סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדריך ליבות טובות / נתי

הקדמה

הידעתם? המדריך שהכי הרבה שחקנים מחפשים בפוקימון הוא "איך לבנות קבוצה". אנשים פשוט רוצים נוסחה שכתוב בה "טייפלוז'ן + ופוריאון + גנגר = ניצחון". לצערינו, המשחק לא עובד ככה, וטכניקה שתנצח אויב אחד, תתמוטט כמו מגדל קלפים מול שחקן אחר. מה הסיבה? ובכן, יש יותר מדרך אחת לבנות קבוצה טובה! ומהי קבוצה טובה? זו קבוצה שיכולה לנצח הרבה קבוצות אחרות, ולזה אנחנו שואפים. אז קודם כל, צריך שהקבוצה שלך תורכב מפוקימונים שעובדים אחד עם השני.

סינרגיה

סינרגיה היא פעולה משותפת של שני גורמים או יותר הנותנת תוצאה טובה יותר מצירוף פעולות כל הגורמים בנפרד. שיתוף פעולה בין שתי קבוצות. סינרגיה היא המדד לכמה טוב שני פוקימונים עובדים טוב יחדיו. זה חלק מאוד חשוב בבניית קבוצה, כי זה מה שמפריד בין קבוצה שמורכבת מפוקימונים אקראיים לבין קבוצה טובה שבה הפוקימונים שייכים אחד לשני. בקבוצה שבה אין סינרגיה טובה – סביר להניח שפוקימון אחד יכול לנצח את הקבוצה כולה, או שפוקימון אחד יכול לחסום את הקבוצה כולה בגלל שבקבוצה אין משהו שמכסה את החסרונות של כל פוקימון. לעומת זאת, בקבוצה שבה הסינרגיה טובה – תוכלו לעשות Sweep יפהפה, או לעשות Wall לקבוצות שלמות בקלות. ישנם שני סוגים של סינרגיות: סינרגיה באמצעות סוג וגם סינרגיה באמצעות Check & Counter. כאשר יש לכם שני פוקימונים שהסינרגיה ביניהם מעולה, יצרתם "ליבה".

סינרגיה באמצעות סוג

זו סינרגיה שנוצרת עקב חולשות וחסינויות של סוגים של שני הפוקימונים. כאשר פוקימון אחד חלש לסוגים מסויימים, השני חסין בפני הסוגים הללו, ולהפך. כך נוצר מצב שבו תוכלו להחליף בין שני הפוקימונים בקלות ובחופשיות מבלי לחשוש מלקבל נזק אפקטיבי.

דוגמה אחת לליבה שנוצרת על ידי סינרגיה של סוגים היא היטראן ו-וינאזור. לוינאזור יש ארבע חולשות: מעופף, אש, קרח ועל-חושי. שימו לב שהיטראן חסין לגמרי בפני אש, והוא עמיד בפני השלושה האחרים. לעומת זאת, היטראן חלש למים, לחימה, ואדמה. באותה נשימה, וינאזור אמנם מקבל נזק נייטרלי מפני אדמה, והוא עמיד בפני לחימה ומים. המצב הזה מאפשר לשחקן להחליף בין שניהם בחופשיות, ולעשות לחץ בצורה של סוג על האויב, סינרגיה כמעט מושלמת של סוגים.

סינרגיה באמצעות Check & Counter

זו סינרגיה מסוג אחר שמנצלת את הידע של השחקן בנוגע לבעיות שבהם ייתקל כל אחד מהפוקימונים שלו. Check הם קבוצת הפוקימונים שהפוקימון שלכם יכול לנצח בלי בעיה, וCounter הם קבוצת הפוקימונים שמהווים בעיה לפוקימון שלכם. ליבה טובה היא סינרגיה בין שני פוקימונים שרשימת הCheck & Counter שלהם כמה שיותר הפוכה זו מזו. המטרה של כל פוקימון היא לנצח את מה שעושה בעיה לפוקימון השני בסינרגיה, וככה לתת לחבר הצוות למלא את התפקיד בתור תוקף שאין מה שיעצור אותו, או מגן ששום דבר לא חודר אותו.

הקומבינציה של טאלונפליים ושל מגה גרידוס היא הליבה עם הסינרגיה הכי מוזרה עבור שחקנים חדשים שלא מבינים בתחום. הרי שניהם סובלים ממתקפות חשמל, וסינרגיית הסוגים ביניהם גרועה. לעומת זאת, הסינרגיה של הCheck & Counter שלהם כמעט מושלמת. מגה גרידוס הוא פוקימון מפחיד שיכול לתת ביס להרבה פוקימונים במטה. הבעיה שלו נובעת בעיקר מפרות'ורן, סקארמורי, קלדאו וכו'. טאלונפליים יכול לסייע לגרידוס על-ידי ניצחון מוחץ של כל אלה על-ידי מתקפות הSTAB שלו. בהתאם, טאלונפליים ידוע בהיותו עוף "דורס" בלשון המעטה, שיכול לנצח המון אויבים, רק חבל שהוא נעצר על ידי היטראן, טיירניטאר, היפודון, וכו'. כאן נכנס מגה גרידוס, שיכול לכסות את כל אלה גם-כן עם הסטים הגנריים שלו. הדינמיקה בין שניהם מאוד קלה להבחנה ברגע שמסתכלים על מה שיכול לעצור כל אחד מהם.

בניית ליבות

הדבר הראשון שצריך לדעת כשבונים ליבה זה לבדוק בנוסף לסוגים גם מי הם הפוקימונים שמהווים בעיה עבור כל פוקימון, ואם יש פוקימון שמשותף לשניהם אף-על הסוגים, הרי שזה לא סינרגיה טובה.

דוגמאות לליבות טובות

דוגמאות לליבות התקפתיות:

 

Keldeo @
Ability: Justified
EVs: 252 SpA / 4 SpD / 252 Spe
Timid Nature
– Substitute
– Calm Mind
– Scald
– Secret Sword

Metagross @ Metagrossite
Ability: Clear Body –> Tough Claws
EVs: 252 Atk / 4 Def / 252 Spe
Jolly Nature
– Meteor Mash
– Earthquake / Hammer Arm
– Ice Punch / Pursuit
– Zen Headbutt

הליבה הזאת מתפקדת בתור מוחץ פיסי, ומוחץ מיוחד. שילוב טוב בין השניים יכול להביא את שלב "אמצע המשחק" מאוד מהר, ולעשות נזקים כבדים לשדה של האוייב לפני שהוא הספיק לראות את השטח. אמנם סינרגיית הסוג לא בשמיים, אבל יש פה סינרגיית Check & Counter נהדרת. מגה מטאגרוס עשוי לחשוש מפני מגה סייבליי, סקארמורי, מנדיבאז, מגה סיזור ובישארפ, הם כולם משקשקים מפחד כאשר קלדאו הוא זה שעומד מולם. במקרה הכי גרוע, הוא מנצח כל אחד מאלה שציינתי לפחות ב-2 מכות, וזה מאפשר לו להשתמש בSubstitute על מנת לחזק Calm Mind פעם או פעמיים (תלוי בצעדי היריב), ומאפשר לך לתקוף ללא פחד את היריב. לעומת זאת, קלדאו שם ברקס למראה וינאזור, אמונגוס, לטיאוס, ולטיאוס, וכידוע אף אחד מהם לא מקווה לפגוש את נחת זרועו של מגה מטאגרוס. בעיקרון המטרה של הליבה היא לתת לקלדאו לעשות Calm Mind כדי לנקות כמה שיותר איומים לאויב, וכשעבודתו נעשתה בהצלחה, מטאגרוס יוצא בMID-GAME ופשוט מנקה עם היריב את הרצפה. אבל אם היריב משחק בקבוצה הגנתית יותר, ומשתמש בליבות כמו למשל Venusaur + Heatran, אפשר להשתמש במטאגרוס בתור Wall-Breaker שיעיף את הליבה ההגנתית וירשה לקלדאו להחליף פנימה בלי לחשוש יותר מאף פוקימון של האויב. שימו לב שגם הליבה הזאת לא מושלמת ויכולה להיעצר על-ידי טאלונלפיים או מגה ספטייל, ואתם חייבים שיהיה לכם Check אחר כנגד אזומריל!

 

Gallade @ Galladite
Ability: Justified
EVs: 252 Atk / 4 Def / 252 Spe
Jolly Nature
– Swords Dance
– Zen Headbutt
– Close Combat
– Knock Off / Shadow Sneak / Ice Punch

Diggersby @ Life Orb
Ability: Huge Power
EVs: 252 Atk / 4 Def / 252 Spe
Adamant / Jolly Nature
– Swords Dance
– Return
– Quick Attack
– Earthquake

הליבה הזאת נותנת דגש אדיר על הסוויפר שהוא מגה גאלייד. יש לו מהירות שאי אפשר להתעלם ממנה, ואם הוא מנצל Swords Dance אחד, מה שיעצור אותו יהיה רק Priority. המובפול שלו מאפשר לכם לשנות את הסט איך שתרצו, כדי לכסות בדיוק את מה שאתם חושבים שמאיים עליכם. ולמרות כל הכיף, יש פוקימונים שגאלייד לא יכול עליהם, כמו מגה סייבליי, מגה סלוברו, לאנדורוס, או קלפייבל עם Unaware. מבחינת סינרגיית סוגים, הליבה לא רעה בכלל, דיגרסבי חסין בפני רוח, בזמן שגאלייד יכול לקחת בערך כל מתקפת לוחם במשחק, כל עוד היא לא מחוזקת. דיגרסבי עם Swords Dance + Life Orb יכול למשוך ולחסל כל מה שגאלייד לא אוהב להתעסק איתו, ולכן מבחינת סינרגיית Check & Counter הליבה כמעט מושלמת. הם שניהם מכסים כל מה שהשני לא רוצה להתעסק איתו! כל מה שחסר עכשיו זה Revenge Killers מאוד מהירים כדי להיפטר ממגה לופאני, מגה ספטייל, וטאלונפליים. לאנדורוס עם צ'וייס סקארף למשל יהיה דוגמה נהדרת. כך גם רוטום Wash שמכסה את הנאמר (פרט לספטייל).

דוגמאות לליבות הגנתיות

Heatran @ Leftovers
Ability: Flash Fire
EVs: 248 HP / 204 SpD / 56 Spe
Calm Nature
– Lava Plume
– Toxic
– Protect
– Earth Power / Taunt

Ferrothorn @ Leftovers
Ability: Iron Barbs
EVs: 252 HP / 88 Def / 168 SpD
IVs: 0 Spe
– Stealth Rock
– Gyro Ball / Power Whip
– Leech Seed
– Protect / Thunder Wave

Zapdos @ Rocky Helmet / Leftovers
Ability: Pressure
EVs: 248 HP / 216 Def / 44 Spe
Bold Nature
– Hidden Power Ice
– Volt Switch / Thunderbolt
– Roost
– Defog / Heat Wave

פרות'ורן מסוגל לבצע מה שמגה וינאזור מבצע בסינרגיה שלמעלה, לקחת מתקפות מים וקצת אדמה. זאפדוס היא המפתח בליבה הזאת: לוקחת כל מתקפת אדמה או לוחם ששני האחרים שונאים, בזמן שהחולשה שלה לקרח מכובה על-ידי השניים האחרים. מה המטרה של הליבה? לחסום כל-דבר נפוץ במטה, בעיקר מגה סיזור, לטיאס, לטיאוס, טאלונפליים, ולאנדורוס. אך שימו לב, ממש כמו רוב בליבות, גם זאת לא מושלמת, ויכולה להיהרס על ידי מגה הרקרוס. גם מגה גאלייד שבוחר בIce Punch עשוי לגרום לצרות, וכדאי שיהיה לכם עם מה לחסום אותו. קיורם -B יכול עם שני ICE BEAM להרוג את פרות'ורן, אז זהירות גם מזה. אמנם טאלונפליים לא נכנס לליבה, אבל הוא מתאים כדי לטפל בכל הבעיות המוכרות לליבה הזאת.

Sableye @ Sableite
Ability: Prankster
EVs: 252 HP / 252 Def / 4 SpD
Bold Nature
– Will-O-Wisp
– Foul Play
– Knock Off/Taunt
– Recover

Tentacruel @ Black Sludge
Ability: Liquid Ooze
EVs: 252 HP / 236 SpD / 20 Spe
Calm Nature
– Acid Spray
– Scald
– Knock Off
– Rapid Spin

Jirachi @ Leftovers
Ability: Serene Grace
EVs: 252 HP / 136 SpD / 120 Spe
Careful Nature
– Stealth Rock/Wish
– Body Slam
– Iron Head
– U-turn

למה לדעתכם הליבה הזאת עובדת? מה דעתכם על סינרגיית הסוגים כאן? וסינרגיית הCheck & Counter? האם הייתם משנים משהו בסטים שלהם? האם אתם חושבים שיש פוקימון שבוודאות יעשה בעיות לליבה הזאת? מה הייתם מציעים למי שנתקל בבעיה הזאת?

הנה דוגמה לסינרגיה שגויה: 

סקארמורי ובליסי נשמעים כמו צמד טוב, נכון? אבל החל מדור 4 הם נתקלו בבעיה מאוד חמורה; אינפרנייפ! וזאת בגלל שClose Combat יחד עם Overheat מחסלים את סקארמורי ובליסי, יחד עם רשימה ארוכה של פוקימוני פלדה שהיו נפוצים באותה תקופה. זו הסיבה שכמעט כל הקבוצות היו מריצות גם גנגר עם Substitute באותה הליבה!

לסיכום

ברגע שאתם יודעים איזו ליבה אתם רוצים, קל מאוד להרכיב קבוצה סביבה, מכיוון שאתם כבר יודעים מה לחפש, אתם יודעים איך הליבה עובדת, ואתם יודעים מה בעייתי בסינרגיה, איזה פוקימון יכול לעשות בעיות, ויודעים לחפש את הפוקימונים שיפתרו לכם את הבעיות האלה. לכן ליבה אחת בדרך-כלל תספיק לבניית הקבוצה כולה.

אתם מוזמנים להשאיר את השאלות שלכם, את התגובות שלכם ואת הליבות שאתם בניתם.

פוסטים קשורים

20 תגובות

  1. מדהים, הנה ציטוט של אדם דגול:

    "יכולים להיות לך מאה לוחמים שכל אחד מהם חזק כשלושה, אך כמו מגדל מגדל קלפים, זה לא משנה כמה כל קלף יציב, עם הם לא יוכלו לעבוד יחד הכול יתפרק"

    מה אתה אומר על אגרון ואלאקאזם? זה נשמע הגיוני?

  2. אז לדעתך נגיד יכול ללכת Ludicolo וגודרה כי פרדי אמר לי שLudicolo מתאים לצוות גשם וישמח שתעזור לי לעשות

  3. אני מריץ סקארמורי וצ'נסי ואני לוקח בחשבון שאם יש אינפרנייפ אני אבוד…
    פשוט אין אינפרנייפ בכל שישיה אז זה קורה פעם במלא זמן…..
    אבל זה נכון אני חייב לסדר את השישיה שלי בצורה שיהיה מישהו שטוב לצד מישהו אחר.

  4. אחלה הצעות ומי שחושב לעומק היה מגיע לזה לבד, אבל מה שכן
    זה מחדד לך את המחשבה ואת האסטרטגיה.
    למה אתם מנהלי האתר לא מפרסמים את המשחקים החדשים הערוכים על בסיס אר פי ג'י
    שהם ממש מצויינים באנימציה הם קרובים לרמה של שש.

  5. זה בערך הבייסיק של הכנת קבוצה סך הכל רואים שאתה מבין בכללי וזה בערך כל מה שצריך לבניית קבוצה סבירה

  6. זה הבייסיק של הרכבת צוות תחרותי ברמה גבוהה. צר לי להודיע … אבל 90% מהשחקנים בארץ לא באמת יודעים את זה.

  7. שישייה שנראית לי טוב מגה סוואמפרט צ׳אריזרד וינוזאור בליסי/נידוקינג וסמירגל בשביל מסכלי כניסה מה דעתכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *