סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סט קלפייבל / נתי

סוג: פיה

יכולת: Cute Charm / Magic Gurad / Unaware
היכולת Cute Charm גורמת ליריב ממין הפוך להתאהב בקלפייבל אם הוא פוגעים בה באופן פיזי. Magic Guard למעשה מגן על הפוקימון מכל נזק עקיף. זה אומר שאם קלפייבל תהיה מורעלת, שרופה, תהיה סופת חול או שלג, היא לא תאבד חיים. יותר מזה, אם תכניסו אותה פנימה בזמן שיש על המגרש Stealth Rock, היא גם לא תאבד חיים. זה פנטסטי. היכולת Unaware מתעלמת לחלוטין מהסטטוסים של האויב בזמן שהיא תוקפת. זה אומר שקלפייבל לא שמה זין על כל הCalm Mind של סייבליי.

נתונים –
חיים: 95
התקפה: 70
הגנה: 73
התקפה מיוחדת: 95
הגנה מיוחדת: 90
מהירות: 60

הנתונים שלה לא מרשימים, אז למה בכלל להשתמש בה? בגלל השילוב של הנתונים, הסוג, והיכולת! פיה הם חסינים בפני דרקונים, היא גם עמידה בפני לחימה, חרק ואופל. אבל היא סופגת הרבה מכות נייטרליות מהרבה סוגים. מה גם שהסטטוסים שלה בינוניים. מה כל כך טוב בה? ובכן, היא מסתמכת על היכולת שלה – Magic Gurad שמנטרלת Will-o-wisp, Leech Seed, Toxic, Stealth Rock, Spikes ועוד.

הסט:
Clefable @ Leftovers
Ability: Magic Guard
EVs: 252 HP / 252 Def / 4 SpA
Bold Nature
IVs: 0 Atk
– Calm Mind
– Soft-Boiled
– Moonblast
– Flamethrower / Focus Blast

איך זה עובד?
למעשה, קל מאוד להבין איך זה עובד: המטרה הסופית שלכם היא לבצע פעמיים Calm Mind. יחד עם Leftovers ועם Soft Boiled, אתם על הדרך הנכונה לעשות ליריב שלכם חיים קשים מאוד. אחרי Calm Mind אחד, ההתקפה המיוחדת תהיה 340, וההגנה המיוחדת תהיה 324. במצב הזה, לקלפייבל יש 394 חיים יחד עם 269 הגנה, שזה מאוד יציב וחזק יחסית. יחדיו עם הגנה מיוחדת כמעט בלתי-חדירה כעת. אחרי Calm Mind שני, קלפייבל מגיעה למצב כמעט מושלם לגמרי, שבוא היא יכולה לשרוד כמעט כל מתקפה מיוחדת לא מחוזקת במשחק כולו ההתקפה המיוחדת תהיה 454, בעוד ההגנה המיוחדת תהיה 432! במצב הזה, קלפייבל תוכל גם לתקוף, וגם להגן במקביל!

הנה הנתונים של קלפייבל ברמה 100:
חיים: 394
התקפה: 130
הגנה: 269
התקפה מיוחדת: 227
הגנה מיוחדת: 216
מהירות: 156

מה זה אומר? בואו ואתן לכם דוגמה.

VS

נדמיין שיש לנו בצד אחד קלפייבל שעשתה פעמיים Clam Mind. לקלפייבל הזאת אסור לתקוף. היא עומדת בצד שלכם, ובתור שלה היא פותרת תשחצים בעיתון היומי של סמוגון. למגה פידג'יוט לעומת זאת, יש אינסוף תורות, והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה בכל תור. יש לו 135 התקפה מיוחדת. יש לו 252 EV על התקפה מיוחדת. הוא משתמש בקרן על, שזו מתקפה עם 150 כוח בסיסי, שזה מטורף. ותזכרו, שפידג'יוט מקבל STAB על זה, כלומר, שאת הנזק נכפיל ב1.5. ובואו נגיד שבאורח פלא מדובר שפידג'יוט קסמים, שמסוגל להשתמש בקרן על שוב ושוב בלי לצרוך תור של טעינה.

הקרב נראה אבוד? לא כל-כך מהר! שימו את הנתונים הנ"ל במחשבון נזק, ותקבלו את התוצאה הבאה:
252+ SpA Mega Pidgeot Hyper Beam vs. +2 252 HP / 0+ SpD Clefable: 138-163 (35 – 41.3%) — 75% chance to 3HKO after Leftovers recovery

מה זה אומר?
בעיקרון, בקרב אמת קלפייבל כנראה הייתה מרפאת את עצמה עם Soft-Boiled אחרי כל תור שני. בפועל, המגה פידג'יוט האגדי הזה עושה מקסימום של 41.3% נזק לקלפייבל. וזה לא מזיז לה, שהרי בסופו של התור היא תרפא לעצמה 6.25%. זאת אומרת שבסופו של התור, במצב הכי הכי גרוע שיכול להיות, קלפייבל תישאר עם 35.05% פחות ממה שהיה לה בתחילת התור. בינתיים היא יכולה להשתמש בCalm Mind נוסף על מנת להפחית את הנזק של התור הבא, או לרפא את עצמה מהנזק עם Soft Boiled, או לחילופין, לתקוף ולעשות 76.9 – 90.5% נזק. זאת אומרת, יש לה המון אפשרויות!

עוד אופציה היא לתקוף עם Moonblast שמקבל STAB, ורוצח פוקימונים מסויימים כגון: (מגה) סייבליי, ברלום, קונקלדור, דרגונייט, גאלייד, גרצ'ומפ, מגה גרידוס, קלדאו, (מגה) לטיאוס / לטיאס, מגה לופאני, מנדיבאז וטיירניטאר. המתקפה השנייה שלכם מומלצת בעיקר להיות Flamethrower. מתקפות אש פשוט מחסלות פוקימוני עשב, פלדה, קרח, וחרק, ואלה סופר נפוצים. בין היתר: בישארפ, ברלום, אקסקדריל, קלפקי, קיורם שחור, פרות'ורן, ג'יראצ'י, מגנזון, מאמוסווין, (מגה) מטאגרוס, סיזור, סקארמורי, וגם וינאזור.

אפשר כמובן להחליף את זה במתקפות לוחם שיעזרו לכם נגד בישארפ, צ'נסי, אקסקדריל, פרות'ורן, מגה גרידוס, קיורם שחור, לופאני, מגנזון, מאמוסווין וטיירניטאר. אך זכרו שאתם נותרים בבעיה נגד פוקימונים כמו סיזור למשל, שיכולים לספוג את שתי המתקפות ולהחזיר נזק חזק. שלא לדבר על מטאגרוס למשל, שיכולים להרעיף עליכם מגוון מכות פלדה קטלניות.

שימו לב:
הנזק שקלפייבל תעשה לאויב תלויה ישירות בכמות הCalm Mind שתצליחו להחדיר, ועם מקסימום הגנה פיסית ומקסימום חיים, היא תוכל לשרוד כמעט כל מכה, גם בלי להיות מהירה. מינימום התקפה נדרש למקרה שבו קלפייבל תהיה מבולבלת, או אם תשחקו למשל נגד קלפקי או סייבליי שמשתמשים בFoul Play, אז הנזק יהיה מינימלי. באמצעות היכולת, לא תפחדו לקבל Will o wisp בהחלפה, ואפילו להיפך, אתם תודו ליריב על כך, כי זה כעת הופך אתכם לחסינים בפני הרדמה, ושיתוק.

איך עוצרים את קלפייבל?
את קלפייבל ניתן לעצור במגוון דרכים מאוד בסיסיות, בין היתר באמצעות Taunt, או Whirlwind, או שימוש בTrick.

מצד שני ומהניסיון שלי, אפילו אם תשתמשו בKnock Off נגדה, זה לא יקרב אתכם לניצחון, זה יהיה בזבוז של תור, מכיוון שקלפייבל ממש לא מסתמכת על החפץ שלה, אלא רק נתמכת בו קלות. מהסיבה הזאת אפשר להריץ כמעט כל חפץ על קלפייבל, כולל, למשל Red Card שמעיף הצידה כל פוקימון פיזי שמנסה לגעת בה. מה שמדהים בה הוא שכמעט ולא ניתן לעצור את ההתקפות שלה, למשל אם משחקים נגד צ'סנוט עם Spiky Shield, היא לא תקבל נזק ולא תאבד חיים כתוצאה מכך. היא לא מפחדת לקבל Intimidate, וזה ממש לא מזיז לה אם שורפים אותה. היא יכולה לקחת חלק בקבוצה של סופת חול, שלג, או בעצם כל סוג של קבוצה, כי היא למעשה יכולה לשרוד בכל תנאי.

וזאת הסיבה מדוע זה הפוקימון האהוב עלי!

פוסטים קשורים

15 תגובות

  1. פשששש, אני תמיד חשבתי על קלפייבל יותר בכיוון של קרבות כפולים. אני אנסה אותה ככה ונראה מה יצא. (לעוד מישהו ממש בא את הפיג'יוט קסמים?)

  2. אחלה עריכה, יוסי (:
    לידיעתכם, קלפייבל, הפוקימון האהוב עלי, מנצחת בעצמה קבוצות שלמות. אחרי שני Calm Mind היא מספיק חזקה כדי לנצח פחות או יותר כל דבר.
    היא מרפאת את עצמה, וכל ההתקפות שהיריב עושה לא מזיזות לה.
    אם היריב מנסה להחליש אותה, זה לא ילך לו בגלל Magic Guard.
    ואם הוא מנסה להתחזק, קלפייבל פשוט תהרוג אותו במהירות.

    אני פשוט אוהב לשחק איתה, זה ממש קשה לנצח אותה.

  3. בדקתי אותה עכשיו בשואודון עם הסט הזה, מסתבר ששאודון לא מאפשר לשים לה סופט בוילד.. בא מולי משהו עם וויליון שהרדים אותי בתור הראשון, הספים קוויור דאנס ואיך שהתעוררתי הרג אותי עם הוריקן אחד…

  4. דבר ראשון, היא לומדת Soft Boiled בדור 3, ולכן זה לא יעבוד אם אתה שם לה את היכולת Unaware – אותה היא קיבלה רק בדור 5.
    תשנה את היכולת לMagic Guard, ואז זה יעבוד.

    אם שמים לה Unaware אפשר ללמד אותה Moonlight במקום (רק שזה פחות טוב, כי בגשם, או בסופת חול, למשל זה מרפא פחות)

    היא תמות נגד ויוליון אם אתה משאיר אותה בשטח אחרי שהיא נרדמת. אתה לא אמור לתת ליריב להמשיך להתחזק בזמן שהפוקימון שלך ישן. זה ה-א', ב' של משחק פוקימון, אתה אמור להחליף לפוקימון אחר, שיכול להתמודד עם ויוליון.

    או לחילופין, אם היית מבצע לפחות 3 פעמים Calm Mind, הייתי מצפה שזה יהיה בסדר שקלפייבל עדיין תהיה בחוץ, כי אף פוקימון במשחק לא יכול להישאר ישן בזמן שהיריב מתחזק, ואז לצפות לשרוד לאחר מכן.

  5. בערך כל פוקימון שתוקף במתקפות מיוחדות יהיה ממש חזק אחרי כמה Calm Mind, בעיקר קלפייבל 🙂

  6. רק שקלפייבל לא נלחמת במגה ראיקוזה.
    ואם מוציאים נגדכם סיזור, היא תשרוד את המכה ותהרוג אותו עם Flamethrower.

  7. ואוו מושקע מאוד אני בטוח אשתמש בזה אף פעם לא ידעתי שקלפייבל יכןלה להיות כזאת חזקה

  8. קלפייבל שליטה. ברגע שאתה לוקח את הקאלם מינד הראשון היא הרסנית. אחרי השני היא כבר OP. אחרי השלישי היא ניצחה.

  9. עברו 3 שנים מאז שהכתבה יצאה.
    מושקע בטירוף!
    תעשה כתבה אית בידיוק מחשבים נזק ממתקפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *