סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדוע פוקימון מגן וחרב הם משחקי הפוקימון הטובים ביותר שיצאו עד כה / פרדי

מדוע פוקימון מגן וחרב הם להערכתי ממשחקי הפוקימון הטובים ביותר שיצאו עד כה / פרדי

= = = = =

שלום לכם חברים יקרים, שמי פרדי, בן 31, מנהל בקהילת הפוקימון 'בנדיטו' ושחקן שמשחק במשחקי הליבה של פוקימון עוד מהדור הראשון.

כל דור חדש מביא איתו הרבה אמוציות, התרגשות וחיבה לצד תסכול ואכזבה. כל אחד חווה את התחושות האישיות שלו, וזה בסך הכל בסדר. חוויתי כבר לא מעט השקות, לא מעט דורות, וכן, גם לא מעט סערות רגשיות. לא פעם ולא פעמיים כבר נטען על המשחקים של גיימפריק כי הם עצלניים ולא מנצלים עד הסוף את היכולות של הקונסולה המארחת. ובכל זאת, אני חושב שלא הייתה עוד סערה, עוד פילוג, עוד חוסר הסכמה, כמו בדור מספר 8.

ההכרזה הראשונה על המשחק הייתה מדהימה וסוחפת. ההייפ היה בשיאו. אבל אז גיימפריק הודיעו כי לא כל הפוקימונים יכללו במשחק. משם החלה מפולת שלגים של ממש אשר תודלקה ברשתות החברתיות. ומה נאמר שם? ה-עצים לא מספיק מושקעים. האנימציות לא מדהימות וברובן ממוחזרות. ואז המשחק הגיע, ועבור המלעיזים ברשת, זה רק הוסיף עוד דלק למדורה. כי אם לדוגמה, גיימפריק טענו כי החסרת הפוקימונים הייתה מחייבת לצורך עמידה בלוח זמנים ובניית אנימציות ותוכן – ההרגשה שנוצרה היא שגיימפריק שיקרו לנו. כי רוב האנימציות פשוט הועתקו.

בהמשך ישיר לכך, אני כעת מתכוון להתייחס למוצר שקיבלנו בסופו של דבר, ולהתרשמות שלי ממנו, תוך כדי שאציג מגוון טענות בנוגע למשחק.

ברוכים הבאים לגאלאר!

גאלאר הוא אזור חדש לחלוטין, הוא עשיר מאוד בפוקימונים, למעשה – יש בו ערבוב של פוקימונים חדשים וישנים אשר יחד מגיעים ל400 פוקימונים, אבל זה מקום קצת סנובי, כי אם הפוקימונים שלכם לא נמצאים בפוקידע המקומי, זה אומר שהם לא יתקבלו בגאלאר. המשמעות של זה היא שבפעם הראשונה לא ניתן להעביר את כלל הפוקימונים שלכם למשחק. נורא, לא?

ובכן, בואו נרד לפרטים: באף משחק שרץ במשך שנים ועובד על איסוף, אין רק תוספות כל הזמן. קחו לדוגמה את יוגיהו, דיג'ימון, דרגון קווסט, כולם מציגים גם דברים שנכנסים למשחק וגם דברים שיורדים ממנו. אני אישית לא מכיר עוד סדרת משחקים כל כך ותיקה ורחבה שבמשך שנים רבות רק הוסיפה לתוכן. גיימפריק הכניסה את עצמה למלכוד.

אבל בואו נודה על האמת, לאלו מכם שכן שיחקו במשחק, עד כמה זה באמת הפריע לכם שאין לכם את כל הפוקידע? עד כמה החיסרון הזה באמת היה מורגש? כי לי אישית העולם הרגיש עשיר ועמוס בפוקימונים, ואף על פי שיותר ממחצית הפוקימונים לא היו זמינים – זה לא פגע בחווית המשחק שלי. בנוסף לכך, יש להדגיש שברוב משחקי פוקימון, רוב האנשים משחקים קודם רק במה שקיים במשחק, ואחר מכן מוסיפים את השאר בשביל האוסף.

אין עלילה של ממש.

זה אכן נכון. אין עלילה של ממש. גם מה שיש נגמר מהר. אבל בתור מי שמשחק פוקימון כבר למעלה מ20 שנה – מרגיש לי שתמיד הסיפור היה יחסית סתמי ותמיד הוא נגמר די מהר. תמיד 20 שעות היו פרק זמן שבו אתם כבר אלופי המחוז. וכמעט תמיד (אולי להוציא את דור חמש) העלילה גם הייתה רדודה.

אז מה בעצם קבלנו בדור הזה? יש לנו אלוף בלתי מנוצח. הוא מטפל בכל הבעיות בגאלאר. כל פעם שמתרחש אסון – מזכירים לכם כי אתם מאמנים בראשית הדרך וכי כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתחזק ולהתקדם. אומרים לכם "תנו למבוגרים לטפל בזה". אולי זה לא מלהיב במיוחד, אבל זה הכי מציאותי שקיבלנו עד כה. וכן, זה גם נועד לחזק את שמו הטוב של ליאון.

מה בכל זאת גאלאר נותנת לנו? הפוקימונים עולים למסך הגדול. כדי להבין את זה, צריך לזכור שמשחקי הליבה של פוקימון תמיד היו מיועדים לקונסולות הניידות. פוקימון תמיד היה בתוך מסך קטן ומפוקסל. הסוויץ' איפשרה לנו מצד אחד לשמר את הניידות ולקחת איתנו את הפוקימונים שלנו לכל מקום, ומצד שני להתרווח בבית ולשחק על המסך הגדול. והמסך הוא לא הדבר היחיד שגדל. מכניקת הדיינמקס היא מכניקה גדולה מהחיים אשר מאפשרת לפוקימונים להתעצם. זה מוסיף המון אקשן גם בעלילה וגם בתחרויות!

בתוך גאלאר אולי לא תמצאו המון דרכים, אבל כן תמצאו את האיזור הפראי. שטח פתוח וגדול אשר משתנה כל הזמן. מזגי אויר שונים, שעות יום ועוד. אלה שיבקרו שם, ימצאו את ההרים והעמקים, האגמים והמדשאות. הפוקימונים מסתובבים שם חופשיים, ממתינים שתגיעו ללכוד אותם. בתור שחקן קבוע, אני לא יכול להעביר לכם במילים עד כמה האזור הפתוח הזה מרגש אותי ומציג משהו שאני מחפש במשחקי פוקימון כבר הרבה זמן. נכון, הייתי רוצה שיהיה גדול יותר – אבל זו התחלה נפלאה.

והאיזור הפראי מספק משהו נוסף – קרבות מקס רייד. פוקימון מאז ומתמיד היה משחק של ביחד. משחק שרוצה שתצאו ותפגשו אנשים. או אם אתם לא יכולים – לפחות תשחקו איתם באונליין. אם עד כה הדרכים היו החלפות וקרבות – עתה קבלתם אופציה נוספת: ריידים. ריידים זה משהו חדש. אתם כבר לא משחקים אחד מול השני אלא משחקים יחד מול אויב משותף. אופציה נפלאה לכל מי שרוצה לשחק בלי להיכנס לנישה התחרותית. כל מי שחושש מהפסדים. משחק שמעודד עבודת צוות. אני יכול להעיד על עצמי כי בערך 20 שעות הספיקו לי להשלים את העלילה ומאז, כבר למעלה מ200 שעות אני עושה ריידים וקרבות ובינתיים אני לא משתעמם!

בסוף, כאשר אני בא נקי מדעות קדומות ובא לשחק במשחק ולשפוט אותו באשר הוא ולא מול מה שהייתי רוצה לקבל, במבחן התוצאה – אני אישית נהנה. כי קיבלנו אזור חדש, שוקק חיים ואנרגיה, קרבות בוס, משחק משותף, יכולת לשחק על המסך הגדול ואירועים שמתעדכנים כל הזמן. זה בכלל לא מעט למשחק פוקימון. והמסקנה שלי היא שמדובר במשחק הפוקימון הכי טוב שיצא לי לשחק מאז "נשמת כסף", ומשחק הפוקימון הכי טוב שאינו רימייק.

דיון על ההרחבה ולמה אני כל כך שמח לקבל אותה:

ראשית, אני רוצה לגשת אל הטענה כי ההרחבה באה לספק בתשלום פוסט גיים שבדרך כלל מקבלים חינם. חברים יקרים, הפוסט גיים שלכם בא לידי ביטוי בהשגת האגדי שלכם אשר מגיע לאחר הליגה, והאיזור הפראי הנפלא, אשר ממשיך לקבל עדכונים כל הזמן. מה גם שצריך להגיד: בהרבה מאוד משחקים הפוסט גיים כמעט ולא קיים. מי זוכר מה היה הפוסט גיים בדור 6?

אז מה ההרחבה תביא לנו? בואו נשפוט את זה כאשר היא תגיע. נראה אם זה תוסף קטן כמו הפוסט גיים שיש במשחקים או משהו רחב ושווה. מה אנחנו כן יודעים שנקבל? שתי פעימות, כאשר כל אחת תביא לנו עוד כ100 פוקימונים למשחק. כן, גם למי שלא קונה את ההרחבה! ולמה עניין הפעימות חשוב? כי בדרך כלל משחק פוקימון יוצא כל שנה או שנה וחצי.

וכשמשחק פוקימון יוצא, מסיימים אותו ועוברים למשחק הבא. ההרחבות הולכות להפוך את פוקימון מגן וחרב למשחקי הפוקימון אשר יישארו עדכניים למשך פרק הזמן הארוך ביותר. הם אלה שיזכו לתמיכה הגדולה ביותר. וזה לא משנה אם אתם אספני פוקימונים שמחכים לראות את הפוקימונים שיגיעו (וצורות הגאלאר החדשות), שחקנים קז'ואליים אשר יחקרו את ההרחבות החדשות או שחקנים תחרותיים אשר ישמחו לראות איך מפת הקרב תשתנה.

גאלאר תספק לכולם את עולם הפוקימון הרחב והמדהים ביותר שאי פעם קיבלנו, על קונסולה מדהימה, כזו שמחזירה המון אנשים שלא שיחקו פוקימון מאז דורות 1 ו2. יש לגיימפריק המון מה לשפר ויש עוד המון לאן להתקדם. אנחנו רק בראשית הדרך, אבל כאשר אני עומד בכניסה לאיזור הפראי ורואה את העולם מולי, כאשר אני מנצח את ליאון וכאשר אני רואה את הקרבות המסוקרים בטורנירים אמיתיים, אני מרגיש שאנחנו בכיוון הנכון ועשינו צעד ענק קדימה.

מקווה שגם אתם נהנים מגאלאר ולאלו מכם שעדיין יושבים על הגדר – תקנו את המשחק. הוא שווה את זה!

פוסטים קשורים

15 תגובות

  1. אני טיפוס חיובי אז אני חושבת שאני יותר מסכימה עם הכתבה הזאת מהכתבה הקודמת

  2. גם אני אבל לפחות שיכניסו את כל הפוקימונים להרחבות וגם יוסיפו חדשיםשלפחות היו עושים דקס מלא ואם בכל זאת מחליטים לעשות דקס מלא אז לפחות שיהיה בחינם ולא יעלה כסף

  3. התכוונתי שהיו צריכים להכניס את כל הפוקימונים להרחבות כי זה היה יותר טוב אם הם היו עושים ככה גם היינו מקבלים דקס מלא גם איזורים חדשים וגם המשך למשחק הכל במחיר אחד

  4. מסכים אם כל מילה…

    בעיקרון, זה די מצחיק שעם כמות השנאה שהייתה, פוקימון חרב ומגן הם משחקי הפוקימון שמכרו הכי הרבה עותקים.

  5. מה שאותי אכזב זה שהיו כל כך מעט פוקימונים בדור הזה והצורות גאלאר שגם מוחזרו הצורות אלולה שבעצמן היו מחזור וגם שהצורות גאלאר כמו הצורות אלולה הן מחזור של פוקימונים מדורו קודמים כמה כבר כזה קשה ליצור פוקימונים חדשים יש הרבה רעיונות שלא עשו עליהם פוקימונים לדוגמה באף אחד מהדורות אין פוקימון דולפין וחוץ מזה אני מבין שפוקימון זה בעיקרון לילדים אבל הפוקימונים מסוג דרקון לא ממש דרקוניים הם יכולים ליצור כאלה שיותר נראים כמו דרקון כמו ראיקוויזה או סאלמנס ופחות מתוקים כאלה כמו דרגונייט שעשו אותו דרקוני אבל לא משדר עוצמה כמו ראיקוויזה לדעתי הם יכול בקלותת לחשוב על רעיונות לכמה דרקונים חדשים שמשדרים עוצמה במקום למחזר ולעשות כל כך מעט פוקימונים אפילו עם המחזור כמו במשחקים האלו

  6. בשבילי המשחקים האלה הם לגמרי ההפך מלהיות הכי טובים, עדיין לא קניתי פרימיום לפוקימון הום, וכששקלתי לקנות, גיליתי כבר שאני צריך לשלם עוד 5 דולר לפוקימון בנק, אני יודע שזה נשמע קצת, אבל אפילו ה 16$ של פוקימון הום מאוד יקרים, 50+ שקל למשהו שהתפקיד העיקרי שלו זה לאחסן כמה מגה בייטים בודדים לדעתי זה ממש לא הוגן ואפילו לא קרוב למחיר שזה אמור להיות.

    להגיד שחתכו חצי מהפוקימונים (את האמת, לי זה לא כל כך מפריע כבר, אני דווקא אהבתי את השינוי הזה כי נותנים לעוד פוקימונים להופיע) כדי לשפר את האנימציות, ובסוף לגלות שהאנימציות אותו הדבר כמו שב 3DS, זה ממש מאכזב, וזה מראה זלזול מצדם שהם שקרו לנו.

    העלילה פה הייתה אחת הגרועות, הצוות הרשע… הוא סתם ערסי-צעצוע שבאמת אני לא מבין מה הקטע שלהם, זה אמנם יותר מציאותי לתת למבוגרים לטפל בהכל, אבל הקטע במשחק הוא שאנחנו הדמות הראשית שצריכה להשתתף בסופו של דבר בסטורי.

    מצד שני, בסופו של דבר היה קצת עלילה, המוזיקה במשחק טובה, ודי נהנתי לשחק במשחקים האלה.
    אבל איך שהם הציגו את זה, חשבתי שבתור משחק לקונסולה הכי חזקה של נינטנדו, נקבל פה משהו יותר מהמשחקים הקודמים… כנראה שמשהו כמו דור 5 יותר לא נקבל.

  7. ^חשבתי שבתור משחק לקונסולה הכי חזקה של נינטנדו, נקבל פה משהו יותר *טוב* מהמשחקים הקודמים…^

  8. כן אבל לי זה מאוד הפריע שלא היה את כל הפוקידע השלמת הפוקיד היא לא אותו דבר רק עם 400 פוקימוני לפחות יש את ההרחבות שיוסיפו קצת תוכן ופוקימונים מדורות קודמים

  9. שי אתה לא צריך לכתוב את כל הרשומה שלך בתגובות, ראינו את הרשומה שלך כבר… לא ברצינות, זה פורסם לפני כמה ימים.
    אני מסכים עם כל מילה
    המשחק אדיר
    הדמויות מפוצצות ומושקעות
    אני אולי קצת עצבני על הפאן התחרותי כי עשו אותו יותר מדי קל
    ועכשיו כולם פשוט משתמשים ברנטל טים במקום לבנות בעצמם את הצוות
    איפה הנשמה בזה?
    אבל בכללי אני מאוד מרוצה מהמשחק

  10. אני מסכים בכול מילה המשחק הכי טוב ששיחקתי בוא של פוקימון(לדעתי)
    והמשחק שבוא נכנסתי לפוקימונן תחרותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *