סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סטטוסים, EV וIV

ישנם במשחקי הפוקימון שישה סטטוסים: מהירות (speed), התקפה (attack), התקפה מיוחדת (sp.atk), הגנה (defence), הגנה מיוחדת (sp.def), חיים (hp). כל פוקימון ניחן בכל הסטטוסים האלה וככל שהמספר יותר גבוה כך הסטטוס שהוא מסמן הוא יותר חזק.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2012/01/Charmander-fire-type-pokemon-19164013-640-4802.jpg

מהירות (speed): מהירות כצפוי קובעת עד כמה הפוקימון שלך מהיר. דבר אשר בא כדבר שימושי בקרב, כי הפוקימון הראשון שתוקף הוא לרוב הפוקימון המהיר יותר. ישנן מוצרים אשר מגבירים מהירות, אך נושא זה אינו יפרט אותם. ניתן להגביר את המהירות על ידי שימוש במתקפה הנקראת "trick room", מתקפה זו גורמת לכך שהפוקימון האיטי יותר ייתקוף ראשון.

התקפה (attack): התקפה קובעת עד כמה הפוקימון שלך חזק מבחינת תקיפה. סוד הסטטוס הזה מחזק בעיקר את המתקפות הפיזיות של הפוקימון שלך. ככל שיש לפוקימון שלך התקפה יותר חזקה, כך הנזק ממתקפות פיזיות ייגדל.

התקפה מיוחדת (sp.atk): התקפה מיוחדת קובעת עד כמה הפוקימון שלך חזק מבחינת מתקפות שלא נוצרו על ידי מגע פיזי בין שני הפוקימונים. התקפה מיוחדת מחזקת את כל המתקפות המיוחדות שלך. ככל שיש לפוקימון שלך התקפה מיוחדת יותר חזקה, כך הנזק ממתקפות מיוחדות ייגדל.

הגנה (defence): הגנה קובעת עד כמה הפוקימון שלך עמיד בפני מתקפות. הגנה מורידה את הנזק שנגרם לך ממתקפות פיזיות. ככל שיש לפוקימון שלך הגנה חזקה יותר, כך הנזק ממתקפות פיזיות יופחת.

הגנה מיוחדת (sp.def): הגנה מיוחדת קובעת עד כמה הפוקימון שלך עמיד למתקפות מיוחדות. הגנה מיוחדת מורידה את הנזק שנגרם לך ממתקפות מיוחדות. ככל שיש לפוקימון שלך הגנה מיוחדת יותר חזקה, כך הנזק ממתקפות מיוחדות יופחת.

חיים (hp): כמה חיים יש לפוקימון שלך. חיים מעלה את סיכויי הזמן של הפוקימון שלך בקרב. ככל שיש לפוקימון שלך יותר חיים, כך סיכוי האפשרות של הפוקימון שלך להשאר בקרב ייגדל.

לבירור הסטטוסים של הפוקימונים, לחץ כאן: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/List_of_Pok%C3%A9mon_by_base_stats

EV:
יש לו אפשרות להוסיף לפוקימון שלך נקודות לסטטוס. כל פעם שאתה מנצח פוקימון, אתה מקבל נקודות ev. אתה יכול לקבל עד 510 נקודות EV אצל כל פוקימון שלך. כמו כן, אתה יכול לקבל עד 255 נקודות EV לכל סטטוס. ישנן דרכים להגדיל את מספר הEV שאתה מקבל, והן:
1. להשיג חפץ שנקרא Macho Brace שמאט אותך, אבל מכפיל לך את כמות הEV אתה מקבל.
2. ישנם ויטמנים המעלים לך 10 נקודות בסטטוס מסויים לפי הוויטמין, אבל אפשר לשים לכל סטטוס רק 10 כאלה.
3. הפוקי-וירוס: כשאחד הפוקימונים שלך חולה, כתוב לו בקטן בדף הסטטוסים.
א. אבל פוקימון לא יכול לחלות פעמיים בפוק-וירוס.
ב. כשפוקימון חולה בפוקי-וירוס, הוא מקבל כפול EV.
ג. כשאתה רואה שאחד הפוקימונים שלך חולה בפוק-וירוס, גרום לו "להדביק במחלה" את שאר השישיה ואז תשים את הפוקימון במחשב, אחרת הווירוס יעלם אחרי 24 שעות.
4. יש חפצים שנקראים Power Items שמוסיפים לך 4 נקודות סטטוס על כל פוקימון שאתה מנצח. ניתן להשיג אותם אחרי הליגה.

IV:
זהו תוספת לסטטוס. ברגע שאתה פוגש פוקימון בשדה, המחשב מגריל שישה מספרים, מספר אחד לכל סטטוס. המספר המוגרל הוא בן 1 ל31.

טבע:
טבע מוסיף לסטטוס מסויים ומוריד לסטטוס אחר. הטבע עוזר בשיפור סטטוסים חשובים והחלשת סטטוסים לא חשובים. ישנם טבעים שלא מעלים ולא מורידים. את הטבע של הפוקימון שלך תוכל למצוא בדף הסטטוסים שלו. לרשימת הטבעים לחץ כאן: http://www.smogon.com/dp/natures/

פוסטים קשורים

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *