סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הביקורת שלי לפוקימון אולטרה שמש ואולטרה ירח / סער גונן

הקדמה:

עברו כמה חודשים מאז שזוג המשחקים השני של דור 7 יצא ואני ממש מרוצה. המשחקים האלה הם יצירת מופת אמיתית מצדם של גיים פריק. ראיתי הרבה דעות בקשר למשחקים האלה, והם מאוד שנויים במחלוקת על ידי קהילת הפוקימון בכל העולם. היום החלטתי לשתף אתכם את דעתי בקשר למשחקים האלו ואעבור על פיצ'רים שאולי ישכנעו אתכם להשקיע בהם זמן. שימו לב שזאת דעתי בלבד.

= = = = =

שימו לב: 

לא יהיו ספוילרים לסיפור בביקורת זו.        

= = = = =

רקע:

פוקימון אולטרה שמש ואולטרה ירח יצאו ב17 בנובמבר 2017, לפני חודשיים וחצי. אני מאוד שמחתי כשהכריזו על המשחקים האלה. אבל כמו כולם, הייתי מבולבל בקשר למה הם אמורים להיות. וגיליתי שהמטרה שלהם מאוד פשוטה: להיות פוקימון שמש וירח, רק טובים יותר. ומבחינתי, הם השיגו אותה!

= = = = =

הסיפור:

הסיפור יותר מלא באקשן מהמשחקים הקודמים בסדרה והיו בו רגעים שיזכרו בעתיד, בעיקר הסיום של הסיפור של נקרוזמה. אבל יחד עם זאת, היו רגעים קצת פחות מרשימים ששונו משמש וירח. המוטיב של אחד האַנְטָגוֹנִיסְטים האהובים עלי בפוקימון נמחק לגמרי, והדמות שנוצרה לו מרגישה לי מכנית, לא אנושית ומשעממת. ואם כבר מדברים על דמויות, הבעיה הכי גדולה של הסיפור לדעתי היא ריבוי הדמויות. הסיפור פשוט לא מצליח להתמודד עם כמות הדמויות שיש בו. לדוגמה, כשראיתי את הטריילר של אולטרה ריקון סקווד, שמחתי לגלות שיש סוף סוף הבדל בסיפור בין הגרסאות. אבל מאוחר יותר גיליתי שהוא מאוד מינימלי, בקושי רואים את הדמויות האלה והקרבות נגדם זהים לחלוטין. הסיפור גם נגמר יחסית מוקדם יותר ממה שמצפים ממנו. חלק ממבחני האי (Island Trials) שונו ולצערי לא לטובה. הם פשוט פחות מהנים מהקודמים והם כל כך קלים למעבר.

ציון: 5 מתוך 10.

= = = = =

רמת הקושי:

אחת התלונות הגדולות על שני הדורות האחרונים היא שהמשחק קל תודות לקיומו של הExp Share. פוקימון אולטרה שמש ואולטרה ירח תיקנו את הבעיה הזו. הרמות של שחקני המחשב עלו קצת, ולא תאמינו כמה הבדל זה עושה. הקרבות החשובים של הסיפור הם קצת יותר קשים וכיפיים והדמויות אפילו משתמשות בפוקימונים שלא היו להם קודם. פוקימוני הטוטם החדשים חזקים יותר מהקודמים (היה לי קשה במיוחד באתגר של לאנה) ובהם הרגשתי הכי הרבה אתגר. לשחקני הנאזלוק שביניכם, אני ניסיתי לבצע נאזלוק והפסדתי באי השני. מערכת אתגר האי פשוט לא עובדת עם חוקי הנאזלוק והטוטמים ישמידו לכם יותר מחצי מהצוות אם אתם לא מוכנים אליהם. הקרב הסופי של נקרוזמה הרוויח כבוד בתור אחד הקרבות הקשים בהיסטוריה של פוקימון ואני חייב להודות שלקחו לי שישה ניסיונות עד שניצחתי אותו.

ציון: 8 מתוך 10.

= = = = =

פיצ'רים:

ההבדל הכי גדול בין שמש וירח לאולטרה הוא הכמות הענקית של השינויים בפיצ'רים, אבל יש לי דעות מעורבות בקשר אליהם.

  • גלישת מנטיין – אהבתי. זה מיני-גיים חמוד וכיף, ודרך ממש יעילה להרוויח BP בכמויות ענקיות. זה תחליף נחמד לתעופה על לטיאס ולטיאוס באומגה רובי ואלפא ספיר.
  • מדבקות טוטם – אהבתי. התחליף המושלם לתאי הזיגארד המעצבנים, עם פרסים ממש שווים אם אתם משיגים אותם במהירות. הייתה לי בצוות סלאזל ענקית למשך הסיפור מאז שהשגתי אותה וממש התחברתי אליה. רק שימו לב שהפוקימונים הענקיים לא חזקים יותר מהגדלים הנורמליים שלהם. מה שאכזב אותי זה שכל הפוקימונים הענקיים חוץ ממימיקיו ניתנים להשגה רק במשחק אחד.
  • פסטיבל פלאזה – ממש מאכזב. כבר בשמש וירח זה היה שירות אונליין לא נוח וגם קצת שבור ואני הייתי ממש מתוסכל כשגיליתי שהוא חזר ללא שינוי. לא מעט פעמים תתקשו למצוא את החברים שלכם וגם זה לא סוף פסוק. פשוט חבל.
  • מועדון התמונות – אני לא מצאתי שום עניין, אבל אני מניח שיש אנשים שייהנו מזה.
  • איפה קרבות שלוש נגד שלוש, גיים פריק?!
  • אני לא אהבתי את מהלכי הזי. זה מעצבן להתמודד מולם. או שהם עובדים בצורה חזקה מדי, או שהם פשוט לא עובדים בכלל. חוץ מזה, אולטרה נקרוזמה הוא פשוט התפתחות מגה ומהלך זי באריזה אחת, וזה פשוט לא פייר.
  • אני כל כך שמח שה-IV כבר לא חבוי יותר.
  • נסיעה בין מימדים (Ultra Warp Ride) היא בקלות הפיצ'ר הכי טוב במשחק ואחד הפיצ'רים הכי טובים במשחקי פוקימון בכללי. אתם יכולים לעוף בחלל האולטרה על סולגליאו או לונאלה (וזה לא משנה באיזה משחק אתם). והמיני-גיים פשוט כיף. לא נמאס לי ממנו. ולמקרה שאתם רוצים לשנות את השליטה לג'ויסטיק, דברו עם מדען בעיר Heahea ותוכלו לעשות זאת. בנוסף לכך, יש מגוון עשיר של פוקימונים שתוכלו לפגוש שם, כולל פוקימונים אגדיים ואינסוף חיות אולטרה. כל מה שהוא לא אגדי או חיית אולטרה מקבל קפיצה ענקית בסיכוי להופיע כזוהר ככל שמתקדמים בחלל (וזה יכול להגיע ל-20%!).

ציון: 6.5 מתוך 10.

= = = = =

המוזיקה:

המוזיקה במשחקים האלה היא כל כך ממכרת, אני מקשיב לה בנסיעות בווליום ענקי כדי להעביר את הזמן. המוזיקה של האזורים טובה, אבל המנגינות ששומעים בקרב הם כמו תמיד יותר טובות. ההשקעה מדהימה. חלק מהמנגינות פשוט אי אפשר שלא לאהוב אותם וחלקם אפילו יותר טובות גם מהמנגינות הטובות של הדורות הקודמים.

הנה כמה טעימות:

https://www.youtube.com/watch?v=ztEFRd8RVIY

ציון: 10 מושלם.

= = = = =

הפוקימונים החדשים:

ישנם ארבעה פוקימונים חדשים במשחקים האלה וכולם חיות אולטרה: פויפול, נגאנדל, בלספאלון וסטאקאטאקה, ובנוסף גם שלוש צורות חדשות לנקרוזמה. ואני אוהב את כולם. בלספאלון הוא עכשיו חיית האולטרה האהובה עלי.

ציון: 10 מושלם.

= = = = =

סיכום:

פוקימון אולטרה שמש ואולטרה ירח הם באמת יצירת אמנות שלדעתי לא מוערכת מספיק. הן יהלום בסדרת פוקימון ומודל לחיקוי למפתחי משחקים. אני חושב שיש סיבה אחת למה אנשים כל כך מתעצבנים על המשחקים האלה ונותנים להם ציונים נוראים, וזה פשוט התרגשות יתר. המון אנשים ציפו להבדלים ברמת שחור 2 ולבן 2 ולא שמעו שגיים פריק עצמם אמרו שהם לא המשכים לשמש וירח אלא משחקים משופרים עם סיפור חלופי. כן, לוקח לו זמן להשתנות, אבל יש הבדל. אנשים פשוט מפספסים את הנקודה שזה לא אמור להיות כמו שחור 2 ולבן 2, אלא כמו קריסטל, ברקת ופלאטינום. אני מהמר שאם במקום שתי גרסאות עם השמות האלה היו מוציאים את זה בגרסה אחת עם השם "פוקימון סטארס", המצב לא היה כזה. חבל.

ציון סופי: 8.5 מתוך 10.

= = = = =

נתראה במשחק הבא!
~סער

פוסטים קשורים

9 תגובות

  1. ביקורת טובה אבל יש לי כל הזמן בעיה אם הנסיעה הבין ממדית אני לא מצליח למצוא את גרטינה סוויקון רקווזה וקיורם אני חורש כל יום ואני לא מוצע אפילו אחד מהם והאמת חייתי האולטרה האהובה עליי היא קרטנה

  2. אולטרה נקרוזמה הוא לא התפתחות מגה ואני ניצחתי אותו על הקרב הראשון
    מה שבטוח שגם היה לי מאוד קל לנצח בליגה מאשר במשחקי פוקימון שמש ופוקימון ירח
    מה שבאמת עבן אותי זה שאין כמה אגדיים כמו ויקטיני שיימין ומיו חמודים וחזקים ולא הבנתי איך להשיג זרהאורה

  3. ido2404@walla.com– א. תודה!
    ב. בשביל השלושה האלה אתה תצטרך את השניים האחרים מהשלישיה שלהם בצוות שלך, וגם אז הסיכוי נדיר. סבלנות היא שם המשחק. אל תוותר!

    ארכאוס- התכוונתי שהוא *כמו* התפתחות מגה ומהלכך זי באריזה אחת. סליחה אם לא הייתי ברור (:
    ויקטיני, שיימין, מיו וזראורה הם לא אגדיים, אלא מיתיים. מה שמייחד מיתיים זה שאפשר להשיג אותם רק דרך חלוקה רשמית דרך האינטרנט או קוד מיוחד.

  4. הביקורת שלי (אזהרה: חפירה לפניך):
    אני אהבתי את העלילה הרבה יותר מבסאן ומון. סאן ומון היו משחקים פשוטים, העלילה המעניינת נמצאת רק בחלק קצר מהמשחק. המשחקים מרגישים לא גמורים, והם לא שונים בהרבה מהמשחקים הקודמים. אבל באולטרה סאן ואולטרה מון, הכל משתנה. כבר משהגעתי לקהילת הפוקימון פינטזתי על כך שהמשחקים הבאים יאפשרו מסע בחלל, אבל לא דמיינתי את זה ככה. מה שכן, מאוד מבלבל אותי הנושא של המולטי-יקומים, אבל כנראה שיש את זה בכל סדרת משחקים מצליחה של נינטנדו.
    הפוסט-גיים היה אדיר. אין לי מילים.
    כבר אין את תאי הזיגארד המעצבנים האלה, אז במקום להסתובב ברחבי העולם ולחפש בכל פינה אפשרית צריכים בסך הכל לתפוס אותו.
    מדבקות הטוטם נראות לי מיותרות, כי לפוקימוני הטוטם שסאמסון אוק מחלק אין את ההילה שיש לפוקימוני הטוטם הרגילים, אז הם אותו הדבר כמו פוקימונים רגילים רק עם מודל גדול יותר. עדיין, איכזב אותי נורא שמקבלים את טוטם קומו-או רק במון, והמקביל שלו בסאן הוא טוטם ריבומבי המעפן.
    אני עדיין שונא את פסטיבל פלאזה.
    השינוי של הטוטמים קצת קשה לעיכול, כי כבר התרגלתי לטוטמים הקודמים. היה לי הכי קשה עם טוטם ווישיוואשי. הוא הופיע במשחק לכמה שניות, ואז טוטם אראקוואניד אכל אותו. R.I.P Totem Wishiwashi
    עצבן אותי נורא שעדיין לא הוסיפו את ליף במשחק. אני כל כך סקרן לראות איזה פוקימונים נתנו לה, אבל בגלל שלרד יש את כל ההתפתחויות הסופיות של ההתחלתיים, לא נשאר אף אחד לליף. לדעתי, הסידור היה צריך להיות שרד מקבל את ההתפתחות הסופית של ההתחלתי מאותו הסוג של ההתחלתי של השחקן, בלו מקבל את זה שחזק עליו וליף מקבלת את זה שחלש עליו.

    אבל דבר אחד נורא עצבן אותי במשחק, יותר מכל שאר הדברים האחרים גם ביחד גם פי שתיים; הסצנה באי אגזגיוטור. במשחקים המקוריים, השחקן ולילי צופים במטר מטאורים/קשת בענן (תלוי בשעה). אבל באולטרה סאן ואולטרה מון, החליפו את לילי בבחור זקן אקראי!
    סליחה על:
    זה שחפרתי
    זה שצחקתי על כך שחפרתי
    זה שצחקתי על כך שחפרתי על כך שחפרתי
    זה שצחקתי על כך שחפרתי על כך שחפרתי על כך שחפרתי

  5. סער… יצאו 5 פוקימונים…
    פויפול, נגאנדל, בלספאלון וסטאקאטאקה

    ומה ששכחת: זראורה (Zeraora).

    איך אף אחד לא שם לב לזה??

    נ.ב., אתה יכול לעשות כתבה על איך עושים תמונת פרופיל בתגובות? למשל לך יש של אבן מפתח של מגה התפתחות

  6. שמתי לב לזראורה, אבל הוא לא באמת חלק מהמשחק כי הוא פוקימון מיתי.
    ושוב, פוקימונים מיתיים ניתנים להשגה רק דרך חלוקה. כלומר, לעולם לא תמצא את זראורה במשחק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *