סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הידעתם שפרק 1007 הוא גנוז?

הרבה מים עברו בנהר שנקרא "פרקים גנוזים". וכשמדברים על הפרקים האלה, בדרך כלל זוכרים את הפרק של דרטיני שנגנז בגלל אלימות, את הפרק של היפה החוף שנגנז בגלל שג'יימס התחפש לבחורה, וזוכרים את הפרק של פוריגון שגרם למאות ילדים לחטוף התקף אפילפסיה. כעת מסתבר שיש פרק חדש שנגנז, ממש מהתקופה האחרונה, פרק 1007.

לפרק קוראים "אש ופאסימיאן! טאצ'דאון ידידותי!", הוא מספר פרק 1007 בספירה הכללית ו64 בספירה של שמש וירח. עלילת הפרק מפנה זרקור לאש והפוקימונים שלו כאשר הם עושים סיבוב בשוק המקומי, כשלפתע שלושה פסימיאן מגיעים ובטעות לוקחים לו את ראולט. מסתבר שזו טעות והם חשבו שמדובר בכדור. לאחר מכן, מגיעים עוד שלושה פסימיאן והם מטפלים במנהיג של הקבוצה הראשונה ולוקחים לו את הכדור. אש מלווה את הפסימיאן הפצוע למרכז הפוקימונים, שם הוא מגלה שמי שאוחז בכדור הוא מנהיג הקבוצה. ונכון לעכשיו מנהיגי הקבוצה הם שלושה פסימיאן אלימים שאף אחד לא אוהב. אש מחליט לעודד את שלושת הפסימיאן המקוריים, הוא מתחפש לאחד וקורא תיגר על המנהיג הנוכחי, ויחד עם שלושת הפסימיאן המקוריים הם יוצאים לקרב כדור, ובסופו אש מוכתר כמנהיג החדש על שבט הפסימיאן.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמיכם, למה שפרק כזה ייגנז לצפייה? אז תנו לי לספר לכם שהפרק לא שודר בארצות הברית משום שבמהלך הפרק אש קטצ'אם עונד איפור המעניק לו "פרצוף שחור", ואם אתם רוצים לקרוא קצת על המונח הזה, תוכלו לעשות את זה כאן (לינק). בעקרון, פרצוף שחור נתפס כהעלבה גזעית סטראוטיפית כלפי אפרו-אמריקאים בארצות הברית, ועל כן הוא נגנז.

פרק זה מתווסף לפרקים הגנוזים האחרים שעסקו בתחום הזה, כמו לדוגמה: חטיפה חגיגית (לינק), קרב במה (לינק), תחרות באי מנדרינה (לינק), מערת הקרח (לינק) שקיבלו גניזה בשל עיסוק דומה בנושא בעקבות הופעתה הגזענית של ג'ינקס.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על הפרקים הגנוזים, תוכלו לעשות את זה כאן (לינק).

פוסטים קשורים

11 תגובות

  1. נו באמת, לא מראה שהוא הופך לשחור,
    רק הופך לצבע הפוקימון…

    ממש לוקח ברצינות…

  2. אלעד, לפני מלחמת האזרחים האמריקאית הייתה מסורת להשים איפור כהה (בצורה די דומה לזאת של אש, רק עם שפתיים אדומות גדולות) במטרה להתחפש לאפרו אמריקאים וללעוג להם. מה רואים בפרק? ילד לבן ששם איפור שחור על הפנים ומשתלט על חבורה של קופים… מנקודת המבט שלהם, זה נושא מאוד נפיץ, בייחוד בתקופה האחרונה, עם היריות של המשטרה.

  3. כשאתה מנסח את זה ככה, זה באמת נשמע גזעני. אבל הם קצת מגזימים עם זה… זו סדרה לילדים הרי, מה לילדים ולגזענות? אני לא חושבת שלילד מתחת לגיל 11 שהיה צופה בפרק הזה היה מושג למה התחפושת הזו יכולה לרמוז.

  4. נו באמת איזה שטויות
    נמאס כבר מכל תרבות הפולטיליקורקט בסוף זה יהרוס את העולם

  5. מתברר שאנשים בעלי עור כהה מאוד רגישים, או לפחות ככה ניטנדו מציגה אותם.

  6. אוי נו כולה פרק אחד ולא הכי טוב לא צריך לעשות עיניו אני חושב שהרבה פרקים שקיבלו באן היו לא מוצדקים אבל הם בכל זאת קיבלו אבל סהכ זה די נדיר שפרקים מקבלים באן אז אני אתמודד עם זה

  7. מה שאני לא מבין שאם לא רואים את הפרקים ששודרו רק ביפן ואפילו לא שודרו ממשיכים את הסדרה כאילו אתה מדלג עליהם ואתה לא שם לב להבדל חוץ מהפרק שאש תפס 30 טאורוסים זה הכל לדוגמא פרק אחרי פוריגון החייל החשמלי הם פתאום הגיעו לאמצע היער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *