סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: הרמון קסום / מיכאל אלבוים (דור 3)

גָּמִישֵׁב (גמיש+יושב) ~> מִכְנָסַם (מכנס+קסם)

הכיסלצות של היום הן Meditite, הלחם של Meditate (מדיטציה, בּוֹנְנוּת בעברית) ו-Petite (בעך גזר רזה ועדינה) או Tyke (פרחח), וההתפתחות שלה, Medicham, הלחם של בוננות לצד Champion (אלוף).

ביפנית לכיסלצות יש שמות שונים לגמרי. הכיסלצת הראשונה נקראת asanan, עיוות של asana (תנוחה ביוגה), לצד nan (רך, גמיש), וההתפתחות נקראת chaaremu, הלחם של Charm (מקסים), Champion (אלוף) או Challenge (אתגר) לצד Harem Pants (מכנסי הארם).

אז איך ניגשים לתרגם את זה? בואו נתחיל שלב שלב. לגבי הכיסלצת הראשונה, התרגום של המילה אסאנה מסנסקריט הוא "לשבת". אז אפשר לקרוא לכיסלצת גמישב (גמיש+יושב), אם מוותרים על המילה הקסומה בוננות.

אבל איך נתרגם את ההתפתחות? מכנסי הארם מגיעים מהרמון (אזור בארמון שבו התגוררו הנשים של המלך), ובמגילת אסתר מצוין השם "בית הנשים". אפשר פשוט להשתמש במילה מכנסיים או מכנס, ולראות מה עובד עם זה. למשל, מכנס וקסם נותן לנו מכנסם, והמילה סם מתחברת להיפנוט ולדרך המסתורית שבה הכיסלצת הזאת (לוחמת/על-חושית) נלחמת ביריבים שלה, מה גם שנשתמש במילה קָסַם (Enchant, Captivate) ולא דווקא קֶסֶם (Magic).

הידעת? מכנסם היא אחת מכיסלצות הלחימה החלשות ביותר שקיימות! אבל יש לה יכולת בשם Pure Power (כוח טהור) שמכפילה את הכוח שלה. אולי ככה היא מנצחת, על ידי הקסמת היריבים בעזרת כוחות על-חושיים מסתוריים שמכפילים את הכוח.

אסאנה:
https://en.wikipedia.org/wiki/Asana

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *