יכול לנצח כל דבר. אבל לכל פוקימון יש צורות מסויימות שבהן הוא פשוט טוב יותר מאשר בצורות אימון אחרות שלו.

– – – – –

2. אימון EV ובחירת IV:

החל מדור זה, לEV ניגשים בעזרת ה"סופר טריינינג". EV הן נקודות מיוחדות אשר משפיעות על הסטטים של הפוקימון שלכם. ניתן לאמן אותן במספר דרכים: החל מקרבות בעשב ועד לשימוש בסופר טריינינג בפוקימון XY.

במה תורם הEV? לכל פוקימון יש את היכולת לצבור עד 510 נקודות כאלו בסך הכל, ועד 255 נקודות כאלו בכל סט מסויים. המטרה היא להשתמש בנקודות הEV על מנת להתאים את הפוקימון בצורה טובה יותר לתפקיד אותו הגדרתם לו.

אם נחזור שניה לדוגמה של גנגר, אז הסטטים שאתם רוצים לנצל אצל גנגר הם המהירות שלו וההתקפה המיוחדת שלו. לכן כאשר מאמנים EV, רצוי שתשקיעו את מירב האימון בנתוני התקפה מיוחדת ומהירות. זאת על מנת להפוך אותו לכמה שיותר מהיר וכמה שיותר חזק בהתקפה מיוחדת. אין טעם לחזק את גנגר לדוגמה בהתקפה רגילה, פשוט כי הוא פשוט לא טוב בסטט הזה. כנ"ל בנוגע לנתוני ההגנה הלא מספיק גבוהים שלו.

בנוגע לIV: אלו הן נקודות ייחודיות לפוקימון אשר אינן ניתנות לשינוי. יכולות אלו קבועות מהרגע בו הפוקימון נתפס. הן יכולות להשפיע על הסטטים השונים שלו. לכל סטט יכולות להתווסף עד 31 נקודות IV לאותו סטט. על מנת לצבור IV ישנן טכניקות רבייה. במקרה של גנגר: אם לגנגר יש נקודות IV גבוהות בהתקפה מיוחדת ובמהירות, זה יעזור לו. כמובן, בניגוד לEV, הIV אינן באות על חשבון אחרות, לכן פוקימון עם כמה שיותר IV נחשב משובח יותר.

– – – – –

3. בחירת טבע מתאים:

לפוקימונים יש אופי. האופי שלהם יכול להיות מאוד לא רלוונטי, אך לפעמים יכול להפוך את הקרב. בעוד שאופי (או "טבע") מסויים יכול להעיד על פוקימון אגרסיבי יותר, אופי אחר יכול להציג פוקימון שקט ורגוע יותר.

טבלת הטבע: http://pocketmonsters.co.il/?p=32791

כפי שניתן לראות, סוגי טבע מסויימים הם "ניטרליים" יותר, הם אינם משפיעים על אף סטט, בעוד שסוגי טבע אחרים נותנים תוספת לסטט מסויים – בתמורה להורדה מסטט אחר. מדוע זה חשוב? כי אם ניקח את הפוקימון גנגר לדוגמה, אז נבנה את גנגר על התקפה מיוחדת ומהירות. אלו הם הסטטים הבולטים שלו ואיתם הוא טוב. על כן, ייתכן ונעדיף טבע אשר יתן יתרון לאחת התכונות האלו, בתמורה לתכונה שלא אכפת לו לאבד. התכונה שהכי נוח לנו לאבד בגנגר היא ההתקפה הרגילה שלו. פשוט כי הוא אינו משתמש בה. על כן, סביר להניח שאם נרצה לאמן גנגר טוב, נבחר אחד בעל טבע Modest (מחזק התקפה מיוחדת, מחליש התקפה רגילה) או Timid (מחזק מהירות. מחליש התקפה רגילה).

– – – – –

4. בחירת יכולת מתאימה:

החל מהדור השלישי, פוקימונים זכו למשהו נוסף מעבר להתקפות שלהם – יכולת. אותו נושא שודרג בדור החמישי כאשר נוספה יכולת "עולם החלומות" או בשמה המוכר יותר היום – יכולת נסתרת. היכולת המיוחדת של פוקימון יכולה להיות חזקה ולהפוך אותו לשחיק. ישנם פוקימונים בעלי כמה יכולות טובות, ויש כאלה שיש להם לפחות יכולת אחת טובה והאחרות לא טובות. היכולת צריכה להתאים לבניה של הפוקימון שלכם.

לדוגמה: לגלבנטולה יש שלוש יכולות אפשריות:
Compoundeyes – יכולת הדיוק של פוקימון זה עולה ב 30%.
Unnerve – הפוקימון היריב לא יכול להשתמש בגרגיר שהוא מחזיק.
Swarm – כאשר נקודות החיים של פוקימון זה הן מתחת לשליש, העוצמה של מתקפות החרק שלו מתחזקת ב50%.

אם לדוגמה אנו משתמשים בגלבנטולה אשר משתמש במתקפה "ברק", מתקפה חזקה ובעלת יכולת שיתוק אך בעלת סיכוי פגיעה לא טוב, נעדיף להשתמש ביכולת הראשונה, כך שהסיכוי לפגוע במתקפה זו יהיה גבוה.

– – – – –

5. בחירת סט מתקפות:

כאן מגיעה הנפילה של מאמנים רבים. שחקנים אשר רגילים לשחק רק במשחק של פוקימון, רגילים לכך שמתקפות שעושות נזק זה כל מה שצריך כדי לנצח. הם חושבים שכמה שיותר נזק – יותר טוב. ובכן, במשחק התחרותי אמנם יש חשיבות גדולה מאוד לנזק, אך זה רחוק מרחק שנות אור מלהיות כל מה שחשוב. בדרך כלל לפוקימונים יש מגוון התקפות אותן הם מסוגלים ללמוד. אם בלימוד עצמאי, אם בעזרתם TM\HM, אם בעזרת רבייה או כל דרך אחרת. אז כיצד יודעים מה כדאי לבחור ומה לא?

מתקפות צריכות לבוא בהתאם ל2 דברים:
א. ההתאמה של הפוקימון – כלומר, שימוש יעיל בכוח של הפוקימון. אם מדובר בגנגר דוגמה: תרצו לתת לו מתקפות הפועלת על התקפה מיוחדת ואשר עושות כמה שיותר נזק. אם מדובר בפוקימון הגנתי, ייתכן ותעדיפו מהלך מרפא חיים, מהלך אשר פוגע בסטטוס של היריב או מהלך אשר מגן עליכם מנזק.
ב. התאמה של שישייה, כלומר, לעיתים פוקימון ישתמש במתקפה כמו "ספייקס" אשר לא עושה נזק ישיר ברגע השימוש אך תעשה נזק בהמשך המשחק לפוקימונים של היריב, או לחילופין שימוש במסכים לדוגמת אשר יקטינו את הנזק אשר אתם מקבלים ממתקפות היריב.

בנוסף, חשוב לציין כי כאשר פוקימון משתמש במתקפה אשר מתאימה לסוג שלו מקבלת ממנו תוספת כוח. תוספת זו מוכרת כSTAB. לסיום, חשוב כי המתקפות יתאימו לפוקימון ואף יתנו לו יכולת מסויימת להתנגד לפוקימונים אשר חזקים כנגדו.

– – – – –

6. התאמה לשישייה:

נניח ויש לכם את הידע להרכיב שישה פוקימונים חזקים. האם כאן סיימתם? לא. אתם רחוקים מלסיים. שישייה אשר מבוססת על שישה פוקימונים חזקים, אינה בהכרח שישייה חזקה. על מנת ששישייה תהיה חזקה, יש צורך בסינרגיה בין הפוקימונים השונים. שישייה טובה היא שישייה שיודעת להתכונן כנגד כמה שיותר דברים שונים. ברור כי אף שישייה אינה יכולה לתת מענה מושלם להכל. אך שישיות מגוונות ומסודרות הן בעלות יכולת התמודדות גבוהה. שישייה צריכה שתהיה לה גם היכולת לתקוף וגם היכולת להתגונן. רצוי שלצוות שלכם יהיו טייפים שונים על מנת לאפשר לה לתת מענה למתקפות מסוגים שונים ועל מנת לקבל יתרון על כמה שיותר סוגים שונים. חשוב לציין כי אין דבר כזה "שישייה בלתי מנוצחת". כל שישייה אפשר לנצח. כל שחקן אפשר לנצח. זה תלוי אך ורק בכם.

– – – – –

7. הכרת שישיות יריב ופיתוח יכולת משחק:

כמו כל משחק, גם בפוקימון, אין שום דבר חשוב כמו נסיון. ככל שתשחקו יותר, תכירו יותר שישיות של יריבים, תכירו יותר "טריקים" ויותר בניות של פוקימונים. כך תדעו לחזות בצורה טובה יותר מה היריב עומד לעשות ותדעו להגיב בצורה הטובה ביותר. כך שגם אם השישייה שלכם מעולה ואתם ממשיכים להפסיד, אל חשש. חשוב ללמוד מההפסדים ולא לצאת בתחושת "באסה", כי בסך הכל כולם מפסידים בשלב כזה או אחר. השתדלו לראות מה היריב עושה כנגדכם. אל תסתפקו בלהפסיד אלא נסו לחשוב מדוע הפסדתם. היכן בדיוק היה המהלך שנתן ליריב את המשחק או לחילופין – מה החור בשישייה שלכם שאותו הצליח היריב לנצל על מנת לקחת את הנצחון.

– – – – –

אתם לא בטוחים לגבי פוקימון מסויים? אתם רוצים לאמן משהו ולא יודעים איך? לשם כך בנדיטו קיימים:
http://www.banditto.co.il/forum/index.php

פוסטים קשורים

19 תגובות

  1. יפה מאוד פרדי! אלה באמת כל הטיפים לשחקן מתחיל תעקבו אחרי הטיפים האלה שחקו הרבה, עוד משהו חשוב זה לא לנסות להפוך עכבר להר ולהתחיל לנסות להפוך את פידג'יוט למלך הOU הלא מעורער שאתם רק מתחילים מומלץ לשחק בפוקימונים הקלאסים והתחרותיים יותר שמתחילים קצת לעשות כל מיני ניסוים או לפחות לתת לשחקן מנוסה לעשות לכם את הבילד

  2. תודה רבה אלעד!
    הרבה אנשים חוששים להכנס לעולם הוייפיי התחרותי כי הם מפחדים להפסיד.
    לכל אותם אנשים אני אכתוב כאן.. מה בעצם אתם מפסידים? כסף? בריאות? מעמד? שני השלקנים נהנים מהמשחק ובס יש מנצח ויש מפסיד. אבל המפסיד בעצם לא הפסיד דבר. הפסיד קרב שתמיד תהיה לו הזדמנות נוספת לנצח.

  3. ובנוסף לכך תמיד שאתם מפסידים לשמור את סירטון הקרב כדי לצפות בו וללמוד להבא מה הייתה הטעות שלכם

  4. אבל הכול רשום ממזמן בפורום זה אותו דבר אבל זה עזר לי תודה.

  5. תודה זה מאוד עוזר לי אני רוצה להתחיל לנסות קרבות ווייפיי אבל לא ידעתי איך כדאי לי לבנות שישיה.

  6. בנוסף לידע העצום שלו, פרדי יכול גם לעזור לשחקנים מתחילים בבניית שישיות. אותי למשל הוא לימד כמה טריקים מהותיים ונתן לי פוקימונים כמו לטיאס, וולקארונה ודרטיני.

  7. אפשר להגיד שזה המדריך לשחקן הבינוני שרוצה להיות הכי טוב כמו שאף אחד לא היה *גיטרה* לתפוס אותם היא משימתו, אימונם הוא תוצאתו!
    לא, באמת, הדבר החשוב היחיד פה בשביל לעבור את המשחק בהצלחה הוא החלק הראשון. בליגה לא אכפת לאף אחד מה האוואליואיישן וליו שלך.

  8. יואב.. הכוונה היא לשחק ברשת. לא צריך כלום מזה כדי לעבןר את הליגה.

    חסויה יקרה..זו אכן כתבה מבנדיטו. אני והיטמן חבריםמטובים וכמו שאני מפרסם חופשי לינקים לכתבות שלו.. גם הוא עושה כפה ושם לשלי.

    וכן חברים.. בבנדיטו נשמח לעזור לכם עם בילדים או אפילו עם הפוקימוניפ עצמם.

  9. חמש כל כך נכון, נגיד SAND ATTACK זה ממש טוב וזה לא עושה נזק, אם אתה משתמש בזה על פוקימון שהיכולית הנסתרת שלו היא לא KEEN EYE זה יוריד מאוד את הדיוק ואז יהיה סיכוי דיי קטן שהוא ייפגע ביריב (אלא אם הוא משתמש במתקפות שחייבות לפגוע כמוaura sphere או איך שלא קוראים לזה)
    ונגיד Leech Seed זה כל תור גונב חיים מהפוקימון של היריב
    Disabled נגיד אם יש לפוקימון מתקפה ממש חזקה אפשר למנוע ממנו להשתמש ממנה אם משתמשים בזה אחרי שהוא השתמש בה (אבל זה רק לכמה תורות)
    ויש איזה מתקפה שאני לא זוכר איך קוראים לה שעושה שכשהפוקימון שלך מת גם של היריב מת
    וMetronome אני חולה על זה זה עושה מתקפה אקראית
    Transform זה הופך לפוקימון של היריב אבל רק דיטו מיו יכולים ללמוד עם זה וSmearlge או איך שלא קוראים לו עם Sketch
    Mirror move זה משתמש במתקפה האחרונה שהיריב השתמש.
    Encore זה ההפך מDisabled זה עושה שהיריב יכול להשתמש רק במתקפה האחרונה שהוא השתמש בה לכמה תורות.
    ויש עוד הרבה

  10. אף פעם לא הבנתי איך לדעת איזו מתקפה היא מתקפה רגילה ואיזו היא מתקפה מיוחדת

  11. אני חושב שצריך מהיותר בסיס כמו באיזה התחלתי להתחיל מכל מחוז איזה מתקפות להשעיר ואיזה להוריד וכן ההלאה אבל גם זה מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *