סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

ההיסטוריה של סטארמי: כוכב הצפון הנוצץ / נתי

פוקימון מספר 121: סטארמי

סוג: מים, על חושי

יכולות:
Natural Cure – מרפא סטטוס רע כשמחליפים פוקימון
Analytic – מחזק מתקפות פי 1.3 אם הוא מבצע את המהלך שלו בתור האחרון באותו התור

סטטוסים:
חיים: 60
התקפה פיסית: 75
הגנה פיסית: 85
התקפה מיוחדת: 100
הגנה מיוחדת: 85
מהירות: 115

שאלה: מה כל-כך מיוחד בסטארמי?
– האם פוקימון חסר פנים הוא באמת פוקימון? הוא הפוקימון היחידי חסר עיניים ו/או פה, פרט כמובן לסטאריו.
– סטארמי הוא פוקימון עם כרטיס כניסה לקבוצה מאוד קטנה ואקסקלוסיבית של פוקימונים שהיו OU בכל דור עד היום, מהראשון ועד האחרון.
– סטארמי יודע קומבינציות ייחודיות של מהלכים שאף פוקימון אחר במשחק לא יכול ללמוד. נגיע לשם.

העיצוב שלו:
לעיתים ממש קשה להתייחס אליו כאל פוקימון. הוא מגיע מדור שיש בו יצורים כל-כך חיים ואנושיים כמו היטמונצ'אן, ג'ינקס, אלאקזאם, ומר. מיים. מנגד, יש לנו כאן פוקימון שאפילו לא נראה כמו פוקימון. אני מתערב אתכם שאם הוא היה יוצא בדור השישי, אנשים היו מתלוננים על כך שנינטנדו כבר לא מקוריים ונגמרו להם הרעיונות. כביכול הוא סך הכל כוכב שלא זז, יורה מים מקצה הראש שלו ומסתובב מהר.

במשחקים:
בתחילה סטארמי כיכב בתור הפוקימון הראשי של המכון השני, אותו ככל הנראה עברתם במהירות במשחק "פוקימון צהוב" בעזרת פיקאצ'ו, או אם לכדתם פוקימון עשב. בשלב הזה לא תראו יותר את סטארמי עד לפחות לסוף המכון השישי, לאחר שהשגתם את הHM03, הלא הוא SURF. כעת יכולתם להמשיך אל המערב שליד סיניבר, כדי ללכוד סטאריו, ואולי להתאמץ כדי לפתח אותו בעזרת אבן מים. אבל לא סביר שזה קרה, כי עד אז בטח כבר השגתם לעצמכם את פוקימון המים שלכם, או לפחות את האחד שיבצע עבורכם SURF. אם כן, סטאריו לא כיכב בדור הראשון.

בדורות 2 ו-3 העתיד שלו גם-כן לא היה כל-כך זוהר, ולא הייתם משיגים אותו לולא הייתם מחפשים אותו באופן ספציפי. בסינו (דור 4) ניתן להשיג סטאריו בשלב מעט יותר מוקדם, אך שוב, זה לא מספיק על מנת להציג את הפוקימון. אין מה לדבר על דורות 5 ו-6, בהם תמצאו אותו רק אם תחפשו אותו באופן עצמאי, בשחייה.

מה מיוחד כל-כך בפוקימון הזה?
בואו נביט שוב בסטטוסים שלו:
חיים: 60
התקפה פיסית: 75
הגנה פיסית: 85
התקפה מיוחדת: 100
הגנה מיוחדת: 85
מהירות: 115

ההתקפה הפיזית שלו ממוצעת מינוס. לא נגע בזה, אלא בהתקפה המיוחדת: 100. עכשיו, 100 זה יפה. בתור פוקימון לדור 1, ואפילו בדור 2, זה היה נחשב להרבה. אם נגיע בדורות 3, 4, או אפילו 5, זה כבר סטנדרט שלפוקימון Sweeper יהיה לפחות 110 התקפה / התקפה מיוחדת. המהירות שלו יוצאת מן הכלל, 115. בדור הראשון עוקפים אותו רק אלקטרוד, אחרודקטייל, ג'ולטיאון, אלקזם, ודאגטריו (אנחנו מחשיבים את מיוטו?). גם פרסיאן נמצא עם סטארמי בתיקו. מעבר לזה, סטארמי יותר מהיר מכל פוקימון אחר במשחקים הללו. מבחינה הגנתית, בדור 1 הפוקימונים הסתדרו בלי סטטוס של Special Defense אלא רק "Special" (לסטארמי היה 100) מה שאומר שעם 60 חיים (שזה ממוצע מינוס מינוס מינוס), עם 85 הגנה פיזית – שזה די בסיסי וחמוד, ו100 הגנה מיוחדת, סטארמי לא היה הקיר התומך הכי יציב בשכונה.

הסוגים שלו: בדור הראשון החולשות שלו היו חרק, חשמל, ועשב. מתוך השלושה הנ"ל, חרק היה הסוג הפיזי היחידי (זכרו שאז לא הייתה חלוקה של פיזי / מיוחד). יחד עם ההגנה המיוחדת הגבוהה שלו, סטארמי קיבל יתרון לא פייר. אי אפשר לעשות לו נזק הוגן בלי להתחשב בהגנה המיוחדת הגבוהה שלו. בדור 2 העניינים נהיו קצת יותר הוגנים. הוא קיבל סטטוס של הגנה מיוחדת 85 (גבוהה, אבל פייר). חולשות לעשב וחשמל נשארו, אבל כעת הוא נהיה חלש למתקפות רוח חדשות, חולשה למתקפות חרק, והסוג החדש – אופל.

מה שייחד את סטארמי זו העובדה שהוא הפוקימון הכי מהיר במשחק עם גישה לThunderbolt + Surf + Ice Beam. סטארמי יודע Confuse Ray, סטארמי יכול להשתמש במגוון אדיר של מתקפות מסוגים שונים כדי למחוק פחות או יותר כל בריון אחר בשכונה. לרשימת המהירים ממנו התווסף קרובאט, ועכשיו הוא בתיקו גם עם סניזל וראיקו. אפילו שהעניינים לא נראו כל-כך זוהרים עבור הכוכב שלנו, סטארמי לא נכנס ונשאר איתן בקבוצת הOU הגדולה והשמחה שלנו, כי בדור 2 סטארמי עדיין יודע מספיק מתקפות כדי לנקות הרבה פוקימונים פופולאריים כמו כל ההתחלתיים במשחק (חשמל, מים, וקרח מעיפים את כל השלושה).

בדור 3 הייתה תקופה מאוד חשובה בחיים של סטארמי. הוא לומד את אחת המתקפות הכי מגניבות במשחק: Recover! בנוסף סטארמי מקבל את אחד מהאיכויות הכי טובות במשחק! הפוקימון הכי מהיר במשחק שיודע Rapid Spin! סטארמי נתקל בקומבו הכי מוכר וידוע במשחק כולו: SkarmBliss, קומבו משוגע שמזעזע את המשחק כולו, מה שכן, זה היה דור שבו כל המשחק יושב על מהירות של 100~110. סטארמי הרגיש בבית, קח 4 מתקפות (או אולי Recover), תצמיד לו Life Orb, ויש לך פצצה מתקתקת.

עם החלוקה של Special / Physical, סטארמי לא השתנה כלל. ההתקפה המיוחדת שלו נשארה גבוהה. כל המתקפות שהוא היה רגיל להשתמש בהן נשארו מיוחדות, ואפקטיביות באותה המידה. קחו לדוגמה את אינפרנייפ, שהיה כוח משוגע בדור 4 בתור רוצח SKARMBLISS, ובנוסף התנקש בכל פוקימוני הפלדה שרצו בכל מקום. סטארמי אמנם היה פחות משומש, אבל הוא לרגע לא ירד מתחת ל-OU, כי הוא היה חזק מדי עבור UU. הפוקימון יודע יותר מדי מהלכים. זה ממש מצחיק, הפוקימון לומד חמש מתקפות בעליית רמה, ובכל-זאת מה שכל-כך מפחיד בכוכב ים הזה, זה הרשימה הארוכה של המתקפות שהוא יודע לבצע.

מתקפות:
Blizzard / Ice Beam – קרח
Dazzling Gleam – פיה
Flash Cannon – פלדה
Grass Knot – עשב
Hydro Pump / Surf – מים
Power Gem – אבן
Psychic / Psychock – על-חושי
Signal Beam – חרק
Thunder / Thunderbolt – ברק

תמיכה:
Recover
Light Screen + Reflect
Toxic
Trick
Substitute
Protect
Rapid Spin
Pain Split
Confuse Ray
Gravity

כשיש כל-כך הרבה אפשרויות, סטארמי יכול להיות לא צפוי. קשה להרוג את הפוקימון, בזכות החמקמקות שלו, החולשות שלו לא כאלה נפוצות. הגנות בינוניות וחיים סבירים הופכים את הפוקימון למטרה קלה בדרך-כלל, אבל מסתבר שעל-חושי ומים יוצרים פוקימון עקשן, שמרפא את עצמו עם Recover ומרפא סטטוס רע על ידי החלפה (היכולת Natural Cure עושה פלאים עם הפוקימון!) אפילו סט פשוט של Psyshock + Surf + Thunderbolt + Ice-Beam מכסה בדיוק את הסוגים הכי נפוצים: אדמה, אבן, אש, לוחם, רעל, מעופף, מים, עשב, דרקון.

המהירות של סטארמי:
לסטארמי יש 115 מהירות. מדוע המספר הזה כה-מיוחד?

את המשחק התחרותי מנקודת המבט של סטארמי אפשר לחלק לשני קבוצות:
א. מה שמגיע עד 115.
ב. כל מה שנמצא ב120 ומעלה.

מה עם מה שבין 115 ל120?
טוב ששאלתם. בין 115 ל120 נמצאים בדיוק 3 פוקימונים:
116 ווימסיקוט (פוקימון שמשתמש ביכולת שלו, Prankster כדי להתעלם ממהירות בכל מקרה)
116 זבסטריקה (פוקימון בטייר PU, פוקימון שפוגש את סטארמי פעם במילניום)
118 הולוצ'ה (פוקימון BL, שמפחד מסטארמי שיודע מתקפות חשמל, על-חושי, וקרח!)
כל שאר הפוקימון במשחק כולו נמצאים בקבוצות א' (מהירות עד 115 כולל) או ב' (מהירות של 120+).

הגיע הזמן למספרים מעניינים:
כל הפוקימונים עם בסיס 110 מהירות יכולים להגיע למהירות מקסימלית של 350. זה מספר מאוד יציב שכדאי שתזכרו, כי בבסיס 110 נמצאים גנגר, ראיצ'ו, לטיאוס, מגה לטיאוס, לטיאס, מגה לטיאס, מגה דיאנסי, אספיאון, פרוסלאס, ג'אמפלאף, מגה הרקרוס, מגה גאלייד, וטאורוס. זאת אומרת, כמה מהפוקימונים החזקים והבולטים במשחק.

סטארמי בלי טבע מגיע למקסימום 329. זאת אומרת שאתם תמיד בוודאות תרצו לתת לסטארמי טבע Timid שמעלה מהירות! סטארמי עם טבע Timid ועם 212 EV מגיע ל350 מהירות (תיקו עם פוקימונים של 110 מהירות בסיסית). ברגע שסטארמי הוא Timid עם 216 EV, הוא קופץ ל352 מהירות, מה שאומר שלא רק שהוא עוקף פוקימונים עם 110 מהירות בסיסית, הוא גם עוקף פוקימונים יותר מהירים ממנו, שמחליטים להשיג 351 מהירות כדי לעקוף פוקימונים אחרים של 110 בסיס!

(אין סיבה לתת לסטארמי 252 EV של מהירות, כי זה אומר שיהיה לסטארמי 361 מהירות. ולכל פוקימון שיש 120 מהירות בסיסית (כלומר בקבוצה א') יש גם טבע שמעלה מהירות, ואז הם יהיו עם 372 מהירות (מקסימום) ואז סטארמי לא עוקף אותם בכל מקרה)

סיכום:
כמו פרח שפורח לאט, סטארמי הוא פוקימון שנזכור איתנו תמיד. הוא ליווה אותנו באנימה, במשחקים, בילדות, ובכל צוות של שחקן שמזמין אותו להשתתף. סטארמי הוא פוקימון עם נתונים בינוניים סך הכל, מכל בחינה. אבל זו הבינוניות הנכונה מהסוג הנכון. יש לו מספר בינוני של חולשות, אבל אלו חולשות לא נפוצות בכלל. יש לו התקפה מיוחדת בינונית במיוחד, יכולת שלא קשורה כביכול לכישורים שלו, מהירות שעוזרת לו להישאר רלוונטי ואוסף מתקפות שלא מבייש שום פוקימון.

פוסטים קשורים

19 תגובות

  1. וואו חתיכת סיקור, הוא היה בבאנדיטו לא? אני חושב שסטארמי הוא אחלה פוקימון, ראפיד ספינר מעולה, אם מינימייז לא היה בבאן מOU הוא היה מפלצת ויש לו מלא סטים טובים, הבעיה היא שיש כיום מלא ספיישל סוויפרים ופוקימוני מים טובים וקלדאו (אגב, יש למישהו אחד?) הוא סוויפר ספיישל מים חזק יותר (למרות שאני אישית מעדיף את סטארמי)

  2. שכחת לציין שבפוקימון ירוק,אדום וכחול וירוק עלה ואש אדום אם לא התחלת עם בלבאזור המכון השני הוא המכון הכי קשה ומעצבן במשחק…

  3. skarmbliss זה קומבו משוגע של סקארמורי ובליסי, אחד הוא מגן פיזי והשניה מיוחדת, יחד הם יכולים להחליף כל הזמן מאחד לשני ובינתיים להרעיל או לשים מפגעי כניסה. ממש מעצבן. הם מרפאים מהר ואחרי שאתה סוף סוף מוריד אותם לכל הפוקימונים שלך יש ני שליש חיים ופוקימון קלין-אפ יכול לגמור אותם.

  4. SkarmBliss זה קומבו מאוד מפורסם של סקארמורי + בליסי.

    בליסי היא פוקימון מסוג נורמל עם 255 חיים (הסטטוס הכי גבוה במשחק) ועם הגנה מיוחדת של 135, מה שאומר שהיא פשוט קיר בלתי מנוצח של התקפות מיוחדות (לא פיזיות). הבעיה שלל בליסי, זה שיש לה רק 10 הגנה פיזית (מספר פצפון, ממש ממש זעיר), מה שאומר שהיא חלשה בפני מתקפות פיזיות. בנוסף, היא חלשה בפני מתקפות לוחם בייחוד.

    סקארמורי ממש ההיפך ממנה. סקארמורי הוא מסוג פלדה / מעופף, ועם מתקפות מעופף סקארמורי מחסל פוקימונים לוחם. לסקארמורי 140 הגנה פיזית (גבוהה מאודדדדדדד) ועם 85 חיים שזה בינוני פלוס, סקארמורי יכול לספוג כמעט כל מכה פיזית.
    סקארמורי חסין בפני רעל ואדמה, סוגים פיזיים מאוד נפוצים, ועמיד בפני עשב, מעופף, חרק, פלדה, דרקון, פיה, על חושי, נורמל, ובדורות 1 עד 5 סקארמורי גם היה עמיד בפני רוח ואופל, מה שאומר שסקארמורי יכול לספוג המון המון סוגים.
    סקארמורי חלש בפני חשמל, ואש, שני סוגים שמאוד מאוד נפוצים בתור מתקפות מיוחדות, בדיוק מהסוג שבליסי יכולה לספוג.

    הם יוצרים מעגל כמעט מושלם לגמריי, שמה שבליסי שונאת, סקארמורי מחסל, ומה שסקארמורי שונא, בליסי מגרשת.
    המעגל הזה היה כמעט מושלם עד דור 4, כשאנשים התחילו להשתמש באינפרנייפ, שיכול להשתמש במתקפת Overheat כדי לחסל סקארמורי במכה, ולהשתמש בClose Combat כדי לחסל את בליסי. אינפרנייפ למשך 4 חודשים היה מקום ראשון בתור הפוקימון הכי משומש (שנמצא בהכי הרבה קבוצות) בגלל זה.

  5. בגלל שאינפרנייפ היה הפוקימון הכי הכי משומש במשחק לתקופה מאוד ארוכה, שחקנים הוסיפו לקבוצות שלהם פוקימונים שמתמודדים טוב עם אינפרנייפ. הפוקימון הכי טוב בתפקיד הוא לא אחר מאשר סטארמי.

  6. היטמן אתה יכול בבקשה בבקשה להקדיש לי את סטארמי בפוקידע?

    אני אפילו רשמתי את זה כמו שביקשת(שם ופוקימון) לפני כמה שבועות בכתבה שקוראים לה "הקדשות לדפי פוקידע!"

  7. Mega Swampert – אתה מוצא את סטאריו, ואז מפתח אותו לסטארמי.
    ניתן למצוא את סטאריו במקומות הבאים:
    – עיר ליליקוב (Lilycove City)
    – מקום המחבוא של הצוות הרשע (Team Magma Hideout/Team Aqua Hideout)
    בשני המקרים, אתה צריך להשתמש בחכה סופר (Super Rod)
    בהצלחה!

  8. בדור 2 אתה חייב לתפוס סטאריו כדי להשיג אבן-מים, זה כן העלה את הפופולריות של סטארמי לדעתי. גם ב-HGSS אתה יכול להשתמש בו בשביל זה, אמנם יש לך עוד דרכים להשיג את האבן אבל כאן אתה יכול לקבל אחת בחינם במקום להתאמץ בשבילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *