סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פוקימונים המבוססים על אגדות מהתרבות היפנית / שמוליק בעל הנס

פוקימון זה מותג המבוסס על כל מיני דברים, כמו: חיות, חפצים, אנשים, וגם אגדות מהתרבות היפנית. בכתבה זו תראו חמש דוגמאות לפוקימונים המבוססים על אגדות מהתרבות היפנית. אני מקווה שתהנו, שמוליק בעל הנס.

 

01. ביפן יש אגדה על אישה הנשואה לקמצן, וכתוצאה מזה היא בקושי אוכלת, ולכן השיער שלה מגדל פה שני ועוזר לה לאכול. לאגדה הזו קוראים "Futakuchi-onna", כלומר האישה עם שני הפיות. הפוקימון מאוויל מהדור השלישי מבוסס על האגדה הזו!

 

02. הפוקימון דאנספרס מבוסס על חיה בשם "Tsuchinoko" (טסוצ'ינוקו). מקור האגדה מצוי בפולקלור היפני, והחיה מתוארת כמי שיכולה להגיע לאורך של 30-80 ס"מ, עוד נאמר שהיא מסוגלת לקפוץ עד לגובה של מטר, היא מתוארת כבעלת ניבים ורעל של נחש, חלק מהאגדות גורסות שהיצור הזה מסוגל לדבר, ושיש לו טעם של אלכוהול, חלק אחר של האגדות גורס שהוא מסוגל לבלוע את זנבו ולהסתובב כמו גלגל.

 

 

03. הפוקימון וויסקאש מבוסס על החיה שנקראת "Namazu" (נאמאזו). יצור זה חי בביצות או מתחת לאיים של יפן, שם הוא מוחזק על ידי האל היפני קשימה. ביכולתו של היצור לגרום לרעידות אדמה גדולות. אומרים שמתי שקשימה מפקיר את משמרתו, נאמאזו משתחרר מכבליו וגורם לרעידות אדמה הרסניות. האם זה מה שקרה בפרק הגנוז של פוקימון?

 

04. הפוקימון שיפטרי מבוסס על אחד השדים בתרבות היפנית המכונה "Tengu" (טנגו). הדמיון ביניהם מתבטא באף (משהו שמייחד מאוד את טנגו עד כדי כך שיצרו עליו אימוג'י בוואטסאפ בנוסף לאוסף מסיכות יפני). מה שעוד משותף להם זו העובדה שטנגו ושיפטרי מוגדרים כשומרי היערות.

 

 

 

05. הפוקימון מנקטריק מבוסס על החיה האגדית "Raiju". ראיג'ו הוא זאב חשמלי (יש הטוענים שהוא בכלל כלב או שועל), אשר נחשב לאל בתרבות השינטו (דת יפנית קדומה). אחת האמונות הרווחות ביפן מספרת שבזמן שראיג'ו ישן, הוא עושה זאת בטבור האנושי.

 

עד כאן הפינה של "פוקימונים שמבוססים על סיפורים מיוחדים מהתרבות היפנית".
אני מקווה שנהניתם 🙂
שמוליק בעל הנס.

 

פוסטים קשורים

21 תגובות

  1. דרך אגב גם ג׳ולטיאון וראיקו מבוססים על הRaiju (השם שם ראיקו אפילו לקוח מהשם של Raiju)
    וסוויקין מבוסס בחלקו על יצור בשם Fūjin שגם יפני

  2. עמית, לא שכחתי,
    בחרתי לבחור חמישה ספציפיים (אין טעם להעמיס מלא מידע, בחרתי את המעניינים ביותר) , וכן גם ג'וליאטון וראיקו מבוססים על ראיג'ו, כמו שאמרתי פוקימוני חשמל דמוי זאב/כלב/שועל – אבל לאחר מחקר בנושא הפוקימון הכי דומה זה מנטריק.

  3. בגלל שיש הרבה ספקות לגבי האחרון (בצדק ראיג'ו יכול להיות הרבה פוקימונים)
    הנה המקור:
    It may be based on a maned wolf and a yōkai of Japanese lore, the 雷獣 Raijū, an elemental lightning creature that can take on the shape of various mammals, including a blue wolf wrapped in white and yellow lightning. Manectric's snout also resembles a crocodile clip.

    ראיג'ו היה חיה כחולה, עם חשמל, כמו מנקטריק, אבל כן גם ראיקו מבוסס עליו, אבל הקשר בין השניים מתחיל ומסתיים בשם 🙂 – שמח לראות שגרמתי לדיונים פה 🙂

  4. למי שאמר ננינטלס, השועל בעל תשעת הזנבות לקוח מאגדות סיניות ולא יפניות
    ולא יצא לי להחמיא לך בתגובה הקודמת, באמת אחלה של כתבה אישית אני מאוד אוהב כתבות על הביסוסים של פוקימונים

  5. רק במאוויל יש משהו שאני רוצה להוסיף מאוויל מבוסס על אגדה שנשים בדיאטה לא יוכלו מספיק הם יצמיחו פה נוסף שיאכל במקומם בשנתם

    את השאר לא הכרתתי יפה מאוד ומושקע

  6. אוששוואט, לפי מה שידוע האגדה זה על נשים שבעלן קמצן ככה שהן צריכות 2 פיות לשרוד, יכול להיות שמאוויל מבוסס על אגדה אחרת מתרבות אחרת (זה פוקימון אחרי הכל) אבל באורגינל זה האגדה היפנית…

  7. שמוליק תעשה עוד כאלה
    אגב ידעת שהפוקימון האונדום מבוסס על כלב הגיהנום מהמיתולוגיה היוונית והרומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *